Info

Alles over T-Mobile TV

Reputatie 7
Badge +15
  • T-Mobile Moderator
  • 9225 reacties

T-Mobile TV is onze nieuwe Interactieve TV dienst. Verrassend persoonlijk tv-kijken, waar en wanneer jij wilt! 

Kijk live, pauzeer, ga terug naar het begin of bekijk een programma tot zeven dagen terug. Cloud Opnemen en vele mooie extra’s die je simpel maandelijks aan- of uitzet, maken het helemaal af. Kortom, met T-Mobile TV kijk jij je favoriete programma’s, films en series wanneer het jou uitkomt. Iedereen die nu een TV-abonnement bestelt, krijgt de beschikking over dit nieuwe T-Mobile TV!

Wat is er nieuw aan T-Mobile TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en T-Mobile TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

• Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via TV Anywhere of via T-Mobile TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via TV Anywhere en bekijken op de TV Box of andersom

Ik heb al Interactieve TV van T-Mobile

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van T-Mobile TV. Het ‘oude’ tv-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘T-Mobile TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe T-Mobile TV, zodra je gebruik kan gaan maken van T-Mobile TV ontvang je van ons bericht.

Ik wil T-Mobile TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor T-Mobile voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht T-Mobile winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via My T-MobIle Thuis: T-Mobile TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de T-Mobile TV App voor op jouw smart-tv.

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

FAQ

Hoe werkt 7 dagen ‘Terug Kijken’?

Met ‘Terug Kijken’ kijk je op ruim 40 zenders programma’s tot zeven dagen terug. Blader eenvoudig door de TV-gids en kies een programma. Op onze website zie je welke TV-zenders ‘Terug Kijken’ ondersteunen: zenderlijst.

Hoe werkt ‘Cloud Opnemen’?

Met ‘Cloud Opnemen’ kan je gemakkelijk programma's en series opnemen om later te bekijken. Via de cloud kan er voor 200 uur worden opgenomen aan beeldmateriaal en kunnen er maximaal 100 opnames ingepland staan. Deze opnames blijven een bepaalde tijd lang beschikbaar. Check onze handige servicepagina voor alle info: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis - scroll naar beneden naar de “Veel gestelde vragen” tot aan het uitvouwkopje “Hoe lang blijven mijn opnames bewaard?”. Cloud Opnemen werkt als een extra optie en kan worden aangezet via My T-Mobile Thuis. De opnames zijn te bekijken via de optie ‘Account’ in het TV-menu. 

Hoe werkt ‘Verder Kijken’?

De functie ‘Verder Kijken’ biedt een overzicht van alle programma’s uit ‘Terug Kijken’ die je eerder hebt gekeken, zowel opnames als series en films. Je kan ze op elke TV Box selecteren en verder kijken. Binnenkort komt deze functie ook beschikbaar via TV Anywhere, zodat je op elk apparaat verder kan kijken waar je was gebleven.  

Wat zijn Kijkprofielen?  

Handig, je kan per huisgenoot een eigen ‘Kijkprofiel’ instellen. Geef elk Kijkprofiel een avatar, naam en leeftijdsrestrictie. Zo beleeft iedereen zijn of haar eigen, passende en veilige TV-ervaring. Je kan maximaal 5 Kijkprofielen aanmaken, die automatisch op alle apparaten met T-Mobile TV zichtbaar worden.

Wat zijn Kijksuggesties? 

Op basis van jouw kijkgedrag, je favoriete zenders en door jou ingestelde voorkeuren krijg je TV-programma’s aanbevolen. Deze vind je in je TV-menu onder “Voor Jou”. 

Hoe zit dat met de privacy van mijn kijkgedrag bij Kijkprofielen en Kijksuggesties?

Voordat je gebruik gaat maken van T-Mobile TV, geef je aan of je suggesties wilt krijgen op basis van je kijkgedrag. Je stelt dit in per profiel en je kan het achteraf altijd weer aanpassen. Kijkgegevens worden volledig geanonimiseerd en zijn niet te herleiden tot een persoon.  

Kan ik ook Netflix kijken via de T-Mobile TV-box?

