Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


441 reacties

Reputatie 1

Heb zelf ook deze problemen met het beeld. Na contact met T-mobile word nu mijn router van Draytek vervangen voor een Zyxel ben benieuwd of dit het probleem gaat oplossen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @destugge, handig dat je dit aan ons terugkoppelt! Ik heb de verbinding uitgebreid uitgelezen, en ten tijde van jouw bericht, namelijk van 20-22 december, zie ik dat er instabiliteit is geweest. Sindsdien lijkt de verbinding erg goed te zijn geweest. Hopelijk ervaar jij dit ook zo? Als je weer blokbeeld ervaart, zou je mij dan aan kunnen geven welke van de lampjes op de bovenste rij van ons modem branden? Mochten er nog problemen spelen, dan ga ik zeker verdere stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat wij dit oplossen!

 

Hoewel ik er het volste vertrouwen in heb, ben ik ook benieuwd @alennno:wink:

Reputatie 2

Nog steeds klachten

 

Reputatie 7

Hoi @destugge ,

Ook ik heb geprobeerd verbinding te maken met het modem en daarmee de TV Box, maar merk dat er geen connectie is met het modem. Het kan natuurlijk zijn dat je deze van de stroom hebt afgehaald, maar het kan er ook op wijzen dat je een wegvallende verbinding hebt.

Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind: 

- Brandt de power led constant? 

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. 

Ik hoor het graag van je!

Reputatie 2

Alles nagelopen maar storing is nog steeds niet opgelost,zou nu toch wel eens een definitieve oplossing willen,misschien nieuwe modem of signaal buiten en/of binnen onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @destugge, we gaan het definitief oplossen, dat weet ik zeker!

Laatste check aan jouw kant: krijg jij toevallig de volgende melding in beeld? → “Geen verbinding met TV platform.”

 

Reputatie 2

Nee deze melding nog nooit gehad,maar er is weer een zender bijgekomen eerst was het RTL 7 en NET 5 en nu ook SBS6.

Reputatie 1

Hi @destugge, handig dat je dit aan ons terugkoppelt! Ik heb de verbinding uitgebreid uitgelezen, en ten tijde van jouw bericht, namelijk van 20-22 december, zie ik dat er instabiliteit is geweest. Sindsdien lijkt de verbinding erg goed te zijn geweest. Hopelijk ervaar jij dit ook zo? Als je weer blokbeeld ervaart, zou je mij dan aan kunnen geven welke van de lampjes op de bovenste rij van ons modem branden? Mochten er nog problemen spelen, dan ga ik zeker verdere stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat wij dit oplossen!

 

Hoewel ik er het volste vertrouwen in heb, ben ik ook benieuwd @alennno:wink:


Vandaag de nieuwe router ontvangen van Zyxel met de converter. Volle hoop op beter beeld maar helaas nog steeds geen goed beeld en de ondertiteling die trilt. Ik heb nog mijn Vodafone Entone kastje een fabriek reset gegeven maar dit mocht niet baten. Kan het aan het TV kastje liggen? Zo ja kan ik een nieuw kastje bestellen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @alennno en @destugge, bedankt voor jullie toelichtingen! 

Zouden jullie de internetkabel willen aansluiten op de TV Box(en) die je binnen vier dagen binnenkrijgt? Onze techneuten vermoeden dat het in jullie specifieke gevallen daaraan kan liggen. Uiteraard blijven zij de situatie doormonitoren zodat volledig in kaart gebracht wordt waar de oorzaak ligt - indien het toch intern lijkt te zijn.

Reputatie 2

Vanaf 11 januari geen tv en geen internet,is storing zeggen ze vanaf 7 januari hoe kan.

Geen WAN lichtje op modem ,denk dat die stuk is,maar word pas opgelost als er geen storing meer is.

Ben behoorlijk teleurgesteld 😡🤬🤯omdat er nog niks direct word geregeld.

Reputatie 7

Hi @destugge Excuses voor de overlast, het bijkt een hardnekkig probleem op het netwerk waar we inderdaad al sinds begin januari mee bezig zijn. Ik kan je verzekeren dat ons netwerkteam op de achtergrond druk bezig is we hopen de oplossing nu elk moment gevonden te hebben. Bedankt voor je geduld!

Zit je net klaar voor GTST, krijg je dit. Niets zo vervelend als haperend beeld. Of misschien heb je wel blokken in beeld. Wat te doen?

