Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


441 reacties

Reputatie 7

Wat een mooi nieuws @janjunior81! Super om te lezen en groot gelijk om van dit heerlijke weer te genieten. Ik ga vandaag uit werk ook volop van het mooie weer genieten. Helemaal top! 🎈

Kan geen tv kijken op 2 van de 4 tv kasten modem is vernieuwd bekabeling ook tv kast blijft aan geven dat hij geen verbinding heeft ben nu bijna 3 weken verder modem is een zykel.t50 om eventueel Netflix te kijken moet ik eerst alle stekkers er uit halen op de modem zodra ik dit heb gedaan kan ik het weer op starten dan werkt het weer dan kan ik de rest er weer in doen als ik dan geluk heb werkt de tv beneden en boven het weer op 2 na het enige wat stabiel is het internet begin nu echt over om na een ander te gaan overstappen wordt hier moedeloos van.

Mvg gerrie

 

 

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, hier ga ik je met alle liefde bij helpen! Super goed dat je dit aangeeft, want jij hoort zonder problemen van jouw abonnement te genieten. Ik wilde gelijk jouw verbinding onder de loep nemen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan kijk ik graag met je mee.

Omdat jij al aangeeft dat zo'n herstart alleen tijdelijk het probleem verhelpt, wil ik hiervoor een verzoek indienen bij onze technische dienst. Zou jij nog kunnen aangeven welke foutmelding jij letterlijk in beeld te zien krijgt? Dan kan ik dit er nog bij vermelden. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 😊

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, heel fijn dat je mij jouw gegevens hebt gestuurd via een privébericht! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en allereerst zie ik maar twee van de vier TV Boxen terug in jouw verbinding. Ik zie dat jij onlangs een nieuwe switch hebt toegestuurd gekregen. Klopt het dat de andere twee TV Boxen hierop zijn aangesloten? Graag hoor ik van je of jij problemen ondervindt op de TV Boxen die rechtstreeks zijn aangesloten op het modem of juist op de overige twee Boxen? Als jij dit aan kan geven, dan kan ik verder op zoek naar de oplossing! 

Het maakt niet uit of dat die rechtstreeks of via de switch loop.hij doet gewoon niks krijg alleen maar in beeld dat hij geen verbinding kan maken inmiddels werkt de internet verbinding op de pc beneden het ook niet meer.

Mvg Gerrie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hupgerrie 

Brand de rode wereldbol nu op de modem? Herstart de mediaconverter en/of modem eens.

Voor de tv box zou je andere bekabeling kunnen gebruiken of eerst opstarten zonder UTP en wanneer er wordt weergegeven dat er geen netwerkverbinding gevonden is, dan de UTP inpluggen.

Er brand geen rode wereld bol die brand groen net als de rest alles al geprobeerd dus weet niet waar het euvel zit maar ik heb alles al geprobeerd 

 

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, dankjewel voor de aanvulling! Fijn dat @Waqqas ook zo goed met je meedenkt. Omdat je aangeeft alles al te hebben geprobeerd, wil ik aankloppen bij onze technische dienst voor een structurele oplossing. Hiervoor dien ik te weten welke twee van de vier TV Boxen dit issue aangeven. Zou jij van de onderkant van deze twee TV Boxen een foto willen maken en die naar mij willen sturen via een privébericht? Hier staat namelijk het serienummer en MAC-adres van de TV Box op en deze informatie heb ik nodig om een onderzoek te kunnen starten. Als jij dit kan doorzetten, dan zorg ik dat er een onderzoek gestart wordt. Dit issue wil ik namelijk heel snel gefixt krijgen! 

Ben net gebeld door jullie dat ze niks doen daar mee cq een monteur sturen bij deze heb ik het abonnement opgezegd ik ben er klaar mee.

