Info

Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's!


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 545 reacties

 

De T-Mobile TV App is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV en Amazon Fire TV

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!


 

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de T-Mobile TV App voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met T-Mobile TV Anywhere App

T-Mobile TV App TV Anywhere App
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van T-Mobile
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan T-Mobile TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is TV Anywhere via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de T-Mobile TV App, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in My T-Mobile Thuis

TIP: Plaats de T-Mobile TV App tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de T-Mobile TV App. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de T-Mobile TV App en de T-Mobile TV Anywhere App?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de T-Mobile TV Anywhere App, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV App bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de T-Mobile TV App?

Verberg inhoud

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn smart-tv?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV App is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de T-Mobile TV App niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor T-Mobile TV?

Momenteel is T-Mobile TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt T-Mobile TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor T-Mobile TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kan je vinden in het topic: Alles over de T-Mobile TV App voor Amazon Fire TV!.

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de T-Mobile TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar T-Mobile TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de T-Mobile TV App?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de T-Mobile TV App?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb T-Mobile TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de T-Mobile TV App en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via My T-Mobile Thuis kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb T-Mobile TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de T-Mobile TV App downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Thuis van T-Mobile abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via My T-Mobile Thuis. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


443 reacties

Reputatie 7
Badge +14

@ZwarteParel en @rhfwillems Op dit moment zijn er nog geen concrete updates waar ik jullie mee kan verblijden. Wel weet ik dat het er echt aankomt. Ik weet niet waarom eind 2022 precies genoemd is, maar dit was inderdaad een potentiële streefdatum of tijdsindicatie. Zodra er meer bekend is, deel ik dit gelijk met jullie.

Ben ook zeer benieuwd naar de status van de LG tv app...

Het begint momenteel één grote grap te worden betreffende de LG tv app. Al meer dan een jaar wordt er gezegd dat die (mogelijk) eind dit jaar (2022) beschikbaar zal zijn maar we worden allemaal aan het lijntje gehouden. Je kan mij niet wijs maken dat dit zo lang moet duren…

Reputatie 7
Badge +2

De kalender aan de muur word steeds dunner, dus even de zaak opschudden in hoeverre is de kans aanwezig dat er dit jaar nog een app komt voor LG tv's.? Ik begreep dat deze in eerste instantie getest gaat worden?

Ik zou hem wel willen testen maar of ik mijn box inruil voor de app betwijfel ik aangezien een box in de regel toch minder storing zal geven, denk ik.

Hi @Bergeman, merci voor het delen van jouw bevindingen! Fijn dat je het onderzoek al aanstipte @robbietobbie. De oplossing en een concrete update heb ik nog niet doorgekregen en daar baal ik van. Mijn collega's geven aan dat het probleem lastig te reproduceren is. Het zou dan ook heel erg helpen als je op de onderstaande vragen terug kunt komen @Bergeman, want hoe meer voorbeelden mijn collega's hebben, hoe beter:

  • Welke afstandsbediening heb je bij de Samsung QE55QN 93AATXXN? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Op welke datum en op welk tijdstip is dit probleem begonnen? 

Heel erg bedankt voor de moeite en de rest nogmaals bedankt voor jullie geduld! Ik check dagelijks of er nieuws is. 

Hi @PRAL, ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet prettig kijkt! Ik respecteer elke beslissing die je maakt, maar ik wil hier nog graag voor je achteraan gaan. Als je enkel nog aan kunt geven welke versie van de Smart TV App jij gebruikt, dan kan de technische dienst de onderste steen boven halen. Ik wil er alles aan doen om jou en jouw gezin probleemvrij tv te laten kijken. 

 

het is van de zotte dat je moet weten welke afstandbediening ik heb die app werkt niet als de tv in standby staat en je hem dan openen wil je leest het hier bij heel veel klanten maak een goede app die werkt 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @robbietobbie, ik kan je garanderen dat er meerdere betrokkenen bezig zijn met het onderzoek! Omdat het lastig te reproduceren is, heb ik doorgekregen van mijn collega's of ik alle nieuwe voorbeelden door kan zetten. Ik heb al wel aan mijn collega's aangegeven dat ik dit enkel bij klanten uitvraag van wie ik deze informatie nog niet heb gekregen, omdat de rest dit eerder al netjes heeft doorgegeven en ik jullie daar niet nog eens mee wil lastigvallen. Ik blijf in nauw contact met mijn collega's staan hierover, zodat ik hopelijk toch snel een doorbraak in het onderzoek doorkrijg. Want ik ben het volledig met je eens dat dit al een hele poos speelt en daar zijn wij aan onze kant ook niet blij mee. 

