Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 7

Hi @Wesley Collaris

 

Ik help je graag verder! Want TV-kijken hoort een feestje te zijn. Die melding betekent dat er niet genoeg bandbreedte is voor het TV signaal. Daarom wil ik enkele zaken 100% uitsluiten.

  1. Allereerst wil ik je vragen een  fabrieksreset van het modem uit te voeren. 
  2. Daarna wil ik vragen om een PC of laptop bekabeld aan te sluiten op het modem. Welke snelheid haal je als je op speedtest.net een test uitvoert? 
  3. Ik zie dat je twee TV Boxen hebt. Speelt het probleem op beide TV Boxen? Zo nee, kun je de TV Boxen eens omwisselen? Ik hoor dan graag of de foutmelding blijft bij de Tv Box of alleen in de woonkamer. 

Hoe dan ook, we gaan dit oplossen! :tv:

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Boefje 157,

Fijn dat je dit aankaart, dit wil ik absoluut voor je oplossen! Zo te zien heb je al een ander topic hiervoor geopend namelijk: Blokkerig beeld. Graag wil ik je vragen om, in lijn met onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic. Zo blijft alle informatie én de oplossing relevant en adequaat. Hopelijk spreek ik je snel verder! 😃

Hi @Wesley Collaris

 

Ik help je graag verder! Want TV-kijken hoort een feestje te zijn. Die melding betekent dat er niet genoeg bandbreedte is voor het TV signaal. Daarom wil ik enkele zaken 100% uitsluiten.

  1. Allereerst wil ik je vragen een  fabrieksreset van het modem uit te voeren. 
  2. Daarna wil ik vragen om een PC of laptop bekabeld aan te sluiten op het modem. Welke snelheid haal je als je op speedtest.net een test uitvoert? 
  3. Ik zie dat je twee TV Boxen hebt. Speelt het probleem op beide TV Boxen? Zo nee, kun je de TV Boxen eens omwisselen? Ik hoor dan graag of de foutmelding blijft bij de Tv Box of alleen in de woonkamer. 

Hoe dan ook, we gaan dit oplossen! :tv:

Hi Sander!

 

Bedankt voor je tijd en moeite om te helpen dit probleem op te lossen. Ik heb alle stappen die je genoemd hebt een voor een nagelopen.

  1. De fabrieksreset van het modem is uitgevoerd.
  2. Ik heb mijn laptop aangesloten aan de kabel en daarna de test uitgevoerd. Mijn downloadsnelheid is 11.54 mbps en mijn uploadsnelheid is 2.95 mbps.
  3. Ik heb inderdaad twee tv-boxen. Bij beiden speelt dit probleem zowel degene die beneden direct aan de modem is aangesloten als degene die boven op de slaapkamer op een netwerkswitch is aangesloten. 

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Wesley

Ik ben sinds 4 dagen over naar Tmobile.

Had/heb nog altijd mijn Kpn 50Mb lijn liggen waarmee ik jaren mee gewerkt heb zonder problemen.

Eerste 24 uur Tmobile: 

  • Tv decoder starten door monteur koste 4 pogingen, ook na zijn vertrek moeizaam te starten.
  • 2x Modem connectie verloren.
  • Tv signaal is kwalitatief om te huilen, het is daadwerkelijk of ik naar een internetstream zit te kijken (haperend/vertraagd beeld).
  • Getracht (even) klantenservice te bereiken, 3x 30(+) minuten in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de lijn kreeg.

Het is echt belabberd, gelukkig zit ik nog in mijn proeftijd.

Tv app is ook echt dramatisch, T mobile heeft echt nog heel veel te leren van de grote jongens.

Ik kan slechts positief zijn over 1 ding en dat is de up/download speed t.o.v de prijs (mits modem niet disconnect).

Heb diverse speedtest’s uitgevoerd deze liggen netjes rond de 950 down & 922Mb up en lijken aardig stabiel.

Ben bang dat Tmobile heeft getracht te besparen op de Tv decoder als ik de vele klachten zo lees.

Ik kan slechts nog hopen dat mijn exemplaar defect is hoewel ik bang ben dat dit niet het geval is, kan een omruiling in gang gezet worden?

Reputatie 2

Al vanaf augustus blokkering beeld en storing,verschillende keren stappenplan uitgevoerd maar hielp niet.In oktober monteur langs geweest,harde reset gedaan maar ook niet geholpen.2 weken geleden klantenservice gebeld,die zei signaal is maar 83 tot 87 % tot op heden niets gehoord of verbetering gezien.

