Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!
Reputatie 7
Badge +8

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


657 reacties

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, hele terechte opmerking van je! Zoals ik een tijdje geleden aangaf is hier een oplossing voor. Er komt een nieuwe instelling 'Media Tunneling'. Deze kan je aanzetten (staat standaard uit). Dit levert op sommige toestellen een prestatieverbetering op. Dus we zijn er nog mee bezig en dit is onlangs getest. Deze oplossing zit in een nieuwe versie en zodra deze eraan komt, dan ga je dat zeker van ons horen. Weet jij voor nu voldoende? Ik hoop dat ik je hier snel meer over kan vertellen. 

Het tweede punt dat je aansnijdt, daar zijn enkele collega's momenteel mee bezig. Ik hoop dan ook dat er snel iets uit dit onderzoek rolt dat ik hier kan delen. Weet dat dit ons ook is opgemerkt! 😊

Reputatie 5
Badge

@Lisa De optie ‘Media Tunneling” zit al in de laatste versie die ik heb, maar dat maakt dus niks uit voor het geluid als die aan of uit staat. Of komt daar weer een aangepaste versie voor?

 

 

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, dankjewel voor de snelle terugkoppeling! Excuus, dan zou dit eigenlijk het probleem al moeten verhelpen. Wat balen dat dit niet werkt. Ik wil dan ook een verzoek inschieten voor de technische dienst om te kijken of hier zo snel mogelijk een andere oplossing voor kan komen. Ik wil namelijk dat je zonder issues de RTL zenders kunt bekijken. Zou jij hiervoor kunnen aangeven welk type tv jij hebt en welke afstandsbediening daarbij hoort? Dan ga ik voor je aan de slag! 

Reputatie 5
Badge

@Lisa Mijn TV is een Sony 55A89, staat hieronder :wink:

De afstandsbediening is de Sony RMF-TX611E

 

 

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, helemaal top! Ik heb het verzoek gelijk ingediend en blijf dit goed voor je in de gaten houden. Oeps haha, ik heb helemaal over je handtekening heengelezen. Merci! 

Reputatie 5
Badge

Ok dank je @Lisa  we wachten het af.

 

Is er al meer bekend wanneer de TV app voor LG Web OS ondersteund gaat worden? Ik lees dat hier al drie maanden naar gevraagd wordt maar elke keer geen duidelijkheid vanaf wanneer die beschikbaar komt. Wat is de roadmap van het development team omtrent de LG app? Verwachting dit jaar of kan het nog 2 jaar duren? Ik overweeg om klant te worden maar dit is toch voor mij wel een vereiste dat het op korte termijn beschikbaar komt.

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, ik wil je graag laten weten dat dit issue is doorgezet naar een andere afdeling voor verder onderzoek! Het gaat dus iets langer duren voordat ik je van een concrete update kan voorzien, maar ik blijf dit voor je in de gaten houden en heb al aan deze afdeling gevraagd of ik eventueel al een update met je kan delen. Zodra ik wat doorkrijg, ben je de eerste die het hoort!

Hi @Maikel87, wat tof om te lezen dat jij overweegt om klant te worden! Hele terechte vraag van je, ik snap dat je het prettig vindt om dit te weten. Jij kunt dit zeker dit jaar verwachten, want we zijn hier druk mee bezig. Een concrete datum moet ik je voor nu alleen nog schuldig blijven. Zodra wij hier meer over kunnen vertellen, dan delen wij dat direct met jullie! Weet jij voor nu voldoende? 

Reputatie 5
Badge

Ok dank voor de update @Lisa 

Reputatie 2

Hoi,

Hier blijft op onze Samsung the frame 2021 TV de tv gids “hangen”
Opnieuw installeren van de app verandert daar niks aan.
Een herstart van het modem lost het voor een uurtje of zo op.

Had gelezen dat er meerdere gebruikers dit probleem ervaren, is er al een oplossing in zicht?

Reputatie 7

Hi @Zwolly68, heel goed dat jij je hier ook meldt! Kan je aangeven welke afstandsbediening jij gebruikt? Dan zorg ik dat jij ook aan dit onderzoek wordt toegevoegd. Hoe meer voorbeelden, hoe beter. Er is nog geen concrete update gerold uit het onderzoek wat momenteel loopt, maar mijn collega's van de IT-afdeling zijn hier al enige tijd druk mee bezig. Ik blijf dit goed in de gaten houden! 

