Info

Alles over de T-Mobile TV App voor Smart TV!

  • 4 October 2021
  • 133 reacties
  • 4789 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • T-Mobile Moderator
  • 344 reacties

 

De T-Mobile TV App is nu ook beschikbaar voor jouw Samsung of Android Smart TV! 

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!


 

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor Smart TV’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung Smart TV's vanaf bouwjaar 2018
  • Android Smart TV's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV 4K 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie van Android TV je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het TV-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het TV-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de T-Mobile TV App voor Android TV.

 

Verschillen met T-Mobile TV Anywhere app

T-Mobile TV App TV Anywhere App
  •  Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het vaste internet van T-Mobile
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan T-Mobile TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is TV Anywhere via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de T-Mobile TV App, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore of de App store op een smart tv. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw TV-klantnummer en TV-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in My T-Mobile Thuis

TIP: Plaats de T-Mobile TV App tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de T-Mobile TV App. Houdt de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de T-Mobile TV App en de T-Mobile TV Anywhere App?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de T-Mobile TV Anywhere App, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV app  bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je TV afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de T-Mobile TV App?

Verberg inhoud

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn Smart TV?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV App is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung Smart TV’s vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer en Android Smart TV’s met Android 8 en nieuwer. Kun je de T-Mobile TV App niet vinden in de app store? Dan is je Samsung Smart TV geproduceerd vóór 2018 of heb je geen geschikte Android Smart TV. LG Smart TV’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een Smart TV van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor T-Mobile TV?

Momenteel is T-Mobile TV alleen geschikt gemaakt voor Smart TV’s van het merk Samsung en Android Smart TV’s van o.a. Philips en Sony. Ook werkt T-Mobile TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020). Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor T-Mobile TV én in dit topic.

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de T-Mobile TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar T-Mobile TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de T-Mobile TV App?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung Smart TV, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de T-Mobile TV App?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung Smart TV, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb T-Mobile TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de T-Mobile TV App en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via My T-Mobile Thuis kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de adultzenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb T-Mobile TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de T-Mobile TV App downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via My T-Mobile Thuis. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


133 reacties

Is het dan de bedoeling dat de beta versie van mijn smart tv afgehaald moet worden?

zitten er nog verschillen tussen de beta versie en de publieke versie?

Reputatie 7
Badge +11

Ik neem aan dat bij de publieke versie de meeste (bekende) bugs verholpen zijn :wink:
 

 

Reputatie 7
Badge +2

Is het dan de bedoeling dat de beta versie van mijn smart tv afgehaald moet worden?

zitten er nog verschillen tussen de beta versie en de publieke versie?

In principe hoef je niets te doen. Er zit momenteel geen verschil tussen de Bèta-versie en de publieke versie. Gebruik je de Android TV app? Dan kan je gewoon blijven deelnemen aan het Bèta-programma, zodat je altijd als eerste de nieuwe updates kunt proberen.

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Reputatie 7
Badge +2

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Alle TV apps maken gebruiken van ‘streaming’ technologie. Om het tv-signaal om te zetten naar streaming en dit betrouwbaar te kunnen leveren, zit er altijd een verwerkingstijd in. Dit leidt tot de vertraging (ook wel ‘latency’ genoemd) die je ervaart. We proberen deze zo minimaal mogelijk te houden, maar voorlopig is de techniek nog niet zover dat we deze vertraging kunnen beperken zodat deze nog amper merkbaar is.

@Hans-Juriën ik gebruik de Apple TV versie, kan ik dan beter de beta verwijderen en de publieke versie op de tv zetten. Of het gewoon bij de beta houden

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Alle TV apps maken gebruiken van ‘streaming’ technologie. Om het tv-signaal om te zetten naar streaming en dit betrouwbaar te kunnen leveren, zit er altijd een verwerkingstijd in. Dit leidt tot de vertraging (ook wel ‘latency’ genoemd) die je ervaart. We proberen deze zo minimaal mogelijk te houden, maar voorlopig is de techniek nog niet zover dat we deze vertraging kunnen beperken zodat deze nog amper merkbaar is.

Duidelijk antwoord. Ik ga het gewoon eens proberen en zolang ik geen spoilers ontvang tijdens voetbal zal het allemaal wel goed komen!

