Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!
Reputatie 7
Badge +8

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


661 reacties

Reputatie 1

We hebben een Sony Bravia KD-55XH95xx tv met Android 9. 
Onze tv box (via devolo) gaf regelmatig storing, waardoor telkens harde reset van tv en/of box nodig was. Op advies klantenservice op t-mobile app overgestapt. Ging eerst goed maar al snel problemen: steeds vaker terug naar de lijst met apps en steeds vaker tussendoor paar seconden zwart beeld. 
Dat blijkt helaas niet te veranderen. 
Wat ik wel graag opgelost zou zien is het volgende. 
via de ab van de tv kunnen we programma’s in de Cloud opnemen. We kunnen alleen nergens deze opnames terugkijken. 
Normaal kan dit via Opnames of via Account maar dit lukt niet met de ab van de tv. 
Kan hiervoor een oplossing komen? 
 

OF… kan dit al wél en weet iemand welke knop ik moet gebruiken en stappen ik moet zetten met mijn ab? Tot nu toe met hulp van klantenservice nog niet 1 knop gevonden waarbij we in mijn t-mobile account komen en zo bij de Cloud opnamen kunnen. 
 

 

Reputatie 3

Goedemiddag, ik sta voor een nieuwe tv aanschaf keuze. Een overweging daarbij is of T-Mobile van plan is om binnen circa 6 maanden haar tv app ook beschikbaar te maken voor LG. Is er een uitspraak over te doen of dit überhaupt op de backlog staat? Ik hoor graag.

Een (hopelijk tijdelijke) ex klant.

Reputatie 7
Badge +15

LG Smart TV’s worden momenteel nog niet ondersteund.

Dus in de toekomst zouden LG's wel ondersteund moeten worden maar wanneer staat er nog niet.

Reputatie 3

Ondertussen al weer een paar weken de app op de nieuwe Samsung TV Neo QLED 4K 55QN95A in gebruik.

Echter komt het regelmatig voor dat het menu voor de Gids/Opnames/Account niet wil starten als de zapp knop ingedrukt wordt. Er blijft dan een rondje (zandloper) draaien en verder gebeurt er niets.

De app moet dan tot wel 3x toe met de backbutton opnieuw opgestart/gereset worden om het weer tevoorschijn te krijgen. Op zich wel lastig voor medebewoners …..

@Lisa kan jij aangeven of dit probleem al opgepakt wordt? Het begint nu erg lastig te worden om de app nog fatsoenlijk te gebruiken als je niet bij de Gids of opnamens kunt komen. Hierbij een afbeelding van het scherm zoals deze blijft draaien. Ik heb de app inmiddels ook al een keer verijwderd en opnieuw geinstalleerd maar dat heeft helaas niet geholpen.

 

@Lisa Weet jij ook waar ik me kan aanmelden voor de TestFlight voor AppleTV icm T-mobile TV? Heb veel ervaring als tester (waaronder NLZIET). Hoor graag van je.

Reputatie 2

Hi @Lisa ik heb nog steeds problemen met de dagelijks resetten waar ik eerder over schreef. De tip van het hart resetten werkt wel alleen moet ik hem iedere dag herhalen, dus helpt mij niet. Als ik de volgende dag de TV aanzet speelt deze het programma waar ik de vorige avond naar keek verder af. En dit was dan geen terugkijken geweest maar live TV. Kan je mij verder helpen? Positief punt, ik ervaar ook verbetering in de beeld kwaliteit.

Reputatie 7

Hi @tonlabee, super goed dat je dit aangeeft en wat balen dat je dit ervaart! Ik heb hier dan ook gelijk navraag voor gedaan en zodra ik hier een reactie op heb, dan laat ik het aan je weten. Ik hoop dat hier een oplossing voor is, zodat jij en je medebewoners weer zonder problemen de App kunnen gebruiken! 💪

Hi @Mielou2, top dat je dit navraagt! Welke afstandsbediening heb je precies? Staat deze toevallig in dit rijtje: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/android-tv-gebruiken? Wat zie jij als je op de ‘home’ toets drukt? Ik hoor het graag van je!

