Info

Alles over Odido TV

Alles over Odido TV
Reputatie 7
Badge +16

Interactief TV-kijken op z’n best!

Met Odido TV heb je meer dan genoeg te kijken: 64 zenders, bijna allemaal in hd. Je kijkt gratis naar sportzender ESPN. En met een wereld aan handige functies haal je eruit wat erin zit. Zoals Terug Kijken, Pauzeren, Begin Gemist en nog veel meer. Wil je al het fijne van Odido TV, maar zonder TV box en kabels? Kijk dan met onze TV App. Zo maken we tv-kijken nog leuker en makkelijker. Goeie reden om TV + Internet te combineren in 1 abonnement.

 

Wat is er nieuw aan Odido TV?

We hebben hard gewerkt en geluisterd naar jullie wensen en Odido TV flink verbeterd en uitgebreid. Een greep uit de nieuwe functies waarmee jij optimaal geniet van de allerbeste tv-ervaring:  

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via Odido Online TV of via Odido TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via Odido Online TV en bekijken op de TV Box of andersom
     

Ik heb al Interactieve TV van Odido

We doen ons best om iedereen zo snel mogelijk gebruik te laten maken van Odido TV. Het ‘oude’ TV-kijken noemen we ‘Interactieve TV’, het nieuwe heet ‘Odido TV’. Als je een TV Box met opnamefunctie hebt, kun je van deze TV Box gebruik blijven maken en via de Cloud opnemen. Je verliest wel de mogelijkheid van de lokale opslag - oude opnames zul je bij overgang verliezen. We zetten iedereen in groepen om naar het nieuwe Odido TV, zodra je gebruik kan gaan maken van Odido TV ontvang je van ons bericht.

 

Ik wil Odido TV bestellen

Je kunt een abonnement afsluiten voor Odido voor thuis via onze website: bestelpagina. Je kunt uiteraard ook langslopen in onze T-shops: overzicht Odido winkels. Tot slot kun je ons ook bellen voor een aanvraag op 0800-0419. Standaard in ons abonnement zit Internet, je kunt TV alleen combineren met een Internetabonnement voor thuis. Heb je al een Internetabonnement voor thuis, maar wil je TV toevoegen? Dan kun je dit direct zelf aangeven via Mijn Odido Thuis: Odido TV toevoegen. Je hebt hier dan ook gelijk de keuze of je bij het TV-abonnement een TV Box wil of dat je liever alleen gebruik maakt van de Odido TV app voor op jouw smart-tv.

 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste topic!

 

FAQ

  • Wat is Odido TV?
  • Kan ik bij Odido alleen een abonnement voor Interactieve TV afsluiten?
  • Kan ik met de Online TV app ook tv kijken in het buitenland?
  • Kan ik TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet of Apple TV?
  • Welke TV Box krijg ik?
  • Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV-kijken?

 

TIP: Wanneer je een pincode moet opgeven bij het bekijken van een non-adult zender, kan het zijn dat je gebruikmaakt van een leeftijdsrestrictie. Check waar de leeftijdsrestrictie op staat via de volgende tips: Kijkprofiel instellen | Internet + TV van Odido.

 

 


459 reacties

Reputatie 1

Met jullie vandaag ontvangen mail over de nieuwe update is het goed te doen om een favorietenlijst te maken. Bedankt!

Perfect!

Alleen, hoe kan ik de klok uitschakelen op van de TV-Box .. we vinden die heldere blauwe cijfers toch storend.

Bij de instellingen kan ik niks vinden?

Wie weet?

Reputatie 2

Let op: Bij de omzetting naar het nieuwe T-Mobile TV verlies je je huidige opnames. Na de omzetting kan je kiezen voor lokaal opnemen of Cloud Opnemen activeren. Zorg dus dat je je huidige opnames terugkijkt vóór de omzetting. Je hoeft je TV Box niet om te ruilen

 

Willen jullie nog klanten overhouden. We hebben in de afgelopen jaar al 2 spontane harddisk formaties gehad. 

Wij hebben al ruim 11 jaar glasvezel (KPN en Telfort) en nu 1 jaar TMT maar deze ontvanger is verre weg de slechte ontvanger.  

