Info

Geniet van Odido Online TV!

Geniet van Odido Online TV!
Reputatie 7
Badge +16

 

TV kijken via internet was nog nooit zó makkelijk. Met Odido Online TV kun je online tv-kijken waar en wanneer je maar wil.

 

En dat geldt niet alleen voor Nederland, maar voor de hele EU! Kijk televisie waar en wanneer je maar wilt via je smartphone, computer of tablet.

 

Wat is er mogelijk met Odido Online TV?

  • Live tv-kijken op je smartphone, tablet, laptop of Apple TV 4
  • Cloud Opnemen - neem een onbeperkt aantal programma’s tegelijk op in de Cloud
  • Gemakkelijk streamen - met een Apple TV of Chromecast stream je gemakkelijk naar je tv
  • Je kunt op drie verschillende apparaten tegelijk tv-kijken
  • In de hele EU kun je Odido Online TV gebruiken
  • Uitgebreid zenderaanbod van 72 zenders tot wel 139 zenders
  • Zeven dagen Terug Kijken op 40 tot mogelijk 55 zenders (afhankelijk van extra zenderpakketten)
  • Radiozenders en lokale omroepen zijn onderdeel van het zenderaanbod
  • Persoonlijke Kijkprofielen - iedereen zijn eigen favoriete zenders en aanbevelingen
  • Gemakkelijk zoeken - zoek in Live TV, zeven dagen Terug Kijken, On Demand en opnames
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket (zoals Film1), keuze uit veel gratis series en afleveringen
  • Swipe to zap - gemakkelijk zappen met één touch.

 

Je vindt Odido Online TV in de Apple iOS en Google Play store of op www.tv.odido.nl.

 

Ben je benieuwd naar onze Odido TV Smart TV app? Draadloos thuis tv-kijken zonder TV Box? In dit topic vind je alles over de Odido TV app voor Smart TV! 

 

Heb je vragen over onderstaande onderwerpen, klik dan snel naar het juiste link!

 

 

FAQ

Kan ik Odido TV ook gebruiken op mijn smartphone, tablet, PC of Apple TV? ​

Zeker! Met Odido Online TV kijk je op je smartphone, tablet, Chromecast en laptop. Op je Apple TV kijk je thuis met Odido TV naar alle zenders (m.u.v. Adult zenders). Online kijk je via www.tv.odido.nl/.


Kan ik al mijn zenders ook kijken op Odido Online TV? ​

Vrijwel alle zenders, inclusief je Themapakketten en Premium zenders, zijn beschikbaar via Odido Online TV. In onze zenderlijst vind je het actuele zenderaanbod.


Met hoeveel apparaten kan ik tegelijk Odido Online TV kijken? ​

Met Odido Online TV kan je op drie apparaten tegelijk tv-kijken. ​


Kan ik met Odido Online TV ook Video On Demand kijken? ​

Nou en of! Het huren van films is alleen niet mogelijk op iPhone, iPad en Apple TV. Je kunt wel films huren via je TV Box of www.tv.odido.nl/ en ze daarna bekijken via je iPhone, iPad en Apple TV. De gratis films en series zijn op elk apparaat te bekijken.​ 

 

Kan ik bekeken programma’s ook verder kijken op mijn smartphone, tablet of Apple TV? ​

Ja, Verder Kijken en Video On Demand zijn ook gewoon beschikbaar via Odido Online TV.​


Kan ik op Odido Online TV ook de verschillende kijkprofielen gebruiken? ​

Ja, de Kijkprofielen die je hebt ingesteld op je TV Box zijn ook beschikbaar via Odido Online TV. ​


Kan ik opnames ook inplannen met Odido Online TV?​

 Ja, Cloud Opnemen is beschikbaar via Odido Online TV. Let op: Cloud Opnemen is alleen op Odido Online TV beschikbaar voor klanten die op de TV Box gebruik maken van Odido TV met de aanvullende dienst Cloud Opnemen.​ Maak je nog geen gebruik van het nieuwe Odido TV? Maak je dan geen zorgen, je ontvangt snel bericht over je omzetting naar Odido TV.

