Info

Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's!

  • 4 October 2021
  • 306 reacties
  • 16674 Bekeken


Toon eerste reactie

306 reacties

De beeldkwaliteit is minder, geen last van vastlopers. Ik heb de app indd aleens verwijderd. Hoe pas ik de bitrate aan dan?

Hoi Lisa,

Ik heb geen last van vastlopers alleen de kwaliteit is slechter. Ik heb de app uiteraard al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Wat mij wel opvalt en wat jullie denk k kunnen aanpassen is als je de kwaliteit verandert naar 1080 en je sluit de app daarna en start m weer opnieuw dan springt de kwaliteit automatisch weer op auto. Miss n tip om iets in te bouwen dat hij de kwaliteit onthoud. Hoe pas je de bitrate dan aan?

Reputatie 3

Nadeel is wel dat je per zender de bitrate in de Android app moet aanpassen en na zappen dit is vergeten dus moet je elke keer opnieuw doen...

Hallo. Ik kijk nu via een Samsung tv met de app en sinds een aantal dagen heb ik bij de radio zenders geen geluid meer. Wanneer je er eentje aan zet hoor je af en toe een korte hapering. Maakt niet uit op welke zender.

Tv kijken gaat wel zonder problemen. Het betreft dus alleen de radio zenders.

Iemand een oplossing of hier ook ervaring mee?

Reputatie 1

Hoi @Lisa,

Hierbij mijn gegegvens van de TV:

- Modelcode: QE55QN95AATXXN
- Serienummer: 0J143HDR900607N
- Softwareversie: T-NKM2DEUC-1903.0, BT - S
- Statuscode: 30301_AC1AE6_HC13H123
- Sub-micom-versie: T-NM2OCTV-1000, T-NM2OCJP-1335

 

@Lisa 

Nog steeds geen oplossing voor het probleem?
Begint nu toch wel erg lang te duren!!

Ik hoop echt dat het opgelost is voordat mjn abonnementtermijn van 1 jaar voorbij is anders zijn we toch genoodzaakt weer uit te kijken naar iets anders,

Ook het geluidprobleem van de radiozenders zoals @Tyhome noemt in  https://community.t-mobile.nl/members/tyhome-364683 ervaar ik ondertussen ook.

 

Het wordt er niet beter op en geloof dat mijn geduld een beetjje op begint te raken. :-(

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jlinders82, top om te weten dat jij zelf de App al eens hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd! Dankjewel voor het aankaarten van deze feedback, want dit zet ik graag door naar onze specialisten. Jij kan als volgt de bitrate aanpassen: wanneer je tv kijkt, dien je op 'ok' te drukken. Dan ga je naar optie (tandwieltjes) en daar kies je 'kwaliteit'. Kan je aangeven of dit het probleem heeft opgelost? Ik hoor het graag!

Hi @Mark-DenHaag, thanks voor de aanvulling! Ik heb dit doorgespeeld naar mijn collega's, zodat dit hopelijk kan worden meegenomen als verbetering. Mocht jij nog andere feedback hebben, laat het dan zeker weten.

Hi @Tyhome, super dat je dit topic gevonden hebt! Ik help je hier graag bij, want radio luisteren zonder geluid dat is natuurlijk niet de bedoeling. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet goed ondersteund in de App. Jij kan dit in het menu uitzetten onder instellingen. Mocht dat niet helpen, dan hoor ik graag of jij de App ook al eens hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd? Als het issue zich hierna nog steeds voordoet, dan hoor ik graag welke tv jij thuis hebt. Ik wil dit voor je oplossen! 💪

Hi @tonlabee, gelukkig heeft mijn collega onlangs laten weten dat de voorbeelden niet meer verder aangevuld hoeven worden! Zowel mijn collega als ik houden dit heel nauwlettend in de gaten, zodat wij direct een update met jullie kunnen delen als die er is. Ik waardeer jullie geduld enorm, want ik vind het echt heel rot dat dit al zo lang speelt. Heel goed dat je aangeeft dat jij ook het issue van @Tyhome ervaart, want ook jou help ik hier graag bij. Zou jij dezelfde stappen bij langs willen gaan? Als jij kan laten weten of dit het heeft opgelost, dan kan ik direct verder voor je aan de slag als dat nodig is! 

