Info

Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's!



Toon eerste reactie

397 reacties

Reputatie 1

Waar is de optie om surround geluid aan te zetten in de app? Hij lijkt nu alleen stereo door te geven.

Reputatie 6
Badge +6

@Sebastiaan1982 De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app. Je kan dit echter in het menu aan/uitzetten onder instellingen.

Reputatie 1

Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.

Beste Tmobile,

Ik heb een android mediaplayer (Beelink GT-King Pro ) met versie 9. In playstore zie ik alleen t-mobile anywhere staan en geen t-mobile TV.

Wanneer ik t-mobile anywhere open dan doet alleen NPO 1,2,3 het. De rest van de zenders geeft “failed to play the content. Please try again. … met errorcode 414590”

 

Hoe is dit op te lossen?

 

Ik hoor graag van je,

 

KC

Reputatie 7
Badge +2

Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.

Je kunt de app ‘sluiten’ via de home button. Maar kennelijk is dat niet de knop waarop jij dit verwacht?

 

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb een android mediaplayer (Beelink GT-King Pro ) met versie 9. In playstore zie ik alleen t-mobile anywhere staan en geen t-mobile TV.

Wanneer ik t-mobile anywhere open dan doet alleen NPO 1,2,3 het. De rest van de zenders geeft “failed to play the content. Please try again. … met errorcode 414590”

Vermoedelijk ondersteund de Beelink GT-King Pro geen Android TV, maar draait op deze box ‘gewoon’ Android 9.0. Als ik op dit type box even Google, lijkt dat ook inderdaad het geval te zijn.

Android TV (8.0 en hoger mét Leanback als system feature) is echter een vereiste om de nieuwe Android TV app te kunnen gebruiken.

Voor wat betreft TV Anywhere: deze app is qua gebruikersinterface gebouwd voor de smartphone en tablets. Blijkbaar staat Google dit apparaat toch toe (ik kan dit model type niet vinden in Google Play) en gaat er op deze box iets niet goed met Widevine DRM, want je kunt encrypted zenders niet bekijken. Met de app ‘DRM info’ kan je waarschijnlijk achterhalen wat er misgaat. Ondersteuning voor dit model wordt lastig, omdat het geen smartphone of tablet betreft.

Reputatie 7
Badge +17

Ik lees in de openingsapp: 

  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het vaste internet van T-Mobile

 

Bedoelen ze hiermee dat als iemand met een T-Mobile vast internet aansluiting en een TV abonnement op adres A op visite gaat bij iemand die alleen T-Mobile vast internet op adres B ook daar op een smartTV kan inloggen met de zijn eigen TV klantnummer en TV pinnummer?

Reputatie 1

Gisterenavond nog even met de App op de Mii box S bezig geweest.
De ondertitels werken hierin ook. Goed nieuws voor de doven en slechthorende onder ons.
De eerste indruk is goed, het is  even wennen met de bediening, maar dat is niet meer dan normaal.
Maar zoals ik eerder aangaf, het verlaten van de app is niet te vinden.
Dat vind ik toch wel een groot min punt. Hoop dat dit in een update wel komt.

Je kunt de app ‘sluiten’ via de home button. Maar kennelijk is dat niet de knop waarop jij dit verwacht?

 


Hoi Hans.  
Ik was daar inmiddels ook achter gekomen dat met die knop ik terug kan naar “Home.”
En het klopt ook dat ik dat niet helemaal bedoel.
De rede is eigenlijk dat mijn ervaring is dat  als ik met de “home knop” terug ga, sommige applicaties op de achtergrond blijven draaien. Al is dit (vaak/meestal) maar minimaal, toch merk ik dat dan een andere app daar toch soms moeite mee heeft.  
 

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees in de openingsapp: 

  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het vaste internet van T-Mobile

 

Bedoelen ze hiermee dat als iemand met een T-Mobile vast internet aansluiting en een TV abonnement op adres A op visite gaat bij iemand die alleen T-Mobile vast internet op adres B ook daar op een smartTV kan inloggen met de zijn eigen TV klantnummer en TV pinnummer?

@eric Ja, in het geval van de app werkt dat zo. Je TV-klantnummer is niet gekoppeld aan je IP-adres. Het platform als geheel heeft een whitelist die bestaat uit alle IP-ranges die T-Mobile Thuis uitgeeft. Je zou dus een VPN-server kunnen laten draaien bij een Thuis-klant en een router met VPN-client functie bij een klant van de concurrentie neer kunnen zetten en daarmee een Smart TV/Apple TV verbinden. Maar dat heb je niet van mij :zipper_mouth:

Reputatie 7
Badge +2

Hoi Hans.  
Ik was daar inmiddels ook achter gekomen dat met die knop ik terug kan naar “Home.”
En het klopt ook dat ik dat niet helemaal bedoel.
De rede is eigenlijk dat mijn ervaring is dat  als ik met de “home knop” terug ga, sommige applicaties op de achtergrond blijven draaien. Al is dit (vaak/meestal) maar minimaal, toch merk ik dat dan een andere app daar toch soms moeite mee heeft.  

