Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


441 reacties

Reputatie 7

Helemaal top @Remus5504! 🍀 En dankjewel voor het mooie compliment. Maak er nog een hele fijne week van!

Reputatie 3

Ik heb blokkerig en haperende beeld

Ik heb al een paar keer de tv box gereset en het modem opnieuw opgestart maar geen verbetering 

wat nu?

Reputatie 3

Ik heb blokkerig en haperende beeld op mijn tv

Heeb de tv box en het modem gereset maar haald niets uit

Wat nu ?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Boefje 157,

Fijn dat je dit aankaart, dit wil ik absoluut voor je oplossen! Zo te zien heb je al een ander topic hiervoor geopend namelijk: Blokkerig beeld. Graag wil ik je vragen om, in lijn met onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic. Zo blijft alle informatie én de oplossing relevant en adequaat. Hopelijk spreek ik je snel verder! 😃

Ik heb regelmatig  drop-outs via de tv-box. Behoorlijk irritant. Maar een extra Apple TV gekocht en daar de app op geïnstalleerd ( kan niet op LG tv). Dat gaat beter. Maar daar loopt het geluid vaak niet goed met het beeld. Daarnaast is de beeldkwaliteit ondermaats komende vanaf Ziggo. Al met al ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van T-Mobile. Staan er nog upgrades op de planning voor de komende tijd? 

Reputatie 7

Hi @martijnt73, heel goed dat je dit navraagt! Je hoort zonder problemen tv te kijken, dus ik help je hier graag mee. Kun je aangeven of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? En ervaar je dit op alle zenders of op een paar zenders in het bijzonder? Op dit moment heb ik nog niet doorgekregen dat er een update aan zit te komen, maar mijn collega's zijn achter de schermen altijd beter om onze Apps te verbeteren. Als er een nieuwe update aankomt, dan stellen we iedereen hiervan op de hoogte. Voor nu wil ik in ieder geval zorgen dat je van deze problemen af bent! 💪

Reputatie 1

Vandaag heb ik 2 nieuwe boxen geïnstalleerd. Op één ervan krijg ik geen beeld op een heleboel (commerciële) zenders, zoals alle RTL-kanalen, SBS6, etc.. Zoals jullie adviseren heb ik de boxen even omgewisseld, waarbij bleek dat het echt aan de box ligt. De andere doet het prima op 2 televisies.

 

Een vervangende box sturen?

Reputatie 7

Hi @Druif53, top dat je de nieuwe TV Boxen meteen hebt geïnstalleerd! Dankjewel voor het doorgeven. Zo te lezen ligt het issue inderdaad aan de TV Box. Sorry hiervoor. Ik heb je meteen een nieuwe TV Box toegestuurd. Laat je hier weer een korte terugkoppeling wanneer deze binnen is? Dan hoop ik te lezen dat alle twee de TV Boxen perfect werken. 

Hi @martijnt73, heel goed dat je dit navraagt! Je hoort zonder problemen tv te kijken, dus ik help je hier graag mee. Kun je aangeven of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? En ervaar je dit op alle zenders of op een paar zenders in het bijzonder? Op dit moment heb ik nog niet doorgekregen dat er een update aan zit te komen, maar mijn collega's zijn achter de schermen altijd beter om onze Apps te verbeteren. Als er een nieuwe update aankomt, dan stellen we iedereen hiervan op de hoogte. Voor nu wil ik in ieder geval zorgen dat je van deze problemen af bent! 💪

Hi, op alle zenders. Had eerst 2 van die kastjes waarbij de ene zelfs elke 5 seconden een drop-out had. Die is inmiddels retour. Via HDMI is het kastje gekoppeld aan een Marantz receiver en die gaat naar de LG tv. Rechtstreeks ook getest en toen waren er ook drop-outs.  Daarnaast is de bediening traag en de menusturing laat ook te wensen over. Had gehoopt dat er inmiddels wel wat verbetering zou zijn.

Reputatie 1

Hi @Druif53, top dat je de nieuwe TV Boxen meteen hebt geïnstalleerd! Dankjewel voor het doorgeven. Zo te lezen ligt het issue inderdaad aan de TV Box. Sorry hiervoor. Ik heb je meteen een nieuwe TV Box toegestuurd. Laat je hier weer een korte terugkoppeling wanneer deze binnen is? Dan hoop ik te lezen dat alle twee de TV Boxen perfect werken. 

Bedankt voor het opsturen van een nieuwe TV- Box, maar……… precies hetzelfde euvel. Geen beeld en geluid op een aantal zenders en perfecte ontvangst op de andere. De andere Box doet het nog steeds prima.

Reputatie 7

Hi @martijnt73, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder! Fijn om te weten dat je zelf al het één en ander getest hebt. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om het issue met het beeld en geluid te bestrijden? Kun je aangeven wat je graag terug zou willen zien in de menusturing? Dan zet ik dit graag door als feedback. Ik wil je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Kun je aangeven of je hierna een verbetering hebt opgemerkt? 😊

Hi @Druif53, heel goed dat je dit meteen laat weten! Ik had ontzettend gehoopt dat je met de nieuwe TV Box probleemvrij zou zijn. Maak je ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik wil checken of je wellicht alleen de zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Dit controleer je als volgt: 

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten. Als je de knop: "Activeer alle zenders" ziet, dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier ook weer uitschakelen, zodat je weer weer alle zenders hebt.