Reputatie 2

Hoezo vraag jij mij info door te geven? Iedereen bij T-mobile weet dat het NIET ligt aan besturingssysteem tv, versie daarvan of wat dan ook. De kwaliteit van live streams die jullie ontvangen en of uitzenden is te laag. En jullie app heeft nog steeds kinderziektes die ook al meer dan een jaar bekend zijn. Al dit soort vragen en reacties vanuit jullie zijn alleen maar met de bedoeling om tijd te rekken en klanten hoop te geven zodat ze bij jullie blijven. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bergeman, merci voor het delen van jouw bevindingen! Fijn dat je het onderzoek al aanstipte @robbietobbie. De oplossing en een concrete update heb ik nog niet doorgekregen en daar baal ik van. Mijn collega's geven aan dat het probleem lastig te reproduceren is. Het zou dan ook heel erg helpen als je op de onderstaande vragen terug kunt komen @Bergeman, want hoe meer voorbeelden mijn collega's hebben, hoe beter:

  • Welke afstandsbediening heb je bij de Samsung QE55QN 93AATXXN? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Op welke datum en op welk tijdstip is dit probleem begonnen? 

Heel erg bedankt voor de moeite en de rest nogmaals bedankt voor jullie geduld! Ik check dagelijks of er nieuws is. 

Hi @PRAL, ik kan me helemaal voorstellen dat dit niet prettig kijkt! Ik respecteer elke beslissing die je maakt, maar ik wil hier nog graag voor je achteraan gaan. Als je enkel nog aan kunt geven welke versie van de Smart TV App jij gebruikt, dan kan de technische dienst de onderste steen boven halen. Ik wil er alles aan doen om jou en jouw gezin probleemvrij tv te laten kijken. 

 

@Lisa 

 

Ervaar je nog steeds dezelfde problemen als die je onlangs aangaf?

- Elke dag herstarten: ja elke dag om er gek van te worden
- Hapert continue: ja elke dag. Elke dag!
- Geluid en beeld niet synchroon: ja 
- Regelmatig opnieuw inloggen: 1-2x per maand

 

Ik word er helemaal gek van en mijn fam ook. Ik ga dan ook niet meer verder met tmobile. Het is genoeg geweest. De koek is op!!!!

 

 

Mvg,

 

 

Reputatie 2

Lees dit draadje maar even vanaf begin. Jouw probleem staat niet op zich. Vrijwel alle app gebruikers met een Samsung qled TV melden dit. Er is maar één "oplossing", app afsluiten (paar seconden op back knop afstandsbediening drukken), tv uitzetten en weer aan, app weer opstarten en proberen of menu werkt. Zoniet, zelfde stappen herhalen tot het wel werkt. Dit probleem speelt al meer dan een jaar. Dus verwacht geen oplossing binnenkort. 

Het valt wel op als de tv in standby staat en je activeert de tmobile app dan werkt het menu van de app niet dan blijft die maar laden 

goede dag

ik heb een Samsung tv type QE55QN 93AATXXN welke versie van app is 1.0.16

 

heb nu de app opnieuw geïnstalleerd even kijken hoe het nu gaat  

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Leonsneeuw en @veraensonnyg, ik heb jammer genoeg geen concrete update binnengekregen - anders dan dat we het meteen te horen krijgen als die eraan komt! Ik ga duimen dat ik jullie snel het goede nieuws kan delen. 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Bergeman, leuk om te horen dat je gebruikt maakt van veel functionaliteit van ons abonnement! Heb je al geprobeerd om de T-Mobile TV App opnieuw te installeren? In dat geval wil ik je graag de volgende vragen stellen:

  • Welk merk TV heb je?
  • Welk type van het merk heb je?
  • Welke versie van de T-Mobile TV App heb je geïnstalleerd?

Vervolgens kan ik verder voor je gaan puzzelen!

goede dag 

heb nu t mobile thuis maar bij tv app kan ik de tv gids en menu niet laden hij blijft maar laden en maar geen menu te zien wat een slechte app zeg 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, jammer genoeg is er vrijdag geen update binnengekomen omtrent het onderzoek met de ladende tv-gids! Ik chase dit nu dagelijks, dus zodra ik deze update doorkrijg van mijn collega dan laat ik het weten. Excuses voor de vertraging. We zijn ermee bezig! 

Hi @RobbieJes, heel erg bedankt voor de moeite - top! Ik wilde jouw informatie meteen doorzetten, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan regel ik dit direct voor je. 

Hi @Leonsneeuw en @veraensonnyg, ik heb meteen om een nieuwe status update gevraagd bij de tv-specialisten! Ik kan me voorstellen dat dit fijn is om te weten voor de Black Friday deals die eraan komen, dus hopelijk kan ik jullie snel verblijden met meer nieuws. Ik kom er zo snel mogelijk op terug. 

