Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!
Reputatie 7
Badge +8

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


667 reacties

Reputatie 7

Hi @Jaapblankestijn, graag geef ik je nog wat extra duidelijkheid! Er bleek een paar weken terug een fout te zijn ontdekt, want eigenlijk hoorde het helemaal niet te kunnen om met elke connectie de T-Mobile TV App te kunnen gebruiken. Aan onze kant is deze ‘fout’ hersteld en dat is de reden waarom dit niet meer bij sommige connecties werkt. Is hiermee jouw vraag beantwoord? 😊

Hi @johnnyvdlaar, super dat je hier meteen voor aan de bel trekt! Hier gaan we wat aan doen, want dit klinkt inderdaad niet goed. Heel goed dat jij hetzelfde aangeeft @Jaapblankestijn. Zouden jullie de onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Dan dien ik graag een verzoek in voor onze technische dienst:

  • Wat is het besturingssysteem van de tv? Dit is de vinden bij de instellingen van de tv. 
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd? 
  • Kunnen jullie voorbeelden van zenders/programma's noemen waarbij dit probleem zich voordoet inclusief het tijdstip? 
  • Op welke datum is dit probleem begonnen?
  • Hebben jullie zelf al iets geprobeerd om dit probleem op te lossen? 
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten? 

Als jullie hierop terug kunnen komen, dan ga ik meteen verder voor jullie aan de slag! 💪

Hi @Fibre, wat fijn om te lezen dat de App via de Chromecast perfect werkt! Heel terecht punt van je. Dit heb ik voor je nagevraagd bij één van mijn collega's, want ik weet dat dit al eens eerder is aangestipt. Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat aan je weten! 

Firmware Android tv 8

Tv box type Philips tpm171e

Versie 1.2.738

 

Ik ben sinds 1 april klant en heb het sinds het begin in de hele app. Dus in elk menu en ook tijdens het tv kijken.

 

Ik heb alleen dit apparaat waarmee ik deze app gebruik.

Reputatie 2

Wanneer komt er eens een goede update van deze app?

 

Een tijdje geleden hebben we hier thuis bewust alle abonnementen (2 mobiele, 1 vaste, Netflix en Videoland) op één grote hoop gegooid en alle TV boxen eruit gedaan, een stuk voordeliger namelijk.

Men beloofde met de app dezelfde kijkervaring als met de boxen. Echter is de kwaliteit in de app vele malen minder dan van de box, in het begin dacht ik dat het kinderziektes waren maar goede updates blijven uit. Ik ervaar de volgende problemen:

  • Trage beeldsnelheid. Het lijkt vaak maar op hooguit 15 fps waardoor vloeiende beelden zoals sporten en bewegende tekstbalken er stotterend uitzien. Ook hapert het beeld vaak.
  • Bij terugspoelen/pauzeren van programma's gaat het beeld nog meer stotteren.
  • De app is langzamer dan de box.
  • Beeld & geluid loopt niet altijd synchroon
  • Als enige app op de tv zijn de Philips instellingen niet te bereiken zonder dat het beeld op pauze gaat of vast slaat. Dus eventjes snel je Ambilight instelling veranderen gaat niet.
  • Bij het schakelen van radio-kanaal naar een televisie-kanaal gaat deze altijd terug naar Nederland 1 en is het beeld wazig. Ik moet dan naar een andere zender gaan en weer terug om het beeld scherp te krijgen.
  • Afspeelsnelheid van radio schiet soms van hoog naar laag. Ik heb het idee dat de afspeelsnelheid op factor ±0,95 staat waar je eigenlijk niets van merkt. Om de ±45 seconden schiet de snelheid ineens omhoog naar factor ±1,1. Alsof er iemand aan de knoppen zit te draaien om de zoveel tijd.

Ik was erg blij dat ik van die losse boxen af was maar voor de tv kwaliteit heb ik ze graag weer terug. Maar als ik dat wil dan krijg ik de leuke mededeling dat ik dan maar gewoon even moet betalen, terugdraaien is niet zomaar mogelijk.

