Info

Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's!

  • 4 October 2021
  • 330 reacties
  • 18344 Bekeken


Toon eerste reactie

330 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @henkka en @Bart en Marian, heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties en het mooie compliment @Bart en Marian! Ik had echt gehoopt dat er uit het onderzoek een mooie uitkomst zou rollen. Ook al werd er aangegeven dat dit issue niet op korte termijn kan worden opgelost, ga ik toch nog eens bij mijn collega's aankloppen of en hoe wij dit proces eventueel kunnen versnellen. De App hoort gewoon zonder problemen te werken! 

Zodra ik hier meer over hoor, dan laat ik het aan jullie weten. Omdat het eerder onderzoek al enkele maanden heeft geduurd, durf ik niet te zeggen of wij binnen vier weken een oplossing hiervoor kunnen vinden. Maar ik doe graag mijn uiterste best voor jullie. 

Wat betreft jouw overige punten @henkka: hartstikke goed dat je die hier aanstipt. Toevallig heb ik enkele punten daarvan al doorgezet ter feedback naar onze specialisten. Ik zou dan ook nog van je willen weten hoe het opruimen van de opnames voor jou efficiënter kan, wat voor jou een duidelijkere menu-structuur is én wat jij wilt zien bij het doorspoelen? Dan kan ik dit helder aankaarten en kan het mogelijk worden meegenomen als verbetering. Wij waarderen altijd alle punten die jullie met ons delen! 

Hoi T-Mobile,

Ik ben een nieuwe klant, en wil de T-Mobile TV App gebruiken, zonder TV Box. De inloggegevens worden geweigerd (‘onjuist’), maar dezelfde gegevens werken wel in de TV Anywhere app.

Net als in jullie screenshot staat bij mij “Registreer je TV box...” (etc) maar voor de TV App heb je toch geen TV Box nodig?

Ik gebruik een Nokia Streaming Box 8000, met Android TV 10.

*Update* ik was wat te snel met posten, zag te laat dat de TV App alleen over T-Mobile internet werkt (anders dan TV Anywhere). Geen probleem meer :grinning:

@mako

T-Mobile TV werkt alleen via een T-Mobile internetverbinding, heb je de Zyxel al binnen en werkend internet?

Kreeg vanmorgen te horen dat het niet uitmaakt op welk netwerk je zit. De medewerker heeft, volgens hem, op zijn android tv ingelogd via het ziggo netwerk met mijn gegevens. Dit werkte zei hij. Heb in november een abonnement voor glasvezel afgesloten. De tv-app werkte prima via mijn KPN internet verbinding. Op 22 februari is mijn glasvezel geactiveerd en sindsdien werkt het niet meer. Er wordt dus ergens een blokkade gezet zodra je account actief wordt. Op dezelfde tv werkt het wel via de browser. Dus waarom de T-Mobile TV app niet gewoon open gooien voor alle netwerk?

Reputatie 7
Badge +17

Tv anywhere is bedoeld voor gebruik over willekeurige internet verbindingen, vnl. voor mobiel gebruik.

T-Mobile TV is de vervanger voor smart tv's zodat je kan kijken zonder tv decoder. Dit aanbod is exclusief bedoeld in combinatie met T-Mobile internet en inderdaad alleen via zo'n aansluiting te gebruiken. Eventuele bijkomstige situaties waarbij je de login al gebruikt voordat je abonnement ingaat is leuk, maar is dus eigenlijk niet de bedoeling.

Tv anywhere is bedoeld voor gebruik over willekeurige internet verbindingen, vnl. voor mobiel gebruik.

T-Mobile TV is de vervanger voor smart tv's zodat je kan kijken zonder tv decoder. Dit aanbod is exclusief bedoeld in combinatie met T-Mobile internet en inderdaad alleen via zo'n aansluiting te gebruiken. Eventuele bijkomstige situaties waarbij je de login al gebruikt voordat je abonnement ingaat is leuk, maar is dus eigenlijk niet de bedoeling.

