Info

TV (Box) foutmelding codes

  • 6 February 2017
  • 85 reacties
  • 65852 Bekeken
TV (Box) foutmelding codes
Reputatie 7
Badge +8

Als je tv kijkt via Odido maak je gebruik van een interactieve TV Box van het merk Entone of Amino. Deze TV Box geeft misschien weleens een foutmelding op je scherm. Wat betekent die foutmelding en, belangrijker, hoe krijg je 'm weg?

Eerste check

In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.

- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3 naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

 

Foutmeldingen:

 

 Kinderslot

Wordt er steeds aan je gevraagd om een pincode in te vullen bij bepaalde zenders? Het kan zijn dat het account met een andere leeftijdsclassificatie wellicht nog actief is. Het is altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Zo niet, dan kun je de volgende stappen volgen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af. 

 

Geen Signaal || No Input || No Signal

De tv krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI-kabel zit goed aangedrukt in de tv en onze TV Box, dan staat de tv niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de tv zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".


Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet Cable

Reden van het probleem is dat de UTP-kabel (internetkabel) niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de UTP-kabel (internetkabel) goed in de tv-poort zit. Als de UTP-kabel (internetkabel) bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de UTP-kabel (internetkabel) waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.


Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de UTP-kabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de tv-poort.
Voer de volgende stappen uit:

  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de UTP-kabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Unsupported BBL version 2.7.4-bbl || Onjuiste BBL versie

Deze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)


Synchronizing system clock of systeemklok meldingen || Geen NTP server, systeemklok niet gelijk gezet

Deze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.


Unable to get upgrade firmware

[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.


Error, er heeft zich een fout voorgedaan...

Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.


Authenticatie mislukt

De registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een tv-klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile voor thuis (beginnend met drie letters). Het tv-klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De tv-pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in Mijn Odido deze gegevens terugvinden bij instellingen // tv.


Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

 


85 reacties

Reputatie 7
@WimSchram @Steurtje @Alice80 @Ontevreden_klant @Sander1111 Zouden jullie mij een privébericht willen sturen met MAC adres en serienummer van de TV Box(en) waar het om gaat? Dan ga ik hier mee aan de slag!
Ook ik heb alles al geprobeerd; Op 3 juli jl door Guidion alles geinstalleerd maar ook toen al deed het tvkastje het niet : unable to get upgrade firmware! Klantenservice vorige week gebeld maar die reageerde met "dat duurt minimaal 5 werkdagen" Tot op heden geen reactie. Wat nu??
Reputatie 7
Badge +5
Hi @benver, ik heb vanmiddag ook op jouw andere reactie gereageerd. Ik heb gelijk naar het lopende onderzoek gekeken, maar deze staat inderdaad nog open. Zodra ze meer weten, informeren ze je per e-mail of SMS. Bedankt voor je geduld! Maak je in de tussentijd gebruik van TV Anywhere?
Hoi, iemand de gouden tip voor de welbekende foutmelding unable to update firmware of unable to connect to acs. Heb alles nagelopen qua kabels. Router en modem beide n herstart. WiFi is aanwezig. Maar aansluiten interactieve tv wilt maar niet lukken.
Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Verberg inhoud

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.

Voer de volgende stappen uit:


  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).





Bovenstaande foutmelding van toepassing op mijn TV-box met T-50 modem.

Abonnement is op 31 mei opgeleverd. Wegens verbouwing tot nu toe alleen TV anywhere via chromecast gebruikt. Op zich werkte dat wel (met de nukken van de chromecast af en toe).



Nu willen we de TV-box aansluiten. Netjes poort 4 gebruikt op het modem. Toch kan er geen IP opgehaald worden helaas.
Na een aantal weken wachten is ook bij mij thuis internet en tv geïnstalleerd. Na de installatie van de Guidion werkte mijn internet wel maar mijn TV niet, deze kwam niet verder dan:



Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



De monteur gaf aan dat ik het kastje van T-mobile aan moest laten en dat deze automatisch zou gaan werken. Nu na een aantal dagen werkt de TV nog altijd niet en heb ik nog altijd dezelfde melding.



