Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!
Reputatie 7
Badge +16

 

TV kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met Odido Online TV kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wil.

 

En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU! Kijk televisie waar en wanneer je maar wilt via je smartphone, computer of tablet.

 

Wat is er mogelijk met Odido Online TV?

  • Live tv-kijken op je smartphone, tablet, laptop of Apple TV 4
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud
  • Gemakkelijk streamen - met een Apple TV of Chromecast stream je gemakkelijk naar je tv
  • Je kunt op drie verschillende apparaten tegelijk tv-kijken
  • In de hele EU kun je Odido Online TV gebruiken
  • Uitgebreid zenderaanbod van 72 zenders tot wel 139 zenders
  • Zeven dagen Terug Kijken op 40 tot mogelijk 55 zenders (afhankelijk van extra zenderpakketten)
  • Radiozenders en lokale omroepen zijn onderdeel van het zenderaanbod
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, zeven dagen Terug Kijken, On Demand en opnames
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket (zoals Film1), keuze uit veel gratis series en afleveringen
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.

 

Je vindt Odido Online TV in de Apple iOS en Google Play store of op www.tv.odido.nl.

 

Ben je benieuwd naar onze Odido TV Smart TV app? Draadloos thuis tv-kijken zonder TV Box? In dit topic vind je alles over de Odido TV app voor Smart TV! 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste link!

 

 

FAQ

Kan ik Odido TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​

Zeker! Met Odido Online TV kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met Odido TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.tv.odido.nl/.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op Odido Online TV? ​

Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via Odido Online TV. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk Odido Online TV kijken? ​

Met Odido Online TV kan je op drie apparaten tegelijk tv-kijken. ​


Kan ik met Odido Online TV ook Video On Demand kijken? ​

Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.tv.odido.nl/ en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​ 

 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​

Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via Odido Online TV.​


Kan ik op Odido Online TV ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​

Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via Odido Online TV. ​


Kan ik opnames ook inplannen met Odido Online TV?​

 Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via Odido Online TV. Let op: Cloud Opnemen is alleen op Odido Online TV beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van Odido TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe Odido TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar Odido TV.

 


Ik heb al TV van Odido. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde Odido Online TV of van de Odido TV op een Apple TV?​

De komende weken wordt Odido Online TV beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar Odido TV, gebeurt dit stap voor stap.


Hoe krijg ik het vernieuwde Odido Online TV?​

Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.tv.odido.nl/. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​


Wat kan ik doen met Apple TV?

De Odido TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​ Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de Odido TV app werkt via het netwerk van Odido.

 

Hoe werkt het met Ziggo Sport?

Ziggo Sport kijk je op kanaal 160 tot en met 165. Het enige dat je hier voor hoeft te doen is het Ziggo Sport Totaal pakket activeren via Mijn Odido.

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de Ziggo Sport kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Hoe werkt het met ESPN?

Met Odido TV kijk je gratis naar ESPN op kanaal 150, met de beste ESPN programma’s en live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en UEFA Europa League.

Met het ESPN pakket kijk je echt álle wedstrijden uit de Eredivisie en o.a. de Bundesliga, tennis en de Amerikaanse MLB, NFL en NHL. En wist je dat je met de Odido Online TV app waar en wanneer je maar wilt kunt geniet van je favoriete sportkanalen? Kies dus voor ESPN en haal alle actie in huis! 

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de ESPN kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Welke browserversie heb ik nodig?

Om tv te kijken via https://www.tv.odido.nl/ heb je één van de volgende internetbrowsers nodig: Google Chrome (versie 59+), Firefox (versie 47+), Microsoft Edge (versie 14+), Safari. Voor gebruik van Microsoft Edge is minimaal Window 8.1 vereist.

 

We horen graag jouw mening! Heb je feedback over het gebruik van Odido Online TV? Laat dan een bericht achter in dit topic!


207 reacties

Reputatie 4

@Boris, Samsung S20+ 5G

Android 11 versie 3.1 QHD

Auto staat uit en liever 1080P,  hij staat standaard op 720P.

Ik krijg ook geen volledige scherm met zwarte randen.

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, dankjewel voor de aanvullingen! Ik zie dat er momenteel al een onderzoek loopt voor de kwaliteit op de TV Box en daar heb ik zojuist aan toegevoegd dat jij nu het volgende issue ervaart in de TV Anywhere App! Mijn collega die de eerste taak heeft aangemaakt, houdt dit dan ook in de gaten. Zelf houd ik ook graag een oogje in het zeil, dus hopelijk kan één van ons jou binnenkort twee updates in één keer geven! Mocht jij nog aanvullingen of andere vragen hebben, laat het dan zeker weten! 😊

Reputatie 4

Gisteren een mail gehad, dat het was opgelost.

