Info

Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's!


Reputatie 6
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 524 reacties

 

De T-Mobile TV App is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV en Amazon Fire TV

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!


 

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de T-Mobile TV App voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met T-Mobile TV Anywhere App

T-Mobile TV App TV Anywhere App
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van T-Mobile
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan T-Mobile TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is TV Anywhere via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de T-Mobile TV App, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in My T-Mobile Thuis

TIP: Plaats de T-Mobile TV App tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de T-Mobile TV App. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de T-Mobile TV App en de T-Mobile TV Anywhere App?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de T-Mobile TV Anywhere App, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV App bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de T-Mobile TV App?

Verberg inhoud

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn smart-tv?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV App is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de T-Mobile TV App niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor T-Mobile TV?

Momenteel is T-Mobile TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt T-Mobile TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor T-Mobile TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kan je vinden in het topic: Alles over de T-Mobile TV App voor Amazon Fire TV!.

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de T-Mobile TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar T-Mobile TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de T-Mobile TV App?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de T-Mobile TV App?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb T-Mobile TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de T-Mobile TV App en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via My T-Mobile Thuis kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb T-Mobile TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de T-Mobile TV App downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Thuis van T-Mobile abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via My T-Mobile Thuis. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


394 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Tv anywhere app werkt hier prima. Gebruik een Oneplus pro 8.

Zeker nog de oude versie van de app dan ipv 2.4.0?

Sinds kort maken we ook gebruik van T-Mobile tv app (via een Samsung tv). 

Ik ben erg tevreden over de functionaliteit. Het reageert sneller in vergelijk een stb.

Een punt van aandacht. De ondertiteling op BBC werkt niet. Via de stb werkt dit wel. 

Zou hier naar gekeken kunnen worden?

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Bobb84 als ik het goed begrijp, zie je op de andere zenders wel de ondertiteling en is het écht alleen specifiek mer BBC? Kan het toevallig zijn met een bepaald programma of is het met alle programma's op BBC? Ik hoor het graag!

@Demi Ik heb het ook op de andere kanalen gecheckt. De ondertiteling blijkt op geen enkel kanaal te werken. 

 

 

Reputatie 2

Op mijn Samsung TV (2020) is alleen de bèta versie beschikbaar. Wanneer wordt deze geupdate naar een nieuwere versie? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bobb84, merci voor je terugkoppeling en tof dat jij erg tevreden bent over de app! Ik wil dit heel graag voor je oplossen. Graag hoor ik van je of jij een Samsung Smart TV's vanaf bouwjaar 2018 in je bezit hebt? Kan je daarnaast aangeven of jij voldoet aan de onderste voorwaarden? 

  1. Is de smart-tv verbonden met het eigen T-Mobile Thuis netwerk? 
  2. Gebruik je de goede tv-inloggegevens?
  3. Is de versie van de app van de klant helemaal up-to-date? 

Kan je daarnaast aangeven op welke datum incluslief tijdstippen jij dit hebt getest en welke zenders jij allemaal hebt geprobeerd? Als je dit door kan geven, dan ga ik verder op zoek naar de oplossing hiervoor! 💪

Hi @Renze-lwd, top dat je je dit afvraagt! De bèta versie is gelijk aan de publieke versie, afgezien van het icoontje. Deze moet namelijk nog worden aangepast, maar is verder hetzelfde! Weet jij zo voldoende? 😊

Reputatie 1

Ik gebruik sinds 1 week een nieuwe Samsung TV, de Neo QLED 4K 55QN95A. Daar heb ik de T-Mobile app op geinstalleerd maar kan niet bij mijn opnames komen wat je normaal via je account bereikt.
De TV heeft een eenvoudige compacte AB met beperkte functies die vergelijkbaar zijn met de AB van de Google Cromecast voor Google TV die ik ook op de TV heb aangesloten en met de T-Mobile app kan gebruiken. Daar kan ik wel bij de menu optie komen om naar de opnames te gaan. Via de ‘One remote control’ van de Samsung TV niet.  Hierdoor heb ik dus toch nog 2 AB's nodig om alle functies te kunnen gebruiken.