Ik begrijp van onze ontwikkelaar dat normaliter Android dit soort zaken regelt. Als er te weinig geheugen beschikbaar is voor de app op de voorgrond dan sluit Android vanzelf andere apps op de achtergrond. Dat is ook het uitgangspunt voor de keuze om via de “home knop” terug te gaan naar het Android menu.

Super fijn dat de Android TV app nu beschikbaar is!

Helaas kan ik niet zappen met mijn afstandsbediening (CH+, CH-). Deze knopjes zijn gemapped aan page up en page down, maar helaas herkent de app deze commands niet. Zou het op prijs stellen als de ontwikkelaars dit toevoegen zouden kunnen!

Heb de app vandaag geïnstalleerd op onze Samsung tv. Ik vind alleen de beta versie. Werkt in principe goed alleen npo 1, 2 & 3 hebben geen geluid. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Reputatie 7
Badge +2

Heb de app vandaag geïnstalleerd op onze Samsung tv. Ik vind alleen de beta versie. Werkt in principe goed alleen npo 1, 2 & 3 hebben geen geluid. Weet iemand hoe dit op te lossen?

Je hebt waarschijnlijk een TV uit het jaar 2017. Op deze modellen is nog een probleem met geluid op o.a. NPO1, 2 en 3. Voor deze versie wachten we nog op een oplossing. Samsung zal de komende dagen de app verwijderen voor 2017 modellen, waardoor deze ook automatisch verwijderd zal worden van jouw TV. Officieel ondersteunen we daarom toestellen vanaf bouwjaar 2018.

EDIT: Samsung heeft de app voor 2017 modellen ondertussen verwijderd.

Reputatie 7
Badge +2

Super fijn dat de Android TV app nu beschikbaar is!

Helaas kan ik niet zappen met mijn afstandsbediening (CH+, CH-). Deze knopjes zijn gemapped aan page up en page down, maar helaas herkent de app deze commands niet. Zou het op prijs stellen als de ontwikkelaars dit toevoegen zouden kunnen!

Heb jij zelf de knoppen gemapped? Want dan is het voor de ontwikkelaar niet mogelijk om dit aan te passen. De TV app gebruikt namelijk dan gestandaardiseerde key mappings voor Android TV. In de testfase hadden enkele gebruikers met een Sony afstandsbediening een soortgelijk probleem met de CH+ / CH- knop. Voor hun werd het probleem opgelost door of de Smart-tv te herstarten (stroom eraf) of door de app opnieuw te starten (kan via TV Menu > Account > Instellingen).

@Sebastiaan1982 De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de app. Je kan dit echter in het menu aan/uitzetten onder instellingen.

Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

Reputatie 7
Badge +2

Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.

Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.

 

Gevonden! hartstikke bedankt.

Reputatie 2

Wat is de bandbreedte van deze nieuwe app op de smart tv? Via de tv box op vdsl is dit 8mbps en ongeveer 5mbps voor tv anywhere op de apple tv

Reputatie 1

Op dit moment werkt de TV - Anywere app niet meer. (al paar dagen trouwens)
De app start niet meer op (telefoon Sony Experia 5 mII)
Lees al meer reacties hier over met zelfde probleem, ook na een schone installatie. 
De TV-App werkt wel.

Reputatie 7
Badge +17

Tv anywhere app werkt hier prima. Gebruik een Oneplus pro 8.

Reputatie 1

Hier zojuist geprobeerd.
Versie A2.4.0
Ook gekeken of er eventueel een update is (nog niet).

Bedacht me, misschien heeft het te maken dat er te veel apparaten zijn aangemeld.
Kijk of ik online daar iets over kan zien. En daar eventueel mijn oude mobiel uit de lijst kan halen.
Maar kon (zo snel) geen informatie daar vinden in mijn gegevens.
 

 

Reputatie 1

Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.

Reputatie 7
Badge +2

Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.

Fijn om te lezen dat je enthousiast bent! Dit geldt voor alle TV-klanten. Je kunt via My T-Mobile Thuis je TV Box verwijderen van je abonnement en deze terugsturen. Je betaald (na akkoord op nieuwe voorwaarden) dan 12,50 i.p.v. 15,00 per maand voor je TV-abonnement. Dus je krijgt 2,50 korting :grinning:

Reputatie 4
Badge +4

Ik neem aan dat er aan de lopende klachten van de app, zoals het Dolby geluid en de beeldkwaliteit nog wordt gewerkt door T-Mobile?

Reputatie 6
Badge +6

@JvdH68 Dit probleem is bij ons bekend met de TV Anywhere App. Dit speelt op verschillende Android toestellen die draaien op Android 11 in combinatie met de nieuwste app versie. We zijn ermee aan de slag om het zo snel mogelijk op te lossen!

Reageer