Blokkerig, haperend of zwart beeld op TV



Toon eerste reactie

359 reacties

Dank voor je reactie. Tv box is rechtstreeks op de modem aangesloten. Heb al telefonisch contact gehad met klantenservice en een afspraak met een monteur gemaakt.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @mVink,

Top dat er hulp aanstaande is! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

Goedemorgen,

 

De afgelopen weken hebben wij steeds vaker last van haperend beeld. We hebben de bovenstaande stappen meerdere keren uitgevoerd op verschillende momenten, maar helaas werkt het niet. Het beeld blijft storen, tot vervelends aan toe. Daarbij merken we dat onze WiFi ook steeds vaker in storing raakt. Dit wordt met een simpele reset van het modem wel opgelost, maar het wordt zo langzaam aan wel irritant. Ook was er op die momenten geen storing in mijn regio.

Is het mogelijk om een ander modem en tv box te krijgen / proberen? Ik hoop het wel. We zitten. Inmiddels op een punt dat we wellicht een overstap overwegen, op deze manier werkt het namelijk niet.

 

Ik hoor het graag.

 

Vriendelijke groet,

Ruben

Reputatie 7
Badge +2

Hey @rubziev,

Erg handig dat je al zoveel hebt geprobeerd! Geen zorgen, dit hebben we binnen de kortste keren opgelost. Heb je nog een reserve HDMI en internetkabel liggen die je uit kan proberen op de TV Box, of heb je dit wellicht al geprobeerd? Als dit niet de oplossing is, is het zeker handig als er een monteur langskomt.

Daarnaast zie ik dat je nog niet het Wifi kanaal hebt aangepast, en dit kan erg veel invloed hebben om de prestaties van jouw Wifi netwerk. Daarom raad ik je graag aan om stap 4 te doorlopen van de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Hiermee zou je een hoop verbetering moeten merken.

 

Ik hoor het graag als je desondanks nog ergens tegenaan loopt!

Hey @rubziev,


Erg handig dat je al zoveel hebt geprobeerd! Geen zorgen, dit hebben we binnen de kortste keren opgelost. Heb je nog een reserve HDMI en internetkabel liggen die je uit kan proberen op de TV Box, of heb je dit wellicht al geprobeerd? Als dit niet de oplossing is, is het zeker handig als er een monteur langskomt.

Daarnaast zie ik dat je nog niet het Wifi kanaal hebt aangepast, en dit kan erg veel invloed hebben om de prestaties van jouw Wifi netwerk. Daarom raad ik je graag aan om stap 4 te doorlopen van de volgende pagina: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi? Hiermee zou je een hoop verbetering moeten merken.

 

Ik hoor het graag als je desondanks nog ergens tegenaan loopt!

 

 

 

Beste Cal,

 

Dankjewel voor je reactie. 

 

Ik heb het geprobeerd met een andere HDMI en Internetkabel, maar helaas geen goed resultaat. De haperingen blijven..

Daarnaast lijkt de wifi alleen maar slechter te worden. Ik heb het op verschillende kanalen geprobeerd de laatste dagen. De verbinding en metname de snelheid lijkt er alleen maar slechter op te worden.

Hoe kunnen jullie verder helpen?

Vriendelijke groet,

Ruben 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rubziev, het is waarschijnlijk nogal dubbel want je hebt al een aantal stappen doorlopen, maar voor alle zekerheid wil ik je onderstaande tips meegeven met betrekking tot de Wifi:

Op welke plek in je woning staat het modem? Hoe groter de afstand tot je modem, hoe zwakker het Wifi-signaal. Zet het modem op de plek waar je Wifi het meest gebruikt.

Wifi is afhankelijk van superveel externe factoren. Bijvoorbeeld: de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Maar één van de meest voorkomende storingsbronnen zijn legacy devices. Wanneer je tegenwoordig nog Wifi apparatuur hebt die gebruik maakt van oude standaarden zal dit de snelheid van je gehele netwerk beperken. Dit kunnen niet alleen verouderde laptops en smartphones zijn maar bijvoorbeeld ook IP-camera's, repeaters, slimme thermostaten enzovoort. Veel van deze apparatuur wordt gewoon nog verkocht, in onze beleving hoeft deze apparatuur dus niet 'oud' te zijn.

