Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


459 reacties

Reputatie 2

Hoi @Lisa ,

 

Is er een mogelijkheid om programma's die uitgezonden worden op de Belg (zender21) terug te kijken? 

 

Groet Chantal 

Reputatie 7

Hi @Vincenzo26, top dat je dit bij mij checkt! Ik had je graag willen verblijden met het antwoord het antwoord dat dit kan, maar dit is jammer genoeg niet mogelijk. In het zenderoverzicht op onze website kun je aan de hand van de legenda zien welke programma's beschikbaar zijn voor onder anderen Terug Kijken: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx. Weet jij zo voldoende? 💪

Als ik het goed begrijp is de uitrol van het nieuwe platform inmiddels al ruim een jaar bezig. Wanneer zou ik worden omgezet vraag ik me af?

Als ik het goed begrijp is de uitrol van het nieuwe platform inmiddels al ruim een jaar bezig. Wanneer zou ik worden omgezet vraag ik me af?

Omzetten gebeurt in (zeer) kleine batches, mensen krijgen hierover vanzelf bericht. Geduld is dus een schone zaak. Als je echt omgezet wilt worden naar het nieuwe platform dan kan een moderator dit voor je in gang zetten en kan het binnen zeer korte tijd al rond zijn.

Reputatie 7

Hi @larsvanroosmale, tof dat je je dit afvraagt! Super dat @Gerrit078 dit al aan je toelicht. Als jij inderdaad eerder over zou willen, dan maak ik dat graag voor je in orde. Omdat jij in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Reputatie 7
Badge +1

Op de eerste pagina van dit topic staat ergens een berekening hoe lang het zou kunnen duren voor iedereen is overgezet,  zoals aangegeven gebeurt dit in kleine batches.

T-Mobile heeft pakweg 650.000 tv klanten dit is een ruwe schatting, stel dat er 500 klanten per dag worden overgezet, (dit is hoog ingeschat)  dan zou het 1300 dagen :joy: duren voor alles is afgerond, zonder onderbreking door weekenden of feestdagen.

Hi @larsvanroosmale, tof dat je je dit afvraagt! Super dat @Gerrit078 dit al aan je toelicht. Als jij inderdaad eerder over zou willen, dan maak ik dat graag voor je in orde. Omdat jij in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Dat lijkt me een prima plan! Dank voor je ondersteuning. 

Reputatie 7

Hi @larsvanroosmale, wat leuk om te lezen! Ik heb gelijk de wisseling van de TV Box in werking gezet. Dat kun je ook terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/VGR19785-C005. Geef jij hier een (virtuele of een echte haha) gil zodra jouw nieuwe TV Box is geïnstalleerd? Dan ga ik - of één van de andere moderators - vervolgens verder met het in orde maken van de versnelde migratie naar het nieuw tv-platform. Als je hier nog vragen over hebt, stel die dan gerust! 💪

@Lisa mijn nieuwe box is geïnstalleerd. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @larsvanroosmale,

Top, de overzetting is aangevraagd hoor! Ik verwacht dat je aan het begin van volgende week meer informatie van ons ontvangt en de overzetting vervolgens snel plaatsvindt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Reputatie 3

Ik heb op 29-03-2023 een mail ontvangen dat ik op 04-04-2023 overgezet zou worden naar T-Mobile TV.

Tot op heden zit ik nog steeds op Interactieve TV.  

Ontdekt omdat ik nog een opname die op harde schijf staat kan kijken. 

Reputatie 7
Badge +6

@n.schaart Zou je de tv-box eens kunnen herstarten door hem even van de stroom te halen? Mocht dat niet werken, dan kun je ook de router een reset geven en daarna de tv-box herstarten. Houd er wel rekening mee dat je dan je routerinstellingen kwijt bent. Of gebruik je een eigen router?

Reputatie 3

@n.schaart Zou je de tv-box eens kunnen herstarten door hem even van de stroom te halen? Mocht dat niet werken, dan kun je ook de router een reset geven en daarna de tv-box herstarten. Houd er wel rekening mee dat je dan je routerinstellingen kwijt bent. Of gebruik je een eigen router?

 

Nu is wel de update geïnstalleerd, maar als ik wil inloggen, geeft systeem aan foute inloggegevens. 

Nu kan ik helemaal geen tv kijken via de tv box... 

Gaat lekker zo.

 

Reputatie 7
Badge +9

@n.schaart de inloggegevens kun je terug vinden in de My T-Mobile Thuis, en dan onder TV-Inloggegevens. 

Lukt het nu wel om in te loggen? 

Reputatie 3

@n.schaart de inloggegevens kun je terug vinden in de My T-Mobile Thuis, en dan onder TV-Inloggegevens. 

Lukt het nu wel om in te loggen? 

@Tommie de inloggegevens had ik gevonden, echter geeft de tv box aan dat deze fout zijn. 