Maar het kan dus wel. Wat is het verschil op een android tv tussen app en browser. Volgens mij alleen een vervelend iets. Je moet een toetsenbord en muis gebruiken. Je moet bij beide inloggen met je gegevens. Zie hier ook het verschil niet in. Plus dat de medewerker vanochtend zei dat hij via ziggo met mijn gegevens op de tv-app was ingelogd.

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Jaapblankestijn, alle verschillen tussen TV Anywhere en de TV app hebben we hier op een rijtje gezet! Ik heb de notities van de collega bekeken en ik denk dat het iets verkeerd is overgebracht. Mijn collega heeft niet ingelogd via de TV app, maar via de browser. De browser staat gelijk aan TV Anywhere en kan dus met elke provider gebruikt worden. De TV app is enkel beschikbaar wanneer verbonden met het thuis van T-Mobile netwerk.

Hoi @Jaapblankestijn, alle verschillen tussen TV Anywhere en de TV app hebben we hier op een rijtje gezet! Ik heb de notities van de collega bekeken en ik denk dat het iets verkeerd is overgebracht. Mijn collega heeft niet ingelogd via de TV app, maar via de browser. De browser staat gelijk aan TV Anywhere en kan dus met elke provider gebruikt worden. De TV app is enkel beschikbaar wanneer verbonden met het thuis van T-Mobile netwerk.

Blijft mijn vraag staan, waarom wordt het geblokkeerd? Het is hetzelfde apparaat. En totdat mijn glasvezel geactiveerd heeft het ook gewerkt. Of het nu wel of niet de bedoeling was.

Komen we op het volgende probleem, stel ik zet alles achter een VPN verbinding, werkt het dan ook niet meer? Je IP-adres is dan niet meer gelijk aan het T-mobile netwerk.

Reputatie 7
Badge +20

@Jaapblankestijn 

Zoals eerder aangegeven is de T-Mobile TV app een vervanging voor de STB om decoderloos tv te kijken en deze werkt alleen met een T-Mobile verbinding. Met een VPN heb je een ander IP adres dus dan zal het denk ik niet werken 

@Jaapblankestijn

Zoals eerder aangegeven is de T-Mobile TV app een vervanging voor de STB om decoderloos tv te kijken en deze werkt alleen met een T-Mobile verbinding. Met een VPN heb je een ander IP adres dus dan zal het denk ik niet werken 

@Waqqas Werkt de decoder dan nog wel?

 

Reputatie 7
Badge +20

@Jaapblankestijn 

De decoder is gekoppeld aan je tv abonnement van T-Mobile dus deze zal dan ook alleen werken op een T-Mobile aansluiting volgens mij.

Wat betreft jouw overige punten @henkka: hartstikke goed dat je die hier aanstipt. Toevallig heb ik enkele punten daarvan al doorgezet ter feedback naar onze specialisten. Ik zou dan ook nog van je willen weten hoe het opruimen van de opnames voor jou efficiënter kan, wat voor jou een duidelijkere menu-structuur is én wat jij wilt zien bij het doorspoelen? Dan kan ik dit helder aankaarten en kan het mogelijk worden meegenomen als verbetering. Wij waarderen altijd alle punten die jullie met ons delen! 

Misschien is het een idee dat de ontwikkelaars eens gaan kijken naar de Ziggo interface. Dan krijgen ze al snel een idee hoe ze het beter kunnen maken.

Mbt. Het hangen van de interface in de Tizen app (Samsung) is er nog geen enkele verbetering.

Ik heb toegang gevraagd op het Beta kanaal in de community maar kennelijk is dat zinloos. Geen reactie. Hulp bij het oplossen van het probleem wordt kennelijk niet op prijs gesteld.