Dat bedoelde ik Lisa, die bitrate onthoud hij niet! Iedere x springt hij weer op auto

Reputatie 1

@Lisa , je mag mij weghalen van de lijst met mensen die last hebben van de bug in de samsung app. Ik heb mijn abonnement opgezegd en kijk sinds 2 weken zonder problemen tv via de app van NLZiet. Succes iedereen!

Hi @Tyhome, super dat je dit topic gevonden hebt! Ik help je hier graag bij, want radio luisteren zonder geluid dat is natuurlijk niet de bedoeling. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet goed ondersteund in de App. Jij kan dit in het menu uitzetten onder instellingen. Mocht dat niet helpen, dan hoor ik graag of jij de App ook al eens hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd? Als het issue zich hierna nog steeds voordoet, dan hoor ik graag welke tv jij thuis hebt. Ik wil dit voor je oplossen! 💪

 

@Lisa Hoi Lisa, bedankt voor je reactie. Ik heb gekeken of ik wat aan kon passen in de instellingen. Maar bij mijn versie van de App kun je bij de instellingen onder ‘Audio en ondertiteling’ helemaal niets veranderen aan de audio instellingen zelf. Je kan alleen kiezen voor de taal Nederlands of standaard. Nergens kun je voor Dolby of een andere geluids instelling kiezen. Ook onder menu ‘TV Box’ is hier niets te vinden wat betreft audio instellingen.
Ik heb de app ook al eens verwijdert en weer opnieuw geïnstalleerd. Dit bracht helaas ook nog geen verandering in de situatie. Nog steeds is er geen geluid wanneer je switcht naar radio.
Ik gebruik een Samsung QE55Q7FN. In de Samsung “appstore” is hier alleen nog de beta versie van de app te downloaden. Dit is versie 1.0.16. Voor het laatst bijgewerkt op 30-12-2021.
Graag hoor ik weer of de oorzaak ergens anders ligt. Bedankt.
 

wij hebben geen mogelijkheid tot kabel en glasvezel

4g thuis lijkt een goede optie maar wil ook draadloos tv via T-Mobile TV App (12,50 zonder tv box)

Bij draadloos tv kijken staat " De T-Mobile TV App werkt alleen met een internetaansluiting en tv-abonnement van T-Mobile.”

 

Ik begrijp niet goed wat ik specifiek moet afsluiten...

 

Reputatie 3

@m1155nl ik denk dat je beter de verkooplijn kunt bellen. Dit topic gaat over de tv app.

@m1155nl ik denk dat je beter de verkooplijn kunt bellen. Dit topic gaat over de tv app.

Online loop ik steeds vast omdat op de postcode geen tv beschikbaar is, ik mis dan de optie 4g thuis met  tv (mobile app) :(

Hi! 

Ik was benieuwd of er al iets meer bekend is over de app voor LG-tv's? Ik ben net overgestapt vanaf KPN, maar mis hun TV-app toch wel heel erg merk ik… Zeker nu ik weer met twee afstandsbedieningen moet hannesen voor de losse box.
En daarbij; mocht er iets van een beta komen, zoals ook voor de andere merken het geval was, meld ik me bij dezen daarvoor ook alvast graag aan :-)  

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jlinders82, merci voor de aanvulling! Ik heb dit aangekaart bij onze specialisten, zodat dit als verbetering meegenomen kan worden. Mocht jij nog andere punten hebben, dan hoor ik die graag. Want ik zet met liefde andere feedback ook door!

Hi @pip81, dankjewel dat jij dit hier aangeeft! Ik had ontzettend gehoopt dat jij nog met plezier jouw abonnement hier kon voortzetten, maar ik respecteer jouw keuze uiteraard. Alle goeds en hopelijk mogen wij jou in de toekomst weer bij T-Mobile voor thuis verwelkomen!

Hi @Tyhome, top dat jij gelijk bent gaan kijken! Heel goed dat je dit aangeeft, dankjewel voor alle aanvullende informatie. Zou jij enkel nog het volgende met mij kunnen delen? Dan dien ik graag een verzoek in bij de technische dienst om hier dieper in te duiken. Ik wil namelijk dat dit issue zo snel mogelijk voor je wordt opgelost! 

  • Welke afstandsbediening gebruik jij bij jouw tv? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? Dit kun je vinden bij de instellingen van jouw tv. 
  • Kan je de exacte datum noemen van wanneer dit issue is begonnen?
  • Heb jij nog andere stappen ondernomen naast het verwijderen van de App, om dit probleem op te lossen?
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten?