 


Ik heb al TV van Odido. Kan ik nu gebruik maken van het vernieuwde Odido Online TV of van de Odido TV op een Apple TV?​

De komende weken wordt Odido Online TV beschikbaar voor alle TV-klanten. Omdat we iedereen zo soepel mogelijk, zonder storingen, willen omzetten naar Odido TV, gebeurt dit stap voor stap.


Hoe krijg ik het vernieuwde Odido Online TV?​

Voor iOS (vanaf versie 10) en Android (vanaf versie 5) smartphones en tablets zal er een update beschikbaar komen in de appstores. Deze kun je installeren op je toestel. Op je laptop of PC kun je voortaan gebruik maken van www.tv.odido.nl/. ​​​​​Op Apple TV zal de app ook via een update beschikbaar komen. Op alle apparaten zal je opnieuw moeten inloggen met je TV-klantnummer en TV-pincode.​


Wat kan ik doen met Apple TV?

De Odido TV app voor Apple TV is voortaan te gebruiken als volledig alternatief voor de TV Box. Hierdoor kan je alle content bekijken (m.u.v. Adult zenders en Erotiek content in de Videoshop) op je eigen Apple TV! De app is beschikbaar voor Apple TV 4 en nieuwer.​ Om alle content te mogen bekijken, is het vereist dat de Odido TV app werkt via het netwerk van Odido.

 

Hoe werkt het met Ziggo Sport?

Ziggo Sport kijk je op kanaal 160 tot en met 165. Het enige dat je hier voor hoeft te doen is het Ziggo Sport Totaal pakket activeren via Mijn Odido.

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de Ziggo Sport kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Hoe werkt het met ESPN?

Met Odido TV kijk je gratis naar ESPN op kanaal 150, met de beste ESPN programma’s en live wedstrijden uit de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie, KNVB Beker en UEFA Europa League.

Met het ESPN pakket kijk je echt álle wedstrijden uit de Eredivisie en o.a. de Bundesliga, tennis en de Amerikaanse MLB, NFL en NHL. En wist je dat je met de Odido Online TV app waar en wanneer je maar wilt kunt geniet van je favoriete sportkanalen? Kies dus voor ESPN en haal alle actie in huis! 

:heavy_check_mark: Je hoeft met het nieuwe Odido Online TV geen aparte app meer te gebruiken - je kunt de ESPN kanalen nu ook terugvinden in onze eigen app!

 

Welke browserversie heb ik nodig?

Om tv te kijken via https://www.tv.odido.nl/ heb je één van de volgende internetbrowsers nodig: Google Chrome (versie 59+), Firefox (versie 47+), Microsoft Edge (versie 14+), Safari. Voor gebruik van Microsoft Edge is minimaal Window 8.1 vereist.

 

We horen graag jouw mening! Heb je feedback over het gebruik van Odido Online TV? Laat dan een bericht achter in dit topic!


207 reacties

Reputatie 6
Badge

Cool. Maar ik ben nog steeds niet overgezet naar T-Mobile TV. Betekent dit dan ook dat ik uiterlijk 10 september ben overgezet naar T-Mobile Tv platform?

Reputatie 1

Laat ik allereerst zeggen dat ik heel blij ben dat er een Apple TV app is, en dat deze ook actief (hopelijk?) wordt bijgewerkt. Daarmee heeft T-Mobile voor mij al een streepje voor. Sterker nog, het is een van de hoofdredenen dat ik deze provider gekozen heb. 
 

De oude versie (in feite Knippr met een ander sausje) was niet geweldig, maar redelijk in gebruik. Deze update is helaas qua gebruiksvriendelijkheid een flinke stap terug. Waar de app voorheen in elk geval overzichtelijk was is het nu een brei van menu’s en knoppen, waar ik een paar dagen later nog steeds niet uit kom.