Hi @NowayDudes, wat tof dat jij je hier graag voor wilt aanmelden! Dit kan je bij mij doen. Zou je mij een privébericht willen sturen (door op mijn naam te klikken) en het e-mailadres willen doorgeven dat jij gebruikt voor Apple TV? Dan zorg ik dat je wordt toegevoegd, merci! 

Hi @Vomeij, merci dat je dit terugkoppelt! Wat balen dat je deze handeling dagelijks moet uitvoeren. Ik heb dit dan ook aangegeven bij één van mijn collega's met de vraag of hier een andere oplossing voor is. Zodra ik dit doorkrijg, dan laat ik het aan je weten. Wat ontzettend leuk om te horen dat jij verbetering merkt in de kwaliteit. Leuk dat je dit doorgeeft! 😁

Reputatie 1

@Lisa ik heb de rechter ab van de afbeelding, de zilverkleurige. Bij Home gebruik krijg ik (zie foto)

 

Reputatie 7

Hi @Mielou2, thanks voor je razendsnelle reactie! Als je rechtsbovenin op het tandwieltje drukt, staat hier dan ook ‘Account’ tussen? Ik hoop dat je op deze manier naar jouw opnames kunt gaan. Zou je dit willen proberen? 😊

Reputatie 1

@Lisa helaas niet. 
 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mielou2, gelukkig hebben wij nog een aantal andere tips! Zou je op jouw afstandsbediening de middelste knop (te midden van de pijltjes) in kunnen drukken? Vervolgens zou er een menu tevoorschijn moeten toveren en met behulp van de pijltjes zou je via ‘Account’ naar ‘Mijn Opnames’ kunnen komen. Hiermee zou je elke opname kunnen uitkiezen die je hart begeert! :wink:

Reputatie 1

@Cal Gevonden!!! Bedankt hoor. 

Reputatie 7

Hi @Vomeij, zoals beloofd zou ik er bij je op terugkomen wanneer ik een update binnenkreeg van mijn collega! Jammer genoeg is hier geen andere oplossing voor, sorry. Het hard afsluiten blijft voorlopig het advies. Toch wil ik je nog wel iets van een tip aan je meegeven. Wanneer je iets langer de 'back’ knop indrukt en dan pas de tv op standby zet, dan heb je de volgende dag het probleem niet. Weet jij voor nu voldoende? 🎈

Reputatie 2

Hi @Lisa bedankt voor de tip, ga het proberen. Bij de decoder had ik dit eigenlijk nooit. Ik las ook iets over testen op de AppleTV. De Apple TV heb ik ook en wil wel testen.

Reputatie 7

Hi @Vomeij, heel graag gedaan en laat zeker even weten of dit een fijne tip voor je is! Wat leuk om te horen dat je hier aan mee zou willen werken. Zou je het e-mailadres dat je gebruikt voor Apple TV naar mij kunnen sturen in een privébericht (door op mijn naam te klikken)? Dan zorg ik dat je hieraan wordt toegevoegd! 🎈

Hi @tonlabee, ik wil er alles aan doen om te kijken of we jouw issue kunnen oplossen! Zou je mij nog kunnen voorzien van de volgende informatie? Welke stappen heb je precies genomen voordat je tegen dit probleem bent aangelopen? Zou je hier wat meer details over kunnen geven? Thanks! 💪

Reputatie 3

 

Hi @tonlabee, ik wil er alles aan doen om te kijken of we jouw issue kunnen oplossen! Zou je mij nog kunnen voorzien van de volgende informatie? Welke stappen heb je precies genomen voordat je tegen dit probleem bent aangelopen? Zou je hier wat meer details over kunnen geven? Thanks! 💪

Hoi @Lisa,

Eigenlijk zijn de stappen niet zo moeilijk geweest.