Hoi! Ik heb sinds vorige week maandag mijn nieuwe modem in gebruik en daarmee ook de draadloos TV app. Fijne app en ook fijn dat nog maar 1 afstandsbediening nodig is. Helaas kan ik nog geen info vinden over storingen van de app, vandaar dat ik hier mijn vraag stel. De app werkt niet 100% terwijl mijn tv wel geschikt is: het beeld van de zender, of Netflix serie, of YouTube video valt vaker op zwart. Het gekke is dat ik wel nog geluid heb en de ondertiteling zie. Ook het overzicht in Netflix of YT zie ik gewoon, alleen het beeld van wat ik afspeel is zwart. Hoe komt dit en wat kan ik er aan doen? Let wel: ik zit er niet op te wachten elke dag de tv of het modem uit het stopcontact te halen voor een reset. Als de enige oplossing blijkt om toch de tv box te gebruiken, dan heb ik hiervan een nieuwe nodig. Ik heb nu nog de box van jullie voorganger (Vodafone). 

Alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 2

Hallo @Lisa

Ik heb een BN59 01357B afstandsbediening.
 

Reputatie 7

Hi @VWs2019, super fijn om te lezen dat jij de T-Mobile TV App in gebruik hebt en dit een fijne App vindt! Je bent hier helemaal aan het juiste adres met jouw vraag en ik ga je hier dan ook graag bij helpen. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar ik ga aan de slag met de oplossing hiervoor. 

Voor een goede beeldkwaliteit moet er ook een goede verbinding met het internet zijn. De Apps hebben een verbinding van minimaal 6 Mb/s nodig om goed beeld te kunnen geven. Dus ik wil graag checken hoe de kwaliteit van de internetverbinding is. Zou je eens willen wisselen tussen de wifi-verbinding en een bekabelde internetverbinding en kijken of dit het probleem verhelpt? 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kijk uit naar je reactie!

Hi @Zwolly68, helemaal super! Dankjewel hiervoor, ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. 

Hi @VWs2019, super fijn om te lezen dat jij de T-Mobile TV App in gebruik hebt en dit een fijne App vindt! Je bent hier helemaal aan het juiste adres met jouw vraag en ik ga je hier dan ook graag bij helpen. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar ik ga aan de slag met de oplossing hiervoor. 

Voor een goede beeldkwaliteit moet er ook een goede verbinding met het internet zijn. De Apps hebben een verbinding van minimaal 6 Mb/s nodig om goed beeld te kunnen geven. Dus ik wil graag checken hoe de kwaliteit van de internetverbinding is. Zou je eens willen wisselen tussen de wifi-verbinding en een bekabelde internetverbinding en kijken of dit het probleem verhelpt? 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kijk uit naar je reactie!

Hi @Zwolly68, helemaal super! Dankjewel hiervoor, ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. 

 

Dankje Lisa, ik ga er morgen naar kijken en kom er op terug.

Goedenavond. Sinds vandaag hebben we hier tmobile thuis icm met tv app op onze tv. Het valt me op dat er met enige regelmaat een zwart scherm voorkomt en of het beeld verspringt. Kan ik hier iets aan doen? Ik kan probleemloos 4K Netflix streamen via de netflix app op onze tv. Dank voor jullie reactie. 

Reputatie 7
Badge +14

@TMTV  Sorry Als die vraag al is langsgekomen maar waar vind ik dan mijn opgenomen programma’s via de app op TV?

Reputatie 7
Badge +6

@CrisTien Ik gebruik de smart-tv-app zelf niet, maar ik denk dat het op dezelfde plaats staat als op de tv-box of Apple TV: kies in de bovenste regel ‘Account’ en ga dan naar ‘mijn opnames’. Lukt het zo?

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik ga het straks even testen @TMTV  dank

Reputatie 7

Hi @Pim1983, super leuk dat je nieuw bent bij T-Mobile Thuis! Welkom hier op de Community en goed dat je dit gelijk aangeeft. Heb je de App al eens geprobeerd te verwijderen en opnieuw te installeren? Mocht dit het probleem niet permanent oplossen, wil je dan het volgende bij mij aangeven?

