Info

Inloggegevens TV: TV-klantnummer en TV-pincode

  • 26 August 2021
  • 59 reacties
  • 18285 Bekeken
Inloggegevens TV: TV-klantnummer en TV-pincode
Reputatie 7
Badge +9

 

Op zoek naar je TV-pincode of TV-klantnummer van Odido voor thuis? Op deze pagina lees je waar je de TV-inloggegevens kunt vinden.

 

Bij Odido ontvang je persoonlijke inloggegevens om je TV-diensten te kunnen registreren. De inloggegevens bestaan uit de TV-pincode en het TV-klantnummer. De TV-pincode bestaat altijd uit vier cijfers en het TV-klantnummer uit tien cijfers. Je TV-inloggegevens vind je in Mijn Odido.

 

Zo vind je jouw TV-pincode en TV-klantnummer

Het kan zich natuurlijk voordoen dat je jouw inloggegevens vergeet. Geen zorgen, dit kun je altijd weer terugvinden. Je kunt je TV-pincode en TV-klantnummer eenvoudig vinden in je Mijn Odido omgeving. Log allereerst in met je e-mailadres en ga vervolgens naar "Instellingen" en dan "TV". Dan kom je op de bovenstaande pagina terecht. Het TV-klantnummer bestaat altijd uit tien cijfers en de TV-pincode altijd uit vier cijfers. 

 

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Je hebt je inloggegevens nodig wanneer je TV van Odido installeert. Net als bij het activeren van de Odido TV Anywhere app en/of ESPN Watch. Gebruik de TV-pincode als je het Kinderslot wilt instellen of als je films of series wilt huren via de Videoshop.

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Als jij vaak je pincode moet invullen wanneer je tv-kijkt, dan kan dit met twee dingen te maken hebben. Wellicht is het account met een andere leeftijdsclassificatie nog actief. Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de volgende stappen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af. 

 


59 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ShakuBas, dat is gek! Dit kun je oplossen met een reset naar de fabrieksinstellingen. Je kunt deze stappen volgen: 

Laat je me weten of het gelukt is?

Groetjes, Ishana

Dank je Ishana, het is gelukt.

Reputatie 2

Op 29 mei as. komt Guidion langs voor de aansluiting van het glasvezel modem en de aansluiting van de televisie decoder. In mijn online omgeving zie ik ook nog geen (toekomstig) glasvezel en tv abonnement staan. Ook kan ik in de online klant omgeving nog geen thuis abonnement toevoegen. *Moderator edit: vermeld graag geen persoonlijke gegevens in een openbaar topic.*

Thuispakket met alle apparatuur heb ik reeds in mijn bezit.

Gaat dit goed, ben ik te vroeg en volgt dit nog? Of is er sprake van een bug in het systeem?

 

Groet Patrick

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @flyinghigh75, heel fijn dat je dit hier laat weten, dit is absoluut op te lossen! Ik zie dat je met het email adres waarmee je ook inlogt op de Community een koppelcode kan aanvragen via deze link: My T-Mobile abonnement toevoegen. Ik neem aan dat je vervolgens een foutmelding krijgt, zou je een screenshot hiervan kunnen delen in dit topic?

Ik ben benieuwd, hier is zeker een oplossing voor te vinden! 🙂

Reputatie 2

Hoi @flyinghigh75, heel fijn dat je dit hier laat weten, dit is absoluut op te lossen! Ik zie dat je met het email adres waarmee je ook inlogt op de Community een koppelcode kan aanvragen via deze link: My T-Mobile abonnement toevoegen. Ik neem aan dat je vervolgens een foutmelding krijgt, zou je een screenshot hiervan kunnen delen in dit topic?

Ik ben benieuwd, hier is zeker een oplossing voor te vinden! 🙂

Hi Cal,

 

Dank voor de snelle terugkoppeling. Guidion zal op maandag 29 mei de oplevering gaan verzorgen met het installatiepakket. Deze heb ik reeds in mijn bezit.