Reputatie 7
Badge +2

@Hans-Juriën ik gebruik de Apple TV versie, kan ik dan beter de beta verwijderen en de publieke versie op de tv zetten. Of het gewoon bij de beta houden

De Apple TV app wordt altijd nog via Testflight voorzien van nieuwste bèta-versies. Ook voor deze app geldt: wil je altijd als eerste de updates ontvangen, blijf dan de versie via Testflight gebruiken! Ik zou dus gewoon lekker de bèta-versie houden :wink:

Reputatie 6
Badge +2

@Hans-Juriën Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Reputatie 5
Badge +2

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Laat ik het je zelfs zo zeggen, zelfs Interactieve TV en T-Mobile TV lopen soms nog wel eens achter. Dit merk je bijvoorbeeld (even een voor sommige gek voorbeeld) bij de persconferenties, het Journaal en Politiek24 (maar ook bijvoorbeeld sportevenementen die live op TV zijn). In die gevallen lopen bijvoorbeeld Youtube en Facebook geregeld voor op wat op TV te zien is.

Niet zo heel vreemd, dezelfde content wordt in zo'n geval tenslotte eerst naar T-Mobile gestuurd en van daar uit naar het platform dat gebruikt wordt. Daarin kan nog wel eens een flinke delay zitten.

In het verleden zag je het verschil overigens heel goed als je met oud & nieuw naar TV keek, via analoog was het 0:00 uur, terwijl je - als je digitaal keek - nog op 23:58 zat :wink:

Reputatie 7
Badge +2

@Hans-Juriën Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Versie 1.4.7 is zojuist live gezet in Testflight. Omdat er best veel tijd zat tussen deze versie en de vorige versie, was er inderdaad geen versie actief in Testflight. Nu wel weer dus.

Reputatie 6
Badge +2

Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Versie 1.4.7 is zojuist live gezet in Testflight. Omdat er best veel tijd zat tussen deze versie en de vorige versie, was er inderdaad geen versie actief in Testflight. Nu wel weer dus.

@Hans-Juriën Zo, dat was snel. Bedankt! De bug in de zenderlijst (die ik hier gemeld heb) is er nog niet uit, maar ik las in een ander topic dat daar aan gewerkt wordt. Keep up the good work!

Reputatie 7
Badge +2

@Hans-Juriën Zo, dat was snel. Bedankt! De bug in de zenderlijst (die ik hier gemeld heb) is er nog niet uit, maar ik las in een ander topic dat daar aan gewerkt wordt. Keep up the good work!

Ik hoop dat we snel een oplossing hebben voor dat specifieke probleem en dat we deze dan snel in Testflight kunnen publiceren.

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Laat ik het je zelfs zo zeggen, zelfs Interactieve TV en T-Mobile TV lopen soms nog wel eens achter. Dit merk je bijvoorbeeld (even een voor sommige gek voorbeeld) bij de persconferenties, het Journaal en Politiek24 (maar ook bijvoorbeeld sportevenementen die live op TV zijn). In die gevallen lopen bijvoorbeeld Youtube en Facebook geregeld voor op wat op TV te zien is.

Niet zo heel vreemd, dezelfde content wordt in zo'n geval tenslotte eerst naar T-Mobile gestuurd en van daar uit naar het platform dat gebruikt wordt. Daarin kan nog wel eens een flinke delay zitten.

In het verleden zag je het verschil overigens heel goed als je met oud & nieuw naar TV keek, via analoog was het 0:00 uur, terwijl je - als je digitaal keek - nog op 23:58 zat :wink:

Dat is zeker waar inderdaad, maar mijn TV Anywhere app loopt dus altijd ook nog eens ongeveer een halve minuut achter op mijn TV-box zelf. Maar de TV-box liep niet achter op tv van vrienden en familie, waardoor ik als ik via de TV-box kijk dus nooit via WhatsApp gespoiled wordt over doelpunten, coronaversoepelingen of de nieuwe scharrel van buurman Jan in GTST:yum: 
Via TV Anywhere gebeurde dat dus wel. Zolang dat via de Smart TV-app zelf ook niet gebeurt vind ik het allemaal helemaal prima, dus ik ga het zeker eens testen vanavond. Zou gelijk heel wat kabelmeuk opruimen!