Daarnaast kan het zijn dat een bepaald vooraf ingesteld Wifi-kanaal door de dag heen minder, dan wel meer bezet is. Daarom adviseren we altijd het gebruik van een automatisch Wifi-kanaal. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren.

Ik zie trouwens in de lijnmeting geen afwijkingen naar voren komen, sterker nog je hebt een zeer stabiele verbinding. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jouw Wifi niet traag is of wegvalt, maar er is in ieder geval geen directe boosdoener op verbindingsgebied te herkennen. Zou je een foto kunnen maken van hoe het Draytek modem momenteel bevestigd is en die in dit topic willen plaatsen, alsjeblieft?

Hoeveel apparaten zijn er tegelijkertijd op je Wifi verbonden? Dit kan namelijk ook van invloed zijn op je algehele Wifi-performance.

Controleer ook of het modem vrij geplaatst is zonder obstakels eromheen.- Een Wifi modem onder of achter de bank verstoppen oogt opgeruimd maar dempt veel Wifi signaal.
- Heb je het modem in de meterkast gezet? Controleer dan of er niets in de weg staat zoals een gas- of watermeter, schoonmaakspullen etc.
- Het modem een halve meter verplaatsen kan in bepaalde situaties al veel verschil maken.
Ideaal gezien, wordt het modem zo ver mogelijk bij de vloer vandaan geplaatst.

Wat betreft de TV Box: heb je de box al volledig gereset? Voer onderstaande stappen uit om de box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, dit werkt vaak wonderen:

Amino Aria (zonder opnamefunctie)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Mocht het zelfs met dit stappenplan niet lukken, geef het dan alsjeblieft aan. Dan zorg ik dat er een expert langskomt die de situatie zal beoordelen en verbeteren.

Beste,

ik heb dit probleem ook. De error melding, en heb momenteel Helemaal geen beeld en geluid. Ik vind het heel vreemd want het heeft het wel gedaan.
Ik heb alles nagekeken en gedaan wat hier boven staat, maar zonder resultaat.

het opmerkelijke is, dat als ik de functie gebruik; kijk vanaf het begin, dan werkt alles perfect!

 

graag een oplossing want ik ben al 4 maanden aan het tobben. Ik wil graag de dienst gebruiken waar ik voor betaal. Anders ga ik mijn tv abonnement zeer waarschijnlijk opzeggen.

 

groet,

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Robin078, dat gaan we oplossen! Welke error melding zie je exact staan? Gebruik je toevallig een eigen router switch of powerline adapter? Deze kunnen soms problemen geven, voornamelijk bij het updaten van de TV Box. Het helpt vaak om de TV Box dan even rechtstreeks aan te sluiten op de modem totdat de TV Box de update geïnstalleerd heeft, daarna kan je hem dan weer aansluiten zoals je had. 

Hi @Brian ,

dank voor je reactie. De error melding is; er heeft zich een fout voorgedaan bij het afspelen. Probeer het aub later nog een keer.

bij start vanaf het begin werkt tv wel, en heb ik geen blokkering en/of hapering. Dat lijkt me ook normaal met 1000mb internet. Al zou ik 3 kwart van het signaal verliezen zou het nog steeds meer dan voldoende moeten zijn.

ik heb 1 kabel van de meterkast naar woonkamer getrokken. Hier gaat internet en tv over, dmv switches en  vlan configuratie wordt dit gescheiden in internet en tv. Ik verwacht dat hier het probleem in zit, maar in mijn situatie kan het gewoonweg niet anders.

ik zal proberen de box even rechtstreeks aan het modem te leggen voor een update oid. Moet ik daar iets voor doen behalve 10 sec wachten met opnieuw aansluiten?

