Info

Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's!


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 699 reacties

 

De T-Mobile TV App is nu beschikbaar voor jouw Samsung of Android smart-tv, Apple TV, Amazon Fire TV en LG TV!

 

Géén TV Box meer in huis, géén extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!


 

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)
  • LG TV (toestellen vanaf 2016 met WebOS 3.0 of hoger)*

*Specifieke versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) met deze chipsets zijn een uitzondering

 

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Benieuwd naar wanneer andere apparaten ook geschikt zijn? Houd onze website dan goed in de gaten!

Verschillen met de TV Box

  • De functionaliteit, het tv-menu en de content zijn hetzelfde als op de TV Box
  • Je gebruikt nu natuurlijk de afstandsbediening van je smart-tv of mediaplayer, waardoor de navigatie anders kan zijn
  • Omdat je een andere afstandsbediening gebruikt, werkt het tv-menu soms iets anders dan je gewend bent. 
  • De Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop zijn niet beschikbaar (niet toegestaan door Google) in de T-Mobile TV App voor Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

 

Verschillen met T-Mobile TV Anywhere App

T-Mobile TV App TV Anywhere App
  • Om thuis van te genieten
  • Downloaden op het grote scherm
  • Apparaat moet altijd verbonden zijn met het Internet voor thuis van T-Mobile
  • Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, heb je geen TV Box meer nodig
  • Dus geen kastjes, geen kabels en geen extra afstandsbediening meer
  • Eén afstandsbediening via je menu op je smart-tv, naast andere apps zoals Netflix, Videoland, etc.
  • Programma’s en functies gelijk aan T-Mobile TV met TV Box
  • Kan op 4 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 4 apparaten tegelijk worden gebruikt
  • Om onderweg van te genieten
  • Downloaden op je mobiele devices (kleine schermen)
  • Dataverbruik via wifi of je mobiele internetbundel
  • Overal in de EU te gebruiken
  • In combinatie met Google Chromecast is TV Anywhere via je mobiele device te streamen naar een groot scherm
  • Programma’s iets beperkter dan de T-Mobile TV App, maar met dezelfde handige functies
  • Kan op 5 apparaten worden geregistreerd
  • Kan op 3 apparaten tegelijk worden gebruikt

 

 

Installatie

De app is heel makkelijk te downloaden via de Google Playstore, Apple App store of de Amazon store op een smart-tv of het apparaat. Wanneer de app gedownload is, kan je de app openen en inloggen met jouw tv-klantnummer en tv-pincode. Deze inloggegevens vind je ook terug in My T-Mobile Thuis

TIP: Plaats de T-Mobile TV App tussen je favoriete apps. Ga naar het Home-scherm en selecteer de T-Mobile TV App. Houd de OK knop ingedrukt en verplaatst de app naar de gewenste plek in de lijst. Zo kan je de app heel makkelijk vinden!

 

FAQ

Algemeen

Kan ik de T-Mobile TV App ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is niet mogelijk in verband met de rechten van contentaanbieders. Met de T-Mobile TV App kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de T-Mobile TV Anywhere App, met een wereld aan programma’s en handige functies. 

 

Wat is het verschil tussen de T-Mobile TV App en de T-Mobile TV Anywhere App?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis draadloos tv zoals jij wilt. Als je smart-tv of mediaplayer geschikt is, kijk je zonder TV Box, zonder kabels en met één afstandsbediening. Ben je onderweg? Dan gebruik je de T-Mobile TV Anywhere App, om in Nederland én de hele EU mobiel tv te kijken waar je maar wilt.

 

Hoe kan ik T-Mobile TV App bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

Kijk hier voor meer uitleg over het gebruik van je tv afstandsbediening.

 

Kan ik 4K tv-zenders kijken met de T-Mobile TV App?

Dat gaat helaas nog niet. Wel zijn de tv-zenders, net zoals op de TV Box, te bekijken in HD-kwaliteit. Sommige zenders zijn alleen in SD-kwaliteit te bekijken.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de T-Mobile TV App op mijn smart-tv?