Ik heb een Philips PUS8535 TV uit 2020 met Android TV 9 en een Chromecast 4k met Google TV. Internetsnelheid: 1000mbit. Over de wifi ontvang ik op de meeste plaatsen rond de 600-700 mbit. Ik heb de app al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dit werkt niet. Ook de tv aan de kabel gehangen i.p.v. wifi maar dat geeft ook geen verschil.

Wat staat er op de planning om aan updates uit te brengen?

En is er ergens te lezen wat er per update inhoudelijk verbeterd is? Releasenotes o.i.d.  Ik zoek dan niet naar een tekst zoals "We hebben de apps bijgewerkt om enkele crashes op te lossen en functies sneller te laten laden.”

Ik zal graag een keer verbetering zien.

Reputatie 7

Hi @johnnyvdlaar, super dat je dit zo snel hebt kunnen aanvullen topper! Ik heb direct het verzoek voor je ingeschoten en houd dit de komende dagen goed in de gaten. Zodra ik iets kan melden over het onderzoek, dan hoor je het gelijk.

Hi @ThijsK95, heel goed dat jij zo helder aangeeft waar je tegenaan loopt! Jouw punten wil ik graag voorleggen tijdens de tv-meeting die vrijdag plaatsvindt. Top dat je ook laat weten wat je zelf al hebt geprobeerd om deze issues op te lossen. Zou je ter aanvulling nog het volgende kunnen aangeven? Dan ga ik hier voor je achteraan:

  • Op welke zenders/programma's ervaar jij dat het beeld en geluid niet synchroon loopt?
  • Ervaar jij het stotteren bij pauzeren/terugspoelen bij elke zender of bij specifieke programma's/zenders? 

Als jij dit nog kan laten weten, dan ga ik al jouw vragen benoemen tijdens de meeting! Hopelijk kan ik je dan ook meer vertellen over een eventuele nieuwe update. De releasenotes krijgen wij altijd door bij nieuwe updates en de verbeteringen plaatsen wij vervolgens in de groepen waar onze testers zich in bevinden. Zou je hier lid van willen worden? Laat het mij gerust weten. Weet dat ik er altijd voor wil zorgen dat jij zo tevreden mogelijk bent over onze diensten, dus blijf vooral jouw feedback delen! 😊

Reputatie 2

Hi @johnnyvdlaar, super dat je dit zo snel hebt kunnen aanvullen topper! Ik heb direct het verzoek voor je ingeschoten en houd dit de komende dagen goed in de gaten. Zodra ik iets kan melden over het onderzoek, dan hoor je het gelijk.

Hi @ThijsK95, heel goed dat jij zo helder aangeeft waar je tegenaan loopt! Jouw punten wil ik graag voorleggen tijdens de tv-meeting die vrijdag plaatsvindt. Top dat je ook laat weten wat je zelf al hebt geprobeerd om deze issues op te lossen. Zou je ter aanvulling nog het volgende kunnen aangeven? Dan ga ik hier voor je achteraan:

  • Op welke zenders/programma's ervaar jij dat het beeld en geluid niet synchroon loopt?
  • Ervaar jij het stotteren bij pauzeren/terugspoelen bij elke zender of bij specifieke programma's/zenders? 

Als jij dit nog kan laten weten, dan ga ik al jouw vragen benoemen tijdens de meeting! Hopelijk kan ik je dan ook meer vertellen over een eventuele nieuwe update. De releasenotes krijgen wij altijd door bij nieuwe updates en de verbeteringen plaatsen wij vervolgens in de groepen waar onze testers zich in bevinden. Zou je hier lid van willen worden? Laat het mij gerust weten. Weet dat ik er altijd voor wil zorgen dat jij zo tevreden mogelijk bent over onze diensten, dus blijf vooral jouw feedback delen! 😊

Beide problemen komen bij alle zenders voor.

