Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

441 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Haleluja_nl Goed dat je dit aankaart in dit topic, dit is natuurlijk niet de bedoeling! Ik heb gelijk het oude modem voor je omgewisseld met een nieuwer model, deze komt snel jouw kant op! Om de installatie te voltooien is er ook een monteur van Guidion aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met een link om de afspraak in te plannen. Laat je nog weten of dit het probleem heeft opgelost? Ik lees het graag terug! 

Wij hebben sinds kort de nieuwe mediabox ontvangen. Echter sinds 3 dagen hebben wij enorm haperend beeld op alle kanalen. We hebben 2 mediaboxen, beide zijn bekabeld aangesloten.

Als je een zender opzet dan heb je een 1-2 minuten goed beeld, daarna hapert het uiterlijk iedere 20 seconden. Dit gebeurt bij allebei de boxen bij verschillende tv's. Ik heb de mediaboxen al opnieuw gestart, dat heeft geen enkel effect gehad. Neem je een programma op in de cloud, en kijk je het daarna dan is er geen enkel probleem...

Ook ons glasvezelmodem is geherstart, (al vaak), en heeft de laatste tijd ook al een paar resets gehad.

Zou het aan het oude Draytek vigor 2132F reeks modem kunnen liggen? We hebben ook sinds een halfjaar bijna geen wifi signaal meer, en als je verbonden bent met whatever voor een apparaat haal je als je er vlak naast staat met geluk 800kb's download snelheid.

Een reactie zou fijn zijn, op moment is live tv kijken compleet onmogelijk.

 

Ook een vraag wanneer het eindelijk mogelijk is de duitse zenders op te nemen? Dat kon met de oude mediobox met harddisk recorder namelijk wel zonder problemen!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mathlener, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik zie niks geks omhoog komen. Zou je de TV Box en het Modem willen voorzien van een harde factory reset? Dit doe je zo:

 

Amino Aria (zonder harddiskrecorder)
Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Zyxel T-54

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

 

Is de verbinding nu weer stabiel? Zo niet, laat het dan gerust weten!

Verder valt de WiFi ook steeds weg. Zij. Wel verbonden met het netwerk maar hebben dan geen internet.

Op het modem knipperen de lampjes can internet en LAN constant...Netflix e.d. gaat gewoon goed,

Problemen beginnen meestal rond 18.30 tot 23.00

Sinds enkele dagen loopt het tv-beeld steeds vast. Ik heb glasvezel en een Zyxel modem en Huawei converter. Modem en converter en media box van stroom gehaald en weer opgestart. Daarna media box met ethernetkabel verbonden met modem, hielp niks, beeld bleef castlopen.... verbinding modem baar tv box gaat normaal via devolo homeplug, gaat al een half jaar goed...kan het aan de glasvezel aansluiting liggen?

Reputatie 7
Badge +8

@tazznl hier ben ik weer met een terugkoppeling! Zo te zien, is dit al gemeld en heeft het waarschijnlijk te maken met het slechte weer afgelopen dagen en het satelliet signaal die de contentleverancier hiervoor gebruikt. Ze zijn er in ieder geval dus mee bezig om het op te lossen!😊

Reputatie 7
Badge +8

Hi @tazznl , dank je wel voor het laten weten! Ik heb het direct doorgezet naar ons tv-team. Zij zullen hier bij de contentleverancier achteraan gaan. Hopelijk kun jij straks dan ook weer onbezorgd naar Discovery Science kijken! 😊

Bij welke zender ervaar je dit @tazznl? Ik kan wel aan de contentleverancier vragen of dit op de radar staat bij hen! 

Beste Jason van Odido. Wellicht kan je net zoals ik nu ook mijn bericht nalees ook zien dat het Discorvery Science is. Dat is een zender die bij jullie op 64 staat. 

:-) hoop je vraag tot al je tevredenheid te hebben beantwoord !

 

Reputatie 7
Badge +16

Bij welke zender ervaar je dit @tazznl? Ik kan wel aan de contentleverancier vragen of dit op de radar staat bij hen! 

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 

Ervaar ook soms haperend of zelfs op zwart gaan van bijv. Discovery Science. Maar heb dus in de gaten dat het bij de provider van dat kanaal moet liggen. Zowel Odido als ook Ziggo eenzelfde problemen qua dit. Kan je trouwens ook zien aan dat dan de ondertiteling gewoon doorloopt die wordt er na ontvangst pas in gemengd. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido Dat zal ik doen. Bedankt voor de snelle actie. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bartjeking, uiteraard is dat mogelijk. 

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven of alles het goed doet? Alvast bedankt!

Reputatie 1

Hey @Bartjeking, op dit moment hebt je twee kortingen op je abonnement: Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting per maand en Actie: Extra Interactieve TV Box gratis. Deze kortingen komen te vervallen en kan ik niet meer toepassen. De Entone Amulet kost daarentegen wel €10 per maand en de Amino €5 per maand. Wat ik kan doen is je TV Box omruilen en de kosten voor 1 jaar lang vergoeden. Dan heb je dezelfde korting nog voor een jaar. Dit wordt wel in 1x verrekend op een volgend factuur. Kan je me laten weten of ik dit kan doorvoeren? 