Het grootste probleem hier is dat veelgebruikte patronen niet toegepast zijn:

  • de menu knop gaat niet altijd terug, en kan je ook niet gebruiken om de app te verlaten, behalve als je hem ingedrukt houdt. Iets dat geen enkele andere app heeft.
  • de touchpad indrukken tijdens het afspelen pauzeert niet, maar brengt een ander menu tevoorschijn
  • Als je tijdens het afspelen per ongeluk de touchpad aanraakt zoek je meteen voor/achteruit. Erg irritant als je zonder te kijken de afstandsbediening wil pakken, zeker omdat je niet goed voelt welke kant de touchpad is.
  • 10 seconden vooruit/achteruit spoelen door op de zijkant van de touchpad te drukken werkt niet. Dit is erg handig als je een klein stukje gemist hebt bijvoorbeeld.

Zo zijn er nog wel wat punten die helaas voorkomen hadden geworden als er simpelweg gebruik was gemaakt van de standaard player die  tvOS biedt. Ik snap niet waarom deze keuze is gemaakt, YouTube doet dat ook. Erg storend als wat je gewend bent niet werkt.

Nogmaals: blij met ontwikkeling aan de app. Hopelijk kan er een goede UX-designer zijn/haar licht over schijnen, dat zou de kwaliteit erg ten goede komen.
 

Reputatie 2

Ik heb AppleTV’s in huis omdat ik de mediabox niet wil en ik moet zeggen dat ik zeer maar ook echt zeer ontevreden ben met de nieuwe update. 

Gisteravond een poging gedaan op1 te kijken, om de 5 a 10 minuten klapte het eruit met een of ander vage melding. Via m’n mobiel geprobeerd - precies hetzelfde aan de hand. De app op de AppleTV gedelete en opnieuw geïnstalleerd, werkte ook niet.

Ik weet niet wie het ontwerp en interactie van de apps bedacht heeft maar er is in mijn optiek onvoldoende nagedacht over het gebruik. Navigatie is echt enorm slecht bedacht. Je kunt niet even een zender bekijken - nee, je moet door een menu heen en 2 a 3 x klikken voordat je eindelijk iets kunt zien.

De zenderlijst overlay is vaag en voor mensen met minder goede ogen (niet ik) haast niet leesbaar. Bij instellingen gekeken of dit aangepast kan worden. Nee, kan ook niet. Het enige wat al 3 x vertoond is, is of jullie mijn kijkgedrag in de gaten mogen houden. Na, 1 x niet accepteren zou de boodschap toch wel begrepen moet zijn.

Ander frustratie: Nog steeds geen mogelijkheid tot verbinding met HomePod via AppleTV

In de App Store wordt geadverteerd met 100-en gratis films. Da’s mooi - maar deze kun je kennelijk niet met een appleTV of iPhone bekijken. Zelfs huren kan ook niet.

Ik klaag niet vaak en ook zeker niet graag maar zelden heb ik zo’n ramp van een update gezien.

Concreet voorbeeld: Je zoekt op Op1
Je verwacht dan dat je als eerste de laatste uitzending te zien zou krijgen en vervolgens de andere, op basis van dag van uitzending. 

Ik wil die van 1 september terugkijken - nou veel plezier met zoeken



 

 

Reputatie 1

Kunnen we weer terug naar een TV Anywhere-app en website die de essentie van TV-kijken behelst?
Dus simpelweg opstarten en TV-kijken?

Dingen als een Thuis-tab met suggesties voor mij (Thuis-tab) of een overzicht met uitvergroot wat nu op TV is (Op TV-tab) vind ik niet interessant. Ik wil simpelweg de app of website openen en gelijk de TV zien. Nu moet ik op zijn minst 2 keer klikken voordat ik beeld heb.

Als ik eenmaal beeld heb dien ik in de app alleen nog wel een andere kwaliteit te kiezen (HD bijv), want anders blijft deze hakkelen.

Als ik gebruik maak van de website valt mij op dat het beeld in volledig scherm wordt getoond. Je kunt hem ook niet kleiner maken, want las je het volledige scherm sluit, sluit deze ook de stream. Wat mij betreft onaanvaardbaar. Ik gebruik de website-versie vaak naast iets anders wat ik aan het doen ben op de laptop/pc en heb op die manier wat achtergrondgeluid.