 

Gr Gerrie

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, ik had heel erg gehoopt op een andere uitkomst! Uiteraard respecteer ik jouw beslissing. Excuses voor deze ervaring en ik hoop dat we jou in de toekomst weer bij T-Mobile voor thuis mogen verwelkomen. Als ik nog iets voor je kan betekenen tot het einde van je abonnement, laat het dan zeker weten. Dankjewel voor het delen van deze terugkoppeling! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa, helaas heb ik moeten constateren dat het de laatste paar dagen helemaal mis gaat wat tv kijken betreft: met aanzetten, zwart beeld moet dan eerst naar een andere zender voor beeld verschijnt, dan vaak zonder info onder in beeld (zwart scherm en na enkele sec. beeld), tijdens kijken bevriest beeld dan naar een andere zender voor weer bewegend beeld (soms lukt dat niet omdat de tv-box niet reageert op de afstandsbediening en ja ik heb de batterijen al vervangen. Nu dagelijks de tv-box minimaal 1x van stroom halen al met al worden wij hier niet vrolijk van. Even ter info het gaat niet om 1 of 2 zenders het gebeurt bij alle zenders waar wij naar kijken. Laat ons geen spijt krijgen dat we naar T-mobile zijn overgestapt.

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hoi @IJmuiden ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik vind het een duidelijk verhaal en denk dat een ruil van de TV Box dé oplossing is voor de problemen hierboven beschreven. Nu zie ik wel terug dat er in het verleden problemen zijn ondervonden met de Cloud Opnames en wil ik dubbelchecken of deze problemen ook niet voorkomen via dat platform. Als dat het geval is, dan moeten we daarvoor verder kijken. Mocht je dit kunnen uitsluiten, dan maak ik graag de ruil voor je in orde. 

Reputatie 3

Hoi @Boris, Wat betreft cloud opnames dat lijkt verholpen er wordt opgenomen en afspelen gaat ook goed. Mocht het omruilen van de TV Box het probleem oplossen die zijn beschreven dan graag de ruil in orde maken. 

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hi @IJmuiden ,

Ik heb de ruil direct voor je in orde gemaakt! Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Wil je de ‘oude’ TV Box naar ons terugsturen via de weg die beschreven is in dit topic: 

Ik ben erg benieuwd hoe de ervaring is wanneer de nieuwe TV Box is aangesloten. Wil je ons op de hoogte houden? Ik weet zeker dat we het voor je kunnen oplossen. 

Reputatie 3

Hoi @Boris, even een reactie wat betreft omruil TV-Box.

5-5-2022 nieuwe TV-box binnen en geïnstalleerd de Box werkte direct updates bij en leek het goed te doen. Inschakelen direct beeld incl. zender nr, en info, beeld was scherper en switchen naar andere zender ook goed. Helaas vanaf zondag gaat het weer mis bij het aanzetten  zwart scherm (geen beeld noch geluid) switchen naar andere zender dan wel beeld en geluid zonder zender nr. en info. Vandaag kwam ook het probleem terug niet reageren op de afstandsbediening behalve dat we wel uit kunnen zetten als we daarna weer aanzetten is het probleem weg voor het moment. Dan komt er ook nog bij dat op 5-5-2022 een e-mail wordt gestuurd met de volgende boodschap (

Uitbreiding Belgische zenders

Goed nieuws, de Belgische tv- zenders Een, Canvas en Ketnet krijgen meer mogelijkheden op TV Anywhere. Je kon ze al buitenshuis kijken, maar nu kun je ook de functies 7 dagen Terugkijken, Opnemen en Start over gebruiken. Haal dus alles uit deze zenders waar je ook bent!).

Er wordt alleen niet vermeld vanaf wanneer, want tot op heden kan het niet. Al met al zijn wij niet blij met deze gang van zaken en beginnen ons steeds meer af te vragen of de overstap naar T-Mobile wel een goede keus is geweest.

Gr. IJmuiden

    

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @IJmuiden, bedankt voor je feedback en sorry dat het probleem weer teruggekeerd is. Mag ik je verzoeken om het modem samen met de box op de volgende manier te herstarten? De software en prestaties van de vervangende TV Box hebben pas echt effect wanneer het modem ook herstart is en ik zie dat het modem nu reeds 42 dagen onafgebroken online is.