Terwijl het nog niet goed werkt.

Op mij Samsung tablet 10.5 werkt 1080P wel.

 

Zie foto's.

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, jij bent mij net voor met jouw bericht! Zoals beloofd heb ik ook een oogje in het zeil gehouden en zie ik de volgende uitkomst van het onderzoek die ik graag met je deel:

De TV stream is over de afgelopen 48 uur 99,82%, dus hier zijn geen problemen geconstateerd. Zou jij de resolutie instellingen nog eens willen checken en kijken of een andere instelling beter werkt? Ook voor TV Anywhere is 720P de reguliere instelling, dus dit klopt. Het scherm is aan te passen via de App zodat jij of een volledig scherm krijgt
of de zwarte randen, maar ik zie nu op de foto dat jij deze keuze niet te zien krijgt. Zojuist heb ik dan ook weer mijn collega van de technische dienst aan haar mouw getrokken met de vraag of hier toch dieper ingedoken kan worden. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 4

@Lisa , kwaliteitsproblemen Tv gaat specifiek over andere topic zoals je eerder weet.

Het vreemde blijft ook Tv Anywhere op mij Samsung S20+ niet aan te passen is naar Full HD zoals foto 2 van Samsung Tab 10.5

 

Volledige scherm is opgelost door  tandwiel te selecteren.

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, thanks voor deze update! Wat fijn dat het issue met het volledige scherm inmiddels is opgelost, top. Het punt dat je aanstipt over de Full HD functie op jouw Samsung S20+ die heb ik doorgespeeld naar mijn collega van de technische dienst. Ik kom hier bij je op terug! 💪

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, ik wil je graag laten weten dat dit issue morgen tijdens een tv meeting wordt besproken! Zelf ben ik een paar dagen vrij, dus op 29 december kan ik je hier hopelijk meer over vertellen. Maak er mooie feestdagen van! 🎄

Reputatie 4

Thanks, we wachten het af.

Reputatie 4

@Lisa, je collega heeft mij net gebeld.

Jullie technische dienst heeft aangegeven, max resolutie op mobiele telefoons blijft 720P.

Ik zeg je eerlijk, lijkt wel jaren 80 technologie.

Jullie mogen wel transparanter zijn met resolutie instellingen voor mobiel. 

Hij gaf aan, dat het waarschijnlijk in nabij toekomst mogelijk is om dit aan te passen naar 1080P.

 

 

 

Reputatie 7

Hi @Meedenkertje26, super dat jij bent gebeld door één van mijn collega's om meer duidelijkheid te krijgen! Dankjewel dat je deze feedback doorgeeft, want zo kan ik dit meenemen. Ik hoop enorm dat deze aanpassing er sneller aankomt dan is aangegeven, zodat jij nóg meer kan genieten van de App. Als jij verder nog vragen hebt, geef het dan vooral door. Dan ga ik daar ook graag voor je achteraan! 😊

Zijn er meer mensen waarbij de tv anywhere app stopt met afspelen na enkele seconden als het venster verkleind wordt afgespeeld op je mobiele telefoon? 

Of zijn er al oplossingen voor? 

Reputatie 7
Badge +14

Zijn er meer mensen waarbij de tv anywhere app stopt met afspelen na enkele seconden als het venster verkleind wordt afgespeeld op je mobiele telefoon? 

Of zijn er al oplossingen voor? 

Dat is geen fout. Ik heb meerdere applicaties die als je ze verkleind stoppen.

Ik kon bij Ziggo go app en kan bij Netflix Amazon e.d. gewoon verder kijken als je de app in een verkleind venster afspeelt en dan bijvoorbeeld internet of andere apps gebruikt. Het lijkt mij dat het aan de tv anywhere app ligt. Deze loopt ook geregeld vast als ik een programma terugkijk (code 514999) terwijl het internet signaal echt niet zwak is. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jeaustie, bedoel je de functie (het icoontje met het pijltje dat diagonaal naar rechts beneden wijst) waarbij je het afspeelvenster verkleind afspeelt en standaard onderin het scherm getoond wordt? Ik heb het net getest bij een tiental zenders en ervaar dit issue hiermee in ieder geval niet. Dat betekent natuurlijk zeker niet dat jij geen problemen ervaart, kun je me iets meer informatie geven, dan ga ik ermee aan de slag?