Reputatie 7

Hi @janjunior81, dankjewel voor deze aanvulling! Super als jij dit vandaag zou willen testen. Hoe laat zou jou uitkomen? Ik hoor het graag, zodat ik je hierbij kan helpen! ☘️

Reputatie 2

Hallo, 

Hier is het de laatste week weer drama met het beeld. Zeker op de 'drukke' momenten in de ochtend en prime time savonds laat het beeld te wensen over.

Ik weet niet meer wat te doen. Alles al meerdere keren gereset. Ook met paperclip achterin kastje.

Wel vind ik het Amino kastje gevoelig. Je hoeft er maar even aan te zitten en het hele beeld verdwijnt even. 

Reputatie 7

Hoi @destugge ,

Ik kijk graag met je mee! Ik zie dat er inmiddels een nieuwe TV Box naar je verstuurd is. Ervaar je een verbetering van het beeld? Zo niet, dan gaan we opzoek naar een permanente oplossing! 

 

Reputatie 3

Hi @IJmuiden, super fijn om van je te horen dat jij verbeteringen hebt opgemerkt de afgelopen tijd! Merci dat je de moeite neemt om dit hier te delen. Ik voorzie je graag van een terugkoppeling omtrent de overige punten.

De beeldkwaliteit daar wordt op de achtergrond aan gewerkt in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond. Over de tijdslijnen kunnen wij alleen nog niets zeggen, er zullen verbeteringen zijn die we op korte termijn live kunnen zetten en andere die wat langer duren.

Ik vind het heel rot om te lezen dat je nog steeds andere issues ervaart. Ter dubbelcheck: bedoel jij met ‘eerder genoemde klachten’ het zwarte beeld bij het aanzetten van de TV Box en dat de afstandsbediening niet altijd reageert? Ik hoor het graag, want dan weet ik zeker dat alle problemen in kaart zijn gebracht en kan ik je meer duidelijkheid geven. 

Hi @Bigoak, ik wil heel graag de uitkomst van het onderzoek met je delen! De technische dienst heeft een nieuw modem en een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd om dit issue te verhelpen. Ik zie dat je dit op kan halen bij een DHL-servicepunt bij jou in de buurt. Lukt het om dit op te halen? Vervolgens hoor ik heel graag of jij met deze apparatuur weer optimaal van je tv kan genieten. 

Hoi @Lisa, Even een update van mijn kant. Wat beeldkwaliteit aangaat dat is nog steeds droevig (niet scherp) alles uitgeprobeerd met de LG beeldmodus maar niet scherp te krijgen. Wat je hierboven al schreef (eerder genoemde klachten) dat bedoelde ik en de klachten zijn er nog steeds? Het wordt eentonig maar ik kan er niks meer van maken dan de klachten maar weer eens onder de aandacht te brengen.

Met vriendelijke groet,

IJmuiden   

Reputatie 3

Hi @IJmuiden, hopelijk geniet je volop van het mooie weer! Ik wil je graag laten weten dat het onderzoek is afgerond door één van mijn collega's. Mijn collega heeft een nieuwe TV Box jouw kant op gestuurd om de problemen jij hebt omgeschreven te verhelpen. In je My T-Mobile Thuis omgeving kun je deze bestelling volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat jij het weten als de nieuwe TV Box up and running is of jij dan geheel probleemvrij bent? Fingers crossed! 🤞

Hoi @Lisa, Nieuwe box is sinds vorige week binnen. Voor ik ging aansluiten modem van de stroom gehaald (de nodige tijd in 8 genomen voordat ik de stroom erop zette) gewacht tot alle lampjes weer branden en daarna de box aangesloten (gewacht op de melding voor de ethernet cable aansluiten) en ja hoor de klachten als eerder beschreven zitten er gewoon weer bij.

Mijn vraag wordt nu of ik mijn abonnement kosteloos kan opzeggen tenslotte kom ik mijn verplichting van de overeenkomst met T-Mobile na en blijft T-Mobile in gebreken.

Mvgr. IJmuiden   

 

 

Reputatie 2

Vandaag nieuwe tvbox gekregen maar heeft niets aan de klachten veranderd helaas,zou het modem niet goed functioneren of is het aanleveren van het signaal niet ok.

