Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding
Reputatie 7
Badge +16

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening


3129 reacties

Reputatie 1

Mijn afstandsbediening doet het nog wel, maar hij begint steeds meer te haperen. Vooral de onderste toetsen (7,8,9 en 0). Ik denk dat het slijtage is. Kunnen jullie een nieuwe opsturen?

Bij voor baat dank!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Druif53, graag stuur ik je meteen een nieuwe afstandsbediening toe want zo te horen is die absoluut aan vervanging toe! Wat ik verder direct zie, is dat je nog gebruikmaakt van een Kamai 510 TV Box en een Amulet 515 TV Box (harddiskrecorder); deze zijn beide ietwat verouderd en kan ik voor je vervangen als je wilt. Dan kan ik je na de vervanging ook meteen overzetten op het nieuwere tv-platform en kun je vervolgens gebruikmaken van Cloud Opnemen zodat je niet gebonden bent aan fysieke opnames: wil je dat ik dit in orde maak voor je? 

Reputatie 1

Hoi @Druif53, graag stuur ik je meteen een nieuwe afstandsbediening toe want zo te horen is die absoluut aan vervanging toe! Wat ik verder direct zie, is dat je nog gebruikmaakt van een Kamai 510 TV Box en een Amulet 515 TV Box (harddiskrecorder); deze zijn beide ietwat verouderd en kan ik voor je vervangen als je wilt. Dan kan ik je na de vervanging ook meteen overzetten op het nieuwere tv-platform en kun je vervolgens gebruikmaken van Cloud Opnemen zodat je niet gebonden bent aan fysieke opnames: wil je dat ik dit in orde maak voor je? 

Graag, dat lijkt me een fijn plan!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Druif53, leuk dat je over wil naar onze nieuwe mogelijkheden, ik zorg ervoor dat je snel twee nieuwe TV Boxen toegezonden krijgt! 😃 Zou je hier een berichtje kunnen plaatsen zodra je beide TV Boxen aangesloten hebt? Het heeft geen haast hoor alleen kunnen wij de overzetting naar het nieuwe platform pas in gang zetten zodra je de kans hebt gekregen om de TV Boxen om te wisselen en aan te sluiten. Ondertussen wacht ik in spanning af tot het moment waarop het je is gelukt! 😜

Mijn afstandbediening werkt niet meer, dus ik zou graag een nieuwe ontvangen. Batterijen reeds vervangen, maar signaal is echt helemaal weg.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Angelabdc, heb je ook geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen en te resetten? Zo ja: dan stuur ik je met alle liefde een nieuwe toe zodat je weer zonder ongemakken kunt zappen. Laat me weten of ik dit kan doen! 

Hoi @Angelabdc, heb je ook geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen en te resetten? Zo ja: dan stuur ik je met alle liefde een nieuwe toe zodat je weer zonder ongemakken kunt zappen. Laat me weten of ik dit kan doen! 

Hai @Jason, ja alles geprobeerd, maar signaal is echt dood, dus ik ontvang graag een nieuwe.

Goedemorgen, heb al een paar dagen last dat mijn tv box niet aan wil met de afstandsbediening. Ik dacht dat het aan de batterij zou liggen, dus die heb ik vervangen. Maar nog steeds doet de aan knop het pas na een paar keer in te drukken. De volume en kanaal knoppen doen het wel gewoon gelijk. Graag zou ik een nieuwe afstandsbediening willen ontvangen.

 

Reputatie 7

Hi @Angelabdc, dat wilde ik meteen voor je regelen! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan ga ik dit meteen in orde maken en kun je binnen enkele dagen van een nieuwe afstandsbediening genieten. 

Hi @petra076breda, top dat je dit zo helder aangeeft! Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Binnen een paar dagen valt het pakketje bij jou op de mat en kun je weer zonder zorgen zappen. Veel kijk-plezier! 

Reputatie 7
Badge +16

@Angelabdc Er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal twee tot vijf werkdagen levertijd.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😄

Goedenavond, we hebben 2 boxen thuis en 1 van de 2 afstandsbedieningen doet het niet meer. Na vervanging van de batterijen zie ik nog steeds het rode lichtje niet branden als ik op een toets druk. Gelukkig kunnen we beide boxen bedienen met de resterende werkende afstandsbediening, maar we zouden graag een vervanging willen ontvangen voor de kapotte.

