Info

Alles over de T-Mobile TV App voor Smart TV!

  • 4 October 2021
  • 172 reacties
  • 8027 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3
  • T-Mobile Moderator
  • 387 reacties

 

De T-Mobile TV App is nu ook beschikbaar voor jouw Samsung of Android Smart TV! 

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!


 

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor Smart TV’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung Smart TV's vanaf bouwjaar 2018
  • Android Smart TV's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV 4K 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie van Android TV je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de T-Mobile TV App voor Android TV.

 

Verschillen met T-Mobile TV Anywhere App

T-Mobile TV App TV Anywhere App
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van T-Mobile
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan T-Mobile TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is TV Anywhere via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de T-Mobile TV App, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore of de App store op een Smart TV. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in My T-Mobile Thuis

TIP: Plaats de T-Mobile TV App tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de T-Mobile TV App. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de T-Mobile TV App en de T-Mobile TV Anywhere App?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de T-Mobile TV Anywhere App, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV App bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de T-Mobile TV App?

Verberg inhoud

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn Smart TV?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV App is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung Smart TV’s vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer en Android Smart TV’s met Android 8 en nieuwer. Kun je de T-Mobile TV App niet vinden in de app store? Dan is je Samsung Smart TV geproduceerd vóór 2018 of heb je geen geschikte Android Smart TV. LG Smart TV’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een Smart TV van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor T-Mobile TV?

Momenteel is T-Mobile TV alleen geschikt gemaakt voor Smart TV’s van het merk Samsung en Android Smart TV’s van o.a. Philips en Sony. Ook werkt T-Mobile TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020). Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor T-Mobile TV én in dit topic.

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de T-Mobile TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar T-Mobile TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de T-Mobile TV App?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung Smart TV, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de T-Mobile TV App?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung Smart TV, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb T-Mobile TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de T-Mobile TV App en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via My T-Mobile Thuis kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb T-Mobile TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de T-Mobile TV App downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Thuis van T-Mobile abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via My T-Mobile Thuis. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


172 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga het straks even testen @TMTV  dank

Reputatie 6
Badge +2

@CrisTien Ik gebruik de smart-tv-app zelf niet, maar ik denk dat het op dezelfde plaats staat als op de tv-box of Apple TV: kies in de bovenste regel ‘Account’ en ga dan naar ‘mijn opnames’. Lukt het zo?

 

Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.

Reputatie 7
Badge +2

Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.

Fijn om te lezen dat je enthousiast bent! Dit geldt voor alle TV-klanten. Je kunt via My T-Mobile Thuis je TV Box verwijderen van je abonnement en deze terugsturen. Je betaald (na akkoord op nieuwe voorwaarden) dan 12,50 i.p.v. 15,00 per maand voor je TV-abonnement. Dus je krijgt 2,50 korting :grinning:

Reputatie 7
Badge +2

Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.

Ik heb een nieuwe Samsung TV aangeschaft, maar ik kan de T-Mobile TV GO app niet vinden. 

Welk OS heeft je tv; Tizen? Dan staat ie gewoon hier (via ‘zoeken’)

 

Heb het gevonden, moest het streepje ook typen… Dank!

De app reageert wel een beetje traag

 

Reputatie 7
Badge +2

Hi @VWs2019, super fijn om te lezen dat jij de T-Mobile TV App in gebruik hebt en dit een fijne App vindt! Je bent hier helemaal aan het juiste adres met jouw vraag en ik ga je hier dan ook graag bij helpen. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar ik ga aan de slag met de oplossing hiervoor. 

Voor een goede beeldkwaliteit moet er ook een goede verbinding met het internet zijn. De Apps hebben een verbinding van minimaal 6 Mb/s nodig om goed beeld te kunnen geven. Dus ik wil graag checken hoe de kwaliteit van de internetverbinding is. Zou je eens willen wisselen tussen de wifi-verbinding en een bekabelde internetverbinding en kijken of dit het probleem verhelpt? 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kijk uit naar je reactie!

Hi @Zwolly68, helemaal super! Dankjewel hiervoor, ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. 