Was dit de boosdoener? Ik hoor het graag, want ik wil dit heel snel oplossen!

Reputatie 1

Ik maak geen gebruik van externe apparatuur. De favorieten instelling gecheckt: staat op "alle zenders ". Dat is het dus niet.

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box. Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit, dus ik wil dit graag controleren. Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat, en wat je precies ziet op de zenders die niet werken? Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. Dankjewel!

Reputatie 1

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box. Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit, dus ik wil dit graag controleren. Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat, en wat je precies ziet op de zenders die niet werken? Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. Dankjewel!

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box.
Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? - Ja, het verhuist mee.

Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit. - Kan kloppen. Ik heb de oude met HD weer aangesloten, zodat we op beide plaatsen alles hebben. Vanaf nu staat de niet goed werkende weer even aan.

Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat?
RTL 4,5,8 en Z
SBS 6,7,9
Disney/Veronica
Net 5
Comedy Central
MTV
FOX
TLC
Paramount
Nickelodeon
Eén
Canvas
Ketnet
24Kitchen
National Geographic
Discovery
Animal Planet
Eurosport 1, 2
ESPN
Cartoon Netwerk
CNN
Stingray Classic
Ukraine 24

Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? - Zwart en geen geluid maar wel de zenderinfo en geen foutmelding.


Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. - Rechtstreeks, zonder switch.

 

Reputatie 7
Badge +5

Dank @Druif53! Ik heb de technische dienst geïnformeerd, er zal een onderzoek worden gestart. Hou er rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren. We houden je op de hoogte als het probleem is opgelost. Zou je de betreffende TV Box wel aangesloten willen laten? Dit is belangrijk, zo kan de technische dienst altijd bij deze box om bepaalde informatie op te halen. Eventueel kan je op deze televisie de T-Mobile TV app downloaden of de TV Anywhere app streamen. Dank voor je geduld, dit komt helemaal goed! 

Goedemiddag, ik kan nog steeds alleen Ned 1,2 en 3 kijken, de radio doet het gewoon en het menu en opgenomen programma’s doen het ook gewoon. 
 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

groetjes Barbara 

Reputatie 7
Badge +6

@Barbara Bek Er is momenteel een storing gaande. Als je op pauze drukt en kort daarna op play heb je als het goed is weer beeld. Dat is dan zo goed als live (ongeveer een halve minuut vertraging). Dit moet je wel herhalen als je zapt. Zo kun je tot het is opgelost toch TV kijken.

UPDATE: De storing zou opgelost moeten zijn. Werkt het inderdaad weer?

Reputatie 1

Bah, ik baal echt van het tv kijken. Ik heb al sinds het weekend voor 1 mei haperend beeld op beide tv's. Het lijkt alsof er op pauze gedrukt wordt, maar niemand hier drukt op pauze. Op 3 mei dan toch maar T-Mobile gebeld, heb er zon hekel aan, want dat bellen duurt zo lang. Na samen het hele resetten procedure gedaan te hebben wat niets hielp werd het probleem doorgezet naar de technische dienst en ik zou op de hoogte gehouden worden (NOT). Ik kreeg gisteren plotseling een mail met het heugelijke nieuws dat het probleem opgelost was. Wat was het probleem dan? Vroeg ik mij af. Dus ik de tv maar weer eens aanzetten en wat denk je... nog altijd haperend beeld. Dus lichtelijk geïrriteerd weer T-Mobile gebeld, en wederom lang aan de telefoon gezeten. De beste man aan de andere kant van de lijn kon mij vertellen dat de technische dienst slechts 1 box hebben gemonitoort (sorry als ik het verkeerd schrijf) en dat ze dat maar op 1 zender hebben gedaan. Volgens de technische dienst was er geen probleem. Waarom krijg ik dan een mail met: probleem opgelost?

Maar de beste man aan de telefoon zou het wederom doorzetten naar de technische dienst en dat ze beide boxen moeten monitoren. Ik baal vreselijk van dit probleem. Ik kan niet normaal tv kijken. De haperingen zijn onvoorspelbaar, soms enorm veel achter elkaar en dan weer een poos niet. En als er enorm haperend beeld is, zap ik soms even naar een andere zender en dan weer terug, dan kom ik weer op het moment van de live uitzending. Door al het haperen loopt bij mij de uitzending achter als ik niet heen en weer zap. Dat kan zelfs wel oplopen tot een kwartier. 

Ik heb niets veranderd aan bekabeling, geen andere tv's aangesloten, niet eens een kast verschoven waar een tv of tv box op staat. Ik heb 2 tv's met 2 boxjes, beide hebben hetzelfde probleem.

En daar betaal je veel geld voor per maand. Leuk...