  • Welk type tv gebruik je?
  • Welke afstandsbediening gebruik je?

Ik hoop natuurlijk dat de eerste stap dé oplossing is, maar zo niet dan schakel ik graag de hulptroepen voor je in en laat ik de technische dienst hier naar kijken! 😊

 

 

@Lisa ik heb een wifipunt bij de televisie gezet. Hierdoor is het probleem verdwenen. Ik ga jou tip om de app opnieuw te installeren nog uitvoeren. Zou het kunnen dat de modem toch te ver staat? Of is er wellicht iets met de modem aan de hand. Ik laat het weten 

Reputatie 7

Hi @Pim1983, top dat je gelijk actie hebt ondernomen en fijn dat het probleem verdwenen is! Houd het vooral goed in de gaten en laat het mij weten wanneer je toch weer issues ervaart, dan schiet ik je gelijk te hulp. Goede vraag omtrent het modem. Kan je aangeven waar het modem zich bevindt? En staat het modem niet achter hoge kasten of dikke muren bijvoorbeeld? Zo hebben meubels, muren en plafonds namelijk een invloed op het wifi-signaal. Ik hoor het graag van je! 🎈

Reputatie 2

Hi @pip81, hele terechte vraag van je! Er is zeker een onderzoek ingeschoten aan de hand van jouw gegevens. Ik houd het onderzoek voor jou en @tonlabee nog steeds in de gaten. Jammer genoeg kan ik nog geen update met jullie delen, mijn collega's zijn hier achter de schermen nog steeds druk mee bezig. Ik heb morgen een tv meeting en dan ga ik checken of er schot in de zaak komt, want ik wil namelijk dat jullie duidelijkheid hierover krijgen. Momenteel is er dus nog geen oplossing of oorzaak bekend die ik met je kan delen, maar dit issue staat nog steeds op mijn radar. Ik had echt gehoopt dat het onderzoek minder lang duurde, sorry hiervoor! 

@Lisa, Ik heb afgelopen maand geen enkele update gezien betreffende het probleem dat ik ervaar. Er waren voor mij en nog iemand meldingen gedaan van het issue, maar inmiddels is het best al een lange tijd stil. Is er zicht op een oplossing? Nee is ook gewoon een antwoord hoor. Prima als het niet goed gaat werken. Dan weet ik dat en zoek ik wat anders.

Reputatie 7

Hi @pip81, hele terechte opmerking van je! Jammer genoeg heb ik geen concrete update over het issue dat bij jou, @tonlabee, @Bart en Marian en @Mart1967 speelt en dat is dan ook de reden waarom ik hier al enige tijd niks heb gedeeld. Ik houd dit nog steeds heel goed in de gaten, maar er wordt nog aan gewerkt. Ik had echt gehoopt dat ik enkele weken geleden al de oplossing hiervan met jullie kon delen. Het ligt bij onze IT-afdeling en begin deze week heb ik gevraagd of ik iets van een update hierover kan krijgen, omdat het onderzoek al erg lang loopt. Mijn collega hoopt dan ook morgen meer informatie te hebben en die speel ik dan gelijk aan jullie door. 

Als de uitkomst van het onderzoek was dat er geen oplossing voor dit probleem is, dan had ik dat echt al met jullie gedeeld. Zodra ik iets hoor, dan horen jullie het ook meteen. Ik was jullie dus zeker niet vergeten, maar ik heb nog niks concreets kunnen melden de afgelopen tijd. Hopelijk komt hier morgen verandering in! ☘️

Reputatie 2

Ik heb een paar suggesties om de (Samsung) TV app te verbeteren:

  1. Onthoudt het laatst gekeken kanaal, ipv altijd NPO1 te starten (evt als instel optie)
  2. Zou het mogelijk zijn een optionele dia-show te koppelen aan radio kanalen? Ik heb een Samsung TheFrame, en kan de ART modus niet gebruiken in combinatie met de TMTV app, maar als ik iig mijn art via de App zou kunnen starten als een (instelbare) slideshow zou dat de pijn flink verminderen. (En dan het liefst de mogelijkheid de art van een andere bron dan het interne geheugen te halen, want dat is behoorlijk beperkt in de Samsung TVs!)

Reageer