Info

Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's!

  • 4 October 2021
  • 341 reacties
  • 18519 Bekeken

Reputatie 6
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 501 reacties

 

De T-Mobile TV App is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV en Amazon Fire TV

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!


Update 27-7-2022: 

Zojuist is versie 1.3.1567 voor Android TV en versie 1.3.1015 voor de Amazon Fire TV uitgerold. 

In deze versies kunnen we jullie nog beter helpen met het monitoren van de beeldkwaliteit en lost dit het probleem op met dat de stream versneld wordt afgespeeld bij gebruik van Begin Gemist, Pauzeren of Terug Kijken.

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de T-Mobile TV App voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met T-Mobile TV Anywhere App

T-Mobile TV App TV Anywhere App
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van T-Mobile
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan T-Mobile TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is TV Anywhere via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de T-Mobile TV App, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in My T-Mobile Thuis

TIP: Plaats de T-Mobile TV App tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de T-Mobile TV App. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de T-Mobile TV App en de T-Mobile TV Anywhere App?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de T-Mobile TV Anywhere App, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV App bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de T-Mobile TV App?

Verberg inhoud

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn smart-tv?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV App is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de T-Mobile TV App niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor T-Mobile TV?

Momenteel is T-Mobile TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt T-Mobile TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor T-Mobile TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kan je vinden in het topic: Alles over de T-Mobile TV App voor Amazon Fire TV!.

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de T-Mobile TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar T-Mobile TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de T-Mobile TV App?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de T-Mobile TV App?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb T-Mobile TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de T-Mobile TV App en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via My T-Mobile Thuis kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb T-Mobile TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de T-Mobile TV App downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Thuis van T-Mobile abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via My T-Mobile Thuis. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


341 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @CescoAiel, tof dat jij zo meedenkt! Heel fijn dat je dit doorgeeft, want dit zet ik graag door naar mijn collega's. Ik leg dit graag voor bij een volgende tv meeting en laat het aan je weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen. Mochten er nog andere punten in je opkomen, laat het mij dan vooral weten. Dankjewel! ✨

Hi @CescoAiel, tof dat jij zo meedenkt! Heel fijn dat je dit doorgeeft, want dit zet ik graag door naar mijn collega's. Ik leg dit graag voor bij een volgende tv meeting en laat het aan je weten als ik hier een terugkoppeling op heb gekregen. Mochten er nog andere punten in je opkomen, laat het mij dan vooral weten. Dankjewel! ✨

Ik ben sinds 17 Jan op T-Mobile Thuis Glasvezel aangesloten en kijk gewoon naar wat ik wij het meeste missen in de app…

En dit waren de 2 meest opkomende “klachten”… Vooral de nogal fantasieloze radio-displays zijn een doorn in het ook, zeker als je een Samsung The Frame hebt, waarop je prachtige kunstwerken kunt tonen als de TV niet als TV gebruikt wordt…  ;)

Reputatie 7
Badge +4

Leuk dat je sinds dit jaar deel uitmaakt van Team Magenta @CescoAiel! Yes, goed dat je het aangeeft. Zo zorgen we er samen voor dat de App nóg beter wordt. Dat kan ik me voorstellen, dus fijn dat je dit hebt aangestipt. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @pip81@tonlabee@Bart en Marian en @Mart1967, graag zou ik het volgende bij jullie willen opvragen! Zoals ik gisteren aangaf, gaat mijn collega vandaag een navraag van de status doen over dit issue. Hiervoor kreeg ik de vraag om de software versie/type van jullie tv op te vragen. Zouden jullie dit hier aan mij kunnen melden? Dan speel ik dit door naar mijn collega! 💪

Hi Lisa,

Type TV: QE43LS03AAUXXN

SW versie: T-NKM2DEUC-1807.0, BT - S

Succes,

Mart

Reputatie 1

Hoi @Lisa,

Hierbij mijn gegegvens van de TV:

- Modelcode: QE55QN95AATXXN
- Serienummer: 0J143HDR900607N
- Softwareversie: T-NKM2DEUC-1903.0, BT - S
- Statuscode: 30301_AC1AE6_HC13H123
- Sub-micom-versie: T-NM2OCTV-1000, T-NM2OCJP-1335

 

Reputatie 1

Hoi @Lisa,

 

MN : QE43Q67AAUXXH

FW : T-NKLADEUC-1805.4

 

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal top! Heel erg bedankt voor de snelle aanvulling @Mart1967, @tonlabee en @pip81. Ik heb het doorgezet naar mijn collega en kom hier maandag bij jullie op terug. Morgen ben ik zelf een dagje vrij. Dus het is wellicht wat vroeg, maar alvast een heel mooi weekend! 😊

Hi @Mart1967, zou jij mij ook nog een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan heb ik alle info die ik nodig heb. Merci!