Ik krijg het idee dat met de TV-mobile app/website teveel naar Netflix is gekeken en daar inspiratie vandaan is gehaald. In mijn optiek is dat gewoon geen match met waarvoor ik de app wil gebruiken. Domweg TV-kijken en/of Radio luisteren.

 

Reputatie 2

Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Reputatie 2

Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Navigeren met AppleTV is inderdaad een ander frustratie dat ik ook ervaar

Ik heb in elk geval een handleiding gevonden:

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/app/apple-tv-gebruiken

Reputatie 1

Ziet er mooi uit, maar… via  www.t-mobiletv.nl. website kan je alleen full-screen kijken?

 

Mijn favoriete functie van tv-anywhere.nl : venster klein maken en in een hoekje wegzetten, lekker wielrennen kijken en tegelijk andere dingen doen.

 

Mis ik iets, of is die functie weg?

Reputatie 1

Ziet er goed uit de vernieuwende versie!

Ik heb alleen 1 groot probleem ik kijk altijd in window mode maar ik kan alleen fullscreen kijken nu! dit werkt dus niet voor me omdat ik tijdens werk ook nieuws wil volgen wat ik nu niet meer kan.

Ik hoop dat dit snel mogelijk gemaakt gaat worden!

 

Zoo zeg.. mega irritant. Na een tijdje zoeken heb ik een Chrome plugin gevonden:  

Windowed - floating Youtube/every website

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/windowed-floating-youtube/gibipneadnbflmkebnmcbgjdkngkbklb/related

 

Deze werkt perfect. Je kan nu gewoon in een klein window kijken en ondertussen iets anders doen.

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV Hartelijk dank voor de info, het werkt

Via de website kan ik enkel nog maar fullscreen dingen bekijken. Is er een optie om ook in een browser tab dingen te bekijken of komt deze nog?

Heel vervelend dit. Ik had graag een stream op de achtergrond of aan de zijkant terwijl ik andere dingen aan het doen was. 

 

Reputatie 1

Het verplichte fullscreen in chrome is echt een horror, 

Ziet er goed uit de vernieuwende versie!

Ik heb alleen 1 groot probleem ik kijk altijd in window mode maar ik kan alleen fullscreen kijken nu! dit werkt dus niet voor me omdat ik tijdens werk ook nieuws wil volgen wat ik nu niet meer kan.

Ik hoop dat dit snel mogelijk gemaakt gaat worden!

Ziet er allemaal prima uit !

Nu hebben we er ook regio zenders bij, maar nog steeds (en dat is al tijden) GEEN BELGISCHE zenders in de app.

 

Ik vind dat nog steeds vreemd. Zijn toch veel gebruikte Nederlandstalige zenders die in het basis pakket zitten !

Gaat dat nu eindelijk ooit eens komen ?????????

 

 

Ik weet niet wie die nieuwe app heeft uitgedacht...maar dit is waardeloos..

Vooral de tv gids....lekker overzichtelijk zo…

Kun je als klant niet de oude versie installeren ?

Genieten? Dramatisch is het! Getest op iPad iOS 14 en iOS 13, maar loop tegen de volgende problemen aan:

  • Ik mis op mobiel een duidelijke tv-gids (althans, ik heb hem nog niet gevonden. Zie alleen “nu op tv”. Op de iPad heeft het ook een paar dagen geduurd voor ik de tv gids vond).
  • Streamen vanaf iPad naar Apple TV (2e generatie) via AirPlay werkt dramatisch. 9 van de 10 keer hoor ik alleen geluid en zie ik in beeld een foutmelding. Als ik TV Anywhere op de iPad in de browser open en vanaf daar mirror naar Apple TV, gaat het prima. 
  • Hoe start je een uitzending vanaf het begin? De knop linksonder (play-knop met ronde pijl) lijkt hiervoor, maar als ik daarop druk, gebeurt er niks. 

