Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


459 reacties

Reputatie 2

@AceNL Op dit moment kan dit niet aangepast worden, mogelijk wordt dit in de toekomst nog aangepast/toegevoegd maar niet op korte termijn. Je zal dus op zoek moeten naar een andere wekker. :wink:

 

@Brian Niet echt een antwoord waar ik op zit te wachten.

Ga even kijken sinds wanneer ik Mobiel & TV vsm jullie gebruik en de TV als wekker is 1 van de redenen waarom ik voor (toen nog Vodafone TV) heb gekozen.

Gaarne een oplossing aandragen (en dat lijkt erg simple in de GUI van de TV app aangezien deze optie nieuw is en er dus niet eerder is geweest) of mij terug zetten naar de oude versie tot deze optie wel toegevoegd is.

Of word het tijd een zoektocht naar een nieuwe provider te starten?

Ik heb ook geprobeerd te bellen maar daar kom ik niet doorheen.

 

Reputatie 4

@Brian Ik gebruik ook de Entone 510 en wat mij betreft mag je zo lang mogelijk wachten als maar kan om me over te zetten naar het nieuwe platform, het huidige platform zoals nu in mijn settopbox zit werkt perfect.

Ik ben inmiddels geneigd me bij je aan te sluiten. Ook het laatste antwoord wat ik van @Brian ontving geeft (beetje tussen de regels doorlezen) aan dat T-Mobile waarschijnlijk even pas op de plaats heeft gemaakt met de uitrol. 

Perfect vind ik het niet, maar beter dan een systeem vol bugs. 

Ik ben totaal niet tevreden met het vernieuwde tv platform .

Hij werkt traag om van zender naar zender te gaan .iedere morgen moet ik weer opnieuw inloggen omdat het kastje uitgaat .

Er zit vertragen in .als ik voetbal kijk weet mijn collega eerder dat er gescoord is dan dat er bij mij gescoord is .

Het beeld is een stuk slechter geworden .blokkerig onscherp .

Wat kan ik/jullie hier aan doen .

Ik wil graag terug naar het oude tv kijken 

Reputatie 7
Badge +1

@Frido1969 Wat ik bedoelde in mijn reactie met “perfect” was dat de Entone 510 zoals die bij mij staat goed werkt het is een redelijk goede box voor het primair tv kijken niet meer of minder, ik kijk via een glasvezelaansluiting met 100mb.

Eigenlijk gebruik alleen soms de optie “gemist” of terugkijken en ook dat werkt goed alleen bij RTL heeft de optie terugkijken af en toe de neiging wat ver terug te gaan van m.a.w. van het voorgaande programma krijg je dan ook te veel te zien.

Verder kijk ik nog tv op een FHD tv van Panasonic en de streams vind ik persoonlijk goed, ze komen heel dicht in de buurt van de streams van Glashart media uit het verleden, de T_mobile streams schijnen nu veel minder te zijn. 

Reputatie 1

Hi @Jasper75, we zijn op dit moment inderdaad ook een vernieuwde versie van TV Anywhere aan het testen en dit verloopt voorspoedig dus ik hoop hier snel meer over te kunnen delen! :slight_smile:  Het wordt in ieder geval niet augustus maar wel snel!


Hallo @Brian any news over bovenstaande?

Hoi,

nou, vast niet. 
ze hebben het van te voren nadrukkelijk beloofd en toegezegd. 
en dat heb ik gelukkig zwart op wit. 
dus komt zeker goed maar hoop dat het niet te lang duurt


Het nieuwe TV platform werkt gewoon op de Entone Opname box en dan word het HDD gedeelte uitgeschakeld en ga je opnemen in de cloud, omruilen van die box zal alleen gebeuren als die het niet meer doet, en blijf je dus met dat oude ding zitten.