Reputatie 1

@Demi 

Is er al bekend wanneer deze voor LG komt omdat dit ook een van de merken is die in veel huiskamers staat.

erg vreemd dat jullie dit merk momenteel uitsluiten , terwijl andere zoals KPN , NL Ziet , Canal Digitaal  LG wel gelijk meenemen met de apps.

Reputatie 6
Badge +2

Er missen nog wel meer merken zoals Panasonic of Hisense of anders de Google Chromecast met tv gebruiken lijkt mij beter werken?

Reputatie 6
Badge +6

Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?

Reputatie 1

Vandaag de App geïnstalleerd op een Xiaomi Mii Box S. 
1ste indruk prima, kon niet te lang proberen wat kreeg visite.
Toen kwam ik dus gelijk achter het “grootste” probleem.
De app afsluiten.  Waar ik bij andere app's  (Netflix, Disney Plus etc) door paar keer return knop te drukken uiteindelijk daar kwam om de app af te sluiten, spring je hier terug naar de vorige zender.
Heel handig als je tussen 2 zenders wil switchen deze functie. Maar voelde voor mij niet handige dat deze op deze manier werkt op deze box. Toen opzoek gegaan naar hoe ik de app wel kon afsluiten…
Spijtig (nog) niet kunnen vinden :-(  … Dit uiteindelijk via een omweg wel gelukt.
Dit voelt voor mij (nog) niet handig en ik hoop dat dit toch ergens in de app komt.

PS : Nog niet kunnen controleren, ben heel nieuwsgierig naar ondertitels voor slechthorende.
Via de TV Anywhere App deze functie nog nooit gevonden. (laatste tijd ook niet naar gezocht).
Toch zou het mooi zijn dat op welke manier je ook TV kijkt de slechthorende ondertitels kan  gebruiken.

Reputatie 1

Is het nog wel mogelijk om Cloud opnames te doen? Wanneer ik T-Mobile TV zonder TV-Box selecteer zie ik nergens de optie om Cloud Opnames af te nemen? (Ik heb nu een Internet only abonnement)

 

indien ja, wat zijn de additionele kosten van een Cloud Opname abonnement? 

Reputatie 2

Ik kon op mijn Samsung Tv (2020) alleen de beta versie installeren. Ik neem aan dat deze vanzelf wordt geüpdate?

Reputatie 7
Badge +2

Ik kon op mijn Samsung Tv (2020) alleen de beta versie installeren. Ik neem aan dat deze vanzelf wordt geüpdate?

De updates in de Samsung AppStore laten altijd wat lang op zich wachten. De beta-versie wordt uiteindelijk vanzelf de publieke versie.

Reputatie 7
Badge +2

Is het nog wel mogelijk om Cloud opnames te doen? Wanneer ik T-Mobile TV zonder TV-Box selecteer zie ik nergens de optie om Cloud Opnames af te nemen? (Ik heb nu een Internet only abonnement)

 

indien ja, wat zijn de additionele kosten van een Cloud Opname abonnement? 

Cloud Opnemen kost 5 euro extra p/m. In principe kan je Cloud Opnemen direct bestellen nadat je het TV-abonnement (zonder TV box) hebt besteld. 

Reputatie 7
Badge +2

Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?

Hier kunnen we nog niets over melden. Maar het lijkt mij duidelijk dat een app voor dit platform uiteindelijk niet kan ontbreken 😉

Reputatie 2

Heb je de reviews wel eens gelezen? App en beeld zijn bagger. Ik zou hier geen reclame voor durven maken.

Reputatie 5
Badge +3

@driels80 Begrijpelijk dat je niet kan wachten tot het voor LG ook mogelijk is! De focus lag nu voornamelijk op het besturingssysteem van Samsung/Android. Ik kan je voor nu nog niet zeggen wanneer dit ook mogelijk is voor LG, maar we gaan er zeker mee aan de slag! We willen uiteraard dat de LG gebruikers ook gebruik kunnen maken van onze T-Mobile TV App, maar dan op het WebOS platform!

Reageer