Info

Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's!


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 614 reacties

 

De T-Mobile TV App is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV en Amazon Fire TV

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!


 

Update 21-12-2022:

Voor Android smart-tv's en voor Amazon Fire TV is versie 1.3.2121 mogelijk om te testen. Je kunt deze versie testen via een Android toestel: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tmobile.tv.nl. Of je kunt ervoor kiezen om te testen via de webbrowser: https://play.google.com/apps/testing/com.tmobile.tv.nl. Mochten jullie ergens tegenaan lopen of problemen ervaren? Laat dan vooral feedback achter in het onderstaande topic: 

 

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de T-Mobile TV App voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met T-Mobile TV Anywhere App

T-Mobile TV App TV Anywhere App
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van T-Mobile
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan T-Mobile TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is TV Anywhere via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de T-Mobile TV App, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in My T-Mobile Thuis

TIP: Plaats de T-Mobile TV App tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de T-Mobile TV App. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de T-Mobile TV App en de T-Mobile TV Anywhere App?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de T-Mobile TV Anywhere App, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV App bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de T-Mobile TV App?

Verberg inhoud

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn smart-tv?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV App is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de T-Mobile TV App niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor T-Mobile TV?

Momenteel is T-Mobile TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt T-Mobile TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor T-Mobile TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de T-Mobile TV App voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de T-Mobile TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar T-Mobile TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de T-Mobile TV App?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de T-Mobile TV App?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb T-Mobile TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de T-Mobile TV App en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via My T-Mobile Thuis kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb T-Mobile TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de T-Mobile TV App downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Thuis van T-Mobile abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via My T-Mobile Thuis. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


491 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fibre, merci voor het aanstippen! Als het nu niet lukt om de nieuwe versie te installeren, dan adviseer ik inderdaad om de oude versie te verwijderen. Kan je aangeven of het inmiddels is gelukt om de nieuwe versie te proberen? Ik hoor ook graag of je een verbetering merkt met deze versie ten opzichte van de vorige! 😁

 

 

Hi @Fibre, merci voor het aanstippen! Als het nu niet lukt om de nieuwe versie te installeren, dan adviseer ik inderdaad om de oude versie te verwijderen. Kan je aangeven of het inmiddels is gelukt om de nieuwe versie te proberen? Ik hoor ook graag of je een verbetering merkt met deze versie ten opzichte van de vorige! 😁

 

 

Beste lisa,

 

gedaan maar dan installeert  hij helaas toch de oude versie als ik in instellingen kijk bij over zie ik 1.2.738

als je ook kijkt naar de link gegevens als je in playstore bent is het gewoon versie 1.2.738. Dus graag de juiste link naar juiste versie.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fibre, heel goed dat je dit gelijk aanvult! Ik heb dit gelijk voor je nagevraagd en laat het je weten zodra ik een reactie heb. Excuses voor het ongemak. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fibre, zou je nog eens op de link willen klikken en de App willen installeren? Er staat nu namelijk bij dat hij is geüpdatet op 24 augustus, dus hopelijk krijg je nu wel de nieuwe versie. Laat je het hier weten? Ik hoop dat het nu wel lukt! 🤞

Hi @Fibre, zou je nog eens op de link willen klikken en de App willen installeren? Er staat nu namelijk bij dat hij is geüpdatet op 24 augustus, dus hopelijk krijg je nu wel de nieuwe versie. Laat je het hier weten? Ik hoop dat het nu wel lukt! 🤞

Beste Lisa,

ik denk dat de update nu gewoon vrij is gegeven in de Store hij is zelf gisteren ge-update naar de nieuwe versie maar dat geld dan voor iedereen.

Verder zal ik kijken of ik nog dingen zie in deze versie.

Hi @Fibre, zou je nog eens op de link willen klikken en de App willen installeren? Er staat nu namelijk bij dat hij is geüpdatet op 24 augustus, dus hopelijk krijg je nu wel de nieuwe versie. Laat je het hier weten? Ik hoop dat het nu wel lukt! 🤞

Hoi Lisa,

 

Eerste puntje heb ik al, als je in het menu opties bij kwaliteit de kwaliteit op 1080p50 zet en je sluit af moet je elke keer hem per zender weer op 1080p50 zetten.

waarom zit dit niet gewoon in het instellingen menu bij de rest van de settings en dat hij zit gewoon onthoud bij alle zenders.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fibre, mijn collega heeft aangegeven dat sinds gisteren de update volledig is uitgerold! Ik vermoed dat je hem daarom nog niet in kon zien. Super dat het nu wel lukt om de nieuwe versie te installeren. Ik hoor inderdaad heel graag jouw bevindingen. 

Hi @Fibre, mijn collega heeft aangegeven dat sinds gisteren de update volledig is uitgerold! Ik vermoed dat je hem daarom nog niet in kon zien. Super dat het nu wel lukt om de nieuwe versie te installeren. Ik hoor inderdaad heel graag jouw bevindingen. 