Na eerst al het gedoe met het 3 weken wachten op een monteur en dus internet nu weer het volgende issue zonder dat ik geholpen wordt en dus weer zelf actie moet ondernemen. Als je het mij vraagt een slechte service..
Reputatie 7
Hey @ Sorcha, @R_Lee & @royelbers



Kunnen jullie als laatste test de volgende handeling uitvoeren:



1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.



Mocht de bovenstaande handeling niet hebben geholpen dan wil ik jullie vragen om mij een privébericht te sturen met MAC adres en serienummer van de TV Box(en) waar het om gaat. Deze informatie vinden jullie aan de onderzijde van de TV Box(en). Ik hoor graag of het heeft geholpen!



Reputatie 1
Ook hier deed na de installatie door Guidion (gisteren ca. 14.15 uur) het tvkastje het niet met melding: unable to get upgrade firmware. De monteur heeft dit gemeld aan de technische dienst en er zou een handmatige actie worden uitgevoerd waardoor het probleem opgelost zou worden. Tot vanmiddag nog steeds hetzelfde probleem. Alle aanbevolen acties half uur geleden uitgevoerd, alles gereset, geen resultaat. Decoder staat aan en te wacht dan maar op de handmatige actie. Ik snap niet dat dit probleem dat blijkbaar al maanden speelt nog steeds niet onder controle is. Nog niet blij met de overstap...
Hier dezelfde situatie en probleem als @EGee Eind van de middag mail gehad van klantenservice Tmobile dat probleem is opgelost. Na alles gereset te hebben werkt het nog steeds niet en krijg ik nog steeds de melding Unable to get upgrade firmware...
Reputatie 1
Ik zit met het zelfde probleem. Op een andere plaats in het forum heb ik dit ook al gepost. (Ik weet niet precies waar, want voor mij is dit onbekend terrein). In ieder geval heb ik alle suggesties, die mij aangereikt zijn en die ik heb gelezen, uitgevoerd telkens met hetzelfde resultaat. Ik snap ook niet dat dit reeds lang bekende probleem nog niet opgelost is.

Als het inderdaad zo is, zoals hier en daar beweerd wordt, dat de MAC adressen van de geleverde TV boxen niet op het lijstje staan bij T-Mobile, dan is dat wel heel erg slordig. Dat verdient een robuustere aanpak dan resetten en nog eens resetten. Geef dan aan waar en hoe je hoe je het MAC adres kunt deponeren om dit probleem op te lossen. Het zou nog beter zijn als het lijstje bij T-Mobile om te beginnen compleet was.
Hi,

I understand Dutch so you could reply back in Dutch. I am writing in English because that is my native language and if I attempted to explain my situation in Dutch I do not think I could explain the issue and steps I have takend well enough.

I get an error message on my TV.

"Er heer zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer."

I have had it for 2 weeks now.

I have pulled the power plugs on the modem, Set-top Box, the media converter and them plugged them all in again after about 10 min and I still receive the error.

I have also moved the TV cable from the 3rd port to the 4th port but I still get the error.

From the TV guide I can start the program from the beginning and watch the entire TV show from the set-box, and I can also watch TV live from the TV anywhere app. But I am not able to watch the TV channels live.



Could someone please suggest the following steps I can try to solve this problem?

Thanks in advance for your help.
Ik wil mij even hierbij aan sluiten om met dezelfde foutmelding:

Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



De hierboven genoemde oplossing lijkt voor mij ook niet te werken.
Hier ook alles geprobeerd en ik krijg dezelfde foutmelding.

Unable to get upgrade firmware.

Please contact technical support.



Al contact gehad met klantenservice en ook stappen doorgenomen maar heeft niet geholpen.

Het ging 5 tot 10 dagen duren wegens drukte.
Reputatie 1
Ik heb het probleem via chat bij de klantenservice gemeld. Prima en snel geholpen. Het probleem werd door hen gemeld bij de technischedienst. Kreeg een email dat ze het probleem zouden aanpakken en dat ik binnen 5 tot 10 werkdagen een reactie zou ontvangen. Dat viel even tegen, maar goed er werd aan gewerkt.

Nu na twee dagen zie ik ineens dat mijn TVbox tot leven komt. Geprobeerd in te loggen en zie daar de TV doet het.