Reputatie 7

Hi @ramonreker, super goed dat je dit hier laat weten! Ik help je hier graag bij en heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat wij hier inderdaad verbeteringen in kunnen aanbrengen. Heel fijn dat je al aangeeft dat je enkele resets hebt uitgevoerd. Ik wil graag vragen of je het volgende kunt uitvoeren:

Kun je de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost, dan kan je ook nog testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Kan je aangeven wat jij precies ervaart met het beeld? Als mijn vorige tip het probleem niet aanpakt, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen en stuur ik een monteur aan. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent! 💪

Hi @IJmuiden, heel fijn dat je deze update hier deelt! Ervaar je ook echt blokken in beeld of vind je het beeld overall niet heel erg scherp? Zoals ik eerder aangaf, zijn mijn collega's hier nog steeds druk mee bezig. Het is juist hartstikke goed dat je nogmaals laat weten wat je ervaart, want ik wil dat jij helemaal tevreden bent. Omdat de beeldkwaliteit al door mijn collega's wordt opgepakt, help ik jou hier graag verder met het zwarte beeld dat jij af en toe ervaart bij het aanzetten van de tv. Ik heb jouw verbinding zojuist weer gecheckt en hier zie ik een zogenoemde lease time error in terug. Ik wil je dan ook vragen om een factory reset van het modem uit te voeren: 

Ervaar je hierna een verbetering? Mocht jouw afstandsbediening daarnaast ook nog steeds niet altijd goed reageren, dan stuur ik graag een nieuwe jouw kant op. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Heb zelf ook deze problemen met het beeld. Na contact met T-mobile word nu mijn router van Draytek vervangen voor een Zyxel ben benieuwd of dit het probleem gaat oplossen.

Reputatie 2

Hi @ramonreker, super goed dat je dit hier laat weten! Ik help je hier graag bij en heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat wij hier inderdaad verbeteringen in kunnen aanbrengen. Heel fijn dat je al aangeeft dat je enkele resets hebt uitgevoerd. Ik wil graag vragen of je het volgende kunt uitvoeren:

Kun je de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost, dan kan je ook nog testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Kan je aangeven wat jij precies ervaart met het beeld? Als mijn vorige tip het probleem niet aanpakt, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen en stuur ik een monteur aan. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent! 💪

 

 

 

Hoi @Lisa,

Ik heb die kabels allang vervangen. Het is en blijft een terugkerend probleem. Met steeds een beetje pleisterwerk, maar nooit een structurele oplossing.

Ook Gideon is hier al vaker over de vloer geweest. KPN ook ivm de kabels in de grond.

Wat ik ervaar is dat (volgens mij) tijdens drukke periodes sochtends en savonds het beeld blokkerig wordt. De ene keer valt ook het geluid gedeeltelijk weg en de andere keer blijft het alleen bij blokkerig beeld. Na reset werkt alles weer tijdelijk, maar wil niet blijven resetten.

Je gaf aan dat er qua verbinding wel te verbeteren valt. Hoe dan? En waarom is dit tijdens de eerdere problemen niet gelijk gecontroleerd en opgelost? Ik blijf zo wel bezig 😔

Reputatie 7
Badge +4

Hi @destugge, handig dat je dit aan ons terugkoppelt! Ik heb de verbinding uitgebreid uitgelezen, en ten tijde van jouw bericht, namelijk van 20-22 december, zie ik dat er instabiliteit is geweest. Sindsdien lijkt de verbinding erg goed te zijn geweest. Hopelijk ervaar jij dit ook zo? Als je weer blokbeeld ervaart, zou je mij dan aan kunnen geven welke van de lampjes op de bovenste rij van ons modem branden? Mochten er nog problemen spelen, dan ga ik zeker verdere stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat wij dit oplossen!

 

Hoewel ik er het volste vertrouwen in heb, ben ik ook benieuwd @alennno:wink:

Reputatie 7

Hi @ramonreker, top dat jij zo mega snel reageert! Check, helemaal helder. Ik baal ervan dat dit probleem bij jou blijft terugkeren. Om deze reden heb ik nogmaals Guidion aangestuurd, omdat ik zie dat de demping bij jou niet in orde is. Weet dat ik mij jouw reactie kan voorstellen, maar ik wil je heel graag vragen om het aankomende bezoek af te wachten. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat dit onlangs weer is ontstaan na het vorige bezoek van de monteur, dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven.