Netflix is niet beschikbaar op de TV Box maar je kan dit eenvoudig streamen via bijvoorbeeld de Chromecast of je Smart TV app.

Welke extra pakketten kan ik bestellen? 

Je hebt keuze uit ESPN, Ziggo Sport Totaal, Erotiek, Film1 en vier Themapakketten. Op onze website zie je alle mogelijkheden: overzicht TV-pakketten.

​​​​​Welke TV Box krijg ik?

Je krijgt gratis onze interactieve TV Box in bruikleen. Die is lekker klein (afmetingen 13 cm x 11 cm x 3,5 cm) en stil. De TV Box heeft een HDMI-aansluiting en een mini-jack (3,5mm) aansluiting.

Ik gebruik een eigen modem of router, kan ik ook gebruik maken van T-Mobile TV?

Wanneer je gebruik maakt van een eigen modem of router zal de omzetting naar T-Mobile TV niet automatisch plaats kunnen vinden. Hiervoor moet je dan eerst de VLAN voor TV verwijderen in je eigen modem of router als je op het Glasvezel netwerk zit. Maak je gebruik van DSL? Dan vind je in dit topic meer informatie over de juiste instellingen:  T-Mobile TV bij gebruik eigen modem.

Wil jij ons laten weten wat je van het nieuwe T-Mobile TV vindt? Dat vinden wij fijn. Laat het ons weten in een reactie!

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | T-Mobile Thuis.

385 reacties

Hoi @Henk de Vries, je kon met de harddiskrecorder elke zender opnemen die je wilde omdat hier geen restricties op kunnen zitten. Je neemt immers zelf op een harde schijf op. 

Dat is natuurlijk niet zo, ook het opnemen op een HDD kan geblokkeerd worden.

Reputatie 1

En ook is het vervelend dat ik bij elke keer wisselen van zender mijn pincode moet invoeren terwijl er bij ‘vergrendelde zenders’ geen enkele zender is ingesteld. Dus: ik kan de zenders die ik wil opnemen niet meer opnemen en ik kan niet meer normaal zappen. Nu al een week, wanneer wordt dit eindelijk opgelost?

Wanneer kan ik een reactie verwachten van T-Mobile op de tekortkomingen bij het TV kijken?

Reputatie 7
Badge +3

@AlyZo Als je glasvezel had, kon je voorheen echt maar twee programma's tegelijk opnemen. Nu is dat er door een bug 1, maar daar wordt aan gewerkt. Via cloudopnemen kun je reclame gewoon doorspoelen en kun je - tot 200 uur - onbeperkt tegelijk programma's opnemen. Wat betreft het doorspoelen zou je dat ook moeten kunnen met de cijfertoetsen van de afstandsbediening. Als je ‘15’ intoetst, ga je naar de 15e minuut van de opname. Ik heb dit op een andere versie van het TV-platform getest, dus ik kan het niet met 100 procent zekerheid zeggen.

@Henk de Vries Het lijkt erop dat bij jou de leeftijdsrestrictie aan staat. Ik heb de TV-box nu niet in de buurt, dus even uit mijn hoofd: als je in het menu naar Account > Profielen gaat, zie je daar een optie ‘Leeftijdsgrens’ of iets dergelijks. Deze zal nu op AL staan. Maak daar 18 van en je hoeft de pincode niet meer in te voeren.

Reputatie 7
Badge +15

@wj.b Dat het kan trek ik niet in twijfel, je kunt alles blokkeren, maar dat T-Mobile dat niet deed, is natuurlijk een andere constatering. Je kon op de HDD van de Amulet 515 elke zender opnemen die je wilde, daar zat geen enkele restrictie of blokkade op - eventuele bugs daargelaten natuurlijk. Dit geldt niet voor lokale zenders en radio, maar die zijn altijd uitgezonderd geweest van opname. 

@Henk de Vries en @MartinSh2 Jullie feedback wordt meegenomen in een volgende vergaderronde. Ik heb hier nu geen uitsluitsel op, sorry. Hoe frustrerend sommige bugs of veranderingen ook zijn, probeer te begrijpen dat het voor ons niet mogelijk is om elke zaak a la minute op te pakken. De veranderingen die “working as intended” zijn zoals het bewegende beeld achter de gids, zullen niet hoog op een prio-lijst komen te staan (nog niet) omdat hier geen technisch mankement aan voorafgaat. 