    Ben ik de enige die deze dingen opmerkt? Groet!

 

@Brian 

Reputatie 3

De test app werkt prima :ok_hand:  op onze tablet, behalve dat veel programma's bij het terugkijken 5 minuten van te voren worden afgebroken met de melding "no content available”.

Dit is ook bij de reguliere app zo op de mobieltjes.

Reputatie 3

echt wat een drama is dit ook weer net als die belabberde update van het tv platform. na een uur kijken ofzo moet je weer opnieuw inloggen? wat is dat voor onzin. ook sluit je scherm gelijk af als je op esc drukt. waarom niet verder in een kleiner schermpje wat bij het oude tv anywhere wel mogelijk was?

Reputatie 3

App ziet er beter uit. Absoluut een vooruitgang. Complimenten.

Reputatie 1

Ik ben helaas ook teleurgesteld met de nieuwe site en vernieuwde TV-Anywhere app. Het is natuurlijk fantastisch dat er meer zenders beschikbaar zijn en dat ook terugspoelen en opnemen mogelijk zijn geworden, maar in het proces is er toch het een en ander fout gegaan.

  1. De favoriete zenders die ik vorige week had ingesteld zijn ineens verdwenen.
  2. TV is enkel fullscreen te bekijken op PC terwijl dit vorige week (waarschijnlijk op de oude app) gewoon nog in een Window kon zodat je bijvoorbeel een live tweetalong van je favoriete programma kon doen of de TV als achtergrondgeluid kon gebruiken.
  3. Het is niet meer mogelijk de TV gids in te kijken terwijl je naar (fullscreen) TV kijkt, terwijl dit vorige week (waarschijnlijk op de oude app) nog gewoon mogelijk was. Toen verscheen de gids samen met de tegels met wat er op dat moment op andere zenders uitgezonden werd in een overlay over je programma.

Ik heb kort gekeken, en het lijkt alsof al deze problemen voor zowel de website als de Android app gelden. Heeft iemand de oplossing zodat ik zaterdag weer een optimale Wie is de Mol ervaring heb?

Reputatie 2

Is ergens ook een handleiding te vinden over hoe je moet navigeren in de Apple TV app? In zie in de tv gids een knop ‘opties’ staan maar geen idee hoe ik daar bij kom. 

 

Volgens mij heb ik die knop per ongeluk kunnen raken, maar heb geen idee hoe ik daar ben gekomen. En hoe werkt bijvoorbeeld het zappen?

Ik heb zowel in de woonkamer als in de slaapkamer een Apple TV staan. Kan ik het kastje ook naar jullie terugsturen als ik daar toch geen gebruik van maak maar wel een abonnement op TV wil houden?

Navigeren met AppleTV is inderdaad een ander frustratie dat ik ook ervaar

Heb per direct de nieuwe app gedownload in de  veronderstelling dat het verbeterd zou zijn.

Lekker relaxed TV kijken (streamen met m'n Android) zat er niet meer in.

Kon niks vinden, was verdwaald. 'n kutbalk die overal in de weg zat. M'n favoriete kanalen en programma verdwenen. Na 1 uur stress en frustratie (wat ik niet mag vd dokter) 1 zender en programma gekozen omdat het niet lukte wat ik wilde.

Voor de duidelijkheid, eerst streamde je de app, de tv.... Nu 1 programma, een tijdlijn, en nog erger, als de tijd op is, stopt 't programma en springt je tv uit.

Jezus, wie heeft dit bedacht. Een werkelijke tv hel. Ik kijk al va dag 1 op deze manier tv, omdat ik alles kan kijken wanneer het mij uitkomt. 

Ik kijk misschien 4 kanalen, de rest is KT. Nou kan ik de enige serie die ik volg op BBC FIRST ineens niet meer terugkijken.

Deze app was de reden waarom ik bij Tmobile zit. Hij bleef de laatste tijd wel wat vaker hangen of pakte niet altijd wat je wilde, maar je had altijd gewoon tv. 