Goede avond,

 

Helaas ben ik mijn afstandsbediening kwijt geraakt. Is het mogelijk dat er een nieuwe wordt opgestuurd ?

Reputatie 7

Hi @rwoeltjes, dat kan ik mij helemaal voorstellen! 😊 Ik heb meteen eeen nieuwe afstandsbediening aangevraagd, zodat jullie er weer twee kunnen gebruiken. Binnen een paar dagen valt het pakketje op de mat. 

Hi @lszs, dit is zeker mogelijk en heb ik direct geregeld! 💪 Binnen een paar dagen kun je hier van genieten. Het pakketje past door de brievenbus, dus je hoeft de deurbel niet in de gaten te houden. 

Hallo,

Is het mogelijk om een nieuwe afstandsbediening op te sturen. Het laatste jaar werkten sommige nummer toetsen al niet meer. We konden hier om heen werken door een ander kanaal te kiezen en dan voor naar boven te drukken. Momenteel werken de knopjes allemaal niet meer en kunnen we enkel nog wisselen met de guide knop.

Groetjes Erik

Reputatie 7

Hi @BootzTheCat, hartstikke goed dat je hiervoor aanklopt! Dit is zeker mogelijk, want je hoort zonder problemen op alle toetsen te kunnen drukken. Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening aangevraagd die binnen een paar dagen bij jou binnen is. Maak er nog een mooie dag van! 😊

Beste,

Zou ik ook een nieuwe afstandsbediening toegestuurd kunnen krijgen? Bij werken de aan/uit knoppen voor de box en tv niet meer. Andere knoppen aan de bovenkant beginnen ook slechter te reageren.

Vast veel dank!

 

Reputatie 7

Hi @BramR, yes - dat kan zeker! 😁 Alle knoppen horen zonder problemen te werken, dus ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Binnen een paar dagen heb je deze al in huis. Veel kijk-plezier! 

Reputatie 1

Ik heb alle twee de boxen aangesloten en ben klaar voor de overstap naar het nieuwe platform. Ben benieuwd naar de nieuwe mogelijkheden.

Reputatie 7

Hi @Druif53, helemaal top dat je hier het seintje geeft! Ik maak dit graag voor je in orde. Voordat ik dat doe, wil ik eerst nog even de voorwaarden met je delen:

In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul je opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag en kun je hier binnen twee weken van genieten! 😁

Hi,

Helaas heeft onze dochter de afstandbediening in de wc gegooid. Ook na drogen doet hij het nu niet meer. Is het mogelijk om een nieuwe op te sturen?

Gr. Maarten

Reputatie 7

Hi @Maartnn, dit ga ik voor je regelen! Dit is de eerste keer dat ik hoor dat een afstandsbediening in de wc is beland haha. Top dat jullie de afstandsbediening nog hebben proberen te redden al mocht het jammer genoeg niet baten. Gelukkig heb ik direct een nieuwe aangevraagd en binnen een paar dagen heb je deze al in huis. Enjoy! 😁

Super! Dankjewel! Gaan toch beter op de opvoeding letten haha

Hallo, ondanks dat ik de batterijen heb vervangen en de afstandsbediening heb gereset, blijven bepaalde knoppen het niet doen. Het rode lampje, op de afstandsbediening, gaat bij die knopjes ook niet branden.

Wat kan ik nog proberen of kan ik een nieuwe afstandsbediening krijgen?

Gr. Marianne 

Reputatie 7

Hi @Dutchmarianne, top dat je eerst zelf hebt gecheckt of deze tips de afstandsbediening weer werkend krijgen! Ik help je graag uit de brand en heb je zojuist een nieuwe afstandsbediening gestuurd. Binnen een paar dagen heb je deze in huis en kun je weer zonder zorgen in de rondte zappen. Veel kijk-plezier! 🎈

Hallo, 

Helaas heeft ons buurmeisje onze afstandsbediening in de wc gegooid... Nu werkt hij niet meer. Zouden we een nieuwe kunnen ontvangen?

Groetjes,

Amber

Reageer