En ja wat is lang, vorig jaar werd mij verteld het is bijna klaar, het zou begin 2020 los gaan, nou het werd een stuk later, zelfs zo laat dat ik er niet meer op heb gewacht, dan maar iets duurder in de toekomst maar maar ik ben nu best blij, wat werkt dit wat ik nu heb lekker zeg, en dat voor 2.50 per maand extra tov TM, en perfecte samenwerking met de App, heb al weken dingen opgenomen en die stonden er mooi op afgelopen vrijdag toen het met vertraging aangesloten werd.

Reputatie 7
Badge +1

@Doornekamp33  Je heb zonder meer gelijk zoals je het zegt, wil je wat meer dan gewoon simpelweg tv kijken en je gebruikt alleen de primaire items op de box dan is T-Mobile een redelijk goede keuze, zelf neem ik nooit wat op, wel maak ik sporadisch gebruik van gemist of terug kijken.

Zaken als Netflix of Videoland of welke streamingdienst zeggen me totaal niets, geef daar persoonlijk echt geen zier om, zelfs 1€ per maand zou ik nog niet voor over hebben, het is dat ik zolang ik klant blijf 3 gratis themapakketten heb voor 100mb plus de Entone 510 en 1 themapakket betaal ik nu 55€ (afgerond) en voor die prijs kan ik nergens terecht.

Reputatie 6
Badge

Hi @Jasper75, we zijn op dit moment inderdaad ook een vernieuwde versie van TV Anywhere aan het testen en dit verloopt voorspoedig dus ik hoop hier snel meer over te kunnen delen! :slight_smile:  Het wordt in ieder geval niet augustus maar wel snel!


Hallo @Brian any news over bovenstaande?


Genoeg :wink:https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/feedback-nieuwe-tv-anywhere-326105

Reputatie 2

Hi @Jordi99, we zetten iederen natuurlijk graag zo snel mogelijk over maar we willen dit zorgvuldig doen. We zijn begonnen met de Aria 610’s en zijn nu met de Kamai 510 bezig. Als laatste zal de Amulet 515 aan de beurt zijn. Maar niet getreurd, al onze klanten kunnen al gebruik maken van het nieuwe TV Anywhere. Deze werkt op het zelfde platform als T-Mobile TV en heeft praktisch dezelfde functionaliteit. Je kan TV Anywhere gebruiken via je browser, Apple TV, tablet en mobiele telefoon. Je vindt meer informatie hier.

Hi Brian,

Dank voor je terugkoppeling 3 weken geleden. Ik heb het even gelaten in de hoop dat ik snel aan de beurt zou zijn. Heb je enig idee hoe lang het nog duurt? 

 

Groet,

Jordi 

Reputatie 6

Hoi @Jordi99, ik had jou graag duidelijkheid gegeven, echt waar. Wij hebben echter geen zicht op individuele klanten en wanneer zij worden overgezet naar het nieuwe platform. Klanten worden in batches overgezet om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ongeveer een week voordat jij aan de beurt bent, ontvang je van ons een e-mail. Hou je inbox dus in de gaten!

Reputatie 4

Hoi @Jordi99, ik had jou graag duidelijkheid gegeven, echt waar. Wij hebben echter geen zicht op individuele klanten en wanneer zij worden overgezet naar het nieuwe platform. Klanten worden in batches overgezet om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ongeveer een week voordat jij aan de beurt bent, ontvang je van ons een e-mail. Hou je inbox dus in de gaten!

Misschien zou je het ook nog niet moeten willen @Jordi99 . Maar afgezien daarvan verbijsteren dit soort antwoorden me steeds meer. Die batches worden vermoedelijk als excel- of csv files aangeleverd. En me dunkt dat je die batches dus gewoon moet na kunnen (laten) zoeken op de kenmerken van iemands gegevens. 

Als je dan vervolgens de planning bekijkt en je weet in welke batch iemand zit dan kun je een richtlijn afgeven. Als jullie zo niet werken @Ginny , dan moeten jullie misschien eens wat procesverbeteringen bij dit soort operaties overwegen. Want dit komt gewoon als broddelwerk over.