Bij opnames zeer traag. Waardoor je als een programma opneemt en op hetzelfde moment terug kijkt de opname daarna beter niet direct kunt verwijderen. Want als je pech hebt verwijderd de ontvanger een andere opname. Programma omschrijvingen komen bij andere opnames te staan. Geen opnames meer te bekijken zonder reboot. We zetten de ontvanger nu maar eerst s,avonds eerst helemaal uit voordat de ontvanger van de spanning afgaat. Dat helpt nog wat.

Opnames staan in de EPG op opnemen maar verdwijnen uit de lijst vaan opnames. We moeten dagelijks de lijst controleren (normaal plan ik de opnames 1 x per week). Opname  eerst in de EPG 

Verlies van zijn registratienummer. 

Terugkijken in live tv werkt  niet.

En nog iets ik heb eind mei mijn internet snelheid van 50 naar 100 gezet (WBA) en naar 7 dagen wachten maar weer terug gezet. De snelheid is daarna altijd 50 gebleven. Het verlagen kan dus wel snel worden verwerkt . Ik neem aan dat wijzigingen door KPN moeten worden verwerkt omdat het WBA is. Maar moet dat zo lang duren? Gaat dat per postkoets? 

De wijzigingen worden wel direct in rekening gebracht!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Reputatie 3

Hier nu ook het nieuwe platform, maar ik ben er niet blij mee. Ik hoef die wijzigingen niet en bovendien is de te heldere blauwe klok niet te dimmen. Vroeger is dit aangepast. Ik kan de instelling in elk geval niet vinden, evenals het instellen van een bepaalde tijd na de opname.

Ook vind ik het zeer hinderlijk dat er nog een beeld zichtbaar is door de guide heen.

Verder zijn er veel te veel mogelijkheden waardoor het allemaal te ingewikkeld wordt.

Kortom: ik wil wel weer terug naar oude software!

Reputatie 7
Badge +6

Voor geïnteresseerden heb ik weer een nieuwtje: de webversie van TV Anywhere wordt compleet vernieuwd! Net als de nieuwe app voor iOS en Android, die op dit moment getest wordt, vertoont ook de browserversie grote gelijkenissen met het nieuwe tv-platform:

Dit is het scherm dat je na het inloggen met je tv-klantnummer en pincode te zien krijgt.

Onder het kopje Op TV zie je in één oogopslag wat er nu op tv en op de radio is. Ook je op je tv gemaakte favorietenlijst wordt meegenomen.

Ook de webversie biedt nu veel meer zenders, waaronder zenders van extra pakketten, als je daarop geabonneerd bent. De gids oogt wel wat rommelig en reageert nog een beetje traag.

Zelfs films en series en – als je erop geabonneerd bent – Film1 kun je op deze manier op je computer kijken.

Net als op je tv-box kun je hier een paar zenders via A la Carte bestellen en meteen kijken.

Moet je je tv delen en is ‘ie net bezet als je een opgenomen programma wil terugkijken? Geen nood, ook je cloudopnamen kijk je hier terug. En als je op een ander apparaat al was begonnen met kijken, kun je gewoon op je pc of Mac verdergaan.

Overigens gebruikt de webversie dezelfde tv-streams als de apps en de tv-box, dus waar je ook kijkt, je zou geen verschil in kwaliteit moeten merken.

Zoals je linksboven al ziet, is dit alles nog in ontwikkeling, dus er kan nog wat veranderen, maar het ziet er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd wanneer we dit prachtigs kunnen verwachten...

Reputatie 2

Wij hebben destijds bewust voor T-Mobile gekozen, omdat er een opname thuis op harde schijf mogelijk was. Dat werkt geweldig en je kan maanden oud materiaal nog bekijken. Bij een vorige provider werkte zgn. cloud opnemen niet denderend: hoe ouder hoe slechter oproepbaar.

Waarom kan naast dat cloud opnemen het gebruik van mijn harde schijf niet gewoon blijven? Zit dat in de weg? Stoort het? Prijs blijft gelukkig gelijk zie ik.

Reputatie 4

Er is een mooie handleiding voor T-Mobile TV. Zie deze link

Komt vanzelf hoor, eventjes geduld nog en de update komt zo.

Kun je nu alvast inlezen en jezelf lekker maken, smaakt het straks als je het ook krijgt het lekkerst.:hugging:

Reputatie 7
Badge +4

Ah… de webversie is gevonden. Had ik ook wel verwacht van TMTV. ;)

Nee, je verlenging staat daar helemaal los van, alleen hele nieuwe aansluitingen krijgen het direct beschikbaar.

