Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!
Reputatie 7
Badge +8

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


667 reacties

Reputatie 7

Hi @vaantjes84, ik wil je laten weten dat ik dit punt vandaag tijdens een tv-meeting bespreek! Hopelijk kan ik je hier dan meer over vertellen. 

Hi @Joeri01, super leuk om te lezen dat je ook zo benieuwd bent! Vandaag heb ik een tv-meeting en ga ik navragen of mijn collega's al iets kunnen mededelen over de Smart TV App voor LG. Excuses dat we hier tot nu toe nog niet iets concreets over hebben kunnen delen. Ik houd jullie op de hoogte!

Zelf sinds kort overgestapt naar T-Mobile met mooi verhaal. Geen box nodig bij smart tv. Zeggen er alleen niet bij dat dat bij LG niet werkt. Lees draadje door en lees zelfde verhaal. 'Ga het bespreken bij overleg' maar concreet ho maar. Lijntje houden heet dit. Net zelf ook 16 dagen zonder internet gezeten (1e 2 weken werkte het gewoon) Elke dag bellen en geven geen updates etc. Vandaag eindelijk opgelost. Was gevolg van een 'migratie'. Blijkbaar klantje in de buurt overgestapt van kln naar t-mobile of vv waardoor mijn aansluiting in de wijkcentrale geraakt is. Moet ruim 2 weken duren. Absurd

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! 

Reputatie 7

Hi @vaantjes84 en @Joeri01, ik had jullie vandaag graag meer verteld over de ontwikkelingen over de Smart TV App voor LG! Jammer genoeg heb ik nog niks concreets vernomen anders dan dat ik het te horen krijg als dit bekend is. 

Hi @RonaldRs, merci dat je dit hier aanstipt! Dit is niet de start waarvan ik hoopte dat je 'm zou hebben, excuses voor deze ervaring. Heel fijn dat je inmiddels weer online bent. Het is niet de bedoeling dat je hier zelf achteraan moest gaan, dus ik vind het rot dat het zo gelopen is. Weet dat je hier altijd kunt aankloppen als ik ergens bij kan helpen. Ik help namelijk met liefde. Ben je al voorzien van een compensatie? Ik wilde checken of dit al gedaan is, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Mocht dit nog niet in orde zijn gemaakt, dan doe ik dat graag voor je. Kun je mij dan een privébericht sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? 😊

Reputatie 3

@Lisa 

Hoi hoi, het is echt waar, je treft me nu weer hier…… 

Toch ff een vraagje: is het geluid via de app DolbyDigital 5.1 of nog Stereo.

Ik probeer namelijk een afweging te maken of ik volledig zal overschakelen naar de app of niet.
Het geluid is natuurlijk erg belangrijk.

Overigens als anderen het antwoord op deze vraag weten; van harte uitgenodigd om mij op de hoogte te brengen.

Reputatie 2

Hi allemaal, ik heb een nieuwe update gekregen uit het onderzoek van de ladende tv-gids. Kunnen jullie aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Ik hoor het heel graag, merci! 

Hallo @Lisa 
Hier net de TV opnieuw opgestart, deze heeft gisteren een update vanuit Samsung ontvangen.
Helaas werkt de TV-gids nog steeds niet.

Reputatie 7

Hi @AdriO, helemaal top dat je hiervoor aanklopt in dit topic en leuk dat je overweegt om gebruik te maken van de Smart TV App! Ik geef je met liefde meer duidelijkheid. Je kunt dit zelf instellen afhankelijk van of/hoe jouw eigen apparatuur ingesteld staat. Doorgaans merken we dat 'Dolby' voor geluid niet (goed) wordt ondersteund in beide apps. Je kunt het dan zelf naar Stereo zetten als je apparatuur hebt die surround is. Weet jij zo voldoende? 🎉

Hi @Zwolly68, super dat je de tv gelijk opnieuw hebt opgestart na een update van Samsung! Ik had gehoopt dat dit het issue zou bestrijden. Heel erg bedankt dat je het meldt. Kun je misschien nog terugkomen op deze vraag:

Kun je aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Deze vraag hebben wij doorgekregen vanuit de leverancier. Merci alvast voor jouw hulp! 💪

Reputatie 2

Kun je aangeven of het indrukken van de home-knop hetzelfde probleem veroorzaakt nadat de tv opnieuw is opgestart? Deze vraag hebben wij doorgekregen vanuit de leverancier. Merci alvast voor jouw hulp! 💪

 

@Lisa 

Zou je dit eens nader uit kunnen leggen, wat zou er wel en of niet moeten gebeuren?