 

Reputatie 2

Hoi @Jordi99, ik had jou graag duidelijkheid gegeven, echt waar. Wij hebben echter geen zicht op individuele klanten en wanneer zij worden overgezet naar het nieuwe platform. Klanten worden in batches overgezet om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ongeveer een week voordat jij aan de beurt bent, ontvang je van ons een e-mail. Hou je inbox dus in de gaten!

dank voor de reactie. ik wacht het af.. 

Reputatie 2

@Frido1969 Achja… lijkt mij ook niet heel moeilijk om een indicatie te geven. maargoed… het is niet anders. We wachten af. Wat zijn jou ervaringen met het nieuwe platform? 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Frido1969, de batches worden niet als Excel of CSV file aangeleverd, althans niet bij ons. De selecties die gemaakt worden zijn op basis van de apparatuur die momenteel bij een ieder thuis staat. Zo zijn de eerste paar batches verwerkt op basis van de Amino Aria 610 in combinatie met een Zyxel T-50 modem (eerst DSL en daarna Glasvezel). De laatste migratie vond plaats bij klanten die een Entone Kamai 510 TV Box en Zyxel modem hebben. Dit is de groep die ook deelneemt aan onze veldtest. 

Wij krijgen hier geen overzicht van met vooraf geselecteerde data en klantnummers. Dat neemt niet weg dat we zeker een richtlijn kunnen geven op basis van de apparatuur, ware het niet dat wij ook niet van te voren weten hoe lang een migratieronde precies duurt en of deze eventueel verlengd wordt. Behoudens de eerste groep klanten die gemigreerd werd, hebben we geen data (en met data bedoel ik in welke week, niet exacte dagen en tijdstippen) toegespeeld gekregen. Dat is geen smoesje, maar is de waarheid. We zetten het liefst iedereen zo snel mogelijk over, maar omdat dit technisch gezien nog niet mogelijk is, kunnen we daar ook geen toezeggingen op maken. 

Dat het te lang duurt en we procesverbeteringen kunnen en moeten overwegen, ben ik 100% met je eens. We hebben hier contact over met de developers en wij leveren alle feedback die jullie ons terecht geven, bij hen aan. 

Momenteel maak jij gebruik van een Entone Amulet 515 (harddiskrecorder) in combinatie met een Huawei, hierdoor is het voor ons nog niet mogelijk om te zien wanneer je ongeveer overgezet zult worden/in welke groep je terechtkomt. Het is nog niet duidelijk wanneer die combinatie van apparaten in een migratiebatch terechtkomt, sorry voor het magere antwoord. Dat geldt ook voor de combinatie die @Jordi99 momenteel thuis heeft staan. 

Ik hoop oprecht dat we hier snel positiever nieuws kunnen neerzetten dan enkel uitleg waarom het zo werkt. Mocht er iets zijn waarmee we kunnen helpen, weet dan dat de Community altijd voor jullie klaarstaat. 

Reputatie 2

@Jason Dankjewel voor de snelle reactie en uitleg van het proces.  dit schept wel enige duidelijkheid over jullie aanpak hierin. Ik zal moeten afwachten tot het zo ver is… 

Reputatie 4

Hoi @Frido1969, de batches worden niet als Excel of CSV file aangeleverd, althans niet bij ons. De selecties die gemaakt worden zijn op basis van de apparatuur die momenteel bij een ieder thuis staat. Zo zijn de eerste paar batches verwerkt op basis van de Amino Aria 610 in combinatie met een Zyxel T-50 modem (eerst DSL en daarna Glasvezel). De laatste migratie vond plaats bij klanten die een Entone Kamai 510 TV Box en Zyxel modem hebben. Dit is de groep die ook deelneemt aan onze veldtest. 