En dat de aanvraag in behandeling is gebeurt vaker, de systemen werken niet altijd mee en soms moet men handmatig een bitje goed zetten zodat het doorloopt. 

Nope, uitrol gaat per batch naar gelang welke verbinding je hebt en welke hardware, dus ADSL met Aria 610 bijvoorbeeld, daarna ADSL met entone 510, en zo maken ze combinaties per batch, die dan weer gefasseerd naar klanten word uitgerold, stel er zitten er 10.000 met hetzelfde systeen, dan doen ze ze bijvoorbeeld 1000 per keer/dag.

Reputatie 6
Badge

@vanvonno46, Tv Anywhere is al beschikbaar op Apple Tv. T-Mobile is bezig met het testen van een nieuwe app die aansluit op dit nieuwe Platform. Echter komt deze nieuwe  app naar verwachting niet gelijk beschikbaar op Apple Tv. Over Fire Tv en Android Tv heb ik nog niks concreets gehoord. T-Mobile zou er wel goed aan doen om Tv Anywhere op zo veel mogelijk platformen beschikbaar te stellen en de app om te dopen in T-Mobile Tv. Dit omdat de vraag naar settopbox-loos kijken groeit. 

Reputatie 3

En waarom gaat de klok uit als ik de tv-box uitzet???

@yurgr Volgens mij niet, dit geld alleen bij het afsluiten met een compleet abonnement.

Maar je kan TV ook weer na 1 maand uitzetten, maar dan betaal je wel een maand.

Reputatie 3

En ik kan niet beginnen met kijken als de opname nog niet beeindigd is. Ik hoop dat het snel aangepast wordt, anders wordt het uitkijken naar een andere provider.

Reputatie 1

Klopt Brian, tijdens de gehele ochtend Australian Open geen probleem meer gehad. Fijn en bedankt!

 

Groeten,
Sander

Reputatie 3

@Demi en @Jason : En we kunnen maar een opname tegelijk doen? Met het oude systeem konden we meerder programma’s tegelijk opnemen. Echt waardeloos dit nieuwe platform!

Reputatie 2

Hoi, 

Sinds vandaag mogen we het vernieuwde TV compleet pakket testen kennelijk. We zijn aangemeld in de vernieuwde omgeving en nu doen hier bepaalde zenders het ook niet.

Dat was net in de oude versie opgelost, m. u.v. de lokale omroepen, maar nu doet hier bijv NPO3, Veronica, RTL7, NET5, RTL8, etc. het niet. Ik zal dit zeker nog verder bijhouden maar dit maakt geen goede eerste  indruk afgezien van de bediening van het nieuwe systeem.

 

Kunnen jullie aangeven hoe dit op te lossen? 

 

Groet Chantal 

Reputatie 7

@el flaco, Hoe bedoel je dat tientje extra in de maand omzet?

15 euro kost het product TV nu ook, ze gaan zelfs minder omzetten als opnemen 5 euro per aansluiting word ipv per box, zijn er zat die meerdere HDD boxen hebben van 5 euro extra per stuk.

Ik ken geen huishouden met meer dan 1 recorder. Zou weleens harde cijfers willen zien zeker bij nieuwere klanten heeft 99% überhaupt geen opnemen. En veel klanten vragen hier om meer terug kijk mogelijkheden waarbij een tientje heel normaal is als vergoeding voor de content. Nu heb je hele goedkope pakketten van 3,75 die niemand afneemt. Liever wat duurders maar dan wel kwaliteit. 

 

Als ik je vraag goed begrijp, dan is het nieuwe T-Mobile TV voor jou een superoplossing. Er is veel meer content beschikbaar voor terugkijken. Dit is in lijn met TV Anywhere waar je bij vele zenders gewoon via de TV Gids 7 dagen terug kunt kijken. Je hoeft hier geen € 10 voor te betalen. Dit zit standaard in het TV-pakket. Ook hebben we bij On Demand enkele series en films toegevoegd die je onbeperkt terug kunt kijken. Het is de bedoeling om dit in de toekomst uit te breiden. Er zijn vele huishoudens waar meer dan 1 TV Box aanwezig is. Ik heb geen aantallen, maar het zijn er veel!