Reputatie 7
Badge +9

@n.schaart zou je voor mij het klantnummer kunnen controleren op de TV Box? Dit doe je zo:

 

  1. Ga naar Menu
  2. Ga naar Account
  3. Ga naar Instellingen
  4. Ga naar Over (Klantnummer) en controleer het klantnummer

 

Komt dit overeen met je eigen klantnummer?

Reputatie 3

@n.schaart zou je voor mij het klantnummer kunnen controleren op de TV Box? Dit doe je zo:

 

  1. Ga naar Menu
  2. Ga naar Account
  3. Ga naar Instellingen
  4. Ga naar Over (Klantnummer) en controleer het klantnummer

 

Komt dit overeen met je eigen klantnummer?

@Tommie ik kom niet verder dan het scherm in bijgaande foto. 

klantnmummer en pincode heb ik al vaker gebruikt om bijvoorbeeld op een mobiel apparaat in te loggen, en dat altijd zonder problemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@n.schaart bedankt voor de foto's. Dit zou gewoon moeten werken..

Ik heb dit euvel doorgezet naar onze techneuten. Zij gaan voor je aan de slag en hebben hopelijk, snel, de oplossing gevonden! Zodra hier meer over bekend is, wordt er contact met je opgezocht. Wordt vervolgd.

Gisteren update ontvangen met opties die me niet interesseren en wat ik niet in het originele bericht lees is dat teletekst niet meer mogelijk is.

Wat mij betreft mag de update wel weer teruggezet worden, want dit is voor mij geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +6

@sspenkelink Gebruik je teletekst voor ondertiteling? Dat kan nog steeds. Als je in het menu naar Account > Instellingen > Audio en Ondertiteling gaat, kun je deze permanent aanzetten. Als je tijdens het kijken op de rode knop van de afstandsbediening drukt en dan naar Audio en Ondertiteling gaat, kun je de ondertiteling tijdelijk aanzetten, dat wil zeggen: totdat je van zender verandert.

Of gaat het om teletekst zelf? Dat kun je hier vinden, maar er zijn ook apps voor smartphone en tablet.

De update terugzetten gaat niet. Op termijn gaat de stekker uit het oude tv-platform.

Gisteren onze update gekregen..  Unaniem wil onze familie terug naar het oude.

Letters zijn kleiner geworden, en wat vooral irritant is, is dat je nu het beeld door de menubalk ziet. Heel onrustig en dat maakt het er niet gemakkelijker op. We hebben nog zitten zoeken naar opties om dat uit te kunnen zetten, maar helaas die keuze was er niet bij.

Tevens hebben we na een avond gebruiken de indruk dat wisselen tussen zenders weer langzamer gaat.

Eigenlijk is er geen enkele wijziging waar we op zaten te wachten….Jammer.

PS. doe echt iets aan het menuscherm met het door schijnen van de achtergrond. Dit zou op termijn wel eens een showstopper voor ons kunnen worden…..

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Fam.Geraets ,welkom bij de community,

A geruime tijd is er gewerkt aan het nieuwe platform en er zijn vele verbeteringen doorgevoerd en nieuwe wensen op een lijst gezet. Lees ook even de eerste post uit dit topic over wat het platform allemaal al biedt. Al ruim een jaar worden nieuwe klanten direct op het platform gezet en oude klanten werden op eigen verzoek langzaam overgezet. Maar het oude platform gaat uit. Dus nu is de fase aangebroken dat iedereen overgezet wordt. Er is geen weg terug. Maar ze staan zeker open voor feedback en er komen regelmatig gevraagde zaken terug in de nieuwe releases!

Reputatie 2

Bij mij valt er geregeld een scherm kanaal achter de pincode zonder dat ik dit wil. Op het hoofd acount is dit vaak NPO1.

Op mijn eigen acount nieuw aangemaakt staat telkens RTL4 achter het slot, terwijl ik dit niet zie in de lijst, geen slot actief.

ook moet ik geregeld mijn complete klantnummer opnieuw ingeven bij het opnieuw inschakelen van de app op de tv( Samsung 2022 model ) ik gebruik Tmobile TV app.

 

volgens mij zitten er nog wel wat bugs in.

 

 

T-Mobile TV is onze nieuwe Interactieve TV dienst. Verrassend persoonlijk tv-kijken, waar en wanneer jij wilt! 

 

Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt. Iedereen die nu een TV-abonnement bestelt, krijgt de beschikking over dit nieuwe T-Mobile TV!

 


Wat is er nieuw aan T-Mobile TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en T-Mobile TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via TV Anywhere of via T-Mobile TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via TV Anywhere en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van T-Mobile

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van T-Mobile TV. Het ‘oude’ tv-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘T-Mobile TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe T-Mobile TV, zodra je gebruik kan gaan maken van T-Mobile TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil T-Mobile TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor T-Mobile voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht T-Mobile winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via My T-MobIle Thuis: T-Mobile TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de T-Mobile TV App voor op jouw smart-tv.


Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

Hoe werkt 7 dagen ‘Terug Kijken’?

Met ‘Terug Kijken’ kijk je op ruim 40 zenders programma’s tot zeven dagen terug. Blader eenvoudig door de TV-gids en kies een programma. Op onze website zie je welke TV-zenders ‘Terug Kijken’ ondersteunen: zenderlijst.

 

Hoe werkt ‘Cloud Opnemen’?

Met ‘Cloud Opnemen’ kan je gemakkelijk programma's en series opnemen om later te bekijken. Via de cloud kan er voor 200 uur worden opgenomen aan beeldmateriaal en kunnen er maximaal 100 opnames ingepland staan. Deze opnames blijven een bepaalde tijd lang beschikbaar. Check onze handige servicepagina voor alle info: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis - scroll naar beneden naar de “Veel gestelde vragen” tot aan het uitvouwkopje “Hoe lang blijven mijn opnames bewaard?”. Cloud Opnemen werkt als een extra optie en kan worden aangezet via My T-Mobile Thuis. De opnames zijn te bekijken via de optie ‘Account’ in het TV-menu. 

 
Hoe werkt ‘Verder Kijken’?

De functie ‘Verder Kijken’ biedt een overzicht van alle programma’s uit ‘Terug Kijken’ die je eerder hebt gekeken, zowel opnames als series en films. Je kan ze op elke TV Box selecteren en verder kijken. Binnenkort komt deze functie ook beschikbaar via TV Anywhere, zodat je op elk apparaat verder kan kijken waar je was gebleven.  


Wat zijn Kijkprofielen?  

Handig, je kan per huisgenoot een eigen ‘Kijkprofiel’ instellen. Geef elk Kijkprofiel een avatar, naam en leeftijdsrestrictie. Zo beleeft iedereen zijn of haar eigen, passende en veilige TV-ervaring. Je kan maximaal 5 Kijkprofielen aanmaken, die automatisch op alle apparaten met T-Mobile TV zichtbaar worden.


Wat zijn Kijksuggesties? 

Op basis van jouw kijkgedrag, je favoriete zenders en door jou ingestelde voorkeuren krijg je TV-programma’s aanbevolen. Deze vind je in je TV-menu onder “Voor Jou”. 


Hoe zit dat met de privacy van mijn kijkgedrag bij Kijkprofielen en Kijksuggesties?

Voordat je gebruik gaat maken van T-Mobile TV, geef je aan of je suggesties wilt krijgen op basis van je kijkgedrag. Je stelt dit in per profiel en je kan het achteraf altijd weer aanpassen. Kijkgegevens worden volledig geanonimiseerd en zijn niet te herleiden tot een persoon.  

 

Kan ik ook Netflix kijken via de T-Mobile TV-box?

Netflix is niet beschikbaar op de TV Box maar je kan dit eenvoudig streamen via bijvoorbeeld de Chromecast of je Smart TV app.


Welke extra pakketten kan ik bestellen? 

Je hebt keuze uit ESPN, Ziggo Sport Totaal, Erotiek, Film1 en vier Themapakketten. Op onze website zie je alle mogelijkheden: overzicht TV-pakketten.


​​​​​Welke TV Box krijg ik?

Je krijgt gratis onze interactieve TV Box in bruikleen. Die is lekker klein (afmetingen 13 cm x 11 cm x 3,5 cm) en stil. De TV Box heeft een HDMI-aansluiting en een mini-jack (3,5mm) aansluiting.


Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?

Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen in je eigen modem of router als je op het Glasvezel netwerk zit. Maak je gebruik van DSL? Dan vind je in dit topic meer informatie over de juiste instellingen:  T-Mobile TV bij gebruik eigen modem.


Wil jij ons laten weten wat je van het nieuwe T-Mobile TV vindt? Dat vinden wij fijn. Laat het ons weten in een reactie!

@stefan.1997  Mooi dat het nieuwe platform er nu is ik ben ook heel benieuwd hou er wel rekening mee dat de totale uitrol wel geruime tijd zal duren, zeker als je op glasvezel zit zal het nog wel even duren.

KPN (Telfort)  is momenteel ook bezig met de uitrol van een update een kennis van mij is daar klant en ook bij KPN duurt de uitrol een behoorlijke tijd terwijl zij toch enkele maten groter zijn dan t-Mobile.

Nieuw abonnement Tmobile thuis genomen. Monteur gehad. Drama. Tv werkt niet goed. Klantenservice na lang wachten eindelijk bereikbaar. Iedere keer ander persoon. Is nu naar technische dienst. Maar duurt 5 dagen. Wou dat ik ziggo had gehouden.

Reputatie 2

Ik ben er achter denk ik waarom kanalen op slot slaan. Bij de instellingen stond leeftijd All, die heb ik nu op 18jaar gezet. Het probleem lijkt verholpen 

Reageer