Wij krijgen hier geen overzicht van met vooraf geselecteerde data en klantnummers. Dat neemt niet weg dat we zeker een richtlijn kunnen geven op basis van de apparatuur, ware het niet dat wij ook niet van te voren weten hoe lang een migratieronde precies duurt en of deze eventueel verlengd wordt. Behoudens de eerste groep klanten die gemigreerd werd, hebben we geen data (en met data bedoel ik in welke week, niet exacte dagen en tijdstippen) toegespeeld gekregen. Dat is geen smoesje, maar is de waarheid. We zetten het liefst iedereen zo snel mogelijk over, maar omdat dit technisch gezien nog niet mogelijk is, kunnen we daar ook geen toezeggingen op maken. 

Dat het te lang duurt en we procesverbeteringen kunnen en moeten overwegen, ben ik 100% met je eens. We hebben hier contact over met de developers en wij leveren alle feedback die jullie ons terecht geven, bij hen aan. 

Momenteel maak jij gebruik van een Entone Amulet 515 (harddiskrecorder) in combinatie met een Huawei, hierdoor is het voor ons nog niet mogelijk om te zien wanneer je ongeveer overgezet zult worden/in welke groep je terechtkomt. Het is nog niet duidelijk wanneer die combinatie van apparaten in een migratiebatch terechtkomt, sorry voor het magere antwoord. Dat geldt ook voor de combinatie die @Jordi99 momenteel thuis heeft staan. 

Ik hoop oprecht dat we hier snel positiever nieuws kunnen neerzetten dan enkel uitleg waarom het zo werkt. Mocht er iets zijn waarmee we kunnen helpen, weet dan dat de Community altijd voor jullie klaarstaat. 

Dank voor het uitgebreide antwoord. We zullen het er mee moeten doen. Ben wel bang dat het jullie uiteindelijk klanten gaat kosten wanneer het te lang duurt. Dan is de prijs op een bepaald moment niet meer doorslaggevend, maar de mogelijkheden en kwaliteit die je krijgt gaan dan zwaarder wegen.

Reputatie 4

@Frido1969 Achja… lijkt mij ook niet heel moeilijk om een indicatie te geven. maargoed… het is niet anders. We wachten af. Wat zijn jou ervaringen met het nieuwe platform? 

 

Ik ben nog niet over, dus ik kan alleen een oordeel over de app geven. Die vind ik op zich best redelijk werken, alleen kan de user interface wel iets beter. Maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt. 

Reputatie 2

@Frido1969 Achja… lijkt mij ook niet heel moeilijk om een indicatie te geven. maargoed… het is niet anders. We wachten af. Wat zijn jou ervaringen met het nieuwe platform? 

 

Ik ben nog niet over, dus ik kan alleen een oordeel over de app geven. Die vind ik op zich best redelijk werken, alleen kan de user interface wel iets beter. Maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt. 

@Frido1969 Inderdaad, afwachten maar. 

Reputatie 1

Goedemiddag, als sinds m’n overstap van UPC/Ziggo destijds naar Vodafone, maak ik gebruik van een modem en mediabox met Vodafone branding erop. Wordt deze hardware op enig moment vervangen en zo ja, wanneer? Waar ik ook even benieuwd naar ben, is of de mediabox met infrarood blijft functioneren of dat er een mogelijkheid is om een afstandsbediening via Bluetooth te koppelen? Ik ben van plan om te gaan verlengen, maar wil wel even op de hoogte zijn van de nieuwste technologieën. Alvast bedankt voor een antwoord. Gr. Gideon 

Jammer dat we al zo lang lekker gemaakt worden met het nieuwe T-Mobile TV. Helaas hier nog niet overgezet en geen idee hoelang het nog gaat duren. Of is er een inzicht in de combinatie die ik thuis heb wanneer ik aan de beurt ben? 

