Info

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!

Alles over de Odido TV app voor smart-tv's!
Reputatie 7
Badge +8

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


657 reacties

Reputatie 5

Pfff, probeer eens een opname die nog bezig is te kijken. Dan stopt deze elke keer op het moment dat het punt is bereikt dat je de opname starte, toen dat was.

Als dat 5 minuten in de toekomst is moet je dus elke 5 minuten de opname opnieuw starten om weer verder te kijken. 

Ik wil ook gewoon de oude app. terug op mijn oudere Samsung tv.

 

Het duurt ook tientallen seconden voordat het beeld in hoger resolutie komt. Ik zit op een gigabit lijn...

Ook bij de 2019 modellen werkt het slecht. Ik heb een 2019 model qe65q70r. Zelfde problemen. Traag zappen en slecht beeld de eerde 10 seconden. 

Reputatie 5

Ik weet niet wie er test bij Odido, maar de settings knop op de afstandbediening is gekaapt door de app en nu kan ik tijdens gebruik van de nieuwe Samsung tv app niet meer in het menu van mijn tv komen. Er onhandig als je de geluidsinstellingen even wilt aanpassen (voor bijv. een koptelefoon).

Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 

Hear, hear! Perfect verwoord. Ook op de 2019 modellen van Samsung is de nieuwe app een ramp! Snap echt niet hoe deze app binnen Odido is goedgekeurd. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MarfD, we hebben alleen de 2019 en 2020 modellen niet teruggedraaid omdat hier de minste issue's op waren en de app gewoon moet werken. We zijn druk bezig met een nieuwe versie van de app zodat hij op alle televisie's goed werkt!

Reputatie 1

Waarom wordt de update niet teruggedraaid voor 2019 modellen?

Ik zie wel potentie in de nieuwe app, maar een paar dingen zijn echt te storend.

1. Ontzettend traag zappen

2. Ch. Knop op de Samsung one remote wordt niet meer gebruikt. Voorheen was dit tv gids.

3. Terugspoelen werkt niet intuïtief. Omdat de snelheid te langzaam oploopt duurt het ontzettend lang om een paar minuten terug te spoelen. Het is heel moeilijk om een naar een specifiek stuk terug te spoelen. Als je stopt begint hij namelijk weer zeer traag. 1 min terugspoelen duurt volgens mij 6 a 7 seconden.

4. Als ik naar de tv gids wil en favorieten dan moet ik 7x(!) drukken voordat ik daar ben. Waarom niet meteen naar je favorieten tv gids. Of tenminste een optie dat je een default kan kiezen.

5. Hetzelfde geldt als je naar rechts drukt. Dan kom je standaard in de lijst met alle zenders ipv meteen in je favoriete lijst.

6. Pauze knop wordt niet meer gebruikt op de Samsung one remote.

7. Nu worden er dus 2 knoppen niet meer gebruikt op de Samsung one remote. Ch. knop en Pauze knop. Best wel zonde dus. De oude knoppen indeling vond ik beter

Ch. Voor de tv gids

Pauze knop voor pauze (duh)

 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi allemaal, Samsung heeft de wijziging zojuist doorgevoerd. Binnen een paar uur is de update dan voor jullie ook teruggedraaid.

Reputatie 7
Badge +8

@MarBroMan Op sommige platformen kan dit, maar op Samsung is dit jammer genoeg niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, hier ben ik met de update. We hebben besloten om de resterende modelgroepen van 2021, 2022 en 2023 terug te draaien naar de oude versie (v1.0.20). Dit doen we omdat we toch nog te veel meldingen binnenkrijgen over het zappen van klanten met toestellen in deze groepen. Dit weegt niet op tegen het voordeel dat een groep klanten de nieuwe app nu wel kan gebruiken op "The Frame" toestellen. 

Dit betekent het volgende:

  • De nieuwe app update voor Samsung tv's blijft alléén live voor 2019 en 2020 modellen
  • Sommige klanten met een 'The Frame' toestellen zullen ook teruggaan naar de oude app en hierdoor weer terugvallen op het probleem dat de oude app niet werkt op deze toestellen
  • We verwachten nog zeker 3 weken nodig te hebben voordat we beginnen met de uitrol van de nieuwe app op modeljaren 2018, 2021, 2022 en 2023 met de bugfix

Wanneer Samsung de wijziging daadwerkelijk heeft doorgevoerd, laat ik dit ook nog hier nog een keer weten!