Met de T-Mobile TV App kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. De enige uitzondering is dat je op Apple TV en Android TV geen Adult zenders kunt bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

 

Compatibiliteit

Op welke apparaten kun je de T-Mobile TV App downloaden?

De T-Mobile TV App is te gebruiken als alternatief voor de TV Box. De app is beschikbaar voor Samsung smart-tvs vanaf 2018, Apple TV 4K en nieuwer, Android smart-tv’s met Android 8 en nieuwer en op de Amazon Fire TV apparaten met Fire OS 6 of nieuwer. Kun je de T-Mobile TV App niet vinden in de app store? Dan heb je geen geschikte smart-tv of apparaat. LG smart-tv’s worden momenteel nog niet ondersteund.

 

Ik heb een smart-tv van een ander merk. Kan ik ook een app gebruiken voor T-Mobile TV?

Momenteel is T-Mobile TV alleen geschikt gemaakt voor smart-tv’s van het merk Samsung en Android smart-tv’s van o.a. Philips en Sony en via Apple TV. Ook werkt T-Mobile TV op mediaplayers met Android 8 en nieuwer (zoals Google TV 2020) en via de Amazon Fire TV apparaten zoals de sticks, TV’s en Cubes en via LG TV. Via onze website laten we weten wanneer toestellen van andere merken ook geschikt zijn voor T-Mobile TV én in dit topic.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de Amazon Fire TV, waar kan ik hier meer informatie over vinden? 

Alle informatie over de Amazon Fire TV app kun je vinden in het topic: Alles over de T-Mobile TV App voor Amazon Fire TV!.

 

Ik ben specifiek op zoek naar informatie over de LG app, waar kan ik hier meer informatie over vinden?

Alle informatie over de LG app kun je vinden in het topic: Alles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)!

 

 Hoe controleer ik of mijn televisie geschikt is voor de T-Mobile TV App?

  • Ga naar het app-menu van je smart-tv of mediaplayer
  • Zoek bij de Apps naar T-Mobile TV
  • Gevonden? Dan kun je de app downloaden en hoef je voor dit apparaat geen TV Box te bestellen.

Heb je een Android TV? Ga dan naar home > instellingen > over, om te zien welke versie je geïnstalleerd hebt.

 

Extra opties en functies

Welke programma’s kan ik terugkijken met de T-Mobile TV App?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Kan ik aankopen doen met de T-Mobile TV App?

Wil je een film huren of een À la Carte zender bestellen? Doe dat dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Met Apple TV en Android TV kan dit helaas nog niet.

 

Kan ik video on demand kijken met de T-Mobile TV App?

Video on demand kun je op elk apparaat bekijken. Wil je een film huren? Huur deze dan eerst op je Samsung smart-tv, de TV Box of via www.t-mobiletv.nl. Je kunt de film daarna op elk apparaat bekijken.

 

Bestellen en opzeggen 

Ik heb T-Mobile TV besteld zonder TV Box, maar ik zou toch een TV Box bij willen bestellen. Hoe doe ik dat?                                                                                                   

Zodra het Thuis abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven hoeveel TV Boxen je zou willen gaan gebruiken. De TV Box(en) worden binnen 2 werkdagen thuisbezorgd. Je kunt daarna direct inloggen op je account en tv-kijken. Vanaf de eerstvolgende factuur worden de TV Boxen in rekening gebracht. Voor de TV Box betaal je €2,50 (€2,50 korting/mnd) voor iedere volgende TV Box €5 per maand.

 

Ik kijk tv via de T-Mobile TV App en heb geen TV Box. Kan ik ook extra zenderpakketten bestellen en bekijken?

Ja, dat kan. Via My T-Mobile Thuis kun je bijna alle extra zenderpakketten bestellen en bekijken. Heb je de app gedownload op je Apple TV of op een Android smart-tv of mediaplayer? Dan zijn alleen de Adult zenders en het Erotiek genre in de Videoshop niet beschikbaar, want dit staat de leverancier van de apps niet toe.