ALES DUIDELIJK OP EEN RIJ. Rust, ontspanning en plezier heeft plaatsgevonden voor boosheid, frustratie en zelfs agressie, ben heel kwaad. Snap niet waarom iets wat perfect werkt, goed opgezet is, geheel in je systeem zit.... Ineens zo veranderd moet worden dat eigenlijk niks meer werkt. 

Nou, wordt weer op zoek naar een andere tv provider. Als die er nog zijn. KPN in 'n hel, Ziggo was ook geen favoriet. Waarom wordt 't je allemaal zo moelijk gemaakt, we hebben wel wat beters te doen in onze vrije tijd.

 

Mvg, 

Wendy Ball 

Ps. Op hoop van zege dat de app aangepast wordt. En gebruiksvriendelijk wordt gemaakt. 

Reputatie 2

Een nieuwe TV Anywhere app voor Apple TV: jippie! …. NOT

Als je de nieuwe app opstart, zie je het ‘Thuis’ scherm. Links snelkoppelingen, o.a. naar Favoriete zenders. Deze knop brengt je naar een gefilterde TV-Gids. Deze is leeg, als je geen favorieten hebt. 

In het midden van het scherm vier “Voor jouw” uitzendingen. De eerste tegel is bij mij het journaal van vanochtend, maar wel met het label “NU OP TV”. Rechtsonder De Algemene beschouwingen, een uitzending van twee dagen geleden, met het label “STRAKS OP TV”. Erg verwarrend allemaal.

Ik swipe naar rechts en kom op het tabblad “OP TV”. Dat swipen gaat mij iets te precies en snel. Onder het kopje “Populair - NU OP TV” staan vier tegels van uitzendingen van gisteravond. Ik begin me nu wel af te vragen waar ik live tv-kanalen kan terugvinden. 

In de linker kolom op het tabblad “OP TV” staat een snelkoppeling naar Tv gids. Daar kan ik gelukkig een live tv-uitzending kiezen. Maar ook uitzendingen terugkijken.

De tweede snelkoppeling in de linkerkolom op het tablad OP TV is gelabeld “Terug kijken” (wat volgens mij 1 woord is). Je kiest eerst een zender en krijgt dan tegels met programma’s te zien. Als je een programmategel selecteert verschijnt er wel een Filter-knop, maar die is disabled. Als ik Op1 van twee dagen geleden wil terugkijken, moet ik eindeloos scrollen. Onderwijl zie ik wel de eindeloze nacht-herhalingen van de laatste uitzending van Op1 voorbijkomen.

De derde snelkoppeling in OP TV is ??? “Radio”. Fijn dat er ook aan de radio gedacht is. Jammer dat het een statisch scherm toont, wat risico op inbranden geeft bij mijn OLED scherm. Als je van Radio naar TV Gids navigeert, start die in de Radio Gids. Dan is het een enorm eind omhoog scrollen om de tv-kanalen te zien. 

Swipe ik verder naar rechts dan zie ik eerst de betaalde content, en gratis series van o.a. Discovery en TLC. Dit lijkt voor mij wel erg veel op wat ik bij het derde tabblad verwacht “FILMS & SERIES”. 

Dan nog even de bediening met de Apple TV Afstandsbediening: deze verbergt enkele navigatie-truukjes. Tijdens het kijken van een uitzending klikken opent een OPTIES-menu, o.a. om zender toe te voegen of verwijderen uit de het lijstje favorieten. Ik vraag me erg af of dit de belangrijkste functies zijn voor de allergemakkelijkste gebruikersactie. Men had ook kunnen kiezen voor een Snel-zap-menu.

Tijden het kijken swipen is erg verwarrend: je bent al snel verdwaald waar je naar kijkt. Is het live-tv of terugkijken.  Het idee zou zijn: swipe omhoog = kanaal omhoog, swipe omlaag = kanaal omlaag. Maar dat werkt alleen bij live TV. Swipe je naar links of rechts dan doet de app iedere keer iets anders. Soms ga je Terugkijken, soms zap je. 

