Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


441 reacties

Sinds een paar maanden klant van T-Mobile thuis en alles behalve tevreden. In het begin leek alles prima te zijn maar na enkele maanden werkt het voor geen meter meer.



Internet verbinding is slecht/langzaam

Opnames van de tv zijn halverwege geblokt

Simpel tv kijken werkt selcht

Navigeren door de tv menus is een drama

Niet alle zenders terug kunnen kijken

Klantenservice is onvriendelijke en slecht te bereiken



Ik ben redelijk handig op dit gebied (internet en tv) en heb alle mogelijke staplen gedaan maar niks helpt. Als iemand mij nu de keuze zou geven om over te stappen naar een andere provider dan ben ik weg. Dan maar wat meer betalen voor werkend internet en tv.



Graag wil ik dat Tmobile contact met mij opneemt om de mogelijkheden/oplossingen te bespreken.



Met vriendelijke groet,



Andor
Reputatie 7
Hi Andorbast, ik zorg er graag voor dat je weer overal zonder zorgen gebruik van kan maken! Ik heb meteen met je meegekeken en met je binnenkomende verbinding lijkt gelukkig niks mis dus dat is een goed begin! Ik loop de rest graag even punt voor punt met je door:



Je geeft aan dat je een slechte of trage internetverbinding hebt, geldt dit zowel bekabeld als via Wifi of alleen voor Wifi? Als het alleen om de Wifi gaat dan zou je de 5 Ghz verbinding op je modem aan kunnen zetten (je hebt deze op dit moment uit staan). Met 5 Ghz haal je hogere snelheden maar het bereik van het signaal is wel kleiner. Ook het aanpassen van je Wifi kanaal kan al een verbetering oplevering. In ons Wifi topic lees je hier meer over!



Ervaar je ook problemen met je vaste verbinding? Voer dan de volgende stappen uit:



Ontkoppel de netwerkkabels (inclusief die van de TV Box) van je modem en haal de TV Box van de stroom. Geef de modem een fabrieksreset door de reset of 'FR' knop een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker totdat je alle lampjes zit branden.

Sluit de TV Box weer aan op de stroom en zet deze aan. Je ziet dan een melding in beeld verschijnen, sluit op dat moment de netwerkkabel ook weer aan, de TV Box gaat dan opnieuw de instellingen ophalen.



Als je na deze stappen nog steeds problemen ervaart met je vaste verbinding zou je dan bij willen houden wanneer dit speelt en op dat moment een speedtest uit willen via de Ookla Speedtest app? Dan ga ik met deze resultaten voor je aan de slag!
Reputatie 1
En ook hier de laatste dagen blokkerig beeld... en ik ben dus een leek op het gebied van dit soort dingen. Ik verwacht na een aansluiting door een monteur dat de boel gewoon goed blijft draaien. Juist omdat ik zelf de kennis daarvan niet heb.

Maar de tv kijk ik bijna niet meer door dit probleem. En je betaald vrij veel voor een abonnement vind ik, dus dan mag je verwachten dat het goed is toch?

Het resetten heb ik kunnen vinden, gedaan... maar probleem is gebleven.
Reputatie 1
en met hulp modem ook gereset... en nu lijkt het probleem even verholpen...
Reputatie 7
Hi m13p13, je mag zeker goed beeld verwachten! Is het beeld goed gebleven na de reset? Als je toch nog problemen ervaart laat het dan zeker weten, dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 1
En ik heb weer regelmatig blokkerig beeld al een aantal uren.

Het kan toch niet zo zijn dat ik elke 4 dagen de modem moet resetten.
Reputatie 1
Dit is momenteel mijn beeld en het wordt er niet beter op en hier word ik niet blij van.

Als dit niet snel verbeterd, ga ik echt op zoek naar een andere provider... Zoals ik zei.. het kan niet de bedoeling zijn dat ik elke 4 dagen een volledige reset moet doen.

Soms is het even goed en dan ineens zit ik weer naar een kwartier blokken en slecht beeld en geluid te kijken
Reputatie 7
Hoi m13p13,



Wij zijn trots op ons TV beeld, maar dan moet het bij jou natuurlijk ook goed werken. Zo'n blokkerig beeld ontstaat als de juiste snelheid niet wordt behaald. Ik ga graag op onderzoek uit waar dit vandaan komt.



Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht sturen? Kun je mij meteen vertellen hoe de TV Box is aangesloten op jouw modem? Is dit rechtstreeks met een kabel of zit hier nog apparatuur tussen zoals een homeplug of devolo?



Ik hoor graag van je! 🙂
Sinds gisteren na thuiskomst einde van de middag blijft ons beeld van de televisie soms hangen en als er van zender gewisseld komt er een error. Na een tijdje gaat de tv weer verder. Dit geldt overigens voor beide tv kastjes die in ons bezit zijn.

Nu werd ons vandaag vertelt dat er gisteren een storing was. Helaas zetten wij net de tv aan en blijft de tv weer hangen.
Reputatie 7
Hallo Tequilaqueen,



Zou je de tv kastjes en het modem even van de stroom kunnen halen ?

Schakel dan eerste modem in en pas als je internet heb de tv kastjes.

Als het dan nog niet goed werkt moet je even een speedrest uitvoeren met een computer of laptop bekabeld aan het modem. soms is de lijn instabiel of niet snel genoeg waardoor de tv niet goed werkt.
Reputatie 7
Hoi @tequilaqueen



Hebben de tips van Hidden.nld geholpen of iets aan het licht gebracht? Mocht het nog steeds blokbeeld zijn, laat het mij weten, dan ga ik voor je aan de slag! Vertel dan ook wat de stappen uit het eerste bericht in dit topic bij jou hebben opgeleverd en hoe de TV Box met het modem is verbonden. Ik hoor graag!
Dag @Sander,



Het bleek later om een storing bij ons in de buurt te gaan die enkele dagen heeft geduurd!