-Welke TV Anywhere versie gebruik je?

-Welke Android of iOS software heb je geïnstalleerd?

-Welk apparaat of welke apparaten gebruik je waarop het probleem optreedt?

-Is het mogelijk om een kort fragment op te nemen van het probleem?

 

Indien ik je vraagstelling verkeerd begrepen heb, excuses! Zou je dan wellicht een foto kunnen maken van hoe het venster eruitziet en/of wat het probleem precies is?

Versie. A.2.4.3

Op mijn Galaxy s10 had ik het, en op mijn s21 nu ook.

Het gaat bij mij inderdaad op het verkleind afspelen in de onderhoek. 

Hieronder afbeeldingen:bij het scherm met het pauze teken is het al gestopt met afspelen. Dan verschijnt het zwart scherm met i

As ik op dan op de i klik en terug naar volledig scherm ga, de melding: " afspelen is mislukt. Probeer het opnieuw of neem contact op met Dell klantenservice (514999)

 

 

Reputatie 7

Hi @Jeaustie, super dat jij deze gegevens hier deelt! Ik heb gelijk een verzoek ingeschoten voor onze technische dienst om hier dieper in te duiken. De komende dagen houd ik dit dan ook goed in de gaten, zodat ik jou hier op de hoogte kan houden. Zodra er een update uitrolt, dan ben jij de eerste die het hoort. Ik hoop je dan ook snel te kunnen verblijden met goed nieuws! 😊

Reputatie 7

Hi @Jeaustie, graag wil ik de uitkomst van het onderzoek met je delen! Ontzettend bedankt voor jouw geduld. Dit issue is onlangs doorgezet door de technische dienst naar onze IT-afdeling en zij hebben het volgende laten weten. Zowel de technische dienst als de IT-afdeling konden dit probleem niet opsporen. Zij vragen of jij de App zou willen upgraden naar versie 2.4.4? Ik hoor heel graag van je of het issue hiermee verdwijnt! 🎈

Beste @Lisa ik kan alleen 2.4.3 vinden. Die heb ik nu met dezelfde problemen. Bedankt alvast voor alle moeite 

Reputatie 6

Hoi @Jeaustie, zou je onderstaande herstart eens willen proberen in de hoop dat we de update forceren? Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Ik zie namelijk dat het modem al geruime tijd onafgebroken online is. Werkt dit niet, dan wil ik je vragen de TV Box een fabrieksreset te geven door met een paperclip het kleine gaatje achterop de box in te drukken. Ik hoop dat het hiermee gaat lukken!

Reputatie 1

 

TV kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met TV Anywhere kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wil.

 

En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU! Kijk televisie waar en wanneer je maar wilt via je smartphone, computer of tablet.

 

Wat is er mogelijk met TV Anywhere?

  • Live tv-kijken op je smartphone, tablet, laptop of Apple TV 4
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud
  • Gemakkelijk streamen - met een Apple TV of Chromecast stream je gemakkelijk naar je tv
  • Je kunt op drie verschillende apparaten tegelijk tv-kijken
  • In de hele EU kun je TV Anywhere gebruiken
  • Uitgebreid zenderaanbod van 72 zenders tot wel 139 zenders
  • Zeven dagen Terug Kijken op 40 tot mogelijk 55 zenders (afhankelijk van extra zenderpakketten)
  • Radiozenders en lokale omroepen zijn onderdeel van het zenderaanbod
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, zeven dagen Terug Kijken, On Demand en opnames
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket (zoals Film1), keuze uit veel gratis series en afleveringen
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.

 

Je vindt TV Anywhere in de Apple iOS en Google Play store of op  www.t-mobiletv.nl.

 

Ben je benieuwd naar onze T-Mobile TV Smart TV App? Draadloos thuis tv-kijken zonder TV Box? In dit topic vind je alles over de T-Mobile TV App voor Smart TV! 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste link!