 

groet,

robin

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Robin078, top dat je geprobeerd hebt om de box direct op het modem aan te sluiten, dan weten we of de oorzaak in de switches ligt. Is dit inmiddels gelukt? 

Je hoeft behoudens 10 tot 20 seconden wachten, niets te doen verder. 

Ik heb alvast een lijnmeting gedaan en de streamkwaliteit geanalyseerd en bekeken, wat me opvalt is dat de kwaliteit van jouw TV-stream sinds zaterdag enorm verbeterd is. In plaats van 70 tot 80% kwaliteitsverlies, zit je nu gemiddeld op 15 tot 35% verlies. Dat is nog steeds veel te veel, dus ik wil graag controleren hoe we dit pertinent kunnen oplossen. 

Zou je de TV Box eens op poort drie kunnen aansluiten en ook direct bekabeld, alsjeblieft?

Hoi @Jason ,

 

dank voor je reactie. Dat is goed te horen.

Zaterdag heb ik het modem verplaatst. Van de meterkast naar de woonkamer. Ik heb nu media converter glasvezel, aangesloten op een switch waarop alle ethernet aansluitingen van alle kamers in huis op samen komen. 
in de ethernet wandcontactdoos in de woonkamer heb ik een kabel zitten die naar de wan-poort van het modem gaat. Van het modem heb ik op poort 1 een kabel zitten die naar een switch gaat. Op die switch zitten verschillende apparaten waaronder de hoofd Deco.

ik heb om de wifi dekking in huis goed te hebben, tp-link deco m9’s in huis, 3 stuks. Dit is in principe alleen voor wifi omdat in elke kamer een ethernet aansluiting zit. De speed test op de deco’s geeft ca 90mb aan, terwijl dit voorheen 900mb was?? Het lijkt dus alsof ik of matig tv heb, of matig internet.

ik heb de televisie nu op poort 3 zitten, en rechtstreeks op de tv-box. Ik heb nu wel gewoon beeld, maar heel af en toe staat het beeld heel even stil, en loopt het daarna gewoon door, zonder melding. Maar dit is wel hinderlijk.


Groet

 

Hi @Jason ,

is het mogelijk dat jullie een monteur/specialist langs sturen? Tv is nu matig tot oke, en internet is slecht. Met het verplicht thuiswerken maakt dat het een stuk vervelender. 
mijn inziens heb ik alles nu geprobeerd, maar van de 1000mb blijft er nu bijna niks over.. ik ben hier niet blij mee.

 

groet,

robin

Reputatie 7
Badge +2

Hi @Robin078,
 

Bedankt dat je een hoop hebt geprobeerd, dit voorziet ons met veel informatie! Ik zie dat het met de huidige opstelling slecht gaat met de frames die doorgegeven worden over de kabel, wat hoogstwaarschijnlijk de trage verbinding zal veroorzaken. Zou je het modem daarom weer in de meterkast kunnen aansluiten? Zo kan ik uitvinden of dit iets is wat naar de lijnbeheerder moet worden doorgezet, en dat als een monteur de enige optie is wij je gelijk de juiste kunnen bieden.

Hoewel het modem ook problemen kan hebben door de omweg, krijg ik hierdoor wel een vermoeden dat de ethernetkabel die naar de woonkamer loopt niet helemaal lekker werkt. Zou je wellicht, bij wijze van test, een andere ethernetkabel kunnen gebruiken om het modem vanuit de meterkast bekabeld op de TV Box aan te sluiten? 

Had je in de oude opstelling waarbij het modem in de meterkast stond een switch tussen het modem en de TV Box zitten? Kan je testen of de TV Box goed werkt als je de switch ertussenuit haalt? Als dat het probleem is, wil ik graag met je meekijken hoe je de switch anders in kan stellen. Dit valt buiten het domein van de monteur.

 

Ik hoor het graag, want dit willen wij graag opgelost krijgen!

Beste @Cal ,

Het modem staat weer in de meterkast. In het modem zit een switch geplugd, die alle ethernetkabels naar alle kamers in het huis verbind.