Is het ook een optie om beide versies draaiende te houden? Geef ze een iets andere naam en laat de klant zelf kiezen welke deze wil. 

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Dat verklaart de boel. De nieuwe werkte prima op onze Samsung. Betere GUI dan de oude. Nu helaas weer de oude….. graag snel weer updaten. 

Hoe kan je de oude app weer installeren ? Want ik heb samsung tv uit 2023 en heeft problemen met schakelen naar andere kanalen freeze het beeld 

Reputatie 5

@Demi van Odido Aangezien we geen testers van Odido zijn zeg ik, draai het bij iedereen terug. Dan kunnen jullie een half jaar of een jaar goed testen en daarna, als alle problemen eruit zijn, uitrollen naar de klanten.

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, ik heb zojuist een belletje gehad van ons tv team om te bespreken hoe dit nou precies zit. Het blijkt dat voor een aantal modellen wel en niet Frame model in dezelfde modelgroep zitten, waardoor de versie/update niet teruggedraaid is. Ik heb gevraagd of dit op specifieke modellen mogelijk gemaakt kan worden, maar voor nu kan het echt alleen per groep. Wel gaan ze kijken of dit mogelijk gemaakt kan worden in de toekomst.

Nu staan we dus voor de keuze om voor alle modellen uit bouwjaar 2021, 2022 en 2023 de update terug te draaien. Dit betekent wel dat voor een aantal klanten met de Frame waar de app eerst helemaal niet op werkte en nu wel, dit ook wordt teruggedraaid. De bugfix die nu getest wordt, kan namelijk nog minimaal 2 weken duren voor deze uitgerold wordt. We zijn aan het inventariseren of er meer klachten zijn na de update dan voor de update. Morgen willen we de knoop doorhakken om de versie terug te draaien. Ik kom dan hier bij jullie terug zodra hier meer duidelijkheid op is. 

Ook hier een ontevreden klant na de wijziging in de app voor de TV.  De tv gids knop werkt niet meer, play/pauze knop ook niet, het zappen is vele malen trager geworden, je kan met de 'terug' knop niet meer switchen tussen twee kanalen. 

 

Het is er niet logischer op geworden.

 

Kan de oude app weer terug komen of in ieder geval de functionaliteiten weer onder de knop waar ze horen?

 

We hebben een Samsung QE49Q70RALXXN met de one remote.

 

 

Deze week de opneemfunctie geactiveerd. Geen idee hoe ik mijn opname terug kan kijken. Ik heb een nieuwe Sony tv waarvan de afstandsbediening werkt maar het knopje rec list geeft niet thuis. Hoe los ik dat op?

Tom

Reputatie 5

@Demi van Odido Wat is nu de bedoeling? Elke paar dagen oude, nieuwe, oude, nieuwe app? Begint nu wel irritant te worden. Moet elke keer weer anders navigeren. Daarbij heb ik met de oude app nooit problemen gehad en de nieuwe al 3 keer een verstoring.

Reputatie 3

Nu weer de nieuwe versie ( v2.0.3583 ) deze morgen???

Werkt goed trouwens 🤔

 

Hier ook weer de nieuwe versie.

Nu weer de nieuwe versie ( v2.0.3583 ) deze morgen???

Werkt goed trouwens 🤔

 

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Ik heb een samsung “the frame” qe75LS03BAUXXN. Sinds een paar dagen werkt de app (na de update) zeer slecht. Programma’s blijven hangen, spoelen gaat vaak moeizaam.

app opnieuw geinstalleerd, maar krijg dus nog steeds de “defecte” versie. De vorige versie deed het prima. Waarom kan deze voor the frame niet teruggedraaid worden?

 

 

Reputatie 3

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

De nieuwe app werkte veel prettiger, betere GUi, minder vastlopers, hoop dat de nieuwe gauw terugkomt.

BTW ik heb The Serif.