Hoi,

Hier blijft op onze Samsung the frame 2021 TV de tv gids “hangen”
Opnieuw installeren van de app verandert daar niks aan.
Een herstart van het modem lost het voor een uurtje of zo op.

Had gelezen dat er meerdere gebruikers dit probleem ervaren, is er al een oplossing in zicht?

Op de onze werkt het vooralsnog prima (ook een 2021 The Frame), maar ik ga het zeker in de gaten houden!

Hallo Liza,

Samsung dec. 2021 speciaal gekocht ivm gebruik app T-mobile. Ook overgegaan van Ziggo naar T-Mobile ivm gebruik glasvezel.

typenr. QE43Q64AAUXXN

software versie; T-NKLADEUC-1903.0

Graag spoedige oplossing.

Groet,

Bart Staps

Hi Liza,

 

Zelfde verhaal als Bart en Marian. TV gisteren gekocht, alles werkt, behalve de gids. En dat is vrij belangrijk voor mijn vriendin =\

Samsung Neo QLED QE55QN95A

Vandaag de app geinstalleerd, kan even niet kijken welke software versie (ik mag vandaag niet meer klooien, er moet TV gekeken worden nu) maar zou de laatste moeten zijn lijkt me.

 

Hoor het graag!

Groeten,

Marc

 

Hoi,

Hier blijft op onze Samsung the frame 2021 TV de tv gids “hangen”
Opnieuw installeren van de app verandert daar niks aan.
Een herstart van het modem lost het voor een uurtje of zo op.

Had gelezen dat er meerdere gebruikers dit probleem ervaren, is er al een oplossing in zicht?

Op de onze werkt het vooralsnog prima (ook een 2021 The Frame), maar ik ga het zeker in de gaten houden!

Soms gaat het wat langer goed.
Ben er nu wel achter dat een herstart van het modem ook niks uithaalt een aantal keer achter elkaar de T-Mobile app her-installeren werkt beter. Al met al een vervelend probleem..

Hi @pip81@tonlabee@Bart en Marian en @Mart1967, graag zou ik het volgende bij jullie willen opvragen! Zoals ik gisteren aangaf, gaat mijn collega vandaag een navraag van de status doen over dit issue. Hiervoor kreeg ik de vraag om de software versie/type van jullie tv op te vragen. Zouden jullie dit hier aan mij kunnen melden? Dan speel ik dit door naar mijn collega! 💪

@Lisa Je hebt wel niet gevraagd maar bij deze toch ook maar even mijn TV gegevens weet niet of je er wat aan gaat hebben maar toch..

Samsung The Frame 2021.

Modelcode: QE65LS03AAUXXN
Softwareversie: T-NKM2DEUC-1903.0,BT-S

Hoi, 

De tv app blijft op achtergrond draaien en reageert niet als ik 'm probeer af te sluiten door op het kruisje te klikken. Betreft de Android versie 

Iemand een oplossing?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Joep.sharon 

Kan je in instellingen, apps bij T-Mobile TV meldingen niet gewoon uitschakelen?

@Waqqas thanks! Dat werkt idd, overigens wel een omslachtige manier om de app elke keer af te sluiten op deze manier.

Reputatie 7
Badge +20

@Joep.sharon 

Als je eenmaal de meldingen hebt uitgeschakeld dan krijg je ze in het vervolg niet meer.

Hi, ook ik ervaar problemen met het laden van de programmagids op de app op mijn nieuwe smart TV. Ik ben pas een week klant maar vind dit wel erg vervelend na vanuit Ziggo te zijn overgestapt naar T-mobile.

Heb zelf ook geprobeerd de app opnieuw te installeren en de modem te herstarten. Echter, heb ik nog niet de juiste oplossing gevonden voor het probleem. Ik hoop dat het snel gefixt kan worden! 

