Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld

Toon eerste reactie

443 reacties

Reputatie 7

Hi @janjunior81, graag wil ik bij je checken of jij nog last hebt van dit issue? Zo ja, dan zie ik graag een voorbeeld tegemoet. Dan kan ik namelijk een verzoek indienen bij de technische dienst. Ik hoop enorm dat jij inmiddels probleemvrij bent en daarom nog geen voorbeeld hebt doorgezet! 😁🤞

Reputatie 3

Goedemorgen @IJmuiden, bedankt voor je feedback en sorry dat het probleem weer teruggekeerd is. Mag ik je verzoeken om het modem samen met de box op de volgende manier te herstarten? De software en prestaties van de vervangende TV Box hebben pas echt effect wanneer het modem ook herstart is en ik zie dat het modem nu reeds 42 dagen onafgebroken online is.

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Dit zou de verbinding naar en van de tv volledig moeten herstellen.

Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!

Goedenavond @Jason, Helaas moesten we vandaag (13-5-2022) de TV-Box van de stroom halen en dan weer onder stroom zetten om er weer leven in te krijgen.

Want bij het gewoon aanzetten reageerde de Box niet op de afstandsbediening pas nadat we de Box van de stroom hadden gehaald reageerde die weer.

Wij hopen van harte dat T-Mobile nu eens met een definitieve oplossing komt i.p.v. tijdelijke anders gaat het een lang jaar worden.

Gr. IJmuiden   

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bartjeking, op dit moment hebt je twee kortingen op je abonnement: Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting per maand en Actie: Extra Interactieve TV Box gratis. Deze kortingen komen te vervallen en kan ik niet meer toepassen. De Entone Amulet kost daarentegen wel €10 per maand en de Amino €5 per maand. Wat ik kan doen is je TV Box omruilen en de kosten voor 1 jaar lang vergoeden. Dan heb je dezelfde korting nog voor een jaar. Dit wordt wel in 1x verrekend op een volgend factuur. Kan je me laten weten of ik dit kan doorvoeren? 

Nog steeds geen verbetering geluid wordt steeds slechter alle stekkers vernieuwd kan iemand zien wat er aan de hand is.
Net weer alles geprobeerd, andere kastje aangesloten weer alles uitgezet gereset weer alles opnieuw nu eveeneens geen wifi verbinding meer te krijgen... ik word hier moe van ik ga m nog een keer opnieuw opstarten maar ik krijg gewoon geen antwoord en geen contact met jullie lekker zeg en wat nu... zolang ik de rekeningen maar blijf betalen dit moet nu toch snel opgelost worden maar als ik een betaling storneer want gebeurd er dan..... heb ik helemaal niks meer want ik ga ervan uit dat jullie dan wel heel snel handelen
Reputatie 7
Hi moow!



Super goed van je dat je alles geprobeerd hebt. Je verdient een pluim! Ik kan me goed voorstellen dat slecht geluid en slecht beeld je niet blij maken. Ik heb direct naar jouw verbinding gekeken en vanuit je modem wordt er in ieder geval een goed signaal uitgegeven. Dat is een goed teken, de fundering van jouw TV-signaal is in ieder geval goed! We gaan samen op zoek naar de oplossing.



Met welke TV Box heb jij last van slecht beeld en geluid? Gebruik je deze TV Box draadloos? Met deze informatie kan ik op zoek naar een passende oplossing voor je. Laat het me weten!
Reputatie 3

Beste helpdesk,

Sinds gisterenavond heb ik continue blokkerig beeld op elke zender.

Wat heb ik ondertussen gedaan:

Tv box 30sec van de stroom gehaald.  Geen verschil

Tv, Tv box, router, glasvezel convertor 1 minuut van de stroom gehaald. Geen verschil.

Bekabeling (UTP) vervangen. Geen verschil

Andere poort op router geprobeerd. Geen verschil.

Reset van Router. Geen verschil. 

Een reset van de TV box is bij mijn Entone alleen via het menu mogelijk. Geen harde reset dus. Maar ook geen verschil.

De hdmi aansluiting op de TV heb ik ook gewisseld. Geen verschil 

Andere HDMi kabel. Geen verschil.