 

Hi @yurgr, wat Doornekamp zegt klopt 100%!

 

Hoi @Petermetsnor1964 en @PJanssens , we wilden al een tijdje eerder dit nieuwe TV platform lanceren. Nu is het er en ik hoop dat we jullie snel kunnen omzetten, zodat je direct het cloud-opnemen kunt activeren of van de verbeterde terugkijk mogelijkheden gebruik kunt maken. 

 

Hoi @H a r r y, bedankt voor je positieve review! Ik zal jouw feedback rondom de favorietenlijst direct doorspelen. Het zou fijn zijn als iedereen weer de volgorde zelf kan bepalen! Let op: dit behelst een grotere aanpassing en zal niet op korte termijn aangepast worden. 

 

Hoi @eholsteijn, deze feedback heb ik elders ook teruggevonden. Deze staat dus op de lijst met toekomstige verbeteringen!

 

Reputatie 1

Hallo, sinds een paar weken TV thuis het nieuwe TV platform, ik kan hier niet aan wennen, het oude vond ik een stuk gebruiksvriendelijker. Het lijkt mij dat T-Mobile op z'n minst zijn klanten een duidelijke brochure moet sturen, om een goede uitleg te geven over het gebruik van het nieuwe platform. De mogelijkheden als instellen van je favoriete zenders, de volgorde van zenders, het opnemen van een programma, enz.  Jonge mensen zullen zonder veel moeite als wel vinden, maar voor ons ouderen is elke verandering een groot probleem,

Ik hoop dat men dat wil begrijpen,want we zijn een grote groep die veel naar  tv kijkt. En dat is ook met TV anywere. Dat is helemaal een verschrikking,rommelig, onduidelijk,traag. Ik hoop dat het te harte wordt genomen,en dat men er wat aandoet. We betalen daarvoor.

Reputatie 1

De problemen zijn bij mij in ieder geval opgelost! :thumbsup_tone1:

Reputatie 4

Ik vind de layout netjes maar stoor me aan 1 ding.

Er zit een auto standby functie in nu die ik niet kan aanpassen.

Ik gebruik de TV als wekker en dat werkt nu niet meer door die auto standby modus.

Hoe kan dit aangepast worden???

Mvg,

Remco

Zou mooi zijn als ik antwoord van eem Mod krijg want bellen helpt niet, geen zin om weer meer dan een uur aan de lijn te hangen.

Tja, het komt mij voor dat de mods de moed in de schoenen zakt. De nieuwe interface vodoet niet (er is veel feedback, om het maar netjes te zeggen), en de uitrol gaat ook niet echt voortvarend. Benieuwd of er een link tussen beide is.

Reputatie 7

Hi @larsvanroosmale, tof dat je je dit afvraagt! Super dat @Gerrit078 dit al aan je toelicht. Als jij inderdaad eerder over zou willen, dan maak ik dat graag voor je in orde. Omdat jij in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Hi @larsvanroosmale, tof dat je je dit afvraagt! Super dat @Gerrit078 dit al aan je toelicht. Als jij inderdaad eerder over zou willen, dan maak ik dat graag voor je in orde. Omdat jij in het bezit bent van een Entone Amulet 515 TV Box, dient deze eerst omgewisseld te worden naar een Aria 610. Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als jij hier nog steeds zo enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag! 😁

Dat lijkt me een prima plan! Dank voor je ondersteuning. 

Hoi @WvdJ,

Dat moet inderdaad opgelost worden! Zou je het modem kort van het stroom af kunnen halen en vervolgens de TV Box een fabrieks reset kunnen geven? Ik verwacht dat je vervolgens snel weer van glanzend beeld kan genieten. Mocht je toch nog problemen ervaren, zou je dan aan kunnen geven of de TV Box die niet functioneert het oude of het nieuwe menu weergeeft? De oplossing moet in ieder geval dichtbij zijn.

 

Hi @Vincenzo26

Dank voor de heldere feedback! Dat klinkt niet handig en ik zal de tips zeker meenemen. Heb je toevallig voorbeelden van programma's die je niet terug kan vinden middels de zoekfunctie?

@Cal Inderdaad opgelost, vanmorgen reeds via settings een reset gedaan, waarop de box een update vond en we nu alle kanalen weer kunnen bekijken.

 

Reageer