Firmware: T-NKLADEUC-1903.0
TV: Samsung UE43AU8070U

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bart en Marian, helemaal super! Merci voor het doorzetten. Mijn collega is hiermee bezig en heeft de vraag uitstaan voor een concrete update. Ik hoop die snel met jullie te kunnen delen!

Hi @murcje, heel goed dat jij je hier ook meldt! Dankjewel voor het doorzetten van deze informatie, want ook dit heb ik doorgezet naar mijn collega. Zodra ik een update doorkrijgt, dan laat ik dat hier weten.

Hi @Zwolly68, allereerst: excuses voor het niet taggen! Helemaal super, heel fijn dat je dit hebt doorgezet. Ik heb deze aanvullende informatie doorgespeeld naar mijn collega en zij doet de navraag voor een heldere update. Ik houd jullie op de hoogte!

Hi @maxvanderburg, top dat je dit topic hebt gevonden! Thanks voor deze gegevens, want zo heb ik ook jou aan het onderzoek toe kunnen voegen. Fingers crossed op een snelle en permanente oplossing!

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, in aanvulling op mijn vorige bericht zou ik graag nog de volgende informatie willen opvragen! Kunnen jullie aangeven of het issue met de programmagids die blijft laden zich ook op andere apparaten voordoet? Daarmee bedoel ik of dit issue zich ook voordoet in de TV Anywhere App? Als jullie dit nog kunnen aangeven, dan heeft mijn collega alle informatie die nodig is. Excuus voor het meerdere keren vragen van extra informatie. Wij hebben een meeting gehad waardoor wij voortaan in het vervolg al deze informatie in één keer op kunnen vragen om zo het proces te versnellen. Ik spreek jullie na het weekend weer: maak er een mooi weekend van! 

Hi Lisa,

Wat goed dat je dit zo oppakt! Ik ben ook gebeld gisteren door een dame van T-mobile met wat vragen, top!

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen wanneer ik de TV echt uit gezet heb, dus stroom eraf. Dan na een dag ofzo lijkt het weer te werken. Ik heb er geen last van in de app op mijn telefoon of op de website van TV anywhere.

Groet,

Marc

Hi allemaal, in aanvulling op mijn vorige bericht zou ik graag nog de volgende informatie willen opvragen! Kunnen jullie aangeven of het issue met de programmagids die blijft laden zich ook op andere apparaten voordoet? Daarmee bedoel ik of dit issue zich ook voordoet in de TV Anywhere App? Als jullie dit nog kunnen aangeven, dan heeft mijn collega alle informatie die nodig is. Excuus voor het meerdere keren vragen van extra informatie. Wij hebben een meeting gehad waardoor wij voortaan in het vervolg al deze informatie in één keer op kunnen vragen om zo het proces te versnellen. Ik spreek jullie na het weekend weer: maak er een mooi weekend van! 

Hi Lisa, 

Ik ervaar de problemen ook niet in de mobiele app: alleen op de app die ik heb geinstalleerd op mijn SmartTV. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @murcje, dankjewel voor het mooie compliment en de fijne medewerking! Helemaal perfect, merci voor het doorgeven. Top om het zo helemaal helder in kaart te kunnen brengen! 

Hi @maxvanderburg, super dat je dit aangeeft! Ik heb dit weer doorgezet en ga mijn best doen om zo snel mogelijk een nieuwe update binnen te krijgen.

Hoi Lisa, 

Ik grbruik ook de app maar heb ook nog een settop box. Via de box is het beeld toch beterr kwaliteit. Hoe kan ik dit oplosen? Ik heb de Philips 65oled806, de tv is btw bekabeld aangesloten dus de internetverbinding is prima!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jlinders82, top dat je dit aansnijdt! Super dat je gelijk meerdere informatie deelt. Ervaar jij een minder scherpe kwaliteit of ook beeld dat bijvoorbeeld vastloopt? 

Ik hoor graag van je of jij de App al eens hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd. Zo ja, dan kan het voor Android ook helpen dat je de bitrate aanpast bij de zenderinstellingen. Het kan helpen om deze lager te zetten. Zou je dit eens willen uitproberen en willen laten weten of dit heeft geholpen? 💪

 

Reageer