Uit pure frustratie, ben ik gisteravond een 2e kabel gaan trekken naar de woonkamer, door dezelfde pvc pijp. Helaas is deze vast komen te zitten, kabels zijn gebroken en nu kan ik niks meer. Geen ethernet verbinding meer naar de woonkamer. Nu ben ik zeg maar fucked.

Ik ga er niks meer aan doen, want ik ben dichterbij het huis in de brand steken dan bij de oplossing. 
Contractje uitdienen, en opstappen. Ik denk er ook sterk over na om de iphone pro max die ik net besteld heb te annuleren. Ik ben er klaar mee.

 

 

Hallo,

Ik ben aan het begin van dit jaar overgestapt van Ziggo naar T-Mobile omdat ik niet erg tevreden was met Ziggo. Nu ik T-Mobile Thuis al een tijdje heb kan ik zeggen dat T-Mobile er nog een stapje bovenop doet. De kwaliteit van televisie kijken is naar mijn mening écht dramatisch.

De laatste weken kan ik amper fatsoenlijk tv kijken of de TV-box geeft alweer eens de volgende error: “er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het later opnieuw”. Het is niet dat deze melding eens in de zoveel tijd verschijnt, maar dit gebeurd elke dag, na ongeveer elk kwartier.

Ik heb alle stappen en tips die hier genoemd worden al ontelbare keren uitgevoerd. Tv-box opnieuw opgestart, modem van het stroom gehaald, noem maar op. Als ik dat heb gedaan werkt alles weer even zoals het zou moeten, maar niet voor lang. Na een kwartier of 20 minuten herhaalt alles zich weer en krijg ik weer dezelfde melding en valt het beeld helemaal stil, of ik krijg blokkerig/haperend beeld. 
 

Dit probleem speelt al wekenlang en de lol van een avondje gezellig TV kijken is er bij mij al lang af. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor is vanuit T-Mobile anders zal ik toch weer overwegen om over te stappen, helaas…

groet,

Wesley

Reputatie 7
Badge +2

Als regelmatig lezer van dit forum zie je toch regelmatig zeg maar gerust veel te vaak het zelfde item voorbijkomen, namelijk het probleem van de zeer slechte tv kwaliteit heb daar gelukkig tot nu toe geen last van, maar weet nu al voor 100% zeker dat het zal komen als ik word overgezet naar het nieuwe platform.

Het blijft wel heel vreemd maar ook zeer slecht voor het imago van de provider dat voor veel klanten toch al niet geweldig is dat de provider hier niets aan wil veranderen en er voor zorgt dat het word opgelost, en dat hoeft geen maanden te duren, men heeft niet voor niets goed betaalde deskundigen in dienst.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Wesley Collaris

 

Ik help je graag verder! Want TV-kijken hoort een feestje te zijn. Die melding betekent dat er niet genoeg bandbreedte is voor het TV signaal. Daarom wil ik enkele zaken 100% uitsluiten.

  1. Allereerst wil ik je vragen een  fabrieksreset van het modem uit te voeren. 
  2. Daarna wil ik vragen om een PC of laptop bekabeld aan te sluiten op het modem. Welke snelheid haal je als je op speedtest.net een test uitvoert? 
  3. Ik zie dat je twee TV Boxen hebt. Speelt het probleem op beide TV Boxen? Zo nee, kun je de TV Boxen eens omwisselen? Ik hoor dan graag of de foutmelding blijft bij de Tv Box of alleen in de woonkamer. 

Hoe dan ook, we gaan dit oplossen! :tv:

Hi @Wesley Collaris

 

Ik help je graag verder! Want TV-kijken hoort een feestje te zijn. Die melding betekent dat er niet genoeg bandbreedte is voor het TV signaal. Daarom wil ik enkele zaken 100% uitsluiten.