Als ik het menu open van de tvbox heb ik strak beeld . 

Als ik een opname afspeel heb ik strak beeld.

 Het ligt aan het signaal wat binnenkomt of aan de verwerking in de tvbox van het binnenkomende signaal. 

Meer kan ik niet doen volgens mij. Graag hulp of advies.

Jeroen.

Reputatie 3

Hi @ramonreker, super goed dat je dit hier laat weten! Ik help je hier graag bij en heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat wij hier inderdaad verbeteringen in kunnen aanbrengen. Heel fijn dat je al aangeeft dat je enkele resets hebt uitgevoerd. Ik wil graag vragen of je het volgende kunt uitvoeren:

Kun je de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aansluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost, dan kan je ook nog testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Kan je aangeven wat jij precies ervaart met het beeld? Als mijn vorige tip het probleem niet aanpakt, dan ga ik de hulptroepen voor jou inschakelen en stuur ik een monteur aan. Ik wil namelijk dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent! 💪

Hi @IJmuiden, heel fijn dat je deze update hier deelt! Ervaar je ook echt blokken in beeld of vind je het beeld overall niet heel erg scherp? Zoals ik eerder aangaf, zijn mijn collega's hier nog steeds druk mee bezig. Het is juist hartstikke goed dat je nogmaals laat weten wat je ervaart, want ik wil dat jij helemaal tevreden bent. Omdat de beeldkwaliteit al door mijn collega's wordt opgepakt, help ik jou hier graag verder met het zwarte beeld dat jij af en toe ervaart bij het aanzetten van de tv. Ik heb jouw verbinding zojuist weer gecheckt en hier zie ik een zogenoemde lease time error in terug. Ik wil je dan ook vragen om een factory reset van het modem uit te voeren: 

Ervaar je hierna een verbetering? Mocht jouw afstandsbediening daarnaast ook nog steeds niet altijd goed reageren, dan stuur ik graag een nieuwe jouw kant op. Ik hoor het graag van je! 

Hoi @Lisa , Even een reactie op je vragen. 1 wat betreft het beeld, dat is niet blokkerig het is niet scherp. 2. wat het zwarte beeld betreft dat is nog zo en waar ik vandaag 31-07-2022 achter kwam is nadat ik een opgenomen film had bekeken (waar ik geen opmerking over heb alles deed het naar behoren) en ik de film na afloop meteen wiste ik op de return knop drukte om terug naar tv te gaan er achter kwam dat ik inderdaad de zender had die opstond van waar ik naar opnamen ging. Alleen toen hij daar opstond de tv-box niet meer op de afstandsbediening reageerde kon alleen de tv en box er nog mee uitzetten heb toen gelijk ook maar weer eens de stekker van de tv-box eruit en na een tijdje er weer in gedaan omdat ik inderdaad weer last had van zwart beeld en geen info balk onder. Dat werkt dan weer voor even en dat ik aan het zappen was ik op de kanalen 14, 15, 19 en 20 wel de info had wat er te zien zou moeten zijn en wat het volgende programma is alleen geen beeld. Heb toen de stekkers van de tv-box, modem en tevens de netwerk kabel eruit gehaald. Na pakweg 2 minuten de stekker van het modem er in gewacht tot de lampjes branden zoals ze moeten branden. Stekker van de tv-box erin gewacht tot ik te zien kreeg dat de network cable erin moest maar helaas het had geen effect op de kanalen die ik hierboven heb beschreven die bleven zwart beeld geven wel info. Al met al wordt de frustratie steeds groter en de oplossingen niet echt vorderingen te maken. Gezien de tijd die nu al verstreken is sinds mijn eerste klacht zou ik het niet meer als billijk vinden als T-Mobile eens met een compensatie kwam en dat is niet omdat het de ergernis en frustratie wegneemt maar meer dat je het gevoel krijgt dat je serieus wordt genomen in plaats van het aandragen van tijdelijke oplossingen of erger helemaal geen verbetering.