Reputatie 2

Hi @johnnyvdlaar, super dat je dit zo snel hebt kunnen aanvullen topper! Ik heb direct het verzoek voor je ingeschoten en houd dit de komende dagen goed in de gaten. Zodra ik iets kan melden over het onderzoek, dan hoor je het gelijk.

Hi @ThijsK95, heel goed dat jij zo helder aangeeft waar je tegenaan loopt! Jouw punten wil ik graag voorleggen tijdens de tv-meeting die vrijdag plaatsvindt. Top dat je ook laat weten wat je zelf al hebt geprobeerd om deze issues op te lossen. Zou je ter aanvulling nog het volgende kunnen aangeven? Dan ga ik hier voor je achteraan:

  • Op welke zenders/programma's ervaar jij dat het beeld en geluid niet synchroon loopt?
  • Ervaar jij het stotteren bij pauzeren/terugspoelen bij elke zender of bij specifieke programma's/zenders? 

Als jij dit nog kan laten weten, dan ga ik al jouw vragen benoemen tijdens de meeting! Hopelijk kan ik je dan ook meer vertellen over een eventuele nieuwe update. De releasenotes krijgen wij altijd door bij nieuwe updates en de verbeteringen plaatsen wij vervolgens in de groepen waar onze testers zich in bevinden. Zou je hier lid van willen worden? Laat het mij gerust weten. Weet dat ik er altijd voor wil zorgen dat jij zo tevreden mogelijk bent over onze diensten, dus blijf vooral jouw feedback delen! 😊

Beide problemen komen bij alle zenders voor.

Ik ervaar dit ook gebruik de chromecast met Android tv, soms hapert het beeld zonder dat er gespoeld is, gewoon met live tv kijken nu zitten we rtl 7 voetbal te kijken. Maar het gebeurt ook vaak bij opname kijken als je vooruit gespoeld hebt. Ik zal het ook eens testen op me Nvidia SHIELD ben benieuwd of die dit ook heeft.

Reputatie 7

Hi @ThijsK95, thanks voor de aanvulling! Helemaal helder zo. Ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Hi @Fibre, heel goed om inzichtelijk te hebben dat dit ook bij jou speelt! Als je dit ook wilt testen met jouw Nvidia Shield, heel graag. Ik hoop jullie in ieder geval morgen meer te kunnen vertellen na mijn meeting! 

Reputatie 7

Hi allemaal, graag deel ik de uitkomst van het onderzoek met de TV-gids die vastloopt in de Smart TV App! Er is nogmaals uitvoerig onderzoek uitgevoerd en het probleem blijkt een bekend probleem te zijn bij de leverancier. Er wordt aan die kant dan ook hard aan gewerkt om dit op te lossen. Hoe lang dit gaat duren, dat weten we niet. Het heeft in ieder geval hun volledige aandacht. De workaround tot die tijd is om de tv voor 30 seconden van de stroom af te halen en de App opnieuw op te starten. Als jullie hier nog vragen over hebben, stel die dan gerust! 

Reputatie 2

Hi allemaal, graag deel ik de uitkomst van het onderzoek met de TV-gids die vastloopt in de Smart TV App! Er is nogmaals uitvoerig onderzoek uitgevoerd en het probleem blijkt een bekend probleem te zijn bij de leverancier. Er wordt aan die kant dan ook hard aan gewerkt om dit op te lossen. Hoe lang dit gaat duren, dat weten we niet. Het heeft in ieder geval hun volledige aandacht. De workaround tot die tijd is om de tv voor 30 seconden van de stroom af te halen en de App opnieuw op te starten. Als jullie hier nog vragen over hebben, stel die dan gerust! 

Beste Lisa,

 

dit is geen antwoord op het stotteren van ons probleem hebben jullie het ook over dat probleem gehad.