  1. Allereerst wil ik je vragen een  fabrieksreset van het modem uit te voeren. 
  2. Daarna wil ik vragen om een PC of laptop bekabeld aan te sluiten op het modem. Welke snelheid haal je als je op speedtest.net een test uitvoert? 
  3. Ik zie dat je twee TV Boxen hebt. Speelt het probleem op beide TV Boxen? Zo nee, kun je de TV Boxen eens omwisselen? Ik hoor dan graag of de foutmelding blijft bij de Tv Box of alleen in de woonkamer. 

Hoe dan ook, we gaan dit oplossen! :tv:

Hi Sander!

 

Bedankt voor je tijd en moeite om te helpen dit probleem op te lossen. Ik heb alle stappen die je genoemd hebt een voor een nagelopen.

  1. De fabrieksreset van het modem is uitgevoerd.
  2. Ik heb mijn laptop aangesloten aan de kabel en daarna de test uitgevoerd. Mijn downloadsnelheid is 11.54 mbps en mijn uploadsnelheid is 2.95 mbps.
  3. Ik heb inderdaad twee tv-boxen. Bij beiden speelt dit probleem zowel degene die beneden direct aan de modem is aangesloten als degene die boven op de slaapkamer op een netwerkswitch is aangesloten. 

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Wesley

Ik ben sinds 4 dagen over naar Tmobile.

Had/heb nog altijd mijn Kpn 50Mb lijn liggen waarmee ik jaren mee gewerkt heb zonder problemen.

Eerste 24 uur Tmobile: 

  • Tv decoder starten door monteur koste 4 pogingen, ook na zijn vertrek moeizaam te starten.
  • 2x Modem connectie verloren.
  • Tv signaal is kwalitatief om te huilen, het is daadwerkelijk of ik naar een internetstream zit te kijken (haperend/vertraagd beeld).
  • Getracht (even) klantenservice te bereiken, 3x 30(+) minuten in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg.

Het is echt belabberd, gelukkig zit ik nog in mijn proeftijd.

Tv app is ook echt dramatisch, T mobile heeft echt nog heel veel te leren van de grote jongens.

Ik kan slechts positief zijn over 1 ding en dat is de up/download speed t.o.v de prijs (mits modem niet disconnect).

Heb diverse speedtest’s uitgevoerd deze liggen netjes rond de 950 down & 922Mb up en lijken aardig stabiel.

Ben bang dat Tmobile heeft getracht te besparen op de Tv decoder als ik de vele klachten zo lees.

Ik kan slechts nog hopen dat mijn exemplaar defect is hoewel ik bang ben dat dit niet het geval is, kan een omruiling in gang gezet worden?

Al vanaf augustus blokkering beeld en storing,verschillende keren stappenplan uitgevoerd maar hielp niet.In oktober monteur langs geweest,harde reset gedaan maar ook niet geholpen.2 weken geleden klantenservice gebeld,die zei signaal is maar 83 tot 87 % tot op heden niets gehoord of verbetering gezien.

Beste T-Mobile,

Bij deze wil ik laten weten dat ik totaal niet tevreden ben over jullie internet en TV dienst, alsmede jullie service naar klanten toe. Vandaar dat ik besloten heb om zo snel als mogelijk over te stappen naar Ziggo/Vodafone.

Net als andere mensen hier heb ik al wekenlang problemen met jullie internet en tv. Daar heb ik laatst al een bericht over gepost maar hulp wordt totaal niet geboden van jullie kant. Ik lees nu dat meerdere mensen problemen hebben met hun internet of tv en ook zij krijgen geen reactie terug. Ik vind het schandalig dat je voor een dienst betaald wat totaal niet functioneert. Dat het niet functioneert,  prima, dat kan. Maar zodra je vraagt om hulp krijg ik geen reactie meer. Dit is voor mij de druppel geweest.

Groet,

Wesley

Het is ook jammer dat je negens over geïnformeerd word waaraan men op de achtergrond mee bezig is,zou inderdaad het overstappen ook eens gaan overwegen.Voorheen 25 jaar bij ziggo en voorganger @home klant geweest maar daar nog nooit zoveel klachten gehad als bij tmobile.Dacht dat glasvezel minder storing gevoelig was als kabel maar ga toch twijfelen of mss 500 mb kabel beter is al 1 gb glasvezel.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @destugge ,

Ik kijk graag met je mee! Ik zie dat er inmiddels een nieuwe TV Box naar je verstuurd is. Ervaar je een verbetering van het beeld? Zo niet, dan gaan we opzoek naar een permanente oplossing! 

