Alles over 'bridge taps'

Alles over 'bridge taps'

Toon eerste reactie

181 reacties

Ja en wat nu te doen volgen mij is alles in orde toch

Reputatie 7
Badge +4

rood op rood in het vierkante kastje ?

Nee oranje op rood kan alleen omdat er geen rode van de kpn af komt maar alleen oranje.

Maar gisteren weer gebeld ze kunnen nog niets doen en gisteren een keer of 6 geen internet meer in huis dus alarm installatie maar uit gezet en doorgegeven dat het internet er telkens uitvliegt moet maandag maar weer contact maken met t-mobile maar ik ga