Sinds een uur stilstaand beeld op alle zenders.

Alle stappen meerdere malen doorlopen, stroom eraf, kabels vervangen, snelheid gecontroleerd, kastje gereset, maar helaas zonder succes. Het enige wat helpt is pauzeren en weer aanzetten. Kijk dus nu met vertraging en kan niet echt meer zappen…

Hebben jullie een betere oplossing? 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @adegunst, fijn dat je een seintje geeft! Ik heb uitgebreid de verbinding uitgelezen, en het signaal van de TV Box lijkt zich te hebben hersteld. Mooi om te zien, en ik wens je nog veel kijkplezier toe!

Reputatie 2

Hallo,

We hebben de laatste tijd een enorm traag of zelfs een vastlopend menu als we zappen. Wat kunnen we doen? Ik heb een voorbeeldfoto bijgesloten.

Alvast bedankt.

Gr Egon

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @egonnanninga , ik heb het TV signaal gecheckt maar dat is gelukkig in orde. Als ik je goed begrijp, heb je dan alleen problemen met dat het zappen naar het menu erg traag is? Of ook als je naar bijvoorbeeld een andere zender zapt? Dan ligt het wellicht aan de afstandsbediening. In dit topic lees je meer over hoe je jouw afstandsbediening weer goed kan laten werken. Mocht het probleem in de afstandsbediening zitten en helpen de tips uit het topic niet, dan stuur ik graag een nieuwe afstandsbediening naar je op.

Helpt het daarnaast bijvoorbeeld wanneer je een andere UTP kabel gebruikt of wanneer je de TV Box een powerflip geeft? 

Maar weer is haperend stotterend beeld modem gereset kastje gereset niks helpt en zo gaat het al dagen de ene dag goed en de andere is het weer ruk.jullie zouden het verholpen hebben in Deventer maar in totaal niet eigenlijk.mijn ervaringen met t mobile worden met de maand minder want iedere keer is er wel wat.

Reputatie 7

Hoi @Dennisbier33

 

We zijn druk bezig om het permanent te herstellen, maar dit blijkt lastiger dan verwacht. We houden iedereen op de hoogte in dit topic: t-mobile.nl/thuisstoring.  

 

Werkt het overdag wel naar behoren? 

Beste,

Ook hier in Geldrop al 3 weken uit het niets, last van blokkerig en haperend beeld op alle zenders.

De tv ontvanger ( Entone) is al een keer vervangen wat geen resulataat opleverde.

Ook alle kabels van het modem afhalen, behalve de kabel van tv ontvanger naar modem, en van modem naar media converter leverde niets op.

Ook zijn de kabels van tv ontvanger naar modem en van modem naar media converter vervangen door Cat5e en Cat6 kabels, alsook de kabel op alle poorten aangesloten, wat niets opleverd.

Ook is er overal een harde reset uitgevoerd.

Er is mij beloofd dat de Entone vervangen wordt door een Amino, en krijg dezelfde dag ook een mail binnen daarover, maar meestal duurt dit 2 weken voordat het binnen is.

Graag zie ik een omwisseling van het modem ( Zyxel ) en media converter.

 

MVG

Bob

Reputatie 7

Hi @bobenjanneke, heel goed dat je aan de bel trekt! Het beeld van de TV hoort gewoon perfect te zijn, dus ik help jou hier heel graag mee verder. Dankjewel voor jouw genomen moeite van het uitvoeren van alle bovenstaande genoemde stappen. Ik heb allereerst net een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat vanmiddag de Amino TV Box bij jullie binnenkomt. Ik hoor dan ook heel graag van jou of deze TV Box de problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Als dat niet het geval is, dan ga ik gelijk verdere stappen ondernemen. Ik hoor het graag! 💪

Reputatie 3

Ik ben sinds een maand of 4 klant bij T-Mobile Thuis. Mijn internetverbinding is erg stabiel en ik heb nog nooit problemen ondervonden. Ik heb alleen wel een irritatie met het TV-platform. Ik heb omdat ik nieuwe klant ben ook een nieuwe Amino ontvanger en zit dus op het nieuwe IPTV platform. Het binnenkomende IPTV verkeer heeft geen speciale QOS markering vergeleken met de rest van het internetverkeer. Als gevolg daarvan hapert het TV beeld wanneer ik een download doe en daarbij mijn (100Mbps) glasvezelverbinding volledig gebruik. Het is enorm irritant dat wanneer mijn PC/Laptop een backup aan het doen zijn, of als ik een groot bestand download vanaf het internet de TV blijft haperen totdat de download helemaal is afgerond.