Bedankt voor jullie begrip en tot dinsdag! Fijn weekend allemaal!

Reputatie 1

@wj.b Dat het kan trek ik niet in twijfel, je kunt alles blokkeren, maar dat T-Mobile dat niet deed, is natuurlijk een andere constatering. Je kon op de HDD van de Amulet 515 elke zender opnemen die je wilde, daar zat geen enkele restrictie of blokkade op - eventuele bugs daargelaten natuurlijk. Dit geldt niet voor lokale zenders en radio, maar die zijn altijd uitgezonderd geweest van opname. 

@Henk de Vries en @MartinSh2 Jullie feedback wordt meegenomen in een volgende vergaderronde. Ik heb hier nu geen uitsluitsel op, sorry. Hoe frustrerend sommige bugs of veranderingen ook zijn, probeer te begrijpen dat het voor ons niet mogelijk is om elke zaak a la minute op te pakken. De veranderingen die “working as intended” zijn zoals het bewegende beeld achter de gids, zullen niet hoog op een prio-lijst komen te staan (nog niet) omdat hier geen technisch mankement aan voorafgaat. 

Bedankt voor jullie begrip en tot dinsdag! Fijn weekend allemaal!

Dus als ik het goed begrijp kan het nog even duren voordat ik alle zenders weer op kan nemen op de HD-recorder?

Maar op een externe HDD recorder kon, als het goed is, niets opgenomen worden en dat is waar ik in het kader van dit topic aan refereer.

Reputatie 7
Badge +15

@wj.b Een externe recorder is hierop niet van toepassing en is altijd uitgesloten geweest van deze discussie. We bespreken op dit moment de toepassingen en functionaliteit van de Amulet 515 hdd recorder, niet van externe harde schijven. 

Reputatie 7
Badge +15

Dus als ik het goed begrijp kan het nog even duren voordat ik alle zenders weer op kan nemen op de HD-recorder?

We zijn hard bezig om de opnamemogelijkheid op de Amulet volledig toegankelijk te maken voor een ieder die gekozen heeft, voorafgaand aan de migratie naar het nieuwere platform, om op de fysieke recorder te blijven opnemen. Indien je voor Cloud Opnemen gekozen hebt, zal je beperkt zijn tot de mogelijkheden die die toepassing biedt. Een tijdsindicatie kan ik nog niet bieden, we hopen hier komende week meer duidelijkheid in te kunnen verschaffen.

Reputatie 2

@TMTV : Ik dacht echt dat ik meer dan 2 zenders tegelijk op kon nemen, maar goed, met 2 zal het niet veel problemen geven. Ik hoop dat die bug snel opgelost is. Het lijkt wel of de nieuwe software dus niet getest is van te voren.
Bedankt voor de tip over het doorspoelen, dat wist ik niet, maar werkt bij mij wel. Misschien moet t-mobile eens aangeven waar een handleiding te vinden is. Het zou  ideaal zijn als je een gekozen aantal minuten vooruit kon spoelen.

Verder is het nog steeds een bagger-systeem. Ik begrijp niet hoe men zo iets in productie kan nemen. Ik heb nog steeds geen voordelen gevonden en dat geldt volgens mij niet alleen voor de ouderen.

Reputatie 2

En ook is het vervelend dat ik bij elke keer wisselen van zender mijn pincode moet invoeren terwijl er bij ‘vergrendelde zenders’ geen enkele zender is ingesteld. Dus: ik kan de zenders die ik wil opnemen niet meer opnemen en ik kan niet meer normaal zappen. Nu al een week, wanneer wordt dit eindelijk opgelost?

Misschien had ik hetzelfde probleem in het begin? Onder ‘mijn zenders’ zag ik overal een gesloten hangslotje. Nadat ik die open had gezet, moest ik ook de pincode invoeren. Volgens mij wordt het symbooltje verkeerd-om gebruikt?

Misschien heb je er wat aan en kun je weer normaal zappen.

Reageer