Hi @VWs2019, super fijn om te lezen dat jij de T-Mobile TV App in gebruik hebt en dit een fijne App vindt! Je bent hier helemaal aan het juiste adres met jouw vraag en ik ga je hier dan ook graag bij helpen. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar ik ga aan de slag met de oplossing hiervoor. 

Voor een goede beeldkwaliteit moet er ook een goede verbinding met het internet zijn. De Apps hebben een verbinding van minimaal 6 Mb/s nodig om goed beeld te kunnen geven. Dus ik wil graag checken hoe de kwaliteit van de internetverbinding is. Zou je eens willen wisselen tussen de wifi-verbinding en een bekabelde internetverbinding en kijken of dit het probleem verhelpt? 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kijk uit naar je reactie!

Hi @Zwolly68, helemaal super! Dankjewel hiervoor, ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. 

 

Dankje Lisa, ik ga er morgen naar kijken en kom er op terug.

Reputatie 4
Badge +4

Dankje @Lisa, dan wachten we nog even af.

Reputatie 4
Badge +4

@Kwartje77 Hier doen de regionale zenders het wel en ook 18.

HerelsTom - dat is mooi om te lezen dan weet ik dat ik het hier lokaal moet zoeken.
Heb ondertussen de App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat was direct ook de oplossing :smile:
Waar zo’n forum al niet goed voor is...

Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.

 

Gevonden! hartstikke bedankt.

Hi @Kwartje77, goed dat je dit aangeeft! Zou je kunnen laten weten welke zenders dit precies betreft? Dan ga ik hier voor je achteraan. Ook zou ik ter aanvulling graag willen weten welke afstandsbediening jij in je bezit hebt in combinatie met de Panasonic TX-50JXW834. Ik hoor het graag van je! 😊

Deze afstandsbediening heb ik, en het ging om alle regionale zenders en de volgende dag ook kanaal 18 (Zender van de maand) maar door de app de verwijderen en opnieuw te installeren is het probleem opgelost!

Reputatie 1

Hi @pip81, super goed dat je dit aangeeft! Wat balen om te lezen dat jij ditzelfde probleem ervaart. Heb jij ook al de App op de volgende manier geprobeerd te herstarten? 

  1. Houdt de knop Back ingedrukt op de afstandsbediening. 

De app zal nu afsluiten. Je kan de app opnieuw openen in het Home-scherm.

Mocht jij dit al hebben gedaan, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Heel attent dat je aangeeft dat je graag mee wilt helpen, topper. Uit het onderzoek van @tonlabee is jammer genoeg nog geen uitkomst gerold, maar ik houd deze goed in de gaten. Ik deel dan ook de uitkomst hier, zodra dit onderzoek is afgerond en hoop dat als er een oplossing is, dat deze ook voor jou geldt. Voor de zekerheid dien ik ook met liefde een verzoek in bij de technische dienst voor jou als jij de bovenstaande stappen al hebt geprobeerd. Ik hoor het graag, want ik wil dit voor jullie oplossen! 😊

 

Het werkt! Na een aantal keer afsluiten en opnieuw proberen werkt het. Dus na 20-30 keer proberen en een oneindig wachtscherm werkt het sinds de eerste keer dat het werkte consequent (in ieder geval de eerste 15-20 keer erna) wel. Heel apart. Ik ben in ieder geval blij dat het werkt. Maar ergens gaat er dus iets nog niet helemaal goed.

UPDATE: te vroeg gejuicht. Ik heb nu helemaal precies dezelfde klachten als tonlabee. Soms doet menu/gids het niet en dan kan ik de app opnieuw opstarten totdat het wel weer een keer werkt. Ik hoop op een fix.

Reputatie 1

Van de week de app geinstalleerd op mijn Philips Android tv. Eerste indruk is dat het best goed werkt.

Ik heb helaas alleen nog geen cloud opnemen, daar kan ik geen oordeel over geven.

Ik vind het wel makkkelijk dat je gewoon normaal kan zappen en zenders opzoeken met het nummerieke deel van de afstandsbediening van je TV. Scheelt continue AB's wisselen van TV naar STB.

@Cal Gevonden!!! Bedankt hoor. 

Hi @Lisa bedankt voor de tip, ga het proberen. Bij de decoder had ik dit eigenlijk nooit. Ik las ook iets over testen op de AppleTV. De Apple TV heb ik ook en wil wel testen.

