Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dat is goed @2getherdiver! Wat betreft de apparaten in de Mpro Mesh app, zou je eens in dit topic willen neuzen? Vermoedelijk moet jij de versterker ook eerst bekabeld aansluiten, of herinstalleren. Zou je mij willen laten weten wat de uitkomst is? Dankjewel!

Reputatie 1

Ik heb gisteren contact gehad met de service desk. Na een reset werkte het nog steeds niet naar behoren. Sterker nog, ik heb nu helemaal geen internet meer terwijl alle lampjes groen branden (router en wifispots) Ik hoop vandaag gebeld te worden door een monteur om de storing te verhelpen. WiFi spots staan op dezelfde punten als mijn vorige leverancier. Zou in een houten huis geen probleem moeten zijn. Blijft het probleem bestaan waarom ik mijn devices niet zichtbaar krijg in de MPro mesh app. Suggesties daarvoor zijn welkom. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @2getherdiver, ik wil graag ervoor zorgen dat je zorgeloos kunt genieten van je wifi en tv! 😊 De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://community.t-mobile.nl/wifi-535/info-hoe-verbeter-ik-mijn-wifi-276063. Het aanpassen van het wifikanaal naar automatisch is vaak de oplossing. Heb je dit al geprobeerd? 
Daarnaast geef je aan dat de tv hapert, ervaar je dit met de zenders van je TV Box of op iets anders?

Reputatie 1

Hallo. Sinds 1 week T-mobile Thuis. Na installatie leek alles goed te werken maar heb toch een aantal zaken die ik niet voor elkaar krijg. De WiFi blijft ondermaats, ondanks een extra WiFi spot en de TV blijft haperen. Alles wat er op de site wordt aangeboden als oplossing werkt niet. MPro app maakt mijn router niet zichtbaar dus ik kan niets controleren. Ben nu al een week onderweg en niets helpt. Iemand nog een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +8

Geweldig @Loes1221! Ik heb het klantnummer hier in het topic verwijderd gezien je dit openbaar deelde. Ik ben meteen jouw verbinding in gedoken en ik zie dat het signaal de afgelopen dagen af en toe niet beschikbaar was. Nu zie ik dat de Media Converter 5 uur geleden weer online is gekomen. Wanneer deze wegvalt, valt ook het signaal op de tv kort weg. Daarnaast zie ik dat de TV Box langer dan een maand opafgebroken op de stroom staat. Zou je de TV Box ook kort van de stroom willen halen en opnieuw willen aansluiten? Soms heeft de TV Box een kleine schop onder de kont nodig om alles weer vlekkeloos te laten werken. 

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

 

Aangepast.

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

Klantnummer [Mod edit: klantnummer verwijderd]

Reputatie 7
Badge +8

@Loes1221 Dat zou niet moeten. Ik kijk graag met je mee in de verbinding hoe het in ieder geval bij jou zit! Zou je jouw profiel op de Community kunnen aanvullen met jouw klantnummer? Dan kan ik voor je aan de slag!

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 

Het probleem doet zich in heel West Brabant voor. Ligt dus bij T_mobile en niet bij ons.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bobbysworld, ik mis alleen nog een telefoonnummer. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je mobiele telefoonnummer? Dan kan ik de wijzigingen voor je in gang zetten! 

Hey @Bobbysworld , welkom op onze Community!

Het DrayTek moden en de Entone 510 zijn allebei inderdaad verouderd. Deze ruil ik graag meteen voor je om. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan je mij laten weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Thanks!

Beste Tommie,

Bedankt voor je reactie en voor je aanbod. Gaan we zeker op in. Het is niet leuk tv kijken zo…

Dus hoe sneller hoe beter;)

 

Met vriendelijke groet,

Bob van Kuijk

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bobbysworld , welkom op onze Community!