 

Reputatie 7

Hi @Fibre, excuus als mijn vorige bericht verwarrend voor je was! Dit gaat over een ander issue dan wat jij en @ThijsK95 aansnijden. Dit onderzoek liep al eerder en gaat over de TV-gids die bij sommigen van jullie vastloopt in de Smart TV App. Maak je dus geen zorgen, op jullie punten kom ik ook nog terug! 

Reputatie 5

Leuk man, zogenaamd mijn probleem oplossen:

Beste Frank,

Ik stuur jou deze mail aan de hand van een terugkoppeling van de technische dienst, betreft de Tv app. Het luidt als volgt:
Waarschijnlijk gebruik je TV Anywhere op jouw TV in plaats van de Smart
tv app. 
Je kan dit probleem oplossen door de Smart tv app te gebruiken en niet
de TV Anywhere app. 
De TV Anywhere app is niet bedoeld voor grote schermen. 

Hopende jou hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Ik wens je nog een mooie dag verder.

Met vriendelijke groet,

Maya

Maar ik gebruik de tv anywhere app helemaal niet. Met als kers op de taart geen email adres noemen waar ik op kan reageren, want reageren op de mail heeft geen zin aangezien dit een noreply adres is. Ik begin het echt wel heel erg zat te worden na bijna een jaar gepruts aan de kant van T-Mobile. Wat een kut product is tv geworden, jammer want jullie hadden pareltje in handen. 

Reputatie 7

Hi @Fibre en @ThijsK95, ik wil jullie graag laten weten dat ik jullie punten onlangs heb doorgezet naar onze tv-specialisten! Het duurt iets langer voordat ik hier een reactie op zal krijgen, omdat twee collega’s uit het TV Team momenteel op vakantie zijn. Als jullie op een ander punt duiden, geef die dan ook vooral door. Wanneer ik hier een update over binnenkrijg, dan laat ik die aan jullie weten. Ik houd jullie dus op de hoogte omtrent dit issue! 

Hi @johnnyvdlaar, voor jou heb ik de afgelopen tijd het verzoek in de gaten gehouden! Het onderzoek is momenteel gepauzeerd, omdat het mijn collega's niet lukt om het probleem te reproduceren. Zou je hier een video kunnen delen waarin het probleem zichtbaar wordt/is? Dit zou hen onwijs helpen, dankjewel! 

Hi, @MetaframeNL, excuses dat je deze e-mail hebt ontvangen! Dit is zo te zien niet kloppend en zoals ik in het andere topic aangaf ligt dit issue momenteel bij de leverancier: Versneld beeld en geluid na pauzeren | T-Mobile Community. Het wordt dus verder uitgepluisd. Dankjewel voor het melden, want dit ga ik mijn collega aankaarten.

Hi all, ook heb ik wat nieuws over de Smart TV App voor de LG TV's! Het is nog wat abstract, maar ik kan laten weten dat dit er dit jaar nog aan gaat komen. Leuk nieuws dus! 

Hi @Fibre en @ThijsK95, ik wil jullie graag laten weten dat ik jullie punten onlangs heb doorgezet naar onze tv-specialisten! Het duurt iets langer voordat ik hier een reactie op zal krijgen, omdat twee collega’s uit het TV Team momenteel op vakantie zijn. Als jullie op een ander punt duiden, geef die dan ook vooral door. Wanneer ik hier een update over binnenkrijg, dan laat ik die aan jullie weten. Ik houd jullie dus op de hoogte omtrent dit issue! 

Hi @johnnyvdlaar, voor jou heb ik de afgelopen tijd het verzoek in de gaten gehouden! Het onderzoek is momenteel gepauzeerd, omdat het mijn collega's niet lukt om het probleem te reproduceren. Zou je hier een video kunnen delen waarin het probleem zichtbaar wordt/is? Dit zou hen onwijs helpen, dankjewel! 

Hi, @MetaframeNL, excuses dat je deze e-mail hebt ontvangen! Dit is zo te zien niet kloppend en zoals ik in het andere topic aangaf ligt dit issue momenteel bij de leverancier: Versneld beeld en geluid na pauzeren | T-Mobile Community. Het wordt dus verder uitgepluisd. Dankjewel voor het melden, want dit ga ik mijn collega aankaarten.