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

Dat verklaart de boel. De nieuwe werkte prima op onze Samsung. Betere GUI dan de oude. Nu helaas weer de oude….. graag snel weer updaten. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi allemaal, We gaan de Samsung TV app terugzetten naar de oude versie voor bijna alle toestellen uit 2021, 2022 en 2023 door het aantal bugs dat de nieuwe update meebracht. Ik verwacht dat het terugzetten zo al gebeurt. We behouden de app wel voor bepaalde groepen waarin "The Frame" zitten om te voorkomen dat de app op deze modellen helemaal niet meer werkt. 

De Odido TV app is er eindelijk voor de LG WebOS TV's! Geïnstalleerd en werkt uitstekend, fijner dan de oude T-Mobile app. De favoriete kanalen zijn keurig mee gemigreerd.

Beeldkwaliteit lijkt hetzelfde te zijn; had gehoopt dat de kwaliteit omhoog zou gaan (kom van kabel/Ziggo TV af).

Ook het probleem dat je niet de T-Mobile app opnieuw kunt starten als je een andere source gebruikt tussendoor is verholpen: de Odido TV app werkt gewoon bij source-wissel.

 

De (hardware) TV-boxen gaan definitief de deur uit 😁

 

TV: LG OLED55G336LA, WebOS 8.3.0-1503

@Teresa van Odido

Ook ik ben onaangenaam verrast door de nieuwe look van de App. 

Ik heb een Samsung TV en maak gebruik van de One Remote. TV is slechts een paar jaar oud. 

 

Belangrijkste problemen die ik ervaar: 

 

- Knopje CH werkt niet. In vorige app versie kon je daarmee heel makkelijk naar Gids. In de nieuwe app moet je eerst omhoog selecteren en dan weer omhoog en dan naar gids. (3-4 handelingen ipv 1 druk op de knop)

- Volgende of vorige dag in de gids is helemaal niet mogelijk via de One Remote daar de knopjes << >> niet bestaan. In de vorige versie app kon je door middel van de kleuren knop door de gids heen scrollen. 

- Pauze/play knop werkt niet meer. In voringe versie app kon je het programma dat je keek pauzeren/afspelen. Nu moet je eerst omhoog of omlaag selecteren en vervolgens naar pauze in het menu gaan. Ook omslachtig daar de One Remoten wel een pauze/play knop heeft.

 


Ik sluit me hier helemaal bij aan. Net over van de T-Mobile app naar Odido en dit is zeker geen vooruitgang! Daarnaast problemen met de Zyxel T-56 (gepost in ander topic). Lijkt erop dat ik de bedenktijd van 2 weken niets eens ga halen…

 

  • Welke problemen ervaar je met de Odido TV App? Zie bovenstaand
  • Welke afstandsbediening gebruik je? Samsung One remote
  • Wat is het merk van de TV (type, model en bouwjaar)? QE75Q70RALXXN
  • Wat is het besturingssysteem van de TV? Je kunt dit vinden bij de instellingen van de TV. T-MSMDEUC-1406.4
  • Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? 2.0.3583

 

De Odido TV app is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 

Geschikte apparaten

De Odido TV app voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

 

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de Odido TV app voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met Odido online TV app

Odido TV app (smart-tv) Odido online TV app (mobiel/browser)
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van Odido
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan Odido TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is Odido online TV via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de Odido TV app, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in Mijn Odido

TIP: Plaats de Odido TV app tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de Odido TV app. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de Odido TV app en de Odido TV app?

Met de Odido TV app kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de Odido TV app, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de Odido TV app?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn smart-tv?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de Odido TV app downloaden?

De Odido TV app is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de Odido TV app niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor Odido TV?

Momenteel is Odido TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt Odido TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor Odido TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de Odido TV app voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de Odido TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar Odido TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de Odido TV app?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de Odido TV app?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via https://www.tv.odido.nl/. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb Odido TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de Odido TV app en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via Mijn Odido kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb Odido TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de Odido TV app downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Odido abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via Mijn Odido aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via Mijn Odido. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 

Uit het niets doet ineens de Tv gids in de Odido app op mijn Samsung tv het niet mee. Hierdoor kan ik dus mijn opnames niet meer terug kijken. Ik heb de app er al twee keer af gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Internet al twee keer opnieuw opgestart. Niets helpt. Ik heb zojuist de klantenservice van Odido gebeld, maar daar wordt gezegd dat er niets aan te doen is en dat ik maar weer een media box moet nemen. Dat kan toch niet waar zijn? Wat is wél een oplossing?

Reageer