Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!
Reputatie 7
Badge +8

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


342 reacties

Ik heb de instellingen op de tv staan op origineel Voor wat betreft de beeld instelling.

Reputatie 2

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Ik heb dezelfde webOS versie (3.9.2) En dezelfde problemen als hier boven staan. Echter onthoudt hij de Instellingen niet en komt bovenstaande beeld bij iedere zender weer terug.

Bij mij onthoudt hij deze instellingen ook niet hoor, dit moet inderdaad elke keer gebeuren na van zender gewisseld te zijn.

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Ik heb dezelfde webOS versie (3.9.2) En dezelfde problemen als hier boven staan. Echter onthoudt hij de Instellingen niet en komt bovenstaande beeld bij iedere zender weer terug.



Ook bij mij dezelfde problemen. Zwarte balken en stotter. Webos 3.9.2 en LG LG 49UJ630V

 

Ik heb Webos 3.9.2 - 6270908 en LG OLED 55B7V met de nieuwste updates 

Reputatie 7
Badge +8

@nickvanloenen @thomasve @Joeri01 Dank je wel voor de feedback! Ik heb dit issue voor jullie doorgezet zodat dit opgelost kan worden voordat de app van beta af gaat. Mochten jullie nog meer issues tegen komen, dan hoor ik dit uiteraard graag! 

Reputatie 7
Badge +1

@Demi Het issue met het opstarten van de app als je b.v. naar Youtube of Netflix what ever heb gekeken en je wilt de T-Mobile app weer opstarten moet je eerst de tv enkele minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten.

De app werkt verder goed, beeld is keurig daarover geen klachten 

Reputatie 7
Badge +8

@BeMu Goed om te horen! Hopelijk kan het issue met het opnieuw opstarten van de app opgelost worden ook voor dit van bèta wordt afgehaald. 

Waar ik al een aantal keer tegen aan ben gelopen is het volgende, je bent aan het tv kijken en tijdens het kijken ga je naar Web OS klik je vervolgens op het T-Mobile symbool reageert de app niet op het bevel.

De enige remedie is de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen

Dit heb ik ook. Lijkt toch een bug te zijn. Verder kan ik de tv gids niet vinden. 

Goedenavond,

Super dat deze app er nu is! 
Geïnstalleerd op de tv en werkt goed. Nog even zoeken naar functies op de afstandsbediening: de opname’s kan ik niet vinden. 
De gids vind ik persoonlijk een beetje omslachtig te vinden, maar dat kan aan mijn afstandsbediening liggen uiteraard. 
Iemand die mij een beetje op weg kan en wil helpen?

 

Hallo,

 

Vandaag de app geinstalleerd, wat ik (nog) niet kan vinden zijn mijn opnames?

 

Verder werkt de app prima op mijn TV

Reputatie 7
Badge +6

@LeonBegl en @Henk391955 De opnames zouden in het menu onder Account moeten staan. Om van die mogelijkheid gebruik te kunnen maken, moet je wel overgezet zijn naar het nieuwe tv-platform (als je al lang klant bent) en moet je in My T-Mobile Thuis cloudopnemen aangezet hebben.

Ook hier een niet geheel vullende beeld..

(LG) webOS TV UH668V5

APP werkt goed maar is traag bij wisselen van zenders.

@LeonBegl en @Henk391955 De opnames zouden in het menu onder Account moeten staan. Om van die mogelijkheid gebruik te kunnen maken, moet je wel overgezet zijn naar het nieuwe tv-platform (als je al lang klant bent) en moet je in My T-Mobile Thuis cloudopnemen aangezet hebben.

Bedankt ik heb na wat zoekwerk de opnames gevonden.

Mooi gedaan van het team. Werkt goed op de lg c1.

Is het mogelijk om altijd de favorieten te kijken? Lijkt erop dat de app dat niet wil onthouden.