Hi all, ook heb ik wat nieuws over de Smart TV App voor de LG TV's! Het is nog wat abstract, maar ik kan laten weten dat dit er dit jaar nog aan gaat komen. Leuk nieuws dus! 

Ik ben inmiddels geswitcht naar een nieuwe Chromecast met Google tv. Daar heb ik het probleem niet.

Reputatie 1

Goedemorgen!

 

Een heel aantal van de genoemde problemen ervaar ik ook. Sinds de aanschaf 15 april nog geen enkele dag fatsoenlijk tv kunnen kijken…

-de tv gids blijft zoals bij velen hangen

-de kwaliteit van het beeld wisselt sterk. Voornamelijk tijdens het zappen en opstarten.

-na ieder gebruik moet alles herstart worden, waardoor de tvgids ook weet verdwijnt

-sinds de aanschaf werken andere apps op de smart tv ineens ook minder goed

-internet valt regelmatig helemaal weg. Enige werkende oplossing is de modem helemaal opnieuw opstarten

-beeld en geluid zijn niet synchroon tijdens het live kijken via de app. Andere apps en terugkijken wel.

-tv: samsung: QE55Q80AATXXN

SERIE: 0HNK3HCRB02446Z

SOFTWARE: T-NKM2DEUC-1904.0,BT-S

 

Het zou fijn zijn wanneer bovenstaande problemen gerapporteerd kunnen worden en meegenomen kunnen worden in het vinden van een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Annerieke 

Reputatie 7

Hi @johnnyvdlaar, thanks voor de terugkoppeling! Weet dat ik er ook graag voor zorg dat de Smart TV App zonder problemen bij je werkt. Dus mocht jij nog in de gelegenheid zijn om een video te sturen, dan zet ik dat met liefde door. Voor nu alvast een fijn weekend! 😊

Hi @Annerieke van den Beld, heel erg bedankt voor jouw heldere reactie! Ik had graag een andere ervaring gelezen, dus ik ben heel blij dat je hier aanklopt. Ik ga je dan ook gelijk verder helpen. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw opgestart? Super dat je ook al het één en ander aan belangrijke informatie deelt. Zou je dit nog kunnen aanvullen met het volgende? 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? 
  • Welke versie van de Smart TV App is geïnstalleerd?
  • Bij welke zenders ervaar je deze issues? 
  • Op welke datum en welk tijdstip deden deze problemen zich onder anderen voor? 
  • Doet dit probleem zich ook voor bij andere apparaten?
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? 
  • Ervaar jij op al jouw apparaten dat het internet af en toe wegvalt of enkel op de tv? 

Ik hoor het graag van je, zodat ik verder aan de slag kan. Als jij dit kan aanvullen, dan zet ik enkele punten van jouw lijstje ook alvast gelijk door naar onze tv-specialisten! 💪

Reputatie 1

Hoi!

 

-De Samsung afstandsbediening.

-versie 1.0.16

-alle zenders

-dagelijks

-de tv app is niet geïnstalleerd op andere apparaten

-modem resetten, app opnieuw geïnstalleerd, alle stappen doorlopen zoals beschreven op internet

-op alle apparaten: telefoons, tv, iPad, tablet, laptop

 

Ik hoor graag hoe nu verder. Momenteel al 3 dagen helemaal geen gebruik kunnen maken van de app. Opent helemaal niet meer.

 

Groetjes,

Annerieke

Reputatie 5
Badge

@Lisa Inmiddels zijn we 4 maanden verder en zijn de geluidsproblemen van de TV app en de RTL zenders nog steeds niet opgelost?

 

Reputatie 7

Hi @Annerieke van den Beld, ontzettend bedankt voor deze aanvullingen! Ik heb een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst en houd dit de komende dagen goed in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen. Ik hoop dat ik je snel kan verblijden met de uitkomst, zodat jij weer volop van de App kan gaan genieten! 