Eerste bevinding had ik al weer gemeld.

 

Hoi Lisa,

 

Eerste puntje heb ik al, als je in het menu opties bij kwaliteit de kwaliteit op 1080p50 zet en je sluit af moet je elke keer hem per zender weer op 1080p50 zetten.

waarom zit dit niet gewoon in het instellingen menu bij de rest van de settings en dat hij zit gewoon onthoud bij alle zenders.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fibre, merci voor de opmerking! Ik ga dit voor je navragen en kom hier na het weekend bij jou op terug. Alvast een heel mooi weekend! 

Reputatie 5

Na wat kijken op het T-mobile forum kwam ik hier.

Blijkbaar draaien all mijn Android tv apparaten op de oude versie.

1.2.738 Geüpdatet 26 okt. 2021.

Nu wou ik deze versie eens proberen maar dat werkt niet.

Ik heb op de Nokia Android box de oude verwijderd.

En via link https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tmobile.tv.nl de nieuwe geïnstalleerd.

Wat blijkt de oude versie komt er op te staan.

Mijn vraag kan hier het apk bestand gedeeld worden.

Dan kan ik de app er zelf op zetten.

 

Reputatie 5

Ik ben er al uit.

Heb mezelf aangemeld als beta tester.

Update staat er op.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @peter-keetfm, helemaal top dat je eruit bent gekomen! Excuses dat ik je dit niet kon vertellen, want toen genoot ik al van het weekend. Bevalt de nieuwe versie tot nu toe? Ik hoor graag jouw bevindingen! 💪

Reputatie 1

Is er al meer bekend mbt webOS support? Heb zojuist een LG tv gekocht, ging er eigenlijk al vanuit dat dit er wel al zou zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MrNickert, top dat je dit checkt! Dit zit er inderdaad aan te komen voor LG, maar er is nog geen exacte datum bekend. Zodra wij hier meer over horen, dan laten we dat weten. Het staat in ieder geval op de planning. 

Reputatie 1

Hi @MrNickert, top dat je dit checkt! Dit zit er inderdaad aan te komen voor LG, maar er is nog geen exacte datum bekend. Zodra wij hier meer over horen, dan laten we dat weten. Het staat in ieder geval op de planning. 

Hoi Lisa,

Bedankt voor het snelle antwoord! Mocht er een mogelijkheid zijn tot beta testen of early access hou ik mij graag aanbevolen! :-) 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @MrNickert, super lief dat je mee wilt gaan testen - dankjewel topper! Hier kom ik zeker bij je op terug als deze optie er is. 

Beste lisa,

 

vanaf dat ik de nieuwe app versie gebruik. Heb ik last dat vaak de rtl zenders niet laden maar beeld op zwart blijft rtl4,rtl5,rtl7, enz soms duurt het heel lang en dan is de zender er wel. App sluiten en weer opstarten werkt soms. Dit is op een chromecast met Android tv. 
had ik voor deze versie geen last van.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Fibre, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik had juist gehoopt dat je een verbetering zou opmerken met de nieuwe versie, dus ik help je hier graag bij. Zou je eens kunnen checken of de favorieten wellicht aan staan? 

  1. Druk op de Menu-knop 
  2. Ga naar Account > Profielen
  3. Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit

Als de favorieten al uit staan, dan ga ik hier een verzoek voor indienen bij onze technische dienst. Zou je hiervoor alvast op de volgende vragen kunnen terugkomen?

  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Welke tv heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit vind je bij de instellingen van de tv)? 
  • Ervaar je dit issue ook op andere apparaten?

Als je hierop terug kunt komen, dan zorg ik dat we dit zo snel mogelijk gaan fixen! 💪

Reputatie 2

Eurosport komt bij steeds in het Engels door een moet ik dan via een aantal clicks omzetten naar Nederlands. Kan ik dit ergens als default instellen (Nederlands)?

 

Chromecast met Google TV

Reputatie 1

Hi @rkatoele, allereerst excuses voor de late reactie! Ik zie dat jouw reactie tussen wal en schip is beland. Echt super dat je deze extra informatie nog kon delen. Ik wil je graag laten weten dat ik al jouw punten heb doorgezet naar onze tv-specialisten. Nogmaals bedankt voor deze heldere aanvulling, topper.

Hi @Annerieke van den Beld, ik ben heel blij dat je dit aangeeft! Een tijd geleden heb ik al jouw punten doorgezet naar onze technische dienst en vervolgens zag ik dat mijn collega's van de telefonische klantenservice dit verder zouden oppakken. Nu zie ik echter dat zij twee keer hebben gebeld om enkele punten met jou door te nemen, maar dat er geen gehoor was. Mijn excuses dat ik hier vervolgens geen navolging op heb gegeven, ik ben dit echt compleet vergeten. Duizendmaal sorry hiervoor. 