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Dit zou de verbinding naar en van de tv volledig moeten herstellen.

Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Reputatie 3

Goedemorgen @IJmuiden, bedankt voor je feedback en sorry dat het probleem weer teruggekeerd is. Mag ik je verzoeken om het modem samen met de box op de volgende manier te herstarten? De software en prestaties van de vervangende TV Box hebben pas echt effect wanneer het modem ook herstart is en ik zie dat het modem nu reeds 42 dagen onafgebroken online is.

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Dit zou de verbinding naar en van de tv volledig moeten herstellen.

Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Goedenavond @Jason, Helaas moesten we vandaag (13-5-2022) de TV-Box van de stroom halen en dan weer onder stroom zetten om er weer leven in te krijgen.

Want bij het gewoon aanzetten reageerde de Box niet op de afstandsbediening pas nadat we de Box van de stroom hadden gehaald reageerde die weer.

Wij hopen van harte dat T-Mobile nu eens met een definitieve oplossing komt i.p.v. tijdelijke anders gaat het een lang jaar worden.

Gr. IJmuiden   

Reputatie 3

Beste helpdesk,

Sinds gisterenavond heb ik continue blokkerig beeld op elke zender.

Wat heb ik ondertussen gedaan:

Tv box 30sec van de stroom gehaald.  Geen verschil

Tv, Tv box, router, glasvezel convertor 1 minuut van de stroom gehaald. Geen verschil.

Bekabeling (UTP) vervangen. Geen verschil

Andere poort op router geprobeerd. Geen verschil.

Reset van Router. Geen verschil. 

Een reset van de TV box is bij mijn Entone alleen via het menu mogelijk. Geen harde reset dus. Maar ook geen verschil.

De hdmi aansluiting op de TV heb ik ook gewisseld. Geen verschil 

Andere HDMi kabel. Geen verschil.

Als ik het menu open van de tvbox heb ik strak beeld . 

Als ik een opname afspeel heb ik strak beeld.

 Het ligt aan het signaal wat binnenkomt of aan de verwerking in de tvbox van het binnenkomende signaal. 

Meer kan ik niet doen volgens mij. Graag hulp of advies.

Jeroen.

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik wil ook dat dit zo snel mogelijk structureel wordt verholpen. Zou je kunnen aangeven of je ook al een ander LAN-poort op het modem hebt getest? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Als je kan aangeven of dit verschil uitmaakt, dan zou dat top zijn. Tot slot wil ik vragen of je de HDMI- en UTP-kabel zou willen vervangen. Mocht je dit al hebben geprobeerd en maakt dit geen verschil uit, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik wil namelijk dat dit probleem voor eens en altjid wegblijft, excuses voor het ongemak! ❤️

Hi @JeroenGroenouwe, hier gaan we wat aan doen! Super dat je zo helder aangeeft welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd, topper. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en het modem lijkt niet helemaal goed geregistreerd te zijn. Hier heeft de hele verbinding onder te lijden, dus ik wil je vragen om nog eens een factory reset van het modem uit te voeren. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community. Kan je hiermee uit de voeten en kun je een seintje geven als je dit hebt uitgevoerd? Dan help ik je graag weer verder, merci! 😊

Reputatie 3

Hi @IJmuiden, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik wil ook dat dit zo snel mogelijk structureel wordt verholpen. Zou je kunnen aangeven of je ook al een ander LAN-poort op het modem hebt getest? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Als je kan aangeven of dit verschil uitmaakt, dan zou dat top zijn. Tot slot wil ik vragen of je de HDMI- en UTP-kabel zou willen vervangen. Mocht je dit al hebben geprobeerd en maakt dit geen verschil uit, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik wil namelijk dat dit probleem voor eens en altjid wegblijft, excuses voor het ongemak! ❤️