 

Reputatie 1

Van de week de app geinstalleerd op mijn Philips Android tv. Eerste indruk is dat het best goed werkt.

Ik heb helaas alleen nog geen cloud opnemen, daar kan ik geen oordeel over geven.

Ik vind het wel makkkelijk dat je gewoon normaal kan zappen en zenders opzoeken met het nummerieke deel van de afstandsbediening van je TV. Scheelt continue AB's wisselen van TV naar STB.

Reputatie 1

Ik gebruik sinds 1 week een nieuwe Samsung TV, de Neo QLED 4K 55QN95A. Daar heb ik de T-Mobile app op geinstalleerd maar kan niet bij mijn opnames komen wat je normaal via je account bereikt.
De TV heeft een eenvoudige compacte AB met beperkte functies die vergelijkbaar zijn met de AB van de Google Cromecast voor Google TV die ik ook op de TV heb aangesloten en met de T-Mobile app kan gebruiken. Daar kan ik wel bij de menu optie komen om naar de opnames te gaan. Via de ‘One remote control’ van de Samsung TV niet.  Hierdoor heb ik dus toch nog 2 AB's nodig om alle functies te kunnen gebruiken.

 

@Demi Kan jij hier een antwoord op geven?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @tonlabee, dankjewel voor je toelichting! Ik neem het stokje van Demi voor nu over. Bedoel je de One Remote afstandsbediening van Samsung of een andere versie? Check hier alle functies van de knopjes van de One Remote: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/samsung-tv-gebruiken#ab-samsung. Ik hoor het graag van je, want ik help je met liefde! 💪

Hi @n.schaart, wat tof om je enthousiaste reactie te lezen! Super leuk dat je dit achterlaat. Als je nog ergens vragen over hebt, dan hoor ik die graag! 😊

Reputatie 1

De Samsung TV-app ben ik tevreden over tot nu toe. Echter deze week heb ik al 3x bij het aanzetten van de TV opnieuw het T-mobile Klantnummer en pincode opnieuw in moeten voeren. Is hier een oplossing voor?

Reputatie 1

Dag @Lisa,
Bedankt voor je reactie. Bij mijn TV ziet een iets nieuwere versie van de One Remote AB van Samsung maar de knoppen komen grotendeels wel overeen met degene van jullie handleiding. Ik ben er ondertussen achter dat je de zapknop (14) in moet drukken om het menu zichtbaar te krijgen. 
Werkt dus weer iets anders dan de Chromecast voor Google TV versie die ik ook gebruik(te).

Dus opgelost en dank voor al je hulp en liefde. :thumbsup_tone1:

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vomeij, tof om te lezen dat je zo tevreden bent! Daar word ik zelf ook altijd erg vrolijk van. Goed dat je dit aangeeft, want ik kan me voorstellen dat dit niet heel prettig is. Wellicht heeft dit ermee te maken dat er sprake is van een kinderslot. Zou je de volgende stap eens willen uitvoeren om te zien of jouw probleem hierdoor verdwijnt? 

Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdgrens. Zo ben je hopelijk van dit probleem af. 

Kan je laten weten of dit dé boosdoener was? Als jij dit hebt ingesteld en er wordt je nog steeds gevraagd om telkens je pincode in te vullen, dan ga ik kijken of we dit op een andere manier kunnen oplossen! 💪

Hi @tonlabee, heel graag gedaan! Wat super om te lezen dat jouw issue is opgelost en dat je dit ook nog eens zelf hebt uitgevogeld. Zo heb ik ook weer gelijk wat geleerd. Heel veel (z)app-plezier en een mooi weekend alvast! 