 

Ik heb T-Mobile TV besteld met TV Box(en), maar ik kan de T-Mobile TV App downloaden op mijn smart device en heb nu geen of minder TV Box(en) nodig. Kan ik het nog afbestellen?

Zodra het Thuis van T-Mobile abonnement aangesloten en actief is, kun je eenvoudig via My T-Mobile Thuis aangeven dat je geen TV Box meer nodig hebt op jouw adres. Er wordt dan gevraagd de TV Box terug te sturen en het bedrag dat je voor de TV Box betaald hebt, zal vanaf de eerstvolgende factuur in mindering worden gebracht.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box gebruiken op een andere plek in huis, voor een andere tv. Niet nodig? Verwijder dan eerst de TV Box uit je abonnement, via My T-Mobile Thuis. En stuur hem daarna terug, dan zorgen wij voor verantwoorde recycling.

 

 

 


517 reacties

Reputatie 3

@Demi 

Is er al bekend wanneer deze voor LG komt omdat dit ook een van de merken is die in veel huiskamers staat.

erg vreemd dat jullie dit merk momenteel uitsluiten , terwijl andere zoals KPN , NL Ziet , Canal Digitaal  LG wel gelijk meenemen met de apps.

Reputatie 6
Badge +6

Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?

Reputatie 1

@mako

T-Mobile TV werkt alleen via een T-Mobile internetverbinding, heb je de Zyxel al binnen en werkend internet?

Psies, dat zag ik pas na de post… internet is zojuist geactiveerd en TV App werkt :grinning:

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga het straks even testen @TMTV  dank

Reputatie 2

@Lisa Wellicht ten overvloede maar hoe staat het met de tv app en LG. Bij LG staat wel de app van t-mobile CZ(Tjechie). Dus blijkbaar is er ooit contact geweest tussen t-mobile CZ en LG en staat hun app er nu wel op. Denk je dat het ooit nog rond komt met LG voor de Nederlandse t-mobile tv app?

Reputatie 2

Als ik @Lisa was, wat zou ik dan een hekel aan mijn baan hebben. Ik zou elke avond huilend mijn bed inkruipen. Altijd maar weer dezelfde smoesjes moeten verkopen als het om de Samsung app gaat. En maar hopen dat eerdere klagers niet terug komen want dan wordt je betrapt op de smoesjes die je een jaar geleden ook al gebruikte…

De app is gewoon bagger en T-Mobile doet geen enkele moeite het probleem op te lossen. Daar kan @Lisa waarschijnlijk niets aan doen maar wees dan eerlijk en zeg dat ook.

Geloof me, de app opnieuw installeeren helpt niet. Stroom eraf (terwijl de app actief is) helpt soms. Wat redelijk werkt is de app afsluiten op de standaard Samsung manier. Dat is de back knop op de afstandbediening ingedrukt houden tot je terug in het Samsung menu bent. Dan opnieuw de app opstarten maar even een paar minuten wachten voor je de Gids opnieuw opstart (of eigenlijk het hele App menu omdat je bv ook niet in het menu kunt komen om cloud opnames te benaderen).

Dat de app bagger is blijkt verder uit het zappen door zenders. Vooral bij de commerciele zenders kom je vaak op een ‘zwart’ beeld terecht. Je moet dan eerste een zender terug en dan weer vooruit voor je beeld krijgt.

Ik heb eerder genoemd op te stappen zodra het kan en dat kan nu gelukkig. Mijn jaar ‘ellende’ zit erop. Heb een Google TV aangeschaft om daarop de Android app te kunnen gebruiken. Die heeft hierboven beschreven problemen niet. Het ‘kan’ dus wel goed. Echter de Android app heeft andere nadelen (onhandig doorspoelen of zappen).

T-Mobile is (of was) de goedkoopste maar helaas ook de meest waardeloze aanbieder in dit segment.

Reputatie 7
Badge +3

@CrisTien Ik gebruik de smart-tv-app zelf niet, maar ik denk dat het op dezelfde plaats staat als op de tv-box of Apple TV: kies in de bovenste regel ‘Account’ en ga dan naar ‘mijn opnames’. Lukt het zo?