Reputatie 1

Ik weet niet of deze klacht bij meerdere bekend is.
Ik gebruik de app op een Shield en op een Google Chromecast met Google TV. Op beide werkt de app op zich goed, maar af en toe (zeker met begin gemist) heb ik het issue dat de afspeelsnelheid van het geluid (waarschijnlijk ook het beeld) te snel is. Het lijkt alsof er afgespeeld word met 1.2x de normale snelheid.

Dit ervaar ik eigenlijk vaak met begin gemist en soms bij opnames. Live TV niet kan ook niet want dat kan niet sneller als de normale snelheid.

 

Groeten

Erik

Reputatie 7
Badge +4

Hi @henkka, merci voor de aanvulling! Kan jij aangeven waar jij hier een reactie over hebt getypt? Ik wilde gelijk checken of er iets over het hoofd is gezien, maar ik zie enkel jouw reacties in dit topic. Ik hoor het graag, want de Community wilt je juist verder helpen!

Hi @mexflex, super dat je dit aangeeft! Graag zou ik je willen verwijzen naar het onderstaande topic:

Als jij daar antwoord kan geven op de onderstaande vragen, dan zou dat top zijn. Zo houden we dit onderwerp mooi op één en dezelfde plek. Ik wil dit zo snel mogelijk voor jullie fixen. Dankjewel alvast! 💪

  • Welke afstandsbediening en tv gebruik je?
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Welke versie van de Smart TV App is bij jou geïnstalleerd?
  • Ervaar jij dit ook op alle zenders/programma's?
  • Wat heb jij zelf al geprobeerd om dit op te lossen?
  • Sinds wanneer doet dit probleem zich bij je voor?
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten?

Hi @henkka, merci voor de aanvulling! Kan jij aangeven waar jij hier een reactie over hebt getypt? Ik wilde gelijk checken of er iets over het hoofd is gezien, maar ik zie enkel jouw reacties in dit topic. Ik hoor het graag, want de Community wilt je juist verder helpen!

 

hier (vorige pagina dus)

Reputatie 7
Badge +4

Hi @henkka, check! Daar heb ik hierboven uitgebreid op gereageerd, dus weet dat wij jouw punten zeker ter harte nemen. Ik had gehoopt dat jij dit ook zo ervaarde! Vrijdag kom ik hier terug op het issue van de TV-gids die blijft draaien in de Smart TV App, omdat wij dit nogmaals gaan aansnijden bij onze tv-meeting. Zoals ik eerder aangaf, vind ik het juist hartstikke goed dat jij hier jouw feedback deelt, zodat ik dat kan doorzetten. 

Omdat de- en installeren van de app niet helpt en uit- en aan zetten van de tv evenmin, ben ik maar eens wat gaan experimenteren.

De enige manier waarop ik de gids/het menu weer aan de praat kan krijgen, als het hangt is de TV terwijl die speelt, van de stroom te halen. Wacht 30 seconden (weet nog niet of dat nodig is).

Bij opnieuw opstarten werkt het dan wel weer (voor zolang dat duurt).

Het werkt niet als je de TV eerst uit zet met afstandbediening en evenmin als je bv Netflix open hebt.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @henkka, super fijn dat jij dit hier deelt, merci! Ik hoop dat dit voor de rest met dit issue ook een tijdelijke workaround kan zijn. Vandaag ga ik laten weten of dit issue opgelost alsnog kan worden opgelost door onze technische dienst. Ik houd jullie op de hoogte! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, graag wil ik goed nieuws met enkele van jullie delen! Het issue waarbij de TV-gids in de App blijft laden bij sommige van jullie, is vandaag weer besproken tijdens een tv meeting. Mijn collega's zijn het er unaniem over eens dat dit nogmaals doorgezet moet worden, zodat er een structurele oplossing voor kan komen. Alle informatie is dan ook weer doorgezet, zodat hier nogmaals naar gekeken kan worden. Weet dat wij er alles aan gaan doen om dit zo snel mogelijk te fixen, want jullie horen dit niet te ervaren. De komende tijd houd ik jullie uiteraard weer op de hoogte van updates en hoop ik dat het onderzoek dit keer ook sneller zal verlopen nu ik alle informatie nog van jullie heb van de voorgaande keren! 💪

Zojuist heeft mijn Samsung tv het begeven, en heb ik een nieuwe LG tv gekocht.