Als jij hierop terug zou kunnen komen, dan heeft de technische dienst alle informatie die nodig is om zo snel mogelijk een oplossing voor dit issue te vinden. Ik hoop dan ook dat ik jou binnenkort kan verblijden met de oplossing!

Hi @m1155nl, ik kijk met liefde wat er precies mogelijk is op jouw adres! Zou je mij een privébericht willen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan ga ik graag voor je aan de slag! 

Hi @Wouzzie.w, super leuk dat jij hier zo nieuwsgierig naar bent! Ik ga hier vandaag tijdens een tv meeting navraag naar doen voor jou. Hopelijk kan ik je hier dan meer over vertellen. Heel tof dat jij ook graag zou mee willen testen tegen die tijd, merci! 

Hoi @Lisa,

Bedankt voor de reactie weer. Ik heb zojuist weer gekeken, maar vreemd genoeg heb ik nu wel weer geluid bij de radio binnen de T-Mobile TV app. Dit terwijl ik niets heb aangepast. Anders dan een keer gewisseld binnen de audio instellingen van de tv zelf tussen 'Standaard' naar 'Surround' en toen weer terug naar 'Standaard'. Dus niet binnen de instellingen onder Account binnen de T- Mobile app zelf waar ik eerst dacht dat gekeken moest worden onder iets van audio. Maar dat lijkt mij niet dat het geweest kan zijn aangezien hij weer op precies dezelfde instelling staat.

Maar voor nu lijkt het dus wel opgelost.

Groeten.

 

Bij deze app lijkt het wel of het soms maar met 10 frames/seconde word afgespeeld, beeld is vaak erg schokkerig. Nieuwsuitzendingen kijken waar een bewegende tekstbanner onder in beeld is zit er niet in, als je je daarop probeert te concentreren dan word je duizelig.

Daarnaast, als ik van radio naar TV switch dan gaat hij altijd naar Nederland 1 en is het beeld altijd erg wazig. Ik moet dan een keer naar 2 gaan en weer terug naar 1 om het scherp te krijgen.

Ik heb de app al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar het blijft een vrij slechte beeldkwaliteit. Ook heb ik wifi en bekabeld geprobeerd maar het maakt geen verschil, en dat zelfs terwijl we 1000mbit hebben, ik vraag me af hoe slecht het beeld zal zijn bij een 50mbit snelheid.

Youtube, Netflix en Disney+ doen het overigens wel gewoon goed en zijn haarscherp in 4k.

 

Daarnaast is dit ook de enige app op mijn TV (Philips PUS8535) waarbij ik niet naar de tv-instellingen kan gaan zonder dat de app vast loopt. Ook zijn de ambilight instellingen niet bereikbaar als de app draait. Erg vervelend allemaal.

Reputatie 3

ik vraag me af hoe slecht het beeld zal zijn bij een 50mbit snelheid.

Hetzelfde, de streams zijn maar een paar Mbit. Dan maakt het niet uit of je een 20Mbit of een 10Gbit verbinding hebt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tyhome, wat een super nieuws! Heel fijn dat je dit laat weten, dankjewel. Wat er precies speelde, dat durf ik je ook niet te zeggen. Ik ben in ieder geval erg blij dat het voor nu verholpen lijkt te zijn. Mocht dit probleem zich opeens toch weer voordoen - wat ik natuurlijk niet hoop - laat het mij dan gelijk even weten. Als jij dan de ontbrekende informatie kan delen, kan ik vervolgens gelijk voor je aan de slag. Voor nu een heel mooi weekend en veel luisterplezier! ✨

Hi @ThijsK95, dankjewel dat jij dit zo helder aangeeft! Ik help je hier graag bij, zodat deze punten hopelijk zo snel mogelijk van jouw lijstje kunnen verdwijnen. Om deze issues aan te pakken, wil ik graag een verzoek indienen bij onze technische dienst. Zou jij de volgende vragen kunnen aanvullen? Dan ga ik direct voor je aan de slag!

  • Welke afstandsbediening gebruik jij bij jouw tv? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? Dit kun je vinden bij de instellingen van jouw tv. 
  • Welke versie van de Smart TV App heb jij? 
  • Kan je aangeven op welke zender(s) jij het nieuws kijkt en op welke andere zenders jij dit vooral ervaart? 
  • Kan je de exacte datum noemen van wanneer dit issue is begonnen?
  • Heb jij nog andere stappen ondernomen naast het verwijderen van de App, om dit probleem op te lossen?
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten?