Bedankt Tommie, 

Als ik dezelfde functies wil behouden (met opnemen) zou dat een tariefverhoging van 15 euro per maand betekenen. Dat vind ik toch wel aan de hoge kant. Dan wil ik graag eerst proberen of een nieuw modem misschien een verbetering brengt. Ik begrijp dat daarbij wel het klantenvoordeel behouden blijft? Als dat zo is, kun je dat doorvoeren (zonder nieuwe box). 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bartjeking, op dit moment hebt je twee kortingen op je abonnement: Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting per maand en Actie: Extra Interactieve TV Box gratis. Deze kortingen komen te vervallen en kan ik niet meer toepassen. De Entone Amulet kost daarentegen wel €10 per maand en de Amino €5 per maand. Wat ik kan doen is je TV Box omruilen en de kosten voor 1 jaar lang vergoeden. Dan heb je dezelfde korting nog voor een jaar. Dit wordt wel in 1x verrekend op een volgend factuur. Kan je me laten weten of ik dit kan doorvoeren? 

Reputatie 1

Hey @Bartjeking, hiervoor ben je aan het juiste adres!

Het DrayTek modem is inderdaad verouderd en worden ook geen updates meer voor uitgestuurd. Deze ruil ik graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Daarnaast zie ik dat je twee verschillende TV Boxen hebt, de Amino en de Entone met harddiskrecorder. Wil je dat ik de Entone ook voor je omruil? Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Bedankt voor je reactie Tommie. Ik zou dit inderdaad graag in gang willen zetten (modem en tv boxen). Hopelijk is het hiermee opgelost. Het niet kunnen opnemen is jammer, maar daar kan ik wel mee leven (en eventueel cloud opnemen activeren). Veranderd er (los van fysieke opnamemogelijkeden) nog iets aan mijn abonnement? Met andere woorden; blijf ik hetzelfde bedrag betalen na deze upgrade? Als dat zo is, kun je het wat mij betreft in gang zetten 👍

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bartjeking, hiervoor ben je aan het juiste adres!

Het DrayTek modem is inderdaad verouderd en worden ook geen updates meer voor uitgestuurd. Deze ruil ik graag voor je om naar een Zyxel T-50. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Daarnaast zie ik dat je twee verschillende TV Boxen hebt, de Amino en de Entone met harddiskrecorder. Wil je dat ik de Entone ook voor je omruil? Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?

Reputatie 1

Goede avond,

Sinds dit jaar heb ik steeds vaker problemen met mijn modem en tv-ontvangers. Heb het vermoeden dat het na de update allemaal minder is geworden en de apparatuur na al die jaren verouderd is (draytek modem en entone ontvangers). Uiteraard heb ik alle andere stappen doorlopen, maar dat werkt alleen maar kortdurend. Kunnen jullie misschien kijken of mijn aparatuur nog geschikt is anno 2023? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Bart

Goedenavond,

sinds de vernieuwing van de software blijft het beeld regelmatig stilstaan waarna soms een foutmelding te zien is.

verschillende zenders op verschillende tijdstippen.

heel irritant. Postcode 2295MD

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 

Ik maak gebruik van de tv app op een LG tv en merk dat het signaal hapert bij downloaden via andere apparaten. Het lijkt of er niet genoeg bandbreedte overblijft voor het tv-signaal? Dat was bij gebruikt van de boxen nooit een probleem. Kunnen jullie daar iets aan doen?

Reputatie 1

Ik weet niet waar je de info vandaan haalt maar ik heb geen LAN poort 5 

De line in zit op de blauwe poort. LAN 1 is naar de TV. Verder geen kabels. 

Ik ga morgen weer bellen. Ik zou binnen 12 uur een monteur aan de lijn krijgen maar heb nog niets vernomen. 

Reputatie 1

Ga ik doen vanavond. Hou jullie op de hoogte. 

Reputatie 7
Badge +8

@2getherdiver Super om te horen! Wat betreft de tv heb ik gelijk in de verbinding gekeken. Ik zie dat het signaal zo nu en dan minder is dan dat zou moeten. Dit verklaart dan ook dat je de haperingen die je in vlagen ervaart. Je hebt de TV Box op LAN-poort 5 aangesloten op het modem volgens mijn lijnanalyse. Dit is een poort met 2500 Mbit/s doorgifte. Zou je de TV Box op één van de andere drie LAN-poorten willen aansluiten met de 1000 Mbit/s doorgifte en kijken of dit beter werkt?

Reputatie 1

Vandaag weer WiFi dankzij een hele handige medewerker. Beeld van de tv hapert bij vlagen nog steeds. 
@Cheyenne ik kan niet eens de router vinden al dan niet met een bekabeld WiFi punt in MPro mesh app. 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is goed @2getherdiver! Wat betreft de apparaten in de Mpro Mesh app, zou je eens in dit topic willen neuzen? Vermoedelijk moet jij de versterker ook eerst bekabeld aansluiten, of herinstalleren. Zou je mij willen laten weten wat de uitkomst is? Dankjewel!

Reputatie 1

Ik heb gisteren contact gehad met de service desk. Na een reset werkte het nog steeds niet naar behoren. Sterker nog, ik heb nu helemaal geen internet meer terwijl alle lampjes groen branden (router en wifispots) Ik hoop vandaag gebeld te worden door een monteur om de storing te verhelpen. WiFi spots staan op dezelfde punten als mijn vorige leverancier. Zou in een houten huis geen probleem moeten zijn. Blijft het probleem bestaan waarom ik mijn devices niet zichtbaar krijg in de MPro mesh app. Suggesties daarvoor zijn welkom. 

Reageer