 

 

FAQ

Kan ik T-Mobile TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​

Zeker! Met TV Anywhere kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met T-Mobile TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.t-mobiletv.nl.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op TV Anywhere? ​

Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via TV Anywhere. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk TV Anywhere kijken? ​

Met TV Anywhere kan je op drie apparaten tegelijk tv-kijken. ​


Kan ik met TV Anywhere ook Video On Demand kijken? ​

Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.t-mobiletv.nl en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​ 

 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​

Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via TV Anywhere.​


Kan ik op TV Anywhere ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​

Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via TV Anywhere. ​


Kan ik opnames ook inplannen met TV Anywhere?​

 Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via TV Anywhere.Let op: Cloud Opnemen is alleen op TV Anywhere beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van T-Mobile TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe T-Mobile TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar T-Mobile TV.
 

 


Ik heb al TV van T-Mobile voor thuis. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde TV Anywhere of van T-Mobile TV op een Apple TV?​

De komende weken wordt TV Anywhere beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar T-Mobile TV, gebeurt dit stap voor stap.


Hoe krijg ik het vernieuwde TV Anywhere?​

Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.t-mobiletv.nl. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​


Wat kan ik doen met Apple TV?

De T-Mobile TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​ Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de T-Mobile TV app werkt via het netwerk van T-Mobile voor thuis.​

 

Hoe werkt het met Ziggo Sport?

Ziggo Sport kijk je op kanaal 160 tot en met 165. Het enige dat je hier voor hoeft te doen is het Ziggo Sport Totaal pakket activeren via My T-Mobile Thuis.

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe TV Anywhere geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de Ziggo Sport kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Hoe werkt het met ESPN?

Met T-Mobile TV kijk je gratis naar ESPN op kanaal 150, met de beste ESPN programma’s en live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en UEFA Europa League.

Met het ESPN pakket kijk je echt álle wedstrijden uit de Eredivisie en o.a. de Bundesliga, tennis en de Amerikaanse MLB, NFL en NHL. En wist je dat je met de TV Anywhere App waar en wanneer je maar wilt kunt geniet van je favoriete sportkanalen? Kies dus voor ESPN en haal alle actie in huis! 

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe TV Anywhere geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de ESPN kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Welke browserversie heb ik nodig?

Om tv te kijken via www.t-mobiletv.nl heb je één van de volgende internetbrowsers nodig: Google Chrome (versie 59+), Firefox (versie 47+), Internet Explorer (versie 11+), Microsoft Edge (versie 14+), Safari. Voor gebruik van Internet Explorer en Microsoft Edge is minimaal Window 8.1 vereist.

 

We horen graag jouw mening! Heb je feedback over het gebruik van TV Anywhere? Laat dan een bericht achter in dit topic!

Hoi goedenavond,

 

In de TVA app zit een menu/pagina ‘What’s on’ waar ik favoriete zenders zou kunnen toevoegen. Ik zie alleen helemaal geen plus of add knop of menu waar ik zenders kan toevoegen aan mijn lijst (waardoor ik steeds door die hele berg kanalen moet zoeken als ik in de gids wil kijken).

 

Bedankt als iemand me kan helpen hiermee!

 

Groet en fijne avond,

 

Andreas

Reputatie 1

Goedenavond,

Op mijn macbook pro geeft de TVA app bij het opstarten bovenaan in beeld de melding dat mijn iphone ‘jailbroken’ zou zijn en dat dit ‘gevaarlijk’ zou zijn. Dit terwijl ik gewoon een iphone heb die helemaal niet jailbroken is. 

Groet en bedankt voor de reactie,

 

Andreas

Reputatie 1

Goedenavond ,

 

Regelmatig valt de verbinding weg bij het kijken van lange programma’s. Is dit iets dat ik zelf zou kunnen verhelpen? Of zou ik mijn instellingen moeten optimaliseren ergens? 

Ik heb de TVA app momenteel draaien op een macbook pro, een ipad en een iphone. (nooit tegelijk)

 

Bedankt voor de reactie,

 

Andreas

Reputatie 7

Hi @andreas van den akker, ik ben heel blij dat jij inmiddels verder bent geholpen in jouw andere topics! Klopt het dat jij nu van een antwoord bent voorzien op al jouw vragen? Laat het gerust weten als wij nog ergens bij kunnen helpen. Dat doen wij namelijk met liefde! 😁

Reputatie 3

Meer mensen waarbij de reminders niet meer werken? OnePlus One 8 Pro.

Reputatie 7

Hi @Valentijn77, kun je aangeven sinds wanneer je hebt opgemerkt dat je geen reminders meer krijgt? Ter dubbelcheck: heb je het knopje van de reminders wellicht per ongeluk gedeactiveerd? Ik hoor het graag, zodat ik je hierbij kan helpen. 

Reageer