Andere providers zoals KPN hebben dit probleem niet, omdat het multicast IPTV verkeer wat mijn netwerk binnenkomt bij hun wel een speciale QOS markering hebben. Als mijn verbinding vol zit heeft het IPTV verkeer door die markering een hogere prioriteit en zal het niet gedropt worden, waardoor het beeld niet hapert, en alleen de snelheid van de download wordt gelimiteerd.

Is er voor T-Mobile TV een oplossing voor dit probleem?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jeffreykog,

Fijn om te horen dat het internet goed bevalt! Ik weet wel dat het op ons wensenlijstje staat, alleen sorry, wij zijn nog niet bezig met QOS voor IPTV. Ik vermoed ook dat dit een tijd op zich zal laten wachten, aangezien wij met een aantal grote projecten voor IPTV bezig zijn.

Indien gewenst zou je dit in de tussentijd op kunnen lossen met een eigen router. Ook specifiek in combinatie met QOS zijn er een tal van topics hierover te vinden op de Community. Persoonlijk dacht ik dat je een hoop zou hebben aan het volgende topic: Zyxel modem met eigen VLAN en QOS voor IPTV.

Hopelijk heb ik je hiermee toch uit de voeten geholpen.

Reputatie 3

Hi @jeffreykog,

Fijn om te horen dat het internet goed bevalt! Ik weet wel dat het op ons wensenlijstje staat, alleen sorry, wij zijn nog niet bezig met QOS voor IPTV. Ik vermoed ook dat dit een tijd op zich zal laten wachten, aangezien wij met een aantal grote projecten voor IPTV bezig zijn.

Indien gewenst zou je dit in de tussentijd op kunnen lossen met een eigen router. Ook specifiek in combinatie met QOS zijn er een tal van topics hierover te vinden op de Community. Persoonlijk dacht ik dat je een hoop zou hebben aan het volgende topic: Zyxel modem met eigen VLAN en QOS voor IPTV.

Hopelijk heb ik je hiermee toch uit de voeten geholpen.

Bedankt voor je reactie! Die topic lijkt over het oude TV platform te gaan, omdat het huidige TV platform geen apart VLAN meer heeft voor IPTV. Ik heb wel al een eigen router aan het netwerk hangen (Mikrotik RB4011). Het gebrek aan QOS vind ik wel erg storend, en voor mij ook een reden om naar een andere provider te gaan kijken als mijn jaarabonnement voorbij is. Jammer

Reputatie 7

Hi @jeffreykog, merci voor de aanvulling! Ik zou jou graag nog een aanvullend topic mee willen sturen. Ik hoop dat jij hier wat aan hebt:

Ik had graag wat anders gelezen, maar ik heb uiteraard begrip voor jouw keuze. Als ik jou nog op een andere manier kan helpen, laat het dan vooral weten. Ik voorzie jou namelijk met alle liefde van meer informatie! 😊

Ik hoop van harte dat, als jullie onderhoud doen en wij weer terug zijn van vakantie, alles wel beter gaat werken. We zijn sinds we over zijn gestapt nogal wat mankementen tegen gekomen die niet zijn opgelost. Beeld valt stil of hapert,  als we tv aanzetten moet ik eerst naar een andere zender overzetten anders hebben we geen beeld, bepaalde zenders kun je niet pauzeren, stopzetten en opnemen, enz. enz.Heb er eigenlijk al spijt van dat ik ben overgestapt. Dus T-Mobile, doe hier iets aan ipv allemaal loze beloftes.

Reputatie 7

Hi @Martien48 ,

Thanks voor je bericht en delen van je ervaring! Ik wil graag met je meedenken en kijken hoe we dit voor je kunnen oplossen. Nu geef je al goed aan in dit topic wat het probleem is, maar wil ik graag kijken of de stappen die we op onze Wiki hebben, je kunnen helpen: 

Mochten deze gouden tips nog niet hebben geholpen, vraag ik je om een topic aan te maken (link is klikbaar) met een omschrijving van het probleem en welke stappen je al hebt doorlopen. We horen het graag van je! 🙌

Reageer