Nu zie ik dat LG (nog) niet gesupport wordt? Is er bekend wanneer en of dit wel nog komt? Ik zou eventueel ook graag aan een test hiervoor mee doen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Darkentrophy, hele goede vraag van je! Tof dat je je aanbiedt om mee te willen testen. Zodra wij dit gaan testen, dan kan je hier zeker aan mee helpen. Tegen die tijd vraag ik dan jouw e-mailadres en zorg ik dat jij aan de groep wordt toegevoegd. Hoe graag ik je ook wil voorzien van meer duidelijkheid, kan ik nog niks zeggen over wanneer dit eraan komt. Zelf hoop ik ook dat wij hier snel meer over horen, zodat wij dit met jullie kunnen delen. Sorry! 

Hi @Darkentrophy, hele goede vraag van je! Tof dat je je aanbiedt om mee te willen testen. Zodra wij dit gaan testen, dan kan je hier zeker aan mee helpen. Tegen die tijd vraag ik dan jouw e-mailadres en zorg ik dat jij aan de groep wordt toegevoegd. Hoe graag ik je ook wil voorzien van meer duidelijkheid, kan ik nog niks zeggen over wanneer dit eraan komt. Zelf hoop ik ook dat wij hier snel meer over horen, zodat wij dit met jullie kunnen delen. Sorry! 

Ik blijf graag op de hoogte, voorlopig streamen wij via onze Chromecast 😉

Reputatie 7
Badge +4

Super dat jullie tot die tijd gebruik kunnen maken van de Chromecast @Darkentrophy😁 Yes, ik laat het hier weten zodra dit bekend is. Voor nu alvast een heel fijn weekend!

Hoi @Jaapblankestijn, alle verschillen tussen TV Anywhere en de TV app hebben we hier op een rijtje gezet! Ik heb de notities van de collega bekeken en ik denk dat het iets verkeerd is overgebracht. Mijn collega heeft niet ingelogd via de TV app, maar via de browser. De browser staat gelijk aan TV Anywhere en kan dus met elke provider gebruikt worden. De TV app is enkel beschikbaar wanneer verbonden met het thuis van T-Mobile netwerk.

Hallo Ginny, heb nog steeds geen antwoord op mijn reactie gezien. 

Ik heb een philips tv (pos9002) met de standaard afstandsbediening. Als ik de t-mobile tv app op mijn tv gebruik dan worden toetsaanslagen regelmatig dubbel aangeslagen. Dus op de d-pad naar links gaat 2x naar links, de ok knop gaat twee keer etc. Hierdoor is navigeren echt praktisch onmogelijk. Andere apps (netflix, disney+, amazon prime, eurosport player, ziggo go) hebben dit probleem niet. Het gebeurt alleen in de t-mobile app.

Dat probleem heb ik ook. Type Philips 43pus7304

Korte vraag ik gebruik nu al een week de app via chromecast met Google tv werkt perfect, vind alles veel sneller dan de decoders. Alleen wat me opvalt is als ik een zender kijk ik op ok knop druk en dan instellingen ik daar de kwaliteit kan aanpassen staat standaard op auto,maar als ik dit verander naar 1080p….. is dit elke keer weer weg en staat het weer op auto. In menu onder instellingen heb je deze instelling niet veranderen zoals op de decoder. Zou handig zijn als hij de instelling onthoud.

 

ik test het nog even een paar weken en als het stabiel blijft zoals nu zeg ik me decoders op.

Reageer