Info

Reset TV Box

  • 7 February 2017
  • 30 reacties
  • 39857 Bekeken
Reset TV Box
Reputatie 7
Badge +9

 

Bij een probleem met de Interactieve TV Box adviseren wij vaak een zogenoemde 'powerflip'. Dit wordt ook wel een reset genoemd. Door het exact volgen van onderstaande stappen kun je de meeste problemen met de TV Box direct verhelpen:

 

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

 

Heb je last van blokkerig of haperend beeld? Volg de stappen in ons Beeld-topic.


Krijg je een foutmelding op jouw TV te zien? Kijk in het Foutmeldingen-topic wat je bij jouw foutmelding moet doen.


Of zijn er wellicht algemene TV-problemen? Kijk dan in dit topic.


Vraagt een moderator of andere user om een factory reset uit te voeren? Check dan het factory reset topic!


30 reacties

Reputatie 7

Hi @Amy884, ik word helemaal vrolijk van jouw reactie! 😁 Goed dat je het aangeeft: deze e-mail mag je inderdaad negeren. Veel kijk-plezier! 

Reputatie 2

Nog bedankt allebei! Erg fijn om weer normaal tv te kunnen kijken zonder steeds foutmeldingen te krijgen en dat we weer kunnen opnemen. Ik kreeg vandaag wel een mailtje van jullie dat we 17 januari T-Mobile TV krijgen, maar we zijn natuurlijk al over dus het is niet nodig om opnieuw te installeren ;) 

Reputatie 7

Hi @Amy884, merci nog voor de aanvulling! Doordat @Jason een goede oplossing heeft aangedragen voor deze situatie, heb ik mijn vraag bij de financiële specialist ingetrokken. Fijn dat we het op deze manier hebben kunnen rechtzetten. Voor nu wil ik je een hele mooie jaarwisseling wensen! 🎉

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Amy884, ik zie dat de kosten voor de TV Box hierin wel meegenomen zijn, maar de verhoogde prijs van het tv-abonnement niet. Ik ben geen fan van jokken en zal daarom eerlijk toegeven dat ik hier echt overheen gekeken heb: hierdoor komt - inclusief Cloud Opnemen - het maandbedrag inderdaad € 2,50 hoger uit dan verwacht/besproken is. Omdat dit mijn fout is, zal ik dit middels een eenmalige correctie herstellen. Ik vergoed derhalve een volledig jaar maal de verhoogde maandkosten oftewel 12 x 2,50 = € 30. Omdat jouw abonnement eigenlijk niet nog een volledig jaar loopt, heb ik er wat meer van gemaakt dan de bedoeling is, maar technisch gezien kun je nu pas gaan genieten van Cloud Opnemen en wat mij betreft heb je daar dan een volledig jaar recht op.

Na het indien van de vergoeding, ontvang je een e-mail ter bevestiging. Het te vergoeden bedrag zal op een volgende factuur verrekend worden met het maandbedrag (dit is waarschijnlijk de factuur van februari).

Reputatie 2

Hoi Lisa,

 

Dankjewel voor je reactie! Ik ga het straks eens checken.

Jouw collega Jason hierboven heeft duidelijk aangeven dat de nieuwe box gratis zou zijn. Dat bevestigt hij nogmaals na mijn vraag of dat echt klopte. Inclusief opnemen voor 5 euro per maand zouden onze maandelijkse kosten dan exact gelijk blijven. Ik neem dus aan dat dat nog wordt aangepast, want ondanks dat 2,50 per maand niet heel erg veel is, vind ik het niet kunnen dat de kosten toch hoger worden nadat 2 maal is aangegeven dat dat niet zo zou zijn. Heb dit expres 2 keer gevraagd omdat we juist moeten bezuinigen met alles wat maar duurder wordt tegenwoordig. Bedankt in ieder geval alvast voor het navragen en (ik neem aan) regelen! 

Reputatie 7

Hi @Amy884, goed nieuws! Zojuist heeft één van onze tv-specialisten laten weten dat je bent omgezet naar T-Mobile TV. Op het stuk van de kosten kom ik nog terug. Voor nu veel kijk-plezier! 

Reputatie 7

Hi @Amy884, ik hoop dat je van mooie feestdagen hebt genoten! 😊 Goed dat je dit via deze weg checkt. Bij één van onze tv-specialisten heb ik gecheckt wanneer je precies omgezet wordt. Ik help je alvast graag verder met jouw vraag over de kosten. Ik ben dit voor je gaan uitzoeken en ik zie dat de TV Box die je eerst had ook niet gratis was. Hier kreeg je maandelijks € 5,00 korting op en daardoor betaalde je € 5,00 per maand voor de TV Box en kwamen daar bovenop nog de abonnementskosten van tv. De TV Box die je nu hebt is € 5,00 en hier ontvang je € 2,50 korting per maand, dus je betaalt minder voor deze TV Box dan voor de vorige TV Box. Ik zie alleen dat de abonnementskosten hetzelfde zijn gebleven, waardoor je duurder uit bent als je Cloud Opnemen toevoegt. Om dit recht te trekken heb ik aangeklopt bij één van onze financiële specialisten. Momenteel is hij nog met vakantie, maar ik laat het je direct weten als ik een reactie heb ontvangen.