De app start vanzelf ook als de tv op uit staat (stand by) middels de cijfer knop 2 op de AB (magic remote): De app starten en de knop 2 ingedrukt houden om de app vast te zetten op die knop dus hoef ik niet te zitten zoeken :)

 

Reputatie 7
Badge +6

@anoe Als ik het goed begrijp probeer je via Account en dan je profiel de favorieten aan te zetten en onthoudt hij dat niet, klopt dat? Dan is dat een bug in de app. Tot dat opgelost is, kun je in de app voor je telefoon via Account naar je profiel gaan en daar Activeer Favorieten aanzetten. Start vervolgens de app op je tv opnieuw op. Krijg je nu wel alleen je favorieten te zien?

Reputatie 1

De gids zo juist gevonden in het menu

Kun je uitleggen hoe je de TV-gids kunt vinden op de afstandsbediening? Ik ben er ook naar op zoek.

@anoe Als ik het goed begrijp probeer je via Account en dan je profiel de favorieten aan te zetten en onthoudt hij dat niet, klopt dat? Dan is dat een bug in de app. Tot dat opgelost is, kun je in de app voor je telefoon via Account naar je profiel gaan en daar Activeer Favorieten aanzetten. Start vervolgens de app op je tv opnieuw op. Krijg je nu wel alleen je favorieten te zien?

Dankjewel voor de tip en ik heb inmiddels het menu gevonden en gezien dat in mijn profiel de favorieten op AAN staan. Hopelijk is het geen bug. De reactie thuis is dat de app versie mooier en duidelijker (ondertiteling) is dan de set op box 😄 

Wel is webos op de LG vervelend omdat deze nog steeds de box gaat zoeken op hdmi 4 (in mijn geval) en de tv de ‘no signal’ (geen signaal) melding blijft geven. Dus dat verhindert dat de T-Mobile app doorstart naar een kanaal/TV programma 😒 Via het rode knopje, onderaan, is de melding wel te dempen. Jammer dat we de app niet kunnen instellen als standaard app bij aanzetten van de TV. Ga maandag bellen met LG (0900) 5435 454

 

lg tips AB (magic remote)

https://youtu.be/q08rHpRtdCU

 

lg tips

https://youtu.be/YhWOH6pNjE8

 

geen signaal/no signal melding 

https://hanisarji.com/technology/2021/10/06/lg-tv-screen-saver/

 

  • Model : OLED55C16LA
  • Serial Number : xxxxx
  • Platform: webOS6.0
  • Software Version : 03.34 65

De gids zo juist gevonden in het menu

Kun je uitleggen hoe je de TV-gids kunt vinden op de afstandsbediening? Ik ben er ook naar op zoek.

op de AB magic remote van de lg c1 kom ik via de OK knop (knopje tussen de pijlen) en dan met pijltjes knop ⬆️ naar boven en dan naar ⬅️

daar kiezen voor OP TV / tv gids selecteren 

Reputatie 1

Hier ook vreemde randen,moet dan de instelling wijzigen van automatisch naar een andere resolutie vervolgens krijg ik wel een compleet beeld.Maar op het moment dat ik van kanaal veranderd staat deze weer op automatisch en mis ik weer de zijkanten van het beeld en moet dan weer alles verzetten.
Dit is een LG tv LG Oled55c7v

 

Hier ook vreemde randen,moet dan de instelling wijzigen van automatisch naar een andere resolutie vervolgens krijg ik wel een compleet beeld.Maar op het moment dat ik van kanaal veranderd staat deze weer op automatisch en mis ik weer de zijkanten van het beeld en moet dan weer alles verzetten.
Dit is een LG tv LG Oled55c7v

 

ik kan mij vergissen want ik ken de serie of het programma niet waar je naar kijkt maar oude series zijn niet gemaakt voor breedbeeld tv dus vandaar de randen. Die kun je ook niet uitrekken. Ik denk dat die serie is opgenomen voor het 4:3 formaat en breedbeeld is 16:9

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Breedbeeld_(televisie)

 

 

 

Zojuist geinstalleerd werkt goed, zou alleen nog een optie in moeten zitten dat deze automatisch start als de TV wordt aangezet.