Ik ga er dan ook voor zorgen dat dit onderzoek zo snel mogelijk succesvol wordt afgerond. Ervaar jij nog steeds precies dezelfde problemen als die jij hier eerder hebt omschreven? Zo weet ik bijvoorbeeld dat het synchronisatie probleem inmiddels helemaal is verdwenen. Als je nog één keer kan aangeven welke punten jij van dit lijstje ervaart, dan ga ik als wiedeweerga voor jou aan de slag. 

  • De tv gids blijft zoals bij velen hangen → hier kan ik over melden dat dit in een volgende update wordt verholpen.
  • De kwaliteit van het beeld wisselt sterk. Voornamelijk tijdens het zappen en opstarten.
  • Na ieder gebruik moet alles herstart worden, waardoor de tv gids ook weer verdwijnt.
  • Sinds de aanschaf werken andere apps op de smart tv ineens ook minder goed.
  • Internet valt regelmatig helemaal weg. Enige werkende oplossing is de modem helemaal opnieuw opstarten.
  • Beeld en geluid zijn niet synchroon tijdens het live kijken via de app. Andere apps en terugkijken wel.

Als je dit aan kan geven, dan ga ik dit direct voor jou chasen. Nogmaals sorry! ❤️

 

Het is nu een maand of 8 a 9 geleden dat de problemen met de Samsung TV app aangekaart zijn. Tot op heden alleen maar ‘mooie woorden’ van @Lisa maar geen daden. Er komen wel updates voor andere platformen en TV’s maar Samsung laten jullie links liggen. Wat is de taktiek van T-Mobile? Stil in een hoekje gaan liggen en wachten tot het overwaait? Ik vind het absurd dat het zo lang moet duren voor de problemen opgelost worden. Getuigd van een grote minachting van je klanten!. Lijkt alsof jullie helemaal niet van plan zijn het op te lossen.

Ik moet nog tot eind december wachten voor ik van jullie af kan maar als het voordien niet opgelost is, ben ik weg. Was ik er maar nooit aan begonnen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Valentijn77, top dat je dit hier checkt! Dit heb ik voor je nagevraagd bij één van mijn collega's. Zodra ik hier een reactie op heb gekregen, dan laat ik je die weten. 

Hi @henkka, dankjewel voor het aanstippen! Ik had graag een andere ervaring gelezen, maar ik waardeer jouw eerlijkheid. Alle feedback zet ik altijd door naar de specialisten en zij gaan vervolgens met de feedback die daadwerkelijk doorgevoerd kan worden aan de slag. Heel veel punten die ik een tijd terug heb doorgezet, vonden mijn collega's hartstikke goede tips en hebben ze dan ook meegenomen op hun improvement-sheet. Het kan alleen altijd even duren voordat al deze punten worden doorgevoerd en ook voor jullie terug te zien zijn. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat mijn collega's er alles aan doen om dit zo rap mogelijk aan te passen, maar hier gaat jammer genoeg enige tijd overheen. Ik hoop dan ook dat je voor december nog enkele verbeteringen gaat ervaren. Excuses hiervoor! ❤️

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Valentijn77, ik wil graag terugkomen op jouw eerdere vraag! Kun je mij laten weten of je de App instellingen wellicht op Engels hebt staan in plaats van op het Nederlands? Dan pakt de App namelijk automatisch Engels als voorkeurstaal. Ik hoor het graag van je. 

 

Reputatie 2

Hi @Valentijn77, ik wil graag terugkomen op jouw eerdere vraag! Kun je mij laten weten of je de App instellingen wellicht op Engels hebt staan in plaats van op het Nederlands? Dan pakt de App namelijk automatisch Engels als voorkeurstaal. Ik hoor het graag van je. 

 

Alles is in het nederlands (ik zie termen als zenders, favorieten, begin gemist, etc). Ik kan ook nergens een taal instellen voor de app voorzover ik kan vinden. Mijn chromecast met google tv staat wel op engels.

Reputatie 7
Badge +4

Dankjewel voor deze snelle reactie @Valentijn77! Kun je jouw Google TV eens op Nederlands zetten? Ook wil ik nog heel even dubbelchecken of dit voor alle programma's op Eurosport geldt? 

Reputatie 2

Dankjewel voor deze snelle reactie @Valentijn77! Kun je jouw Google TV eens op Nederlands zetten? Ook wil ik nog heel even dubbelchecken of dit voor alle programma's op Eurosport geldt? 

Het gebeurt bij alle programma's op Eurosport. Als ik de Chromecast op Nederlands zet pakt hij default wel Nederlands. Maar dat is niet echt een structurele oplossing wat mij betreft. Je wilt gewoon in de app en default kunnen instellen.

Reageer