 

Ik ben sinds 4 dagen over naar Tmobile.

Had/heb nog altijd mijn Kpn 50Mb lijn liggen waarmee ik jaren mee gewerkt heb zonder problemen.

Eerste 24 uur Tmobile: 

  • Tv decoder starten door monteur koste 4 pogingen, ook na zijn vertrek moeizaam te starten.
  • 2x Modem connectie verloren.
  • Tv signaal is kwalitatief om te huilen, het is daadwerkelijk of ik naar een internetstream zit te kijken (haperend/vertraagd beeld).
  • Getracht (even) klantenservice te bereiken, 3x 30(+) minuten in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg.

Het is echt belabberd, gelukkig zit ik nog in mijn proeftijd.

Tv app is ook echt dramatisch, T mobile heeft echt nog heel veel te leren van de grote jongens.

Ik kan slechts positief zijn over 1 ding en dat is de up/download speed t.o.v de prijs (mits modem niet disconnect).

Heb diverse speedtest’s uitgevoerd deze liggen netjes rond de 950 down & 922Mb up en lijken aardig stabiel.

Ben bang dat Tmobile heeft getracht te besparen op de Tv decoder als ik de vele klachten zo lees.

Ik kan slechts nog hopen dat mijn exemplaar defect is hoewel ik bang ben dat dit niet het geval is, kan een omruiling in gang gezet worden?

Wat een amateurisme zeg echt ongelofelijk.

Na mijn laatste gesprek met de klantenservice is mij toegezegd dat er contact met me opgenomen zou worden omdat er twijfel bestond of de monteur nog wel binnen de herroepingstermijn (14 dagen) zou kunnen langskomen. 
Vervolgens niks/nooit meer iets gehoord.

Toch vandaag zelf maar weer gaan bellen, weer 30+ minuten in de wacht.

Vervolgens krijg ik te horen dat de medewerker mijn opdracht is vergeten en dat Tmobile het bezoek van de monteur zelfs heeft afgewezen.

Sorry maar dit is gewoon lachwekkend, wat een droevige service.

Tmobile weet dus dondersgoed dat het beeld zoals het nu is volgens hun norm is.

Mijn digitenne signaal van 15 jaar geleden zag er echt beter en vloeiender uit, en bovendien was deze tuner normaal te starten.

Ik kreeg na een kort gesprek een mevrouw aan de lijn om de annulering te bespreken… deze had alles al verwerkt nog voor ik een woord heb kunnen zeggen.

Geen excuses, verdediging, oplossing of ander idee om de klant binnenboord proberen te houden.

Letterlijk: Hallo goedenavond, u wenst op te zeggen? mooi geregeld doei.

Blijkt maar dat deze mensen ook totaal geen overtuiging hebben om tot oplossingen te komen, annuleren is de enige weg.

In de afgelopen weken 4 keer met Kpn gebeld, telkens binnen 3 á 4 minuutjes iemand aan de lijn.

Een partij die moeite doet voor haar klanten en een goed werkend product neer zet.

Blij dat het thuis gedeelte nu spoedig achter me ligt en Kpn alles weer in handen krijgt, ook mijn mobiele pakket zeg ik z.s.m op want betalen aan een dergelijke dienstverlener weiger ik.

Potentiele klanten kan ik alleen maar aanraden begin er niet aan, de negatieve berichten op de diverse kanalen zijn echt geen incidenten.

Tmobile doet werkelijk niets, alle problemen worden genegeerd.

 

 

 

Vandaag nieuwe tvbox gekregen maar heeft niets aan de klachten veranderd helaas,zou het modem niet goed functioneren of is het aanleveren van het signaal niet ok.

Reageer