Hi @HereIsTom, ik ben heel erg blij dat je mij hiervoor aan de mouw trekt! Ik wil graag open en eerlijk met je zijn en ik zie dat dit volledig langs mij heen is geschoten om hier bij je op terug te komen. Mijn oprechte excuses hiervoor, hier baal ik echt van. Het onderzoek is eerder gesloten door te weinig voorbeelden zie ik. Ik zou je dan ook willen vragen om het volgende aan mij door te geven, zodat ik dit als de wiedeweerga voor je ga chasen en zo snel mogelijk een terugkoppeling voor je ga proberen te vergaren:

  • Kan je specifieke voorbeelden geven van enkele zenders/programma's waar zich dit voordoet? 
  • Ervaar jij dit nog steeds consistent te allen tijde of bijvoorbeeld vooral in de avonduren of overdag? 
  • Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten? 
  • Is deze informatie nog steeds accuraat? T-Mobile TV Versie 1.2.738 met Android TV 9 met de laatste Sony firmware versie v6.5076

Nogmaals sorry hiervoor! Zojuist heb ik voor drie maanden de tv-abonnementskosten voor je vergoed als coulance en dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement

Reputatie 5
Badge

Hallo @Lisa, bedankt voor de vergoeding!

  • De zenders waar dit zich voordoet zijn de RTL zenders, dus RTL4, 5, 7 en Z.
  • Het is niet consistent, de ene keer doet het geluid het wel meteen goed, de andere keer weer niet. Tijdstip maakt ook niet uit.
  • Ik gebruik geen andere apparaten met de T-Mobile TV App.
  • Deze informatie is nog steeds accuraat.
Reputatie 5
Badge

@Lisa Als voorbeeld heb ik net een filmpje gemaakt, geluid wel hard zetten dan kun je het goed horen.

Eerst NPO2 waar geluid goed is dan overschakeling naar RTL4;

https://vimeo.com/710893033 
 

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, ontzettend bedankt voor de snelle en heldere aanvulling! Het verzoek staat dan ook opnieuw uit en ik vraag morgen tijdens onze wekelijkse tv-meeting ook direct of mijn collega's ook bekend zijn met dit issue. Alle updates die hierover binnen zullen komen, deel ik hier met je. Echt top dat je ook een filmpje hebt gedeeld, want dit brengt het probleem erg goed in kaart. Ik houd je op de hoogte, merci! 💪

Reputatie 5
Badge

Ok fijn @Lisa het is niet een ernstig probleem, maar wel vervelend. Het is op te lossen door de App af te sluiten en weer te openen, maar als ik dan weer naar andere RTL zender ga is het vaak weer terug.

Bij andere Apps heb ik geen problemen met het geluid.

Hopelijk kunnen ze het vinden, we wachten het rustig af 👍

Reputatie 7

Fijn om te lezen @HereIsTom en dankjewel voor jouw begrip! Ik kan mij helemaal voorstellen dat het niet prettig kijkt na het bekijken van de video, dus we gaan dit zeker aanpakken. Mocht er nog eens meer informatie nodig zijn, dan laat ik dat aan je weten. Ik hoop dat ik binnenkort dé structurele oplossing met je kan delen, want je hoort zonder geluidproblemen van de Smarrt TV App te genieten. I'll keep you posted! 

Reputatie 7

Hi @HereIsTom, ik wil je graag laten weten dat een deel van de geluidsissues die jij ervaart ook inmiddels zijn gesignaleerd als een algemeen probleem door onze technische dienst! Ik hoop hier dan ook snel meer over te horen, zodat ik dat hier met je kan delen. Er wordt hard aan gewerkt! 💪

Reputatie 5
Badge

Hallo @Lisa, fijn te horen dat het niet aan mij ligt 😀

We wachten nog even rustig af.

 

Reageer