Alle stappen welke genoemd waren in het topoc zijn uitgevoerd zonder resultaat. Daarop besloten met jullie te bellen en bleek het dus om een storing te gaan.

Alles is nu opgelost!
Reputatie 7
Hoi @tequilaqueen



Vandaar! Bedankt voor de update. Mocht er nog iets zijn, laat het ons weten. 🙂
Hallo, ik heb t-mobilethuis nu 2 manden, maar het blokkerige beeld is tot op heden niet opgelost. Er is al een ander modem aan gehangen, kabels vervangen, tv boxen geruild, maar niets helpt. Het lijkt mij zeker ook geen probleem meer in de thuis apparatuur, maar meer een probleem van de signaal omvorming van de aanbieder. Wanneer kan T-Mobile hier een oplossing bieden? Ik zat gisteren naar een blokkerige WK wedstrijd te kijken en er valt geen plezier meer mee te beleven. 😒
Sinds vorige week heb ik blokkerig beeld en haperingen op BBC 4. Alle overige kanalen geven goed beeld.

Harde reset gedaan van zowel modem als tv-box maar geen verbetering. Wat kan er aan de hand zijn als slechts op één kanaal blokkerig beeld is?

Kijk veel naar BBC 4 dus hoop wel dat dit kan worden opgelost!
Reputatie 7
Hoi telegebruiker,



Ik hoop dat je de finale in ieder geval zonder blokken kan kijken! Wil je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Ik kijk graag met je mee naar jouw situatie en onderzoek welke oplossing ik je kan bieden.
Reputatie 7
Hoi epia77,



Dat is een goede vraag! Ik help je hier graag bij. Super dat je al verschillende oplossingen geprobeerd hebt. Samen met jou ga ik op zoek naar dé oplossing. Kun je de volgende stappen uitvoeren?



1. Koppel de UTP- en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem een minuut van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: "Ethernet not detected, Please connect ethernet cable" sluit je de UTP weer aan.



Mocht dit niet helpen, kun je ook proberen de UTP-kabel in een andere LAN poort te stoppen. Hou je me op de hoogte van de uitslagen?
Hallo Sterre, hoe stuur ik een prive bericht?
...gevonden.
Bij verschillende zenders krijg ik al geruime tijd een blokkerig storend beeld. Op dit moment heel erg bij npo 2.

Ik heb 2 settop boxen en twee verschillende tv's daarop aangesloten, en nu naast elkaar staan. Bij allebei verschijnt tegelijk hetzelfde blokkenpatroon.

Op mijn laptop heb ik een goede internetverbinding > 40Mb volgens okla speedtest (over wifi).

Ik heb alle stappen in de groene boxen uitgevoerd, zonder resultaat.
Reputatie 7
Hi Bram, excuses voor de late reactie! Ik zie dat er inmiddels een afspraak staat met één van onze monteurs. Ik heb er alle vertrouwen in dat we de problemen kunnen verhelpen. Laat zeker even weten of het gelukt is Bram!
Hi Bram, excuses voor de late reactie! Ik zie dat er inmiddels een afspraak staat met één van onze monteurs. Ik heb er alle vertrouwen in dat we de problemen kunnen verhelpen. Laat zeker even weten of het gelukt is Bram!

Hi Brian, de monteur heeft flink zijn best gedaan, helaas zonder het gewenste resultaat, dit heeft hij ook aan t-mobile doorgegeven, maar daarna heb ik niets meer gehoord.
Hi Bram, excuses voor de late reactie! Ik zie dat er inmiddels een afspraak staat met één van onze monteurs. Ik heb er alle vertrouwen in dat we de problemen kunnen verhelpen. Laat zeker even weten of het gelukt is Bram!

De monteur was vorige week woensdag geweest, heeft modem verwisseld en nog van alles geprobeerd ook in overleg met mensen van T-mobile. Toen hij wegging was er nog niets verbeterd, dat heeft hij ook gemeld. T-mobile zou me middels email op de hoogte houden van vervolgacties. Inmiddels lijkt het probleem nu wel opgelost te zijn. Wat T-mobile heeft gedaan weet ik niet hier is niet over gecommuniceerd, wel is mijn ip-adres veranderd (te zien met wat is mijn ip), ik weet niet, of dat er mee te maken heeft.
Reputatie 4
Hi @bramwaas,



Allereerst word ik er blij van te lezen dat ook jij weer fijn tv kunt kijken! Wij hebben inderdaad achter de schermen hard ons best gedaan dit zo goed en snel mogelijk voor je op te lossen. Allereerst: heb je wel al in jouw spam-box van je e-mail gekeken, wellicht dat de mail hier terecht is gekomen.



Met betrekking tot het IP-adres, wellicht is er vanaf een afstand een reset uitgevoerd, die er voor heeft gezorgd dat het IP-adres veranderde. Het belangrijkste is natuurlijk: het probleem is opgelost! Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? Dan staan we weer voor je klaar!
Reputatie 1
Het ging een tijdje goed, maar vanavond is het weer hopeloos met blokkerig beeld. Alles al een keer gereset... en ik ben leek op dit gebied. Laat het altijd een ander doen (net zoals het aansluiten).

Dat resetten kan ik dan nog net, maar verder weet ik het ook niet.

Reageer