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bras, ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken!

Ik zie dat het ticket hiervoor nog open staat. Het antwoord hierop zal ik moeten afwachten voordat ik verdere acties kan verrichten. We wachten af.

Reputatie 1

Elke dag wel een stilstaand beeld op mijn tv.

En soms zelfs voor langere tijd.

Nooit storing in mijn woongebied volgens TMobile.

Wordt er niet goed van ( natuurlijk alle testen zoals omschreven meerdere keren uitgevoerd ).

Klantenservice niet bereikbar en dus geen oplossing.

Ik geef het nog een maand en zal anders toch overstappen.

Deze storing is trouwens vanaf " het nieuwe TV kijken " 

Waardeloos.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dakku000, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik ben direct voor je gaan kijken. Ik zie dat je in bezit bent van drie TV Boxen, ervaar je dit op alle drie de TV Boxen of op één enkel? Je hebt namelijk ook nog een oude TV Box met harddiskrecorder, met deze TV Box zijn inderdaad, na de update, een aantal fouten ontdekt. Ik hoor graag met welke TV Boxen je dit ervaart, ik wissel deze graag voor je om! De Entone Amulet 515 met harddiskrecorder sturen wij niet meer uit. Als ik de TV Box omruil zul je een Amino Aria 610 ontvangen. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis.

 

Daarnaast zie ik dat je nog een DrayTek modem hebt, dit modem is ook verouderd en hier worden geen updates meer voor uitgestuurd. Dit modem ruil ik ook voor je om naar een Zyxel T-50, hiervoor dient wel een monteur langs te komen. De monteur komt dan het modem en Media Converter installeren. Ik zet dit graag direct voor je in gang! Wil je mij laten weten of ik dit kan doen? Let er wel op dat het modem en Media Converter door ons verzonden wordt en niet met de monteur meekomt. Je krijg dan een link toegestuurd om een afspraak in te plannen met de monteur, het apparatuur dient aanwezig te zijn voordat de monteur langs kan komen.

Reputatie 1

Tommie,

Dank voor uw snelle reactie.

De storingen treden vooral op juist bij de " gewone " tv boxen zonder harddisk recorder.

Maar zelf denken wij dat het aan de verouderde modem ligt want deze storing treed meeste op als er iemand in huis ook aan het downloaden is ( computer ).

Dus ik zou graag een vernieuwde modem ontvangen en dan kijken of dit afdoende opgelost zal zijn.

Dat er dan een monteur moet langs komen is geen probleem.

Graag hoor ik van u wat ik hiervoor verder moet doen.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

@dakku000 bedankt voor je snelle reactie!

Dit kan inderdaad door de DrayTek komen, we laten de TV Boxen, voor nu, voor wat het is. Ik heb het modem voor je omgeruild, hier zul je nog een bericht over ontvagen en de zending is te volgen in My T-Mobile. Ook zul je zo een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur, let er wel op dat het apparatuur eerst binnen moet zijn. Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven? Heb je daarna nog last van de TV Boxen, dan help ik je daar graag verder mee!

Reputatie 1

Beste " Tommie ",

Enige tijd geleden dus nieuwe modem geïnstalleerd door monteur en heb het eerst even aangekeken of dit nu een verbetering gaf.

TV heeft nu minder storing,  maar op moment dat er iemand in huis op zijn pc gaat downloaden ( bv games ) kunnen wij geen TV meer kijken en continu een stilstaand beeld.

De TV boxjes uit gezet  ( uit stopcontact en niet meer aangesloten ) die op dat moment niet nodig waren , maar geen effect.

TV boxjes omgewisseld , maar geen effect.

Mijn zoon op halve snelheid gaan downloaden en ja hoor , TV blijft keurig aan.

OK  , dus als je de halve internet snelheid gebruikt van T-Mobile , heb je kans dat je geen of minder storing ondervind .

Maar juist die internet snelheid zou zo interessant zijn voor de klant ( en dus ook voor ons ).

Zelf nog even getest met een laptop die een Windows update ging downloaden , en meteen weer stilstaand beeld op TV.

Deze storing hebben wij al die jaren niet gehad. Totdat het " nieuwe TV kijken " door T-mobile werd geïntroduceerd. 

Het ligt niet aan de modem of TV  kastjes !!!

Ik hoop dat T-Mobile snel met updates komen die dan wel werken.

Op dit moment wegen de T-mobile kosten niet meer op tegenover wat we daarvoor krijgen.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dakku000, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Ik zie dat je drie TV Boxen hebt, op welke van die drie ervaar je dat. Op een Amino Aria 610 of op de Entone Amulet 515. Daarnaast is me opgevallen dat je nog een oud abonnement hebt met 50 Mbp/s internetsnelheid. Dit bieden we op dit moment niet meer aan. Het downloaden kan dan een probleem zijn. Dit vergt namelijk veel voor zo'n lage snelheid. Ik raad je daarom aan om minimaal 100 Mbp/s te nemen. Dit kun je makkelijk veranderen in My T-Mobile!  

Reageer