Het DrayTek moden en de Entone 510 zijn allebei inderdaad verouderd. Deze ruil ik graag meteen voor je om. Let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het modem en Media Converter te installeren, geen zorgen, dit is zo gepiept. Kan je mij laten weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Thanks!

Dag,

Na de update van afgelopen zomer, valt ons beeld steeds stil en op zwart… en krijgen de melding dat het kastje opnieuw verbinding moet maken. Dit ongeveer om de 5 tot 10 minuten… en op sommige zenders nog vaker... Erg vervelend!

Nou zijn wij al enige tijd klant bij jullie en hebben nog het oude Entone kastje 510b in combinatie met de Draytek Vigor 2132FVn router. Ik heb hier op de community gelezen dat het aan het oude kastje zou liggen en dat er een vervangende opgestuurd kan worden. Nou heel graag!!

Ik hoor graag van jullie!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dakku000, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik zie inderdaad dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Zij hebben een ticket voor je aangemaakt en onze techneuten gaan hard aan de slag om dit zo snel mogelijk op te lossen! 

Reputatie 1

En dan krijg ik in het weekend een mail dat de storing is opgelost........…

Alleen de storing is nog helemaal niet opgelost.

Dus weer gebeld en zij wist mij te vertellen dat het aan de coufirter zou liggen.......…

Dus nu maar wachten op telefoontje van technische dienst....?

Straks mijn dagen zonder internet maar declareren .

Zo slecht en jammer dit

Reputatie 1

Zins dus mijn aanvraag naar sneller internet , nu helemaal geen internet en TV meer ...........…

Alles meerdere keren gereset, ( zoals vermeld op T-mobile ) niets helpt.

Helpdesk medewerker lukt het ook niet.

Alles gecontroleerd ( ook kabels , stekkers enz )

Dus nu fijn weekend zonder TV en internet

Ergste is nog dat er op 2 computers gewerkt moet worden en we nu dus elders moeten gaan zitten.

Ticket aangemaakt voor technische dienst en nu maar weer hopen dat die dit maandag op kunnen lossen.

Wij zijn niet blij .

Alweer 4 maanden problemen , netjes €78 per maand betalen , maar oplossingen ver te zoeken.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@dakku000, bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga er vanuit dat je een groot verschil gaat merken. Ervaar je hierna als nog problemen met de TV Box, trek dan alsjeblieft aan de bel. Dan ga ik het voor je uitzoeken! 

Reputatie 1

De 2 tv kastjes waarbij de TV storing heeft zijn de Aria 610.

Op de Entone Amulet geen storingen.

Ik heb de internet snelheid op mijn abelement nu dus op 100mb gezet via my T-Mobile en inderdaad zou daar ook verbetering kunnen plaats vinden.

Ik kijk dit weer even aan en zal jou dan weer op de hoogte brengen.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @dakku000, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Ik zie dat je drie TV Boxen hebt, op welke van die drie ervaar je dat. Op een Amino Aria 610 of op de Entone Amulet 515. Daarnaast is me opgevallen dat je nog een oud abonnement hebt met 50 Mbp/s internetsnelheid. Dit bieden we op dit moment niet meer aan. Het downloaden kan dan een probleem zijn. Dit vergt namelijk veel voor zo'n lage snelheid. Ik raad je daarom aan om minimaal 100 Mbp/s te nemen. Dit kun je makkelijk veranderen in My T-Mobile!  

Reputatie 1

Beste " Tommie ",

Enige tijd geleden dus nieuwe modem geïnstalleerd door monteur en heb het eerst even aangekeken of dit nu een verbetering gaf.

TV heeft nu minder storing,  maar op moment dat er iemand in huis op zijn pc gaat downloaden ( bv games ) kunnen wij geen TV meer kijken en continu een stilstaand beeld.

De TV boxjes uit gezet  ( uit stopcontact en niet meer aangesloten ) die op dat moment niet nodig waren , maar geen effect.

TV boxjes omgewisseld , maar geen effect.