Reputatie 2

Hoi, bedankt voor de info. Ik heb nog geen mails ontvangen, maar toch alvast een vraag. Er staat nu in mijn T-Mobile dat wij 2,50 moeten betalen voor de TVbox, maar de box zou gratis zijn. Ik wil opnemen erbij activeren (klopt het dat dat nu nog niet kan?) voor 5 euro per maand en dan zouden we exact op hetzelfde maandbedrag uitkomen als hiervoor. Ik wil niet 2,50 per maand meer gaan betalen. Wordt dit kog gecorrigeerd?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Amy884, top dat je de nieuwe TV Box hebt aangesloten, ik ga het helemaal voor je in orde maken! In principe staan er maximaal twee weken voor de migratie, maar persoonlijk vermoed ik dat je volgende week al ver in het proces zit en je zal volgende week ook emails van ons ontvangen met meer informatie. Alvast heel veel kijkplezier gewenst! 😃

Reputatie 2

Hoi, de box is al up and running. Willen jullie zorgen voor de migratie? Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @karel b, dat is zeer zeker mogelijk, ik leg het graag voor je uit!

Om geen emails meer te ontvangen heb je twee mogelijkheden, namelijk:

  • Uitschrijven van emails over dit specifieke topic:
Verwijder dit topic uit favorieten om geen emails meer over dit topic te ontvangen.

 

 

  • E-mail instellingen in het algemeen aanpassen:
Selecteer instellingen
Relevante email instellingen

 

Geef het gerust aan als je hier nog vragen over hebt, ik help je er graag mee! 🙂

Hallo hoe kan ik meldingen stop zetten?

 

Reputatie 2

Dankjewel Lisa. Ik zal een seintje geven!

Reputatie 7

Hi @Amy884, merci voor de bevestiging en excuses voor de verwarring! Ik heb direct de TV Box swap in werking gezet. De bestelling kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Geef je een seintje zodra de nieuwe TV Box up and running is? Dan zorg ik dat de migratie wordt aangevraagd. 

Reputatie 2

Hoi, ik was in de veronderstelling dat we de nieuwe box zouden ontvangen na mijn vorige bericht, maar misschien moet ik het nogmaals bevestigen. Bij deze dus :) 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @karel b, graag verwijs ik je naar het algemene onderhoudstopic: Onderhoud in week 47, 48, 49, 50 en 51 | T-Mobile Community. Hierin zullen we updates plaatsen aangaande het verbindingsprobleem.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Amy884, bedankt voor je terugkoppeling! 

Ik vermoed dat de factory reset in ons achterliggende meetsysteem dan op dit moment niet goed gekoppeld is aan de uitvoering - dit kan ik niet zelf herstellen, maar geen zorgen: zodra de Aria 610x bezorgd is, zal dit euvel niet meer optreden. 

Wanneer je de Aria neemt met T-Mobile TV en zonder Cloud Opnemen, zal het bedrag € 5 lager zijn dan wanneer je wel voor Opnemen kiest. Als je Cloud Opnemen selecteert, zal het maandbedrag hetzelfde zijn als je nu hebt. 

Reputatie 2

Overigens ging de tv box gewoon aan zoals normaal, zonder dat hij eerst nog iets moest installeren  of verbinden ofzo. En alle opnames staan er dus nog gewoon op. Is de factory reset dan wel goed gegaan?

Reputatie 2

Hoi Jason,

Bedankt voor je reactie. De factory reset heeft geen enkel verschil gemaakt. Alle opnames staan er nog op en die krijg ik zelf dus niet verwijderd. 

Klopt het dat ik met de nieuwe Aria box dus ook 5 euro per maand minder dan nu ga betalen als we het opnemen stop zouden zetten?

En inclusief opnemen blijven we dus exact hetzelfde betalen als nu?

Als dit inderdaad het geval is, maak ik graag gebruik van het aanbod om de nieuwe box te ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Amy884, bedankt voor je terugkoppeling! De TV Box is van een factory reset voorzien.