 

Reputatie 2

Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.

Reputatie 7
Badge +2

Ik ben (was) beta gebruiker en ben enthousiast. Ik wil niet meer terug naar de STB. Zag wel dat nieuwe abonnementen 5 euro korting per maand krijgen als ze geen STB afnemen. Geldt dit ook voor bestaande klanten, want ik heb de STB (Amino) afgekoppeld en gebruik deze niet meer.

Fijn om te lezen dat je enthousiast bent! Dit geldt voor alle TV-klanten. Je kunt via My T-Mobile Thuis je TV Box verwijderen van je abonnement en deze terugsturen. Je betaald (na akkoord op nieuwe voorwaarden) dan 12,50 i.p.v. 15,00 per maand voor je TV-abonnement. Dus je krijgt 2,50 korting :grinning:

Reputatie 1

goede dag

ik heb een Samsung tv type QE55QN 93AATXXN welke versie van app is 1.0.16

 

heb nu de app opnieuw geïnstalleerd even kijken hoe het nu gaat  

Reputatie 2

Nou stuur ze maar bij mij langs want kan het binnen 10 minuten reproduceren.

En gezien de reacties hier zijn er meer die dat kunnen bevestigen.

Reputatie 7
Badge +2

Naast android player heb ik ook Nvidia shield player die aangesloten is op een Denon 5.1 soundbar.

Wordt er hier nog iets aan gedaan? het geluid is toch erg belangrijk bij het kijken van een voetbalwedstrijd of een film. Aangezien Netflix,disney of prime allemaal werkend heeft gekregen in de app lijkt mij dit ook mogelijk bij Tmobile TV app.

Ik hoor graag van jullie.

In de Android TV app wordt Dolby gewoon ondersteund. Via het Menu > Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling kan je bij ‘Zender Audio Codec’ het geluid instellen op ‘Dolby Digital (AC3)’ instellen. Op Dolby is het geluidsvolume nog wel zachter dan op stereo. Dit is nog in onderzoek.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @CrisTien, ik heb goed nieuws! Door jouw melding is dit issue aangekaart bij onze tv meeting. De specialisten hebben dit verder doorgezet en dit gaat worden aangepast. Dus onwijs bedankt voor het signaleren, topper. Er wordt aan gewerkt om dit weer terug te krijgen in de App! ✨

Hi @TMTV, super dat je gelijk mee bent gaan testen! 😁 Ik durf niet te zeggen waar precies de oorzaak ligt, maar gelukkig gaat het worden aangepast. Dankjewel voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +3

@Loekbhz Nee, de app is een volwaardig alternatief voor de tv-box en biedt dezelfde beeldkwaliteit en functies. Er is één uitzondering: de ‘stoute zenders’. De regels van de app stores staan dat niet toe.

Reputatie 2

Wanneer komt de update van de Samsung TV app? Eentje die het doet? Want het blijft bagger. 

Reputatie 4

Hoezo vraag jij mij info door te geven? Iedereen bij T-mobile weet dat het NIET ligt aan besturingssysteem tv, versie daarvan of wat dan ook. De kwaliteit van live streams die jullie ontvangen en of uitzenden is te laag. En jullie app heeft nog steeds kinderziektes die ook al meer dan een jaar bekend zijn. Al dit soort vragen en reacties vanuit jullie zijn alleen maar met de bedoeling om tijd te rekken en klanten hoop te geven zodat ze bij jullie blijven. 

@Waqqas thanks! Dat werkt idd, overigens wel een omslachtige manier om de app elke keer af te sluiten op deze manier.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Bart en Marian, helemaal super! Merci voor het doorzetten. Mijn collega is hiermee bezig en heeft de vraag uitstaan voor een concrete update. Ik hoop die snel met jullie te kunnen delen!

Hi @murcje, heel goed dat jij je hier ook meldt! Dankjewel voor het doorzetten van deze informatie, want ook dit heb ik doorgezet naar mijn collega. Zodra ik een update doorkrijgt, dan laat ik dat hier weten.