Mijn zoon op halve snelheid gaan downloaden en ja hoor , TV blijft keurig aan.

OK  , dus als je de halve internet snelheid gebruikt van T-Mobile , heb je kans dat je geen of minder storing ondervind .

Maar juist die internet snelheid zou zo interessant zijn voor de klant ( en dus ook voor ons ).

Zelf nog even getest met een laptop die een Windows update ging downloaden , en meteen weer stilstaand beeld op TV.

Deze storing hebben wij al die jaren niet gehad. Totdat het " nieuwe TV kijken " door T-mobile werd geïntroduceerd. 

Het ligt niet aan de modem of TV  kastjes !!!

Ik hoop dat T-Mobile snel met updates komen die dan wel werken.

Op dit moment wegen de T-mobile kosten niet meer op tegenover wat we daarvoor krijgen.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

@dakku000 bedankt voor je snelle reactie!

Dit kan inderdaad door de DrayTek komen, we laten de TV Boxen, voor nu, voor wat het is. Ik heb het modem voor je omgeruild, hier zul je nog een bericht over ontvagen en de zending is te volgen in My T-Mobile. Ook zul je zo een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur, let er wel op dat het apparatuur eerst binnen moet zijn. Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven? Heb je daarna nog last van de TV Boxen, dan help ik je daar graag verder mee!

Reputatie 1

Tommie,

Dank voor uw snelle reactie.

De storingen treden vooral op juist bij de " gewone " tv boxen zonder harddisk recorder.

Maar zelf denken wij dat het aan de verouderde modem ligt want deze storing treed meeste op als er iemand in huis ook aan het downloaden is ( computer ).

Dus ik zou graag een vernieuwde modem ontvangen en dan kijken of dit afdoende opgelost zal zijn.

Dat er dan een monteur moet langs komen is geen probleem.

Graag hoor ik van u wat ik hiervoor verder moet doen.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dakku000, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik ben direct voor je gaan kijken. Ik zie dat je in bezit bent van drie TV Boxen, ervaar je dit op alle drie de TV Boxen of op één enkel? Je hebt namelijk ook nog een oude TV Box met harddiskrecorder, met deze TV Box zijn inderdaad, na de update, een aantal fouten ontdekt. Ik hoor graag met welke TV Boxen je dit ervaart, ik wissel deze graag voor je om! De Entone Amulet 515 met harddiskrecorder sturen wij niet meer uit. Als ik de TV Box omruil zul je een Amino Aria 610 ontvangen. Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis.

 

Daarnaast zie ik dat je nog een DrayTek modem hebt, dit modem is ook verouderd en hier worden geen updates meer voor uitgestuurd. Dit modem ruil ik ook voor je om naar een Zyxel T-50, hiervoor dient wel een monteur langs te komen. De monteur komt dan het modem en Media Converter installeren. Ik zet dit graag direct voor je in gang! Wil je mij laten weten of ik dit kan doen? Let er wel op dat het modem en Media Converter door ons verzonden wordt en niet met de monteur meekomt. Je krijg dan een link toegestuurd om een afspraak in te plannen met de monteur, het apparatuur dient aanwezig te zijn voordat de monteur langs kan komen.

Reputatie 1

Elke dag wel een stilstaand beeld op mijn tv.

En soms zelfs voor langere tijd.

Nooit storing in mijn woongebied volgens TMobile.

Wordt er niet goed van ( natuurlijk alle testen zoals omschreven meerdere keren uitgevoerd ).

Klantenservice niet bereikbar en dus geen oplossing.

Ik geef het nog een maand en zal anders toch overstappen.

Deze storing is trouwens vanaf " het nieuwe TV kijken " 

Waardeloos.

Mvg Harold 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bras, ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken!

Ik zie dat het ticket hiervoor nog open staat. Het antwoord hierop zal ik moeten afwachten voordat ik verdere acties kan verrichten. We wachten af.

Reageer