De app is geinstalleerd en op een gegeven moment kregen we het beeld zoals in de afbeelding (zandloper) als we het menu oproepen via de ‘Zap’ knop op de Samsung ab.

Door de back knop ingedrukt te houden kan de app dan afgesloten worden maar dat helpt niet altijd gelijk. Door de app opnieuw te starten krijg je het menu weer terug maar pas na 2 of 3 keer de app gestopt te hebben.

Ook heb ik de app gedeinstalleerd en daarna opnieuw geinstalleerd maar dat heeft het probleem niet verholpen.

 

Reputatie 7

Hi @tonlabee, merci voor de terugkoppeling! Ik wil je graag laten weten dat dit momenteel nog verder wordt onderzocht door mijn collega's van de technische dienst. Zodra hier wat uitrolt, dan ben je de eerste die het hoort. Ik hoop dat ik de oplossing hiervoor snel met je kan delen! 

Reputatie 3

@Lisa  is er al meer bekend , voor de app voor de LG TV

ik zie in de Store van LG namelijk wel een oost europees T-Mobile TV GO app.

Ik heb een nieuwe Samsung TV aangeschaft, maar ik kan de T-Mobile TV GO app niet vinden. 

Reputatie 1

Iemand die info heeft over de beeldkwaliteit van de smart TV app, ten opzichte van beeld via de decoder? :)

Reputatie 1

Ik heb een nieuwe Samsung TV aangeschaft, maar ik kan de T-Mobile TV GO app niet vinden. 

Welk OS heeft je tv; Tizen? Dan staat ie gewoon hier (via ‘zoeken’)

 

Reputatie 7

Hi @driels80, tof dat jij je dit afvraagt! Jammer genoeg heb ik nog geen concrete update voor je. Zodra we hier meer over weten, dan hoor je het gelijk van ons! 🎈

Hi @Dinogril, lukt het om de App te vinden met het screenshot van @loekb? 😊

Hi @loekb, tof dat je je dit afvraagt! De kwaliteit op de TV Box is hetzelfde als de App. In het zenderoverzicht kun jij altijd eenvoudig zien of een zender in HD of SD te zien is: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Beantwoord dit zo jouw vraag? 💪

Reputatie 1

Hi @driels80, tof dat jij je dit afvraagt! Jammer genoeg heb ik nog geen concrete update voor je. Zodra we hier meer over weten, dan hoor je het gelijk van ons! 🎈

Hi @Dinogril, lukt het om de App te vinden met het screenshot van @loekb? 😊

Hi @loekb, tof dat je je dit afvraagt! De kwaliteit op de TV Box is hetzelfde als de App. In het zenderoverzicht kun jij altijd eenvoudig zien of een zender in HD of SD te zien is: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Beantwoord dit zo jouw vraag? 💪

Thx! Al is gecomprimeerde HD ook nog steeds HD toch? Er zit nog wat marge in geloof ik ;)

Ik heb een nieuwe Samsung TV aangeschaft, maar ik kan de T-Mobile TV GO app niet vinden. 

Welk OS heeft je tv; Tizen? Dan staat ie gewoon hier (via ‘zoeken’)

 

Heb het gevonden, moest het streepje ook typen… Dank!

De app reageert wel een beetje traag

 

Reputatie 7

Hi @loekb, heel graag gedaan! Oeh goede vraag, dat heb ik voor de zekerheid toch even nagevraagd. Ik laat het aan je weten als ik hier een reactie op terug krijg. Maak er een mooi weekend van!

Yay, super dat het is gelukt @Dinogril! Heb jij al geprobeerd om de App te herstarten? Mocht dat geen verschil uitmaken, dan raad ik aan om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Merk jij nu een verbetering? Ik hoor het graag en maak er een fijn weekend van! 

Reageer