Reputatie 1

Hi @Lisa de leeftijdsgrens stond al op 18. Bij het aanzetten van de TV en kiezen voor de T-mobile app verscheen de melding zoals op de screenshot, deze heb ik de laatste tijd wel vaker gehad. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Vomeij, thanks voor je aanvulling! Dan ligt het inderdaad niet aan de leeftijdgrens en speelt waarschijnlijk het eerste punt bij jou van dit lijstje. Dit is jammer genoeg nog het gedrag van de app nadat de tv op standby heeft gestaan en is lastig op te lossen. Wat je het beste kunt doen, is om de app ‘hard’ af te sluiten door de ‘back’ button ingedrukt te houden. Dan start de app de volgende keer wel helemaal goed op. Laat je weten of dit heeft geholpen? 😁

Reputatie 1

@Lisa dit advies zal ik volgen. Die tip van het hard afsluiten van de App kende ik niet. Als ik nieuwe feedback heb laat ik van mij horen.

Reputatie 7
Badge +4

Je bent een topper @Vomeij! Ik hoop dat deze tip het probleem als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Yes, helemaal super! 

Reputatie 4
Badge +4

De afgelopen week lijkt het beeld van via de app een stuk beter, is er iets veranderd?

Ik heb alleen nog problemen met het Dolby geluid. Deze geeft hikups op de RTL zenders.

Als ik de app afsluit en weer opstart is het geluid weer goed, maar schakel ik over naar een andere RTL zender dan zijn de hikups er weer.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HereIsTom, tof om te lezen dat je de kwaliteit de laatste tijd een stuk beter vindt! Er wordt momenteel inderdaad nog steeds druk gewerkt aan de kwaliteit van de app. Wat betreft jouw issue met het Dolby geluid. Wil je eens proberen om dit aan te passen naar ‘Stereo’? Zijn de hiccups dan verdwenen of blijf jij ditzelfde probleem behouden? Ik hoor het heel graag van je! 💪

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Lisa, nee als hij op stereo staat heb ik geen last van de hikups, dus alleen met het Dolby geluid en de RTL zenders.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HereIsTom, super dat je dit gelijk hebt uitgeprobeerd! Ik heb jouw vraag uitgezet bij één van mijn collega's en laat het aan je weten zodra ik hier een reactie op heb gekregen. Hopelijk is hier een oplossing voor! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @HereIsTom, zoals beloofd zou ik er bij je op terugkomen zodra ik een bericht doorkreeg van mijn collega! Ik heb goed nieuws: we zijn ermee bezig om dit te verhelpen en hopelijk is dit in de volgende update opgelost. Weet jij voor nu voldoende? 😊

Reputatie 4
Badge +4

Dankje @Lisa, dan wachten we nog even af.

Reputatie 1

Ondertussen al weer een paar weken de app op de nieuwe Samsung TV Neo QLED 4K 55QN95A in gebruik.

Echter komt het regelmatig voor dat het menu voor de Gids/Opnames/Account niet wil starten als de zapp knop ingedrukt wordt. Er blijft dan een rondje (zandloper) draaien en verder gebeurt er niets.

De app moet dan tot wel 3x toe met de backbutton opnieuw opgestart/gereset worden om het weer tevoorschijn te krijgen. Op zich wel lastig voor medebewoners …..

We hebben een Sony Bravia tv met Android 9. 
Onze tv box (via devolo) gaf regelmatig storing, waardoor telkens harde reset van tv en/of box nodig was. Op advies klantenservice op t-mobile app overgestapt. Ging eerst goed maar al snel problemen: steeds vaker terug naar de lijst met apps en steeds vaker tussendoor paar seconden zwart beeld. 
Dat blijkt helaas niet te veranderen. 
Wat ik wel graag opgelost zou zien is het volgende. 
via de ab van de tv kunnen we programma’s in de Cloud opnemen. We kunnen alleen nergens deze opnames terugkijken. 
Normaal kan dit via Opnames of via Account maar dit lukt niet met de ab van de tv. 
Kan hiervoor een oplossing komen? 
 

Reageer