Ik heb inmiddels de link geopend en het abonnement gevonden. Ook heb ik de TV inlog gegevens hier gevonden. Die heb ik alvast!

 

Groet, Patrick

Reputatie 7
Badge +4

Super, dat is heel mooi om te horen @flyinghigh75! Graag gedaan, ik wens je alvast heel veel plezier met de Internet en TV verbinding toe! 😃

 

Op zoek naar je TV-pincode of TV-klantnummer van T-Mobile voor thuis? Op deze pagina lees je waar je de TV-inloggegevens kunt vinden.

 

Bij T-Mobile voor thuis ontvang je persoonlijke inloggegevens om je TV-diensten te kunnen registreren. De inloggegevens bestaan uit de TV-pincode en het TV-klantnummer. De TV-pincode bestaat altijd uit vier cijfers en het TV-klantnummer uit tien cijfers. Je TV-inloggegevens vind je in My T-Mobile Thuis.

 

Zo vind je jouw TV-pincode en TV-klantnummer

Het kan zich natuurlijk voordoen dat je jouw inloggegevens vergeet. Geen zorgen, dit kun je altijd weer terugvinden. Je kunt je TV-pincode en TV-klantnummer eenvoudig vinden in je My T-Mobile Thuis omgeving. Log allereerst in met je e-mailadres en ga vervolgens naar "Instellingen" en dan "TV". Dan kom je op de bovenstaande pagina terecht. Het TV-klantnummer bestaat altijd uit tien cijfers en de TV-pincode altijd uit vier cijfers. 

 

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Je hebt je inloggegevens nodig wanneer je TV van T-Mobile voor thuis installeert. Net als bij het activeren van de T-Mobile TV Anywhere App en/of ESPN Watch. Gebruik de TV-pincode als je het Kinderslot wilt instellen of als je films of series wilt huren via de Videoshop.

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Als jij vaak je pincode moet invullen wanneer je tv-kijkt, dan kan dit met twee dingen te maken hebben. Wellicht is het account met een andere leeftijdsclassificatie nog actief. Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de volgende stappen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdgrens. Zo ben je van dit probleem af. 

 

Ik wil een abonnement toevoegen maar dan zegt ie dat het adres niet klopt??? en ik kan dus mijn pincode niet vinden! Wat  moet ik nou doen?

Ik wil een abonnement toevoegen maar dan zegt ie dat het adres niet klopt??? en ik kan dus mijn pincode niet vinden! Wat  moet ik nou doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @CiBe, goed dat je dit aankaart.

Dit is bij ons bekend, we hebben hier nog geen oplossing voor. Ik heb je meegenomen in het onderzoek, we zijn ermee bezig! Ook heb ik je een privébericht gestuurd met je inloggegevens van de tv! Excuses voor het ongemak. 

Ik heb een klantcode en pincode gebruikt op mijn TV, daar zegt de App dat inloggen mislukt is omdat de gegevens onjuist zijn. Met dezelfde gegevens via mijn telefoon en laptop ingelogd en dat gaat wel goed…

 

Wat is er loos ? (ik moet zeggen dat ik pas 28 september glasvezel via Odido thuis krijg aangesloten...)

Ik heb een klantcode en pincode gebruikt op mijn TV, daar zegt de App dat inloggen mislukt is omdat de gegevens onjuist zijn. Met dezelfde gegevens via mijn telefoon en laptop ingelogd en dat gaat wel goed…

 

Wat is er loos ? (ik moet zeggen dat ik pas 28 september glasvezel via Odido thuis krijg aangesloten...)

Ah wacht.. ergens ver weg op dit forum zie ik dit staan: 

Let op: de Odido TV app werkt alleen op Internet + TV Odido aansluitingen. Mocht je ook buitenshuis willen genieten van Odido TV? Dan kan je gebruik maken van onze Odido TV Online App voor mobiel, tablets of de webversie met een wereld aan programma's en handige functies.