Mensen bedankt. Op de laatste dag van juli is de overstap compleet. De Ziggo spullen kunnen opgeruimd worden. Precies op tijd.
Hier is het ook inmiddels opgelost
Goed om te horen dat het van verschillende klanten al is opgelost.

Ondertussen heb ik gebeld, op Facebook gereageerd en hier een bericht geplaatst maar het is na een week aansluiten nog steeds niet werkend.

Ik heb eigenlijk ook nog geen idee wanneer dit wel opgelost wordt. Hoelang hebben andere klanten gewacht tot het werkend was?
Ik ben twee weken verder en heb nog geen televisie, daarnaast heb ik ook nog geen enkele mail gehad van t-mobile.



Constant moet ik zelf er achteraan bellen..



Eerste en laatste jaar t-mobile voor mij, verschrikkelijk zeg.
Hallo,



Ook ik ontvang al dagen dezelfde foutmelding: Unable to get upgrade firmware. Please contact technical support.



Vorige week telefonisch contact gehad met de T-mobile klantenservice en er is een ticket aangemaakt voor de technische dienst. Vervolgens een email ontvangen van T-mobile dat het erg druk is en "Het kan meer dan 10 werkdagen duren tot je een antwoord ontvangt." Ik vind het niet acceptabel dat ik mogelijk meer dan 2 weken moet wachten op een antwoord/update, en dus al die tijd ook zonder tv zit.
Ook hier melding 'unable to get firmware upgrade'.

5 dagen geleden geïnstalleerd, toen klantenservice gebeld en alle resets geprobeerd. Zonder resultaat, dus melding aangemaakt bij de technische dienst. Kon tot 5 werkdagen duren. Vandaag nog maar een keer gebeld, krijg ik te horen dat er een "kleine" achterstand is met het wegwerken van storingen: kan nog wel een week duren. In totaal bijna 2 weken dus. Ik noem dit geen kleine achterstand meer. Ondertussen alleen tv via tvanywhere, waar niet eens alle zenders op te zien zijn. Waardeloos dit.
Wij zijn ook nieuwe klant en hebben ook de fourmelding 'unable to get firmware upgrade'.



Wanneer word dit nu eens opgelost!!
Hoi,

Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!
Beste medewerker,



Ook ik heb alle stappen van de installatie volgens de handleiding uitgevoerd en zowel de vaste telefonie als het internet werken. Bij het installeren van de Amino 610 x TV-box op de Zyxel t 50 modem loop ik echter tegen de foutmelding 'unable to upgrade firmware' aan, net als teveel andere klanten zie ik hier op het forum.

De resets heb ik al vele malen geprobeerd, de foutmelding blijft zich herhalen.

Graag een spoedige oplossing.



Het mac-adres is: 00:03:E6:7A:3D:5C

S/N: 68-4005550

Klantnummer TGV60242
Had al eerder en reactie geplaatst maar is het in het forum oerwoud niet meer te vinden. Ook ik nog geen sms en email gehad en werken alle suggesties niet. Men heeft de zaken bij T Mobile gewoon niet onder controle, leiding van het bedrijf heeft geen idee wat er gebeurt en ligt ergens te snurken. Al twee jaar lang accepteert T-Mobile boxen die niet werken en stuurt ze gewoon naar ons, wetende dat ze niet zullen werken. Wordt tijd dat wij de consumentenbond of Opgelicht gaan inschakelen, dan hoop ik dat er iemand wakker wordt. Ronduit onacceptabel
Eerlijk is eerlijk. Niks vernomen van de technische dienst maar toch maar weer geprobeerd en nu lukte het ineens wel zonder al het gedoe. Gewoon aangesloten en beiden boxen zijn nu geupdate. Weet niet wat er gedaan is achter de schermen bij T Mobile maar nogmaals eerlijk is eerlijk. Het werkt.



klacht afgehandeld bedankt
Hoi,

Internet inmiddels met succes aan de praat gekregen, maar de interactieve tv geeft dus de foutmelding over de firmware. De tips van Piotr al geprobeerd, maar helaas zonder succes. MAC adres 00 03 E6 7A 3D 64, S/N 68-4005554. Alvast bedankt voor de hulp!


Gelukkig doet de tv het nu ook. Fijn!

Reageer