-Lisa wilde alleen waarschuwen voor het geval je een tv zonder HDMI-poorten hebt. De nieuwere TV Box werkt op exact dezelfde manier, behoudens het feit dat deze geen fysieke harddiskrecorder heeft! 😄

-Je ontvangt op dit moment € 5 per maand korting op de Amulet 515, dat is de box met harddiskrecorder. De Amulet kost € 10 per maand, oftewel het kost je momenteel € 5 per maand. Zodra de Aria 610x wordt aangeboden, betaal je daar € 0 per maand voor. Echter voor Cloud Opnemen zelf betaal je € 5 per maand. Effectief gezien zal je exact hetzelfde gaan betalen dus geen zorgen! 

-Je kunt tijdens de omzetting zeker nog van alle zenders blijven genieten. Slechts op de migratiedag zelf, zal je hooguit gedurende twee tot vier uur geen tv kunnen kijken wegens de installatie en initiatie van T-Mobile TV;

-De voordelen van T-Mobile TV zijn er te veel om in dit topic als reactie te plaatsen, daarom verwijs ik je graag naar ons handige topic door: Alles over T-Mobile TV | T-Mobile Community.

 

Mocht je hierna nog vragen hebben, dan staan we altijd voor je klaar! 

Reputatie 2

Hi Laura,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Allereerst is de tvbox als het goed is weer aangesloten, dus hopelijk kan je hem nu resetten. stel dat dit toch niet werkt, nog een paar vragen over dit nieuwe platform;

- je zegt dat we een SCART verlengstuk moeten kopen als we geen HDMI aansluiting in de TV hebben. Maar de huidige box zit ook in een HDMI aansluiting. Dat is dan hetzelfde toch, en deze vervangen elkaar dan gewoon?

- Bij het nieuwe platform zit standaard blijkbaar geen opnamefunctie. Daarvoor moeten we 5 euro extra betalen. Eigenlijk wil ik natuurlijk niet meer gaan betalen dan we nu doen. We moeten juist besparen. Klopt het dat we dus 5 euro meer moeten betalen dan we nu doen om dezelfde functies te krijgen als we nu hebben? ( als onze tvbox wel zou werken zoals het hoort)

- de omzetting duurt 2 weken (of kan versneld). Kan je tijdens die omzetting nog wel gewoon tv kijken via de oude box, of zit je dan een tijdje zonder tv?

- En wat zijn de voordelen van het nieuwe platform ten opzichte van onze huidige box? 

 

Alvast bedankt voor het resetten en je reactie! Ik zal daarna nog laten weten of we naar het nieuwe platform over willen.

 

 

Reputatie 7

Hi @Amy884, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Wat een gekke situatie zeg. Dit wil ik echt zo snel mogelijk voor jullie oplossen. Ik wilde direct de TV Box een factory reset geven, maar ik zie de TV Box niet terug in de verbinding. Is deze rechtstreeks aangesloten op het modem? Zo niet, dan wil ik je vragen om dat te doen. Als je vervolgens een seintje geeft, dan kan ik voor je aan de slag.

Ook wil ik alvast met je mee denken voor als de factory reset niet de oplossing is. Mijn advies is om dan over te gaan naar het nieuwe tv-platform. Hiervoor dien ik allereerst de TV Box om te wisselen naar een Amino Aria 610. Vervolgens kan ik je dan versneld overzetten naar T-Mobile TV. Hieronder lees je alle ins en outs over ons nieuwste tv-platform:

Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan zet ik de TV Box swap alvast in werking. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal je vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. Als je minder lang wilt afwachten dan kan ik een uitzondering voor jou maken en je versneld overzetten. Hier komen de voorwaarden:

Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. In jouw My T-Mobile Thuis kun je na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Je zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang je een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het vooral op je gemakje door en laat aan mij weten of je hier akkoord mee gaat! 😁

Reputatie 2

Hoi,

Zouden jullie onze tvbox een factory reset willen geven?

We hebben al jaren problemen met de box, maar de laatste maanden is opnemen echt onmogelijk geworden. We halen snachts altijd de stroom van de box af en opnames zijn daarna verdwenen. Wel staat de box steeds helemaal vol met opnames met de naam "geen titel". Ook na verwijderen van alle opnames. Dit zijn dan ineens hele oude opnames van jaren geleden of je kunt ze helemaal niet starten. 

 

De powerflip van hierboven heeft ook niet geholpen. Hopelijk helpt een factory reset wel. We hebben dus geen opnames die we willen bewaren.

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dreunen, bedankt voor de update. Ik geef het door aan Lisa. Namens Lisa en de TD: heel graag gedaan! 

Veel plezier met jouw verbinding! 😄

Reputatie 2

Hallo Lisa,

De Amino Aria Box heeft nog steeds geen kuren laten zien, dus denk dat het is opgelost.

Dank aan de technische dienst en aan jouw natuurlijk.

Gr. SvD

 

Reageer