Reputatie 3

@Lisa 

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik weet dat je bij gebruik van de TV box het geluid kan instellen. In het menu kun je dan Stereo of Dolby AC 3 selecteren. Het punt is: ik heb deze optie niet terug kunnen vinden bij en instellingen in de App. Zie ik iets over het hoofd?

Hoor het graag even.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @AdriO, je moet dit kunnen vinden onder  Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling > Zender Audio Codec. Ik hoop dat het zo lukt!

@Zwolly68 Lisa is er vandaag niet maar ik vermoed dat de vraag is of het probleem er nog steeds is wanneer je eerst gebruik maakt van de home-knop. Zou je dit kunnen testen? Als je er niet uitkomt, laat het dan weten. Ik kan dit dan maandag afstemmen met het TV team!

Reputatie 3

Hoi @Cheyenne Dank voor je reactie.

Wat jij beschrijft is precies hoe het werkt in de TVBox. Dat heb ik uiteraard gevonden en me bar aan zitten ergeren. De instellingen worden nl. niet opgeslagen en zijn na een update van jullie weer weg.

Maar daar gaat het nu niet om. Ik ben aan het onderzoeken of ik verder ga kijken via de app “T-Mobile TV. Daar wordt deze optie niet getoond. Zie afbeelding.

Aangezien ik het geluid heel belangrijk vind wil ik graag zeker weten dat ik Surround geluid krijg via de app. Dat gaat via de TV-Box namelijk wel. Overigens niet op alle zenders maar wel op veel.

Dus….

  1. waarom heb ik die optie niet?
  2. opnieuw: krijg ik Surround geluid binnen zoals op de TV-Box (Dolby Digital AC3 uit mijn hoofd) of niet?

Ik hoor het graag.

Bedankt alvast!

Reputatie 2

 

@Zwolly68 Lisa is er vandaag niet maar ik vermoed dat de vraag is of het probleem er nog steeds is wanneer je eerst gebruik maakt van de home-knop. Zou je dit kunnen testen? Als je er niet uitkomt, laat het dan weten. Ik kan dit dan maandag afstemmen met het TV team!

@Cheyenne @Lisa ,

Ik gebruik altijd de home knop om daarna de app te selecteren welke ik wil gebruiken.
In het geval van de T-Mobile TV app is het nog steeds maar afwachten of de gids het doet.

Soms helpt het om de T-Mobile TV app opnieuw te installeren, meestal moet dat wel een aantal keer om een werkende TV gids te hebben. 

Wat wel werkt is om met de pijltjes omhoog, omlaag en links, rechts inzicht te krijgen wat er op tv is.
Dat werkt altijd wel, maar heeft zeker niet de voorkeur.

Reputatie 7
Badge +8

@AdriO Je kunt het geluid niet in de app aanpassen, omdat dit een app op de tv is ipv externe apparatuur dat je eraan hangt zoals met een TV Box. Je kunt dan het geluid op jouw eigen tv instellen in de instellingen van de tv zelf naar dolby/stereo. 

@Zwolly68 Dank je wel voor het laten weten! Ik ga dit terugkoppelen in het onderzoek, hopelijk hebben we snel een nieuwe update.

Reputatie 7
Badge +8

@Zwolly68 Zojuist ook weer terugkoppeling van de leverancier gehad. Zij vragen het volgende naar aanleiding van jouw bericht hierboven: als je de tv app opnieuw opstart en dan gelijk op de home knop drukt, komt het probleem dan altijd voor?

Ik hoor het graag zodat ik dit weer terug kan melden. Bedankt! 😁

Reputatie 2

@Demi Nee niet altijd, er is totaal geen pijl op te trekken soms werkt het zoals verwacht en soms niet.

