Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!

Alles over de Odido Online TV App voor LG TV!
Reputatie 7
Badge +8

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 


343 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb de app zo juist geinstalleerd en tot op heden voldoet hij, ga hem de komende tijd verder testen om te zien hoe de app verder bevalt.

Reputatie 7
Badge +1

Waar ik al een aantal keer tegen aan ben gelopen is het volgende, je bent aan het tv kijken en tijdens het kijken ga je naar Web OS klik je vervolgens op het T-Mobile symbool reageert de app niet op het bevel.

De enige remedie is de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen

Reputatie 7
Badge

Deze week ontvangen wij een nieuwe softwareversie met o.a. probleemoplossingen voor:

  • App start niet meer op vanuit Home menu zodra je een ander app hebt gebruikt
  • Brede zwarte balken worden op getoond op met name toestellen met WebOS 3.9.2
  • Probleem met het juist toepassen van de Favoriete zenders in de zenderlijst en TV-Gids

Één probleem is nog in onderzoek: doorspoelen van een opname (die nog wordt opgenomen) werkt niet goed (afspelen stopt, of wordt spontaan vanaf het begin weer afgespeeld). Dit volgt mogelijk in een extra software update.

Deze versie moet eerst nog door het test-team en LG gevalideerd worden, voordat de update in de LG Store beschikbaar komt. Maar dan weten jullie dat de update eraan zit te komen.

Reputatie 2

Erg fijn dat de app inmiddels beschikbaar is!

Inmiddels de app geïnstalleerd maar bij mij valt er helaas links en rechts een stuk beeld af wat zich in een 4:3 beeldverhouding resulteert. Ook hapert het beeld enorm waardoor ik slechts een afbeelding per 2 seconden zie ipv vloeiend beeld.

Maar als ik de kwaliteit van ‘Auto’ naar 480p 4:3 zet en dan terugzet naar 1080p, dan krijg ik volledig beeld en geen haperingen. Maar dit moet ik dan wel bij elke zender doen.

Standaard staan de zenders op 1080p50 maar wellicht dat mijn tv dat niet aan kan?

 

Het is een 2017-model LG 4K (LG 65UJ630v) tv met WebOS 3.9.2.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Jan-WillemVB  Af en toe kijk ik even op dit topic of er al wat meer bekend is omtrent de update, aangezien Odido hoofdsponsor is van FC Utrecht zal de update waarschijnlijk gelijk vallen op de dag dat FC Utrecht kampioen van de Eredivisie is, om dit gelijktijdig te vieren.

Reputatie 7
Badge +1

@Demi Het issue met het opstarten van de app als je b.v. naar Youtube of Netflix what ever heb gekeken en je wilt de T-Mobile app weer opstarten moet je eerst de tv enkele minuten uitzetten en vervolgens weer opstarten.

De app werkt verder goed, beeld is keurig daarover geen klachten 

Reputatie 7
Badge +1

@MrMarcus Hier exact de zelfde ervaringen app werkt perfect ook het beeld vind ik keurig niks op aan te merken, de door u aangehaalde bug had ik ook ervaren ga je b.v. tijdens tv kijken naar Youtube kan ik vervolgens de app niet meer opstarten, maar eerst de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen.

LG B1 55” 

Reputatie 7
Badge +1

@San76 Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

Reputatie 7
Badge

@MrMarcus Hier exact de zelfde ervaringen app werkt perfect ook het beeld vind ik keurig niks op aan te merken, de door u aangehaalde bug had ik ook ervaren ga je b.v. tijdens tv kijken naar Youtube kan ik vervolgens de app niet meer opstarten, maar eerst de tv uitschakelen en vervolgens weer inschakelen.

LG B1 55” 

Bedankt voor deze melding. Dit is ook vrij eenvoudig te herproduceren op andere toestellen. We gaan hiermee aan de slag!

Reputatie 7
Badge +1

Deze week ontvangen wij een nieuwe softwareversie met o.a. probleemoplossingen voor:

  • App start niet meer op vanuit Home menu zodra je een ander app hebt gebruikt
  • Brede zwarte balken worden op getoond op met name toestellen met WebOS 3.9.2
  • Probleem met het juist toepassen van de Favoriete zenders in de zenderlijst en TV-Gids

Één probleem is nog in onderzoek: doorspoelen van een opname (die nog wordt opgenomen) werkt niet goed (afspelen stopt, of wordt spontaan vanaf het begin weer afgespeeld). Dit volgt mogelijk in een extra software update.

Deze versie moet eerst nog door het test-team en LG gevalideerd worden, voordat de update in de LG Store beschikbaar komt. Maar dan weten jullie dat de update eraan zit te komen.