Mvgr. IJmuiden   

 

Hoi Sterre ik heb beide tv boxen (ik heb er 2, 1 standaard en 1 extra voor boven zonder opnemen, maar die tv is kapot dus die gebruiken we nog steeds niet) aangesloten met kabels maar beide geven slecht geluid en haperend beeld. Dan valt ook de internet verbinding steeds weg of al die lampjes van de modem blijven knipperen. Ook radio is slecht bijna niet te verstaan.
Wij hebben precies hetzelfde. Het ligt aan het tv kastje wat niet meer van deze tijd is.

Er is niks mis met het internet, er is ook niks mis met je kabels. Immers na heel lang wachten werkt vaak de tv wel weer redelijk.



Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat tmobile de software heeft geupdate en iets goed heeft verkloot of dat de brakke tv kastjes simpelweg te oud zijn en het niet meer trekken (software word wel steeds geupdate). Sinds het niet meer Vodafone is hebben wij significant meer gezeur. Het modem kan je gelukkig zelf vervangen voor eentje die niet antiek is maar het tv kastje kan je niet zelf vervangen.



Wij hebben al een monteur over de vloer gehad, die reset alles, dan werkt het 10 minuten maar vervolgens zit je met hetzelfde probleem.
Reputatie 1

Hey @Bartjeking, op dit moment hebt je twee kortingen op je abonnement: Interactieve TV Box met hdrecorder, €5 korting per maand en Actie: Extra Interactieve TV Box gratis. Deze kortingen komen te vervallen en kan ik niet meer toepassen. De Entone Amulet kost daarentegen wel €10 per maand en de Amino €5 per maand. Wat ik kan doen is je TV Box omruilen en de kosten voor 1 jaar lang vergoeden. Dan heb je dezelfde korting nog voor een jaar. Dit wordt wel in 1x verrekend op een volgend factuur. Kan je me laten weten of ik dit kan doorvoeren? 

Bedankt Tommie, 

Als ik dezelfde functies wil behouden (met opnemen) zou dat een tariefverhoging van 15 euro per maand betekenen. Dat vind ik toch wel aan de hoge kant. Dan wil ik graag eerst proberen of een nieuw modem misschien een verbetering brengt. Ik begrijp dat daarbij wel het klantenvoordeel behouden blijft? Als dat zo is, kun je dat doorvoeren (zonder nieuwe box). 

Reputatie 7
Hoi Sterre ik heb beide tv boxen (ik heb er 2, 1 standaard en 1 extra voor boven zonder opnemen, maar die tv is kapot dus die gebruiken we nog steeds niet) aangesloten met kabels maar beide geven slecht geluid en haperend beeld. Dan valt ook de internet verbinding steeds weg of al die lampjes van de modem blijven knipperen. Ook radio is slecht bijna niet te verstaan.



Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Daar kan ik wat mee. Ik wil graag je modem een fabrieksreset geven. Hierdoor schud ik hem wakker als het ware. Dat betekent wel dat jouw ingestelde gegevens verloren gaan, zoals een eigen gemaakt wifiwachtwoord. Daarom heb ik jouw toestemming nodig. Dus: mag ik jouw modem van afstand resetten?
Reputatie 7
Badge +9

Hey @Bartjeking, uiteraard is dat mogelijk. 

Ik heb alles voor je in gang gezet, je ontvangt zo direct een bericht met de wijzigingen en om een afspraak in te plannen met de monteur. Ook is dit terug te zien in Mijn Odido, hier kun je ook de zending volgen van je pakket. Het modem en Media Converter worden door ons afzonderlijk verstuurd en komen niet samen met de monteur. Het modem en Media Converter dienen dan ook eerst ontvangen te zijn voordat je de afspraak met de monteur inplant. Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven of alles het goed doet? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Wij hebben precies hetzelfde. Het ligt aan het tv kastje wat niet meer van deze tijd is.

Er is niks mis met het internet, er is ook niks mis met je kabels. Immers na heel lang wachten werkt vaak de tv wel weer redelijk.



Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat tmobile de software heeft geupdate en iets goed heeft verkloot of dat de brakke tv kastjes simpelweg te oud zijn en het niet meer trekken (software word wel steeds geupdate). Sinds het niet meer Vodafone is hebben wij significant meer gezeur. Het modem kan je gelukkig zelf vervangen voor eentje die niet antiek is maar het tv kastje kan je niet zelf vervangen.