Dan zal dat het probleem zijn

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VanTurenhout, welkom op onze Community!

Wat fijn om te zien dat je het antwoord zelf al gevonden hebt. Dit is inderdaad pas vanaf de 28e mogelijk. Ik wens je voor dan alvast veel kijkplezier! 

 

Op zoek naar je TV-pincode of TV-klantnummer van Odido voor thuis? Op deze pagina lees je waar je de TV-inloggegevens kunt vinden.

 

Bij Odido ontvang je persoonlijke inloggegevens om je TV-diensten te kunnen registreren. De inloggegevens bestaan uit de TV-pincode en het TV-klantnummer. De TV-pincode bestaat altijd uit vier cijfers en het TV-klantnummer uit tien cijfers. Je TV-inloggegevens vind je in Mijn Odido.

 

Zo vind je jouw TV-pincode en TV-klantnummer

Het kan zich natuurlijk voordoen dat je jouw inloggegevens vergeet. Geen zorgen, dit kun je altijd weer terugvinden. Je kunt je TV-pincode en TV-klantnummer eenvoudig vinden in je Mijn Odido omgeving. Log allereerst in met je e-mailadres en ga vervolgens naar "Instellingen" en dan "TV". Dan kom je op de bovenstaande pagina terecht. Het TV-klantnummer bestaat altijd uit tien cijfers en de TV-pincode altijd uit vier cijfers. 

 

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Je hebt je inloggegevens nodig wanneer je TV van Odido installeert. Net als bij het activeren van de Odido TV Anywhere app en/of ESPN Watch. Gebruik de TV-pincode als je het Kinderslot wilt instellen of als je films of series wilt huren via de Videoshop.

Waar kun je de TV-inloggegevens nog meer voor gebruiken?

Als jij vaak je pincode moet invullen wanneer je tv-kijkt, dan kan dit met twee dingen te maken hebben. Wellicht is het account met een andere leeftijdsclassificatie nog actief. Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de volgende stappen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af. 

 

Ik heb de tv online app op mijn tv via chromecast. Als ik moet inloggen met mijn klantnummer en pincode wordt er aangegeven, dat mijn gegevens niet juist zijn. Probeer het opnieuw. Toch 100 % juiste gegevens ingevuld. Samen met een medewerkster van de hulp[lijn gecontroleerd, maar helaas het lukt me niet om de app van Chromecast te gebruiken. Is hier een oplossing voor?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @rahagenaars, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht je dit nog niet hebben gedaan, wil ik je vragen om dit te doen en vervolgens opnieuw in te loggen. Ook hoor ik graag of het wel op andere apparaten lukt om in te loggen met deze gegevens. Groetjes, Ishana

Hoi @rahagenaars, goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Mocht je dit nog niet hebben gedaan, wil ik je vragen om dit te doen en vervolgens opnieuw in te loggen. Ook hoor ik graag of het wel op andere apparaten lukt om in te loggen met deze gegevens. Groetjes, Ishana

Hallo Ishana. Ik heb de app verwijderd, maar kan hem nu niet meer installeren. In de app catalogus wordt de Odido app weergegeven, met het nieuwe logo. Als ik deze dan download krijg ik de mededeling dat de app nog niet is vrijgegeven. Er wordt dan de oude T-Mobile Thuis app geïnstalleerd. Op al mijn andere apparaten kan ik normaal inloggen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @rahagenaars, dat is inderdaad apart. Welke Chromecast heb je en is deze up to date? Wat is je software versie? 

Ik heb ook meteen naar je account gekeken en zie dat er heel veel apparaten zijn aangemeld. Er zijn drie apparaten tegelijk toegestaan. Je kunt in Mijn Odido je apparaten verwijderen, dit doe je zo:

Apparaat via Mijn Odido
Stap 1: Ga naar Instellingen
Stap 2: Klik op Televisie
Stap 3: Klik op Odido online TV
Stap 4: Klik op het apparaat dat je wil uitloggen

Ik heb alles (Chromecast) opnieuw geïnstalleerd, alles geüpdatet. Op de bijgevoegde foto’s kun je de versie(s) zien van de verschillende apps. Ook heb ik alle apparaten verwijderd, zoals aangegeven. Als ik Odido app op Google Chromecast opzoek vind ik deze, zoals op een eerdere foto te zien, en gaat hij aan de gang met installeren. Er wordt wel aangegeven, dat de app nog niet is vrijgegeven en dat een gamepad noodzakelijk is ?? Als de app wordt geïnstalleerd krijg ik dus de inlogpagina van Mijn T-Mobile te zien. Ik kan geen tv kijken met de online app. Wel op mijn tablet of IPhone met de Odido app. Ik ben op dit moment op vakantie in mijn camper en verblijf in België. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Ik heb alles (Chromecast) opnieuw geïnstalleerd, alles geüpdatet. Op de bijgevoegde foto’s kun je de versie(s) zien van de verschillende apps. Ook heb ik alle apparaten verwijderd, zoals aangegeven. Als ik Odido app op Google Chromecast opzoek vind ik deze, zoals op een eerdere foto te zien, en gaat hij aan de gang met installeren. Er wordt wel aangegeven, dat de app nog niet is vrijgegeven en dat een gamepad noodzakelijk is ?? Als de app wordt geïnstalleerd krijg ik dus de inlogpagina van Mijn T-Mobile te zien. Ik kan geen tv kijken met de online app. Wel op mijn tablet of IPhone met de Odido app. Ik ben op dit moment op vakantie in mijn camper en verblijf in België. Kan dat er iets mee te maken hebben?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@TMTV Heb jij nog ideeën? Ik loop hier een beetje vast! 😅 

@rahagenaars Bedankt voor het delen van de screenshots. Het feit dat je in België bent, zou geen nadelig effect moeten hebben. Onze app is beschikbaar in de hele EU. Ik heb eerder het vermoeden dat de inlogcodes niet correct zijn. Kun je mij een privébericht sturen met daarin het TV-klantnummer en de TV-pincode die jij invoert? Dan check ik aan onze kant of dit overeenkomt met de inlogcodes die ik zie staan in het abonnement. Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

@rahagenaars Dit komt inderdaad doordat je in België bent. De app die je op de Chromecast kunt installeren, is alleen bedoeld voor thuisgebruik. Je kunt wel vanaf je smartphone naar de Chromecast streamen. Dat valt onder de mobiele app en die kun je in de hele EU gebruiken.

@Jason van Odido Is het een idee om hier een aparte foutmelding voor te maken?

Mijn inloggegevens die ik gebruik zijn 100% correct, daar ben ik zeker van, omdat ik regelmatig via internet zo met deze gegevens inlog. In een telefonisch contact is dit ook al gecontroleerd.

Als het aan de Chromecast ligt dat ik in België ben, vind ik dat vreemd. Ik kan nl allerlei andere aangeboden soorten apps (NOS, NPO, KIJK enz) allemaal wel downloaden en gebruiken.

Met casten ben ik op de hoogte, maar het zou handiger zijn als er een bruikbare app van Odido op Chromecast beschikbaar zou komen.

 

Reputatie 7
Badge +6

@rahagenaars Ik ben het helemaal met je eens dat het geen verschil zou moeten maken of je de app geïnstalleerd hebt op de Chromecast of op je telefoon. Ik denk dat dit een rechtenkwestie is. Niet alle zenders geven toestemming om buitenshuis of buiten Nederland gekeken te worden. Daar is weinig aan te doen, vrees ik.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken en laten we hopen, dat het in de toekomst mogelijk wordt. Nu dus maar casten voorlopig. Vr. Groet, Rob

Reageer