De functionele mogelijkheden zijn enorm verbeterd in deze nieuwe TV Anywhere. Het gebruiksgemak is er echter niet op vooruit gegaan. De keuze om live-tv en terugkijken zo vloeiend in elkaar te laten overlopen lijkt erg modern, maar zorgt bij mij voor veel gebruiksproblemen. De toegankelijkheid van live-tv is er sterk op achteruit gegaan. 

 

Reputatie 1

Gebruik nu goed een maand de nieuwe app op AppleTV. Ik zou graag iets positiefs willen zeggen … ja, het T-Mobile kastje is overbodig geworden, maar dat was hij bij ons al heel lang.

Ik kan me voorstellen dat de ontwikkelaars alles uit de kast wilden halen om er iets moois van te maken. Ziet er goed uit, is waarschijnlijk technisch perfect, alleen helaas vergeten dat iedereen het moet kunnen bedienen. Ik kan de weg naar een TV programma niet vinden, zo’n app moet zo simpel zijn dat de gebruiker direct snapt hoe het werkt. Zelfs met de gevoeligheid van de afstandsbediening op minimaal schiet het ding alle kanten op. Zelfs de NPO app is gebruikersvriendelijker. Mijn huisgenoten beginnen aan te dringen op een overstap naar een andere provider ..

Wanneer kunnen we een simpele bruikbare TV Anywhere app voor AppleTV verwachten die net zo simpel werkt als Netflix of Amazon Prime, of ZiggoGo?

 

Ik kan het hier alleen maar roerend mee een zijn. Ik ben ontzettend blij eindelijk de STB kwijt te zijn, kom van KPN. Maarde gebruiksvriendelijkheid van de AppleTV laat ontzettend te wensen over. Het meest irritante is inderdaad nog wel het spoelgedrag, je kunt niet 30sec voor of terug, tv gids is onduidelijk, opnemen en terug afspelen niet intuïtief, en zappen werkt niet meer als je even gepauzeerd hebt en dus niet meer volledig live kijkt…

Hoe is dit in hemelsnaam de beta test door gekomen...

Reputatie 7

Hi all, dank voor alle feedback! ik ga graag wat dieper in op een aantal punten:

@renevanziel Support voor meer devices wordt aan gewerkt maar ik verwacht dit niet op relatief korte termijn.

@mosredna @oinkoink12 @alex_ioo  Ik ga de wens doorspelen, of en wanneer dit mogelijk is weet ik op dit moment niet. Edit: dit lijk ook een (onbedoelde) aanpassing te zijn, we hebben inmiddels meer feedback ontvangen en doorgespeeld aan onze developer.

@mjagers TV Anywhere ondersteunt wel AC3 dus deze zou beschikbaar moeten zijn, zou het kunnen dat dit vanuit Apple TV niet ondersteunt wordt? Edit: De koppeling tussen TVA en Apple TV blijkt niet goed te gaan, hier wordt as-we-speak aan gewerkt!

@Donder03 Je kan niet meer terug naar de oude versie maar we blijven het gebruiksgemak continue verbeteren!

@Stijn Hommes De favorieten hebben inderdaad verbetering nodig en we zijn hier al mee bezig. In dit topic lees je hier meer over.

@Eskeaubar We zijn op dit moment voorbeelden aan het verzamelen wat betreft het opnieuw in moeten loggen, we merken dit over meerdere devices en hier gaan we mee aan de slag.

@hartmanjan Als je een nieuw zenderpakket voor het eerste activeert dan wordt er inderdaad gevraagd om de pincode. Daarna zou dit niet meer voor moeten komen tenzij je specifieke settings aan hebt staan zoals bijvoorbeeld het kinderslot.

Reputatie 2

Ik gebruik de app eigenlijk maar alleen op mijn twee Apple TV’s. Volgens de FAQ mogen maximaal 3 streams tegelijk lopen (geen probleem dus), maar toch krijg ik regelmatig een foutmelding dat het maximum aantal streams is bereikt. Hoe kan dat?

Reageer