Is er al meer bekend over de T-mobile app op LG televisies? Ik wil namelijk heel graag een LG tv kopen met black friday. 

Reputatie 1

Hoi Lisa, hieronder mijn gegevens. 

  • Welke afstandsbediening gebruik je? Samsung BN59-01311B
  • Welke tv heb je? Samsung TV QE50Q65T, bekabeld aangesloten
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv zelf)?
    T-NKLDEUC-2303.1, BT - S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en dan naar ‘over')?
    Video MSA V600R019C10LNLD08-Samsung-20211029-0491
  • Speelt dit probleem zich ook af op andere apparaten? Ik heb maar 1 Smart TV die geschikt is voor de T-Mobile TV App
  • Wat heb je zelf al geprobeerd om dit issue op te lossen? 
    T-Mobile TV App opnieuw installeren, maar zonder resultaat.

Video (WeTransfer link 105MB)
https://wetransfer.com/downloads/c8f82cdeb1ff0b7029691f4d4f82a29f20221113092531/7bb14537e4580a41d8b56db5f22daec820221113092555/f0c9cb

Ik gebruik nu de back of return knop om de APP af te sluiten. Dat lukt, maar helaas blijft het probleem. Moet nog steeds in ongeveer de helft van het aantal keren dat ik de tv aanzet de tv of app herstarten (vaak nog steeds vaak tot 4x toe) voordat ik de tv gids of opnamen kan raadplegen.

Ben benieuwd naar de update over dit item.

En toevallig nog iets vernomen van "app voor lg " ?

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi allemaal, ik heb goed nieuws omtrent het onderzoek met de ladende tv-gids! Mijn collega verwacht hier vandaag of morgen een update over binnen te krijgen. Zo is dit van de week in een meeting met de leverancier opnieuw besproken en is er om een concrete update gevraagd. Zodra mijn collega dit aan mij doorgeeft, dan deel ik dit meteen met jullie. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @PRAL, dat is zeker niet de ervaring die je hoort te hebben! Super dat je deze informatie kon doorzetten. Ervaar je nog steeds dezelfde problemen als die je onlangs aangaf?

- Elke dag herstarten
- Hapert continue
- Geluid en beeld niet synchroon
- Regelmatig opnieuw inloggen

Of is er inmiddels iets opgelost van dit lijstje of is er wellicht juist iets bijgekomen? Dan weet ik zeker dat de technische dienst met de juiste informatie aan de slag gaat. Kun je ook nog aangeven welke versie van de Smart TV App jij gebruikt? Merci! 🍀

 

Hoi @Lisa

 

Software is meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Blijft zich voordoen. Echt frustrerend. De fam kijkt bijna geen tv meer hierdoor en ik zit hier echt te overwegen om er mee te stoppen. Betalen voor een haperende dienst houdt een keer op. Bij geen enkele andere streaming app hebben we problemen. Telkens een hapering, elke keer wanneer je de app start de vraag om het te herstarten...gek van te worden ...

  • Welke afstandsbediening heb je bij de QLED Q6? - smart control
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)?  - Tizen
  • Wat is de software versie? - 2.24.0
  • Bij welke zenders doet dit probleem zich voor? - allen
  • Op welke datum en op welk tijdstip zijn deze probleem begonnen? - sinds het begin (start abonnement)

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Erik_Mobile, super fijn dat je deze informatie kon doorzetten - dankjewel! Zojuist heb je een e-mail ontvangen met daarin de bevestiging dat ik ook jouw gegevens aan het onderzoek heb toegevoegd. Ik ben druk bezig om een heldere update over dit issue binnen te krijgen. Zodra ik die doorkrijg, dan laat ik dat hier weten.

Deze knop die vind je op jouw afstandsbediening. Die heet back of return. Lukt het hiermee? 😊

Ook bij mij wil het menu met enige regelmaat in de app niet laden. Waardoor opgenomen programma's niet bekeken kunnen worden. Na een harde reset van de tv wil het soms wel lukken om het menu te openen. Vaak pas na 2 of 3 keer de tv te resetten wil het menu pas openen. Ik heb de app al een 2x weggegooid en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verbetering.

  • Welke afstandsbediening gebruik je? Samsung smart control
  • Welke tv heb je (bijvoorbeeld: Samsung QE43LS03AAUXXN) Samsung QE55Q60AAUXXH
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? Niet gevonden
  • Wat is de software versie? T-NKLADEUC-2101.0, BT-S
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account’, ‘instellingen’ en ‘over’)? 30/12/2021 versie 1.016
  • Op welke datum is dit probleem begonnen? Sinds dat een T-Mobile abonnement heb. (TV en abonnement gelijktijdig in gebruik genomen)
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten (zoals op de TV Box)? Ja, op mijn andere Samsung Smart tv.

Reageer