Guidion zal tijdens deze afspraak weer alles gaan uitsluiten om te zien waar het probleem zich precies voordoet, zodat dit structureel verholpen kan worden. Ik hoop dat er heel snel een plekje in hun agenda vrij is. Houd jij ons hier op de hoogte? Ik wil namelijk dat jij zo snel mogelijk van al deze problemen af bent en jij niet in de weer hoeft te blijven met resetten. 

Reputatie 2

Nog steeds klachten

 

Reputatie 2

Hi @ramonreker, top dat jij zo mega snel reageert! Check, helemaal helder. Ik baal ervan dat dit probleem bij jou blijft terugkeren. Om deze reden heb ik nogmaals Guidion aangestuurd, omdat ik zie dat de demping bij jou niet in orde is. Weet dat ik mij jouw reactie kan voorstellen, maar ik wil je heel graag vragen om het aankomende bezoek af te wachten. Het kan natuurlijk heel goed zijn dat dit onlangs weer is ontstaan na het vorige bezoek van de monteur, dus dit antwoord moet ik je schuldig blijven.

Guidion zal tijdens deze afspraak weer alles gaan uitsluiten om te zien waar het probleem zich precies voordoet, zodat dit structureel verholpen kan worden. Ik hoop dat er heel snel een plekje in hun agenda vrij is. Houd jij ons hier op de hoogte? Ik wil namelijk dat jij zo snel mogelijk van al deze problemen af bent en jij niet in de weer hoeft te blijven met resetten. 

Ik ben benieuwd. 10 Augustus komt Guidion pas.

Reputatie 7

Hoi @destugge ,

Ook ik heb geprobeerd verbinding te maken met het modem en daarmee de TV Box, maar merk dat er geen connectie is met het modem. Het kan natuurlijk zijn dat je deze van de stroom hebt afgehaald, maar het kan er ook op wijzen dat je een wegvallende verbinding hebt.

Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind: 

- Brandt de power led constant? 

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. 

Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7

Hi @Hupgerrie, heel fijn dat je mij jouw gegevens hebt gestuurd via een privébericht! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en allereerst zie ik maar twee van de vier TV Boxen terug in jouw verbinding. Ik zie dat jij onlangs een nieuwe switch hebt toegestuurd gekregen. Klopt het dat de andere twee TV Boxen hierop zijn aangesloten? Graag hoor ik van je of jij problemen ondervindt op de TV Boxen die rechtstreeks zijn aangesloten op het modem of juist op de overige twee Boxen? Als jij dit aan kan geven, dan kan ik verder op zoek naar de oplossing! 

Reputatie 7

Hoi @IJmuiden ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik vind het een duidelijk verhaal en denk dat een ruil van de TV Box dé oplossing is voor de problemen hierboven beschreven. Nu zie ik wel terug dat er in het verleden problemen zijn ondervonden met de Cloud Opnames en wil ik dubbelchecken of deze problemen ook niet voorkomen via dat platform. Als dat het geval is, dan moeten we daarvoor verder kijken. Mocht je dit kunnen uitsluiten, dan maak ik graag de ruil voor je in orde. 

Reputatie 7

Hi @ramonreker, top dat je gelijk een afspraak hebt ingeschoten! Ik hoopte alleen dat dit zeker eerder dan 10 augustus zou zijn. Het is momenteel wel vakantieperiode, dus ik vermoed dat er minder monteurs beschikbaar zijn. Heb je toevallig al gebeld naar Guidion met de vraag of er eerder een plekje vrij is dan 10 augustus? Je kunt hen vandaag nog tot 17:30 uur telefonisch bereiken: 088-2000151. Fingers crossed dat dit mogelijk is. 

Reputatie 2

Alles nagelopen maar storing is nog steeds niet opgelost,zou nu toch wel eens een definitieve oplossing willen,misschien nieuwe modem of signaal buiten en/of binnen onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @destugge, we gaan het definitief oplossen, dat weet ik zeker!

Laatste check aan jouw kant: krijg jij toevallig de volgende melding in beeld? → “Geen verbinding met TV platform.”

 

Het maakt niet uit of dat die rechtstreeks of via de switch loop.hij doet gewoon niks krijg alleen maar in beeld dat hij geen verbinding kan maken inmiddels werkt de internet verbinding op de pc beneden het ook niet meer.

Mvg Gerrie

Reageer