Voor de rest een perfect alternatief voor de TV-box.

Zal het de komende tijd blijven testen

Groet,

Ron

 

Tv is trouwens de UN71006LB software versie 04.40.70

Reputatie 1

Hier ook vreemde randen,moet dan de instelling wijzigen van automatisch naar een andere resolutie vervolgens krijg ik wel een compleet beeld.Maar op het moment dat ik van kanaal veranderd staat deze weer op automatisch en mis ik weer de zijkanten van het beeld en moet dan weer alles verzetten.
Dit is een LG tv LG Oled55c7v

 

ik kan mij vergissen want ik ken de serie of het programma niet waar je naar kijkt maar oude series zijn niet gemaakt voor breedbeeld tv dus vandaar de randen. Die kun je ook niet uitrekken. Ik denk dat die serie is opgenomen voor het 4:3 formaat en breedbeeld is 16:9

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Breedbeeld_(televisie)

Is gewoon een ochtend programma!!!En ik had er ook bij geschreven op andere kanalen!!!!Dus dit antwoord slaat nergens op!En als ik hetzelfde kanaal bekijk via het media kastje krijg ik hem wel volledig!idem als ik hem aanpas qua instelling!

 

 

 

 

Reputatie 1

Hier ook vreemde randen,moet dan de instelling wijzigen van automatisch naar een andere resolutie vervolgens krijg ik wel een compleet beeld.Maar op het moment dat ik van kanaal veranderd staat deze weer op automatisch en mis ik weer de zijkanten van het beeld en moet dan weer alles verzetten.
Dit is een LG tv LG Oled55c7v

 

ik kan mij vergissen want ik ken de serie of het programma niet waar je naar kijkt maar oude series zijn niet gemaakt voor breedbeeld tv dus vandaar de randen. Die kun je ook niet uitrekken. Ik denk dat die serie is opgenomen voor het 4:3 formaat en breedbeeld is 16:9

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Breedbeeld_(televisie)

Is gewoon een ochtend programma!!!En ik had er ook bij geschreven op andere kanalen!!!!Dus dit antwoord slaat nergens op!En als ik hetzelfde kanaal bekijk via het media kastje krijg ik hem wel volledig!idem als ik hem aanpas qua instelling!

 

 

 

 

Hier het resultaat van een aangepaste beeldscherm van het zelfde programma.!!!!Zelfde dag.

Reputatie 7
Badge

Mooi gedaan van het team. Werkt goed op de lg c1.

Is het mogelijk om altijd de favorieten te kijken? Lijkt erop dat de app dat niet wil onthouden.

De app start vanzelf ook als de tv op uit staat (stand by) middels de cijfer knop 2 op de AB (magic remote): De app starten en de knop 2 ingedrukt houden om de app vast te zetten op die knop dus hoef ik niet te zitten zoeken :)

 

De app lijkt in de zenderlijst inderdaad niet standaard de favorieten te volgen. Dat geldt volgens mij ook voor de zendervolgorde bij het zappen. In de TV Gids worden de favorieten wel getoond. Hier is ondertussen al een ‘bug report’ voor aangemaakt bij onze ontwikkelaar.

Prima app die storingsvrij werkt. Twee zaken die mij niet bevallen/goed lukken:

  • het is erg omslachtig om de tv-gids op te roepen, kan die functie niet aan 1 van de gekleurde knoppen op afstandbediening worden toegewezen. Kom ik dan eindelijk in tv-gids dan staat die standaard op favorieten en ik heb geen idee hoe ik dat eenvoudig omzet naar alle zenders
  • ik kan niet alle zenders opnemen zoals bv ZDF, dat kon op Box wel.

Reageer