Kun je hiermee uit de voeten? Merci alvast, ik wil dit graag voor je doorzetten! 💪

Beste community-leden,

Op 7 maart ga ik ook overstappen op T-mobile, via glasvezel en inclusief TV. Op mijn Android TV box (hk1rbox-x4) staat Android TV 11. Dat zou dus moeten werken. Helaas, zowel T-mobile TV Anywhere (dat is dus eigenlijk niet de juiste app) en T-mobile TV worden niet getoond in de Play store.

Ik heb beide apps via een apk geïnstalleerd (ik weet het, niet de gewenste/meest veilige methode. Maargoed, als het niet via de Play store kan had ik weinig andere keus).

Beide apps starten. De T-mobile TV app vraagt uiteraard om een tv klantnummer en pincode. Nadat ik deze ingegeven heb is de melding dat deze onjuist zijn. Op de TV anywhere app worden ze wel geaccepteerd. Komt dat omdat ik nog niet daadwerkelijk aangesloten ben en het account voor tv officieel nog niet actief is? of is de reden dat ik nog niet op het t-mobile netwerk zit?

De tv anywhere app accepteert de inlog wel. Echter, vreemd genoeg kan ik alleen Nederland 1,2 en 3 kijken. Op mijn telefoon (Pocophone F3 met LineageOS) werkt alles wel naar behoren, ondanks dat het nog geen 7 maart is.

Ik hoop dat ik "gewoon" tv kan kijken vanaf 7 maart. Kan iemand mij gerust stellen dat het account nu geweigerd wordt in de t-mobile tv app omdat het nog geen 7 maart is?

Alvast bedankt!

 

Reputatie 7
Badge +17

De tv mobile tv app kun je alleen laten werken over een T-Mobile internetlijn. De tv anywhere heeft deze eis niet. Ik zou inderdaad even wachten op 7 maart, nu kijk je alleen naar de NPO zenders die geen abonnement nodig hebben.

Reputatie 1

Die beveiliging zit er dan pas sinds kort op. Ik heb 4 maanden de tv mobile app gebruikt over een ziggo lijn en dat werkte prima. (Dit ivm doorlooptijd aanleg glasvezel) 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag, Ik heb een Google TV Chromecast gekocht.

Werkt super, met deze Chromecast kan je dus ook op een oudere tv apps van o.a. Van TMT downloaden   En je kunt de afstandsbediening van je TV gebruiken.

Netflix, YouTube, TMT etc kijken zonder dat je het moet streamen van je mobiel.

Kan nu een box terugsturen. 
 

 

 

Hi @Wouzzie.w, super leuk dat jij hier zo nieuwsgierig naar bent! Ik ga hier vandaag tijdens een tv meeting navraag naar doen voor jou. Hopelijk kan ik je hier dan meer over vertellen. Heel tof dat jij ook graag zou mee willen testen tegen die tijd, merci! 

Hi @Lisa, was er nog nieuws over de LG-app? :-) 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonlabee@Bart en Marian@Mart1967@Zwolly68@murcje en @maxvanderburg, ik heb goed nieuws voor jullie! Ik heb vandaag doorgekregen van mijn collega dat het issue met de ladende TV-gids is opgelost. Kunnen jullie aangeven of jullie dit inderdaad zo ervaren? Ik ben onwijs benieuwd en lees het graag. Dit zou een super begin zijn van het weekend! ✨

Hi @Wouzzie.w, super leuk dat je dit checkt! Hier kan ik momenteel nog niks concreets over zeggen. Wij zijn ermee bezig en zodra ik er meer over kan delen, dan doe ik dat gelijk! 😁

Hi @tonlabee@Bart en Marian@Mart1967@Zwolly68@murcje en @maxvanderburg, ik heb goed nieuws voor jullie! Ik heb vandaag doorgekregen van mijn collega dat het issue met de ladende TV-gids is opgelost. Kunnen jullie aangeven of jullie dit inderdaad zo ervaren? Ik ben onwijs benieuwd en lees het graag. Dit zou een super begin zijn van het weekend! ✨

Hi @Wouzzie.w, super leuk dat je dit checkt! Hier kan ik momenteel nog niks concreets over zeggen. Wij zijn ermee bezig en zodra ik er meer over kan delen, dan doe ik dat gelijk! 😁

Gister leek hij te werken. Vandaag helaas weer hetzelfde probleem terug 😟

Reageer