Wij hebben al een monteur over de vloer gehad, die reset alles, dan werkt het 10 minuten maar vervolgens zit je met hetzelfde probleem.




Hi bremg! Wat jammer dat je er zo over denkt, ik wil je graag een positieve indruk van T-Mobile Thuis achterlaten. We updaten inderdaad regelmatig de software, zodat het gebruiksgemak alleen maar beter wordt voor onze klanten. Dit zijn geen updates die de TV Boxen niet aankunnen en we voeren de updates zorgvuldig uit. Het enige kwaaltje dat de TV Box zonder opnamefunctie kan vertonen is traag zappen. Hier zijn we ons van bewust en daarom hebben wij sinds februari 2018 nieuwe TV Boxen aangeschaft.



Met de TV Box van moow is niets mis. Blokkerig of haperend beeld/geluid komt doordat het modem of de TV Box 'wakkergeschud' moet worden, de internetlijn niet goed binnenkomt in het modem of dat de TV-kabels intern kapot zijn. Ook kan dit probleem zich voordoen als een TV Box niet bekabeld is aangesloten, maar via adapters. We checken alles en doen er alles aan om de juiste oplossing te bieden zodat moow, jij en al onze klanten perfect TV kunnen kijken. Mijn collega's en ik willen de nodige ontspanning niet van jullie wegnemen. Mocht ik je kunnen helpen met een vraag over jouw diensten, laat je me het dan weten? Ook voor jou zoek ik graag alles grondig uit.
Reputatie 7

Hi @janjunior81 @ramonreker ,

Thanks voor jullie updates! Door jullie bericht ben ik erg benieuwd of er naast de problemen met de TV, ook problemen worden ondervonden wanneer je naar de algemene verbinding kijkt. Valt bijvoorbeeld, wanneer de TV wegvalt, ook de internetverbinding weg? 

Reputatie 2

Hi @janjunior81 @ramonreker ,

Thanks voor jullie updates! Door jullie bericht ben ik erg benieuwd of er naast de problemen met de TV, ook problemen worden ondervonden wanneer je naar de algemene verbinding kijkt. Valt bijvoorbeeld, wanneer de TV wegvalt, ook de internetverbinding weg? 

Hoi, nee de verbinding internet is prima. Ik moet wel vaak de modem resetten voordat het beeld goed is. Alleen de tv box is niet voldoende

Reputatie 7
Yes! Wat super dat je jouw oplossing met de Community deelt, Pekon! Je helpt niet alleen je mede-klanten, maar ook geef je ons een waardevolle tip die wij kunnen doorvoeren om nog meer klanten van een goede oplossing te voorzien. Heel erg bedankt daarvoor!
Reputatie 1
bij mij is het weer zover, wazig beeld. Niet zo zeer bokkerig, maar meerjarig/dubbel. TV box al gereset (middels stroom eraf gehaald) evenals het modem, maar dit heeft geen effect. Is er een storing bekend in midden-limburg?
Reputatie 7
Hi Siddartha, ik heb het meteen voor je nagekeken maar er was geen storing in jouw omgeving. Als het nog vaker voorkomt dan kan ik je TV Box op afstand een fabrieksreset geven. Als je hier gebruik van wil maken geef mij dan even een seintje, dan voer ik de rest voor je uit!

Mijn Entone televisie ontvanger heeft regelmatig foutmeldingen. Het beeld is dan zwart en we horen geen geluid. Rechts bovenin komt de melding "Er is een fout opgetreden...."

Begin gemist werkt wel. Het probleem doet zich voor met Live televisie.

Aan het begin hielp het om router en modem te herstarten, maar ook dat werkt nu niet meer.

Evt. Opnames zijn verwijderd en de televisie ontvanger is al meerdere keren opnieuw opgestart.

Zou een vervangende ontvanger de oplossing zijn?