Reputatie 4
Badge +4

Ok dank je @Lisa  we wachten het af.

 

Goedemorgen, ik heb een Samsung TV van 2018, en iik kan de T-Mobile TV app vinden via de app store van mijn TV, maar wanneer ik deze wil installeren wordt ik steeds terug gezet naar mijn Home manu en de app wordt niet geïnstalleerd.

Hebben meer mensen dit ervaren en heeft iemand eventueel een oplossing hiervoor? Ik heb de TV al een reset gegeven, stroom eraf, gekeken of de laatste update geïnstalleerd is, maar dat heeft allemaal niks uit mogen halen.

 

UPDATE: Probleem is opgelost. Hoewel ik meerdere apps zo kan installeren, kwam ik erachter dat je de T-Mobile TV app alleen kan installeren als je ingelogd bent met je Samsung account op de TV.

Reputatie 7
Badge +2

Wellicht een stomme vraag, maar als ik wel eens via de TV Anywhere-app keek, liep dat ongeveer een halve minuut achter op de “echte” tv via de TV-box. Is dat ook zo met de nieuwe TV-app of loopt die gewoon live? Via TV Anywhere heb ik al wel eens gehad dat ik voetbal zat te kijken en nog voordat de bal in de goal lag ik al appjes met gejuich van familie binnen kreeg, toch een beetje jammer zo’n spoiler:laughing:

Alle TV apps maken gebruiken van ‘streaming’ technologie. Om het tv-signaal om te zetten naar streaming en dit betrouwbaar te kunnen leveren, zit er altijd een verwerkingstijd in. Dit leidt tot de vertraging (ook wel ‘latency’ genoemd) die je ervaart. We proberen deze zo minimaal mogelijk te houden, maar voorlopig is de techniek nog niet zover dat we deze vertraging kunnen beperken zodat deze nog amper merkbaar is.

Reputatie 7
Badge +2

@Hans-Juriën ik gebruik de Apple TV versie, kan ik dan beter de beta verwijderen en de publieke versie op de tv zetten. Of het gewoon bij de beta houden

De Apple TV app wordt altijd nog via Testflight voorzien van nieuwste bèta-versies. Ook voor deze app geldt: wil je altijd als eerste de updates ontvangen, blijf dan de versie via Testflight gebruiken! Ik zou dus gewoon lekker de bèta-versie houden :wink:

Reputatie 7
Badge +2

@Hans-Juriën Is er inderdaad nog een bèta voor Apple TV? Ik gebruik daar nu de gewone App Store-versie (1.4.5). In Testflight staat niks meer. Op mijn iPhone heb ik wel de bèta (2.4.0).

Versie 1.4.7 is zojuist live gezet in Testflight. Omdat er best veel tijd zat tussen deze versie en de vorige versie, was er inderdaad geen versie actief in Testflight. Nu wel weer dus.

Reputatie 1

Dag @Lisa,
Bedankt voor je reactie. Bij mijn TV ziet een iets nieuwere versie van de One Remote AB van Samsung maar de knoppen komen grotendeels wel overeen met degene van jullie handleiding. Ik ben er ondertussen achter dat je de zapknop (14) in moet drukken om het menu zichtbaar te krijgen. 
Werkt dus weer iets anders dan de Chromecast voor Google TV versie die ik ook gebruik(te).

Dus opgelost en dank voor al je hulp en liefde. :thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +2

@Hans-Juriën Zo, dat was snel. Bedankt! De bug in de zenderlijst (die ik hier gemeld heb) is er nog niet uit, maar ik las in een ander topic dat daar aan gewerkt wordt. Keep up the good work!

Ik hoop dat we snel een oplossing hebben voor dat specifieke probleem en dat we deze dan snel in Testflight kunnen publiceren.

Reputatie 7
Badge +2

Hi @tonlabee, merci voor de terugkoppeling! Ik wil je graag laten weten dat dit momenteel nog verder wordt onderzocht door mijn collega's van de technische dienst. Zodra hier wat uitrolt, dan ben je de eerste die het hoort. Ik hoop dat ik de oplossing hiervoor snel met je kan delen! 

Reageer