Reputatie 7

Update 21-12-2022: 

Voor Android smart-tv's en voor Amazon Fire TV is versie 1.3.2121 mogelijk om te testen. Je kunt deze versie testen via een Android toestel: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tmobile.tv.nl. Of je kunt ervoor kiezen om te testen via de webbrowser: https://play.google.com/apps/testing/com.tmobile.tv.nl. Mochten jullie ergens tegenaan lopen of problemen ervaren? Laat dan vooral feedback achter in het onderstaande topic: 

 

Reputatie 7

Hi @Zwolly68, heel erg bedankt nog voor deze aanvulling! Ook dit is weer doorgezet naar de leverancier. Heel fijn dat je dit kon laten weten. 

Reputatie 2

@Lisa Wellicht ten overvloede maar hoe staat het met de tv app en LG. Bij LG staat wel de app van t-mobile CZ(Tjechie). Dus blijkbaar is er ooit contact geweest tussen t-mobile CZ en LG en staat hun app er nu wel op. Denk je dat het ooit nog rond komt met LG voor de Nederlandse t-mobile tv app?

@LisaWellicht ten overvloede maar hoe staat het met de tv app en LG. Bij LG staat wel de app van t-mobile CZ(Tjechie). Dus blijkbaar is er ooit contact geweest tussen t-mobile CZ en LG en staat hun app er nu wel op. Denk je dat het ooit nog rond komt met LG voor de Nederlandse t-mobile tv app?

Hoor ook graag wanneer de app komt. Heb 3 LG tv's in huis en ben blij als de losse kastjes weg kunnen!! @lisa 

Reputatie 6
Badge

Kunnen jullie aangeven waarom het zo lang duurt voordat de LG WebOS app zolang duurt? Heeft het met het platform te maken, is het moeilijker dan bijv Android TV? Of zijn er andere keuzes? LG is een van de grootste SmartTV platformen in Nederland. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zit er ook aan te denken om de app voor mijn LG smart tv te gaan gebruiken, echter pas als ik deze een tijdje heb mogen testen omdat ik er niet meteen aan vast wil zitten.

Waar ik wel eens aan twijfel of de rekenkracht van een smart tv zoals een LG Oled 55” wel genoeg is om een app zoals T-Mobile gaat lanceren wel groot genoeg is, een dergelijke app is natuurlijk veel gecompliceerder dan die apps die er standaard op staan zoals Netflix of HBO enz.

Reputatie 2

Ik zit er ook aan te denken om de app voor mijn LG smart tv te gaan gebruiken, echter pas als ik deze een tijdje heb mogen testen omdat ik er niet meteen aan vast wil zitten.

Waar ik wel eens aan twijfel of de rekenkracht van een smart tv zoals een LG Oled 55” wel genoeg is om een app zoals T-Mobile gaat lanceren wel groot genoeg is, een dergelijke app is natuurlijk veel gecompliceerder dan die apps die er standaard op staan zoals Netflix of HBO enz.

De ziggo app werkt er ook prima op een LG tv

Reputatie 3

Dag @Lisa 
Op dit moment is het probleem met het menu en de TV-gids op de Samsung TV nog steeds niet opgelost. Dit heb ik volgens mij al een jaar geleden aangekaart en nog eens herhaald, maar een oplossing lijkt er niet te komen.

Ik wil dan ook mijn TV pakket bij T-Mobile stopzetten maar wil wel eerst weten wat dat doet met mijn klantvoordeel. Indien ik dat verlies heeft dat weinig zin en zal ik wellicht met alles over moeten stappen.  Kan jij mij dat vertellen?

Reputatie 2

Wanneer komt de update van de Samsung TV app? Eentje die het doet? Want het blijft bagger. 

Reputatie 2

Ook ik ga mijn biezen pakken en zal T-Mobile in gebreke stellen. Waar blijft die nieuwe app die niet meerdere keren per dag herstart moet worden en die kan opnemen op de SSD aan mijn TV? Bij Ziggo, hoe slecht ook, werkt dit in ieder geval wel. Zouden jullie ook moeten kunnen. Maar als ik het goed begrijp is de enige programmeur die dit snapt overleden? 

Reageer