Reputatie 7
Badge +5

Dank @Druif53! Ik heb de technische dienst geïnformeerd, er zal een onderzoek worden gestart. Hou er rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren. We houden je op de hoogte als het probleem is opgelost. Zou je de betreffende TV Box wel aangesloten willen laten? Dit is belangrijk, zo kan de technische dienst altijd bij deze box om bepaalde informatie op te halen. Eventueel kan je op deze televisie de T-Mobile TV app downloaden of de TV Anywhere app streamen. Dank voor je geduld, dit komt helemaal goed! 

Reputatie 1
Hi Siddartha, ik heb het meteen voor je nagekeken maar er was geen storing in jouw omgeving. Als het nog vaker voorkomt dan kan ik je TV Box op afstand een fabrieksreset geven. Als je hier gebruik van wil maken geef mij dan even een seintje, dan voer ik de rest voor je uit!



Hoi Brian, thanx... vanavond was het beeld wel weer ok, alleen het voetbal niet... :)

Mocht ik weer problemen hebben dan laat ik het weten.
Sinds een paar maanden klant van T-Mobile thuis en alles behalve tevreden. In het begin leek alles prima te zijn maar na enkele maanden werkt het voor geen meter meer.



Internet verbinding is slecht/langzaam

Opnames van de tv zijn halverwege geblokt

Simpel tv kijken werkt selcht

Navigeren door de tv menus is een drama

Niet alle zenders terug kunnen kijken

Klantenservice is onvriendelijke en slecht te bereiken



Ik ben redelijk handig op dit gebied (internet en tv) en heb alle mogelijke staplen gedaan maar niks helpt. Als iemand mij nu de keuze zou geven om over te stappen naar een andere provider dan ben ik weg. Dan maar wat meer betalen voor werkend internet en tv.



Graag wil ik dat Tmobile contact met mij opneemt om de mogelijkheden/oplossingen te bespreken.



Met vriendelijke groet,



Andor
Reputatie 7
Hi Andorbast, ik zorg er graag voor dat je weer overal zonder zorgen gebruik van kan maken! Ik heb meteen met je meegekeken en met je binnenkomende verbinding lijkt gelukkig niks mis dus dat is een goed begin! Ik loop de rest graag even punt voor punt met je door:



Je geeft aan dat je een slechte of trage internetverbinding hebt, geldt dit zowel bekabeld als via Wifi of alleen voor Wifi? Als het alleen om de Wifi gaat dan zou je de 5 Ghz verbinding op je modem aan kunnen zetten (je hebt deze op dit moment uit staan). Met 5 Ghz haal je hogere snelheden maar het bereik van het signaal is wel kleiner. Ook het aanpassen van je Wifi kanaal kan al een verbetering oplevering. In ons Wifi topic lees je hier meer over!



Ervaar je ook problemen met je vaste verbinding? Voer dan de volgende stappen uit:



Ontkoppel de netwerkkabels (inclusief die van de TV Box) van je modem en haal de TV Box van de stroom. Geef de modem een fabrieksreset door de reset of 'FR' knop een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker totdat je alle lampjes zit branden.

Sluit de TV Box weer aan op de stroom en zet deze aan. Je ziet dan een melding in beeld verschijnen, sluit op dat moment de netwerkkabel ook weer aan, de TV Box gaat dan opnieuw de instellingen ophalen.



Als je na deze stappen nog steeds problemen ervaart met je vaste verbinding zou je dan bij willen houden wanneer dit speelt en op dat moment een speedtest uit willen via de Ookla Speedtest app? Dan ga ik met deze resultaten voor je aan de slag!

Dag,

Na de update van afgelopen zomer, valt ons beeld steeds stil en op zwart… en krijgen de melding dat het kastje opnieuw verbinding moet maken. Dit ongeveer om de 5 tot 10 minuten… en op sommige zenders nog vaker... Erg vervelend!

Nou zijn wij al enige tijd klant bij jullie en hebben nog het oude Entone kastje 510b in combinatie met de Draytek Vigor 2132FVn router. Ik heb hier op de community gelezen dat het aan het oude kastje zou liggen en dat er een vervangende opgestuurd kan worden. Nou heel graag!!

Ik hoor graag van jullie!

Reageer