Hi @Zwolly68, allereerst: excuses voor het niet taggen! Helemaal super, heel fijn dat je dit hebt doorgezet. Ik heb deze aanvullende informatie doorgespeeld naar mijn collega en zij doet de navraag voor een heldere update. Ik houd jullie op de hoogte!

Hi @maxvanderburg, top dat je dit topic hebt gevonden! Thanks voor deze gegevens, want zo heb ik ook jou aan het onderzoek toe kunnen voegen. Fingers crossed op een snelle en permanente oplossing!

 

Reputatie 7
Badge +2

Goed om te lezen. Maar waarom wordt LG WebOS nog niet ondersteund?

Hier kunnen we nog niets over melden. Maar het lijkt mij duidelijk dat een app voor dit platform uiteindelijk niet kan ontbreken 😉

Ik heb een nieuwe Samsung TV aangeschaft, maar ik kan de T-Mobile TV GO app niet vinden. 

Welk OS heeft je tv; Tizen? Dan staat ie gewoon hier (via ‘zoeken’)

 

Heb het gevonden, moest het streepje ook typen… Dank!

De app reageert wel een beetje traag

 

En toevallig nog iets vernomen van "app voor lg " ?

 

Reputatie 1

Beste alle,

Dit probleem speelt ondertussen 6 mnd. bij mij. Ik ben inmiddels een geschil gestart via de geschillencommissie telecomdiensten.

ik kan jullie aanraden dit ook te doen. Wijst zichzelf, succes. 👍

Reputatie 7
Badge +4

Hi @VWs2019, super fijn om te lezen dat jij de T-Mobile TV App in gebruik hebt en dit een fijne App vindt! Je bent hier helemaal aan het juiste adres met jouw vraag en ik ga je hier dan ook graag bij helpen. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar ik ga aan de slag met de oplossing hiervoor. 

Voor een goede beeldkwaliteit moet er ook een goede verbinding met het internet zijn. De Apps hebben een verbinding van minimaal 6 Mb/s nodig om goed beeld te kunnen geven. Dus ik wil graag checken hoe de kwaliteit van de internetverbinding is. Zou je eens willen wisselen tussen de wifi-verbinding en een bekabelde internetverbinding en kijken of dit het probleem verhelpt? 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kijk uit naar je reactie!

Hi @Zwolly68, helemaal super! Dankjewel hiervoor, ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. 

Hi @VWs2019, super fijn om te lezen dat jij de T-Mobile TV App in gebruik hebt en dit een fijne App vindt! Je bent hier helemaal aan het juiste adres met jouw vraag en ik ga je hier dan ook graag bij helpen. De oorzaak moet ik je schuldig blijven, maar ik ga aan de slag met de oplossing hiervoor. 

Voor een goede beeldkwaliteit moet er ook een goede verbinding met het internet zijn. De Apps hebben een verbinding van minimaal 6 Mb/s nodig om goed beeld te kunnen geven. Dus ik wil graag checken hoe de kwaliteit van de internetverbinding is. Zou je eens willen wisselen tussen de wifi-verbinding en een bekabelde internetverbinding en kijken of dit het probleem verhelpt? 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Kan je hiermee uit de voeten? Ik kijk uit naar je reactie!

Hi @Zwolly68, helemaal super! Dankjewel hiervoor, ik heb het toegevoegd aan het lopende onderzoek. 

 

Dankje Lisa, ik ga er morgen naar kijken en kom er op terug.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Darkentrophy, hele goede vraag van je! Tof dat je je aanbiedt om mee te willen testen. Zodra wij dit gaan testen, dan kan je hier zeker aan mee helpen. Tegen die tijd vraag ik dan jouw e-mailadres en zorg ik dat jij aan de groep wordt toegevoegd. Hoe graag ik je ook wil voorzien van meer duidelijkheid, kan ik nog niks zeggen over wanneer dit eraan komt. Zelf hoop ik ook dat wij hier snel meer over horen, zodat wij dit met jullie kunnen delen. Sorry! 

Reageer