Of dit inmiddels is gebeurd is nergens te herleiden,  wat me wel opvalt is dat KPN momenteel bezig is met een project wat TV+ heet zij geven regelmatig updates uit, waarom T-Mobile dit (bijna) nooit doet is de vraag

Reputatie 1

Ik hoop echt dat de app snel beschikbaar wordt voor de  LG want wat jullie nu aanbieden als "TMobile- app" vind ik echt niet kunnen, aangezien bijna alle concurrenten wel een app kunnen aanbieden die goed werkt voor een LG tv

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Reputatie 7
Badge

Hierbij een update over de nieuwe Bèta-versie van de LG TV app: de nieuwe versie is door LG afgewezen i.v.m. een aantal (niet aangekondigde) gewijzigde richtlijnen. Hierdoor heeft het goedkeuringsproces een vertraging opgelopen.

We zijn nu bezig deze nieuwe richtlijnen te implementeren in een nieuwe update van de app. Dit zal nog tot zeker eind van deze maand duren voordat we de app kunnen indienen bij LG. Daarna zijn we afhankelijk van de snelheid waarin LG de app zal goedkeuren. 

Mocht er weer iets te melden zijn, dan zal ik hier weer een bericht plaatsen.

Reputatie 7
Badge +1

@Bluespromotor Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

Reputatie 2

Hier nog steeds het probleem dat het beeld op 4:3 met zwarte balken aan de zijkanten gaat. 

Reputatie 1

Een uurtje geleden werden de dienst opgeleverd.

En die Y)&*)(& TV app heeft nog steeds dezelfde "4:3 met zwarte balken”-bug!!!

Is dit nou nog steeds niet opgelost?
Krijg ik nu gratis een decoder?

Reputatie 7
Badge

Hierbij een update over de nieuwe Bèta-versie van de LG TV app: de nieuwe versie is door LG afgewezen i.v.m. een aantal (niet aangekondigde) gewijzigde richtlijnen. Hierdoor heeft het goedkeuringsproces een vertraging opgelopen.

We zijn nu bezig deze nieuwe richtlijnen te implementeren in een nieuwe update van de app. Dit zal nog tot zeker eind van deze maand duren voordat we de app kunnen indienen bij LG. Daarna zijn we afhankelijk van de snelheid waarin LG de app zal goedkeuren. 

Mocht er weer iets te melden zijn, dan zal ik hier weer een bericht plaatsen.

Vorige week hebben wij een nieuwe versie bij LG ingediend ter review. In deze versie zitten diverse probleemoplossingen waaronder voor het probleem met ‘de zwart balken’, ‘app opent niet na gebruik van andere apps’ etc. Hopelijk keurt LG deze versie snel goed. 

Reputatie 1

Fijn dat de app voor LG er nu is!
Gisteravond getest op een LG OLED55C7V met WebOS 3.9.0.
Ik ervaar dezelfde bug als @Joeri01.

Reputatie 3

Wij hebben ook de beta versie van tmobile app. Maar hij werkt nog niet echt naar mijn mening. Hij stoort af en toe, het Schakelen naar een andere zender duurt vrij lang. het beeldkwaliteit en geluid  is ook vrij matig. Ik hoop dat het snel verbeterd wordt allemaal. 

Reputatie 2

@Hans-Juriën we zijn nu inmiddels een half jaar verder zonder een update ontvangen te hebben. De tv-app wekt dus ook al een half jaar irritatie op.

Wanneer kunnen we nu echt concreet een update verwachten?

Reputatie 7
Badge +1

De gids zo juist gevonden in het menu

Reputatie 3

Dus met andere woorden hij komt nooit : )

Mijn ervaring: Voor een eerste release werkt de app uitzonderlijk goed. Netjes gedaan! Hierbij een paar opmerkingen:

  • De app reageert vlot.
  • Ondertiteling doet het zelfs beter dan op de tv box (Amino box). De ondertiteling oogt scherper en is transparant ipv geprojecteerd op een zwarte balk.

Bugje:

  • De app start niet meer op wanneer je tijdens het kijken middels een sneltoets op de AB naar bijv. Netflix bent gegaan. Je moet het systeem ‘netjes’ afsluiten alvorens je het weer wilt opstarten. TV uit en aan zetten is ook een workaround.

Getest op een LG C2 met de laatste firmware.

Reputatie 7
Badge +6

@LeonBegl en @Henk391955 De opnames zouden in het menu onder Account moeten staan. Om van die mogelijkheid gebruik te kunnen maken, moet je wel overgezet zijn naar het nieuwe tv-platform (als je al lang klant bent) en moet je in My T-Mobile Thuis cloudopnemen aangezet hebben.

Eigenlijk is het toch gewoon van de zotte dat een probleem (zwarte balken links en rechts) al aanwezig is sinds januari en nog steeds niet verholpen is. Ik ben overgestapt om o.a. 2 redenen: glasvezel en prijs, maar dit is toch echt bedroevend, inmiddels al 9 maanden verder 😒

Reageer