Hi @JeroenGroenouwe, hier gaan we wat aan doen! Super dat je zo helder aangeeft welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd, topper. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en het modem lijkt niet helemaal goed geregistreerd te zijn. Hier heeft de hele verbinding onder te lijden, dus ik wil je vragen om nog eens een factory reset van het modem uit te voeren. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community. Kan je hiermee uit de voeten en kun je een seintje geven als je dit hebt uitgevoerd? Dan help ik je graag weer verder, merci! 😊

Hoi Lisa,

Dank je wel voor je antwoord. Het probleem is ondertussen verholpen. Ik werd er zondag zo ... van dat ik de helpdesk heb gebeld. Die hebben mij een nieuwe tv box opgestuurd. De oude bleef blokkerig en de nieuwe aangesloten zonder reset of dergelijke en functioneert direct als een zonnetje. 

Dat mijn modem niet goed is geregistreerd is wel vreemd. Ik zal hem nog eens resetten en dan weer de configuratie terugzetten. 

Wat mij overigens wel is opgevallen afgelopen weekend is dat mijn download, via een test, bleef steken rond de 160Mbit en mijn upload rond de 750Mbit. Of dat nu het probleem is geweest, geen idee.

Dat is nu beide weer rond de 750Mbit (zonder enige reset na de laatste test met 160Mbit download). Ik heb nog nooit de 1000Mbit gehaald, maar 750 vindt ik prima. 

Dank voor de moeite om te reageren!

Reputatie 7

Hi @JeroenGroenouwe, wat super om te lezen! 😁 Top je weer van goed beeld geniet, daar ben ik blij om. 

Wat betreft het modem: heel fijn als je de reset zou willen uitvoeren. Zojuist checkte ik jouw verbinding en klopt het dat je deze nog niet hebt uitgevoerd? Goed dat je zo alert bent en de downloadsnelheid onlangs hebt gemeten. Gelukkig zit deze weer op de juiste snelheid. Mocht deze toch nog eens laag uitvallen, trek dan vooral weer aan de bel. Dan ga ik je vragen om een speedtest uit te voeren, zodat er een onderzoek gestart kan worden om dit structureel op te lossen. Maak er alvast een heel mooi weekend van! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa, Wat je opperde zoals je boven beschreef is uitgevoerd. Vandaag 22-05-2022 zat mijn vrouw een opgenomen aflevering (liefde is in de lucht, aflevering 4 wo. 04 mei 2022) op een gegeven moment liep het beeld vast en al wat je deed met de afstandsbediening de tv-Box reageerde nergens op. Het enigste wat je zag was het lampje knipperde van de tv-Box dus er is wel connectie maar er gebeurt niks. Ook uitzetten van de tv-Box ging niet met de afstandsbediening. Dus de stekker er maar weer uit. Zoals je terug kunt lezen is de tv-Box recentelijk vernieuwd en waar ik bang voor ben dat als er een monteur langs komt je het net zal zien dat alles werkt. Dus hoe nu verder?

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hoi @IJmuiden ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik had met alle liefde een monteur voor je geregeld, is het niet het geval dat het signaal wat je afgeeft bij enkele klanten het geval is. Dat wil zeggen dat er momenteel een algemeen onderzoek gaande is, waarop we op zoek naar oorzaak én oplossing. We doen ons best om het algemene probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak! 

Reputatie 3

Hoi @Boris, Bedankt voor je reactie en is er enig zicht of dit op korte termijn wordt opgelost, worden gedupeerde op de hoogte gehouden i.v.m. voortgang zomaar even wat vragen die bij mij opkomen. want al met al wordt de ergernis en de frustratie steeds groter.

Gr. IJmuiden

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, terechte opmerking van je! Hoe graag ik het ook zou willen, kan ik hier geen exacte tijdsindicatie voor aangeven. Het probleem is inmiddels opgespoord, dus nu wordt er volop naar de oplossing gezocht. Vanochtend heb ik nog gevraagd of er een heldere status update is, maar er is momenteel nog niks concreets wat ik hier kan delen. Excuses hiervoor!

Reageer