Reputatie 3

Jammer dat we al zo lang lekker gemaakt worden met het nieuwe T-Mobile TV. Helaas hier nog niet overgezet en geen idee hoelang het nog gaat duren. Of is er een inzicht in de combinatie die ik thuis heb wanneer ik aan de beurt ben? 

Wees blij. Lees de reacties over voetbalwedstrijden (sneller beelden). Ik heb het niet afgewacht en zit nu bij Ziggo. Het tv product is een miljoen keer beter. Veel meer content, Ziggo sport, zoekfunctie veel beter, next box is het beste wat er op dit moment is, ik kan nu wel opnemen etc. 

Reputatie 7
Badge +16

@gideondevoogd Refereer je aan de Entone Amulet 515 TV Box (die met harddiskrecorder)? Zo ja: deze kun je om laten ruilen voor een nieuwer Aria box model, maar dan verlies je totdat T-Mobile TV bij jou geactiveerd wordt wel de optie om op te nemen. Het is niet mogelijk om een afstandsbediening met bluetooth the koppelen aan onze boxen, althans niet met de functionaliteit die jij beschrijft. 

@jk90 Jij maakt momenteel gebruik van een Zyxel modem in combinatie met de Entone Amulet 515 TV Box, je zou wanneer je besluit om de Amulet om te ruilen voor een Aria box, eerder aan de beurt kunnen komen - mocht de huidige migratietrend zich voort blijven bewegen zoals eerder na de zomer het geval was. Je kunt de box zelf omruilen via jouw persoonlijke account: My T-Mobile Thuis. Mocht dit gelukt zijn, stuur me een privéberichtje, dan ga ik meteen kijken of er een ronde aanstaande is. 

@el flaco Fijn om te horen dat je bij Ziggo wel het gewenste resultaat op de TV kunt behalen. Er is voor ons inderdaad nog werk aan de winkel, maar zodra de bugs er allemaal uitgehaald zijn en de meest optimale kijk- en luisterervaring gerealiseerd is, weet ik zeker dat je ook bij ons van elk TV-moment kunt genieten! Ik hoop oprecht dat die resultaten niet lang meer op zich zullen laten wachten, wellicht dat ik je dan weer bij Thuis mag verwelkomen, mocht je daaraan toe zijn natuurlijk! 

Reputatie 3

@Jason als jullie televisie verbeteren kom ik terug. Ik was over het glasvezelinternet 1000/1000 super tevreden. Maar ik heb 3 vrouwen thuis, die moet ik ook tevreden houden hahahahaha

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik me al diverse keren heb afgevraagd over dat “nieuwe platform” of het niet zo is dat T-Mobile te veel hooi op de vork heeft genomen, en men het schromelijk heeft onderschat wat er allemaal bij komt kijken.

Als je het mij vraagt had men beter het oude platform kunnen houden en er simpelweg de optie cloud opnemen aan toevoegen, lees je zo de reacties is dat waar men het meest naar vraagt, al vraag ik me persoonlijk af wat mot je er eigenlijk mee.

Reputatie 7
Badge +7

Wat ik me al diverse keren heb afgevraagd over dat “nieuwe platform” of het niet zo is dat T-Mobile te veel hooi op de vork heeft genomen, en men het schromelijk heeft onderschat wat er allemaal bij komt kijken.

Als je het mij vraagt had men beter het oude platform kunnen houden en er simpelweg de optie cloud opnemen aan toevoegen, lees je zo de reacties is dat waar men het meest naar vraagt, al vraag ik me persoonlijk af wat mot je er eigenlijk mee.


Hoi @BeMu ,

Wat betreft punt één. Daar kan ik je wel gelijk ingeven.

Wat betreft punt twee. Als cloud opnemen éénmaal werkt kan T-Mobile het af met één soort TV Box. In de huidige situatie moeten ze in ieder geval twee soorten TV Boxen leveren. In de nieuwe situatie kunnen ze de oude boxen uit laten lopen en bij defecten vervangen voor de dan gangbare box.

Reageer