Ik heb haperend/slecht beeld


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 699 reacties

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


367 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Barbara Bek Er is momenteel een storing gaande. Als je op pauze drukt en kort daarna op play heb je als het goed is weer beeld. Dat is dan zo goed als live (ongeveer een halve minuut vertraging). Dit moet je wel herhalen als je zapt. Zo kun je tot het is opgelost toch TV kijken.

UPDATE: De storing zou opgelost moeten zijn. Werkt het inderdaad weer?

Goedemiddag, ik kan nog steeds alleen Ned 1,2 en 3 kijken, de radio doet het gewoon en het menu en opgenomen programma’s doen het ook gewoon. 
 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

groetjes Barbara 

Reputatie 6
Badge +2

Dank @Druif53! Ik heb de technische dienst geïnformeerd, er zal een onderzoek worden gestart. Hou er rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren. We houden je op de hoogte als het probleem is opgelost. Zou je de betreffende TV Box wel aangesloten willen laten? Dit is belangrijk, zo kan de technische dienst altijd bij deze box om bepaalde informatie op te halen. Eventueel kan je op deze televisie de T-Mobile TV app downloaden of de TV Anywhere app streamen. Dank voor je geduld, dit komt helemaal goed! 

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box. Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit, dus ik wil dit graag controleren. Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat, en wat je precies ziet op de zenders die niet werken? Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. Dankjewel!

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box.
Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? - Ja, het verhuist mee.

Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit. - Kan kloppen. Ik heb de oude met HD weer aangesloten, zodat we op beide plaatsen alles hebben. Vanaf nu staat de niet goed werkende weer even aan.

Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat?
RTL 4,5,8 en Z
SBS 6,7,9
Disney/Veronica
Net 5
Comedy Central
MTV
FOX
TLC
Paramount
Nickelodeon
Eén
Canvas
Ketnet
24Kitchen
National Geographic
Discovery
Animal Planet
Eurosport 1, 2
ESPN
Cartoon Netwerk
CNN
Stingray Classic
Ukraine 24

Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? - Zwart en geen geluid maar wel de zenderinfo en geen foutmelding.


Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. - Rechtstreeks, zonder switch.

 

Reputatie 6
Badge +2

Dank voor het checken @Druif53! Het probleem blijft dus, ook op de nieuwe TV Box. Heb je deze ook al eens omgewisseld van plek met de TV Box die wel werkt? Verhuist het probleem dan opnieuw mee, of blijft het probleem op dezelfde plek? Als ik de verbinding uitlees ziet de stream er van beide TV Boxen goed uit, dus ik wil dit graag controleren. Kun je mij ook vertellen om welke zenders het precies gaat, en wat je precies ziet op de zenders die niet werken? Is het beeld hier gewoon zwart maar zie je wel de informatie van de zender onderaan het beeld, of krijg je een foutmelding? Ik ben ook benieuwd of beide TV Boxen rechtstreeks staan aangesloten op het modem met een internetkabel, zonder switch ertussen. Dankjewel!

Ik maak geen gebruik van externe apparatuur. De favorieten instelling gecheckt: staat op "alle zenders ". Dat is het dus niet.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @martijnt73, dankjewel voor de aanvulling - helemaal helder! Fijn om te weten dat je zelf al het één en ander getest hebt. Heb je de App ook al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om het issue met het beeld en geluid te bestrijden? Kun je aangeven wat je graag terug zou willen zien in de menusturing? Dan zet ik dit graag door als feedback. Ik wil je vragen om een zogenoemde powerflip uit te voeren: 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Kun je aangeven of je hierna een verbetering hebt opgemerkt? 😊

Hi @Druif53, heel goed dat je dit meteen laat weten! Ik had ontzettend gehoopt dat je met de nieuwe TV Box probleemvrij zou zijn. Maak je ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik wil checken of je wellicht alleen de zenders ziet die als 'Favoriet' gemarkeerd zijn. Dit controleer je als volgt: 

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten. Als je de knop: "Activeer alle zenders" ziet, dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier ook weer uitschakelen, zodat je weer weer alle zenders hebt.

Was dit de boosdoener? Ik hoor het graag, want ik wil dit heel snel oplossen!

Hi @Druif53, top dat je de nieuwe TV Boxen meteen hebt geïnstalleerd! Dankjewel voor het doorgeven. Zo te lezen ligt het issue inderdaad aan de TV Box. Sorry hiervoor. Ik heb je meteen een nieuwe TV Box toegestuurd. Laat je hier weer een korte terugkoppeling wanneer deze binnen is? Dan hoop ik te lezen dat alle twee de TV Boxen perfect werken. 

Bedankt voor het opsturen van een nieuwe TV- Box, maar……… precies hetzelfde euvel. Geen beeld en geluid op een aantal zenders en perfecte ontvangst op de andere. De andere Box doet het nog steeds prima.

Hi @martijnt73, heel goed dat je dit navraagt! Je hoort zonder problemen tv te kijken, dus ik help je hier graag mee. Kun je aangeven of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? En ervaar je dit op alle zenders of op een paar zenders in het bijzonder? Op dit moment heb ik nog niet doorgekregen dat er een update aan zit te komen, maar mijn collega's zijn achter de schermen altijd beter om onze Apps te verbeteren. Als er een nieuwe update aankomt, dan stellen we iedereen hiervan op de hoogte. Voor nu wil ik in ieder geval zorgen dat je van deze problemen af bent! 💪

Hi, op alle zenders. Had eerst 2 van die kastjes waarbij de ene zelfs elke 5 seconden een drop-out had. Die is inmiddels retour. Via HDMI is het kastje gekoppeld aan een Marantz receiver en die gaat naar de LG tv. Rechtstreeks ook getest en toen waren er ook drop-outs.  Daarnaast is de bediening traag en de menusturing laat ook te wensen over. Had gehoopt dat er inmiddels wel wat verbetering zou zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Druif53, top dat je de nieuwe TV Boxen meteen hebt geïnstalleerd! Dankjewel voor het doorgeven. Zo te lezen ligt het issue inderdaad aan de TV Box. Sorry hiervoor. Ik heb je meteen een nieuwe TV Box toegestuurd. Laat je hier weer een korte terugkoppeling wanneer deze binnen is? Dan hoop ik te lezen dat alle twee de TV Boxen perfect werken. 

Vandaag heb ik 2 nieuwe boxen geïnstalleerd. Op één ervan krijg ik geen beeld op een heleboel (commerciële) zenders, zoals alle RTL-kanalen, SBS6, etc.. Zoals jullie adviseren heb ik de boxen even omgewisseld, waarbij bleek dat het echt aan de box ligt. De andere doet het prima op 2 televisies.

 

Een vervangende box sturen?

Reputatie 7
Badge +4

Hi @martijnt73, heel goed dat je dit navraagt! Je hoort zonder problemen tv te kijken, dus ik help je hier graag mee. Kun je aangeven of je gebruikmaakt van externe audio-apparatuur? En ervaar je dit op alle zenders of op een paar zenders in het bijzonder? Op dit moment heb ik nog niet doorgekregen dat er een update aan zit te komen, maar mijn collega's zijn achter de schermen altijd beter om onze Apps te verbeteren. Als er een nieuwe update aankomt, dan stellen we iedereen hiervan op de hoogte. Voor nu wil ik in ieder geval zorgen dat je van deze problemen af bent! 💪

Ik heb regelmatig  drop-outs via de tv-box. Behoorlijk irritant. Maar een extra Apple TV gekocht en daar de app op geïnstalleerd ( kan niet op LG tv). Dat gaat beter. Maar daar loopt het geluid vaak niet goed met het beeld. Daarnaast is de beeldkwaliteit ondermaats komende vanaf Ziggo. Al met al ben ik niet overtuigd van de kwaliteit van T-Mobile. Staan er nog upgrades op de planning voor de komende tijd? 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Boefje 157,

Fijn dat je dit aankaart, dit wil ik absoluut voor je oplossen! Zo te zien heb je al een ander topic hiervoor geopend namelijk: Blokkerig beeld. Graag wil ik je vragen om, in lijn met onze huisregels, één vraag te beperken tot één topic. Zo blijft alle informatie én de oplossing relevant en adequaat. Hopelijk spreek ik je snel verder! 😃

Reputatie 3

Ik heb blokkerig en haperende beeld op mijn tv

Heeb de tv box en het modem gereset maar haald niets uit

Wat nu ?

Reputatie 3

Ik heb blokkerig en haperende beeld

Ik heb al een paar keer de tv box gereset en het modem opnieuw opgestart maar geen verbetering 

wat nu?

Reputatie 7
Badge +4

Helemaal top @Remus5504! 🍀 En dankjewel voor het mooie compliment. Maak er nog een hele fijne week van!

Hi @Lisa, het werkt ook via de Deco! Bedankt, je bent een kanjer! ☺️👍🏻 Groeten aan je collega’s.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Remus5504, yay - super fijn om te lezen! Ik geef ook meteen achter de schermen aan dat het probleem hiermee is verdwenen. Yes, ik hoor graag van je of het vanavond met jouw eigen set-up ook nog steeds goed werkt. Fingers crossed!

 

@Lisa ik kreeg net door van mijn vrouw dat het al werkte toen ze de tv-box weer aansloot. Ik zal vanavond mijn netwerk herstellen en kijken of het ook werkt op de Deco M9 🤞🏻🤞🏻

Hi @Remus5504, dankjewel voor het seintje! 😁 Ik wilde dit meteen voor je uitvoeren, maar ik zie dat een MAC-release bij jou niet mogelijk is - sorry. In dit geval dien je een factory reset van de TV Box en het modem uit te voeren. Dit doe je als volgt: 

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

De facory reset van het modem doe je zo: 

Merk je hierna een positief verschil? Ik hoor het graag van je! 
 

Hoi@Lisa, ik heb dit eigenlijk allemaal al geprobeerd. Maar ik zal mijn vrouw dit nog eens laten doen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Remus5504, dankjewel voor het seintje! 😁 Ik wilde dit meteen voor je uitvoeren, maar ik zie dat een MAC-release bij jou niet mogelijk is - sorry. In dit geval dien je een factory reset van de TV Box en het modem uit te voeren. Dit doe je als volgt: 

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

De facory reset van het modem doe je zo: 

Merk je hierna een positief verschil? Ik hoor het graag van je! 

Hi @Remus5504, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het is momenteel erg druk bij onze technische dienst, dus het onderzoek staat nog open. Wel zie ik in jouw verbinding dat er een zogenoemde lease time error in de TV Box zit. Dit kun je herstellen door de TV Box los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je.

Geef je hier een seintje als je deze stappen hebt uitgevoerd? Ik hoop enorm dat je dan probleemvrij bent. Zo niet, dan komt de technische dienst zo snel mogelijk op het onderzoek terug. We willen dit echt snel voor je fixen! 
 

Hoi@Lisa, dat is wel vreemd het probleem was ook aanwezig op de Deco M9 router. De TV box is nú losgekoppeld. Dus je kunt m’n MAC releasen 😄

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Remus5504, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het is momenteel erg druk bij onze technische dienst, dus het onderzoek staat nog open. Wel zie ik in jouw verbinding dat er een zogenoemde lease time error in de TV Box zit. Dit kun je herstellen door de TV Box los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je.

Geef je hier een seintje als je deze stappen hebt uitgevoerd? Ik hoop enorm dat je dan probleemvrij bent. Zo niet, dan komt de technische dienst zo snel mogelijk op het onderzoek terug. We willen dit echt snel voor je fixen! 

Goedemorgen,

hebben jullie enig idee wanneer er naar mijn probleem gekeken wordt? Ik heb voor jullie m’n netwerk overhoop gegooid en we hebben hier een hoop chromecasts, sonos en smart plugs die we nu niet meer kunnen bedienen. Het is teveel werk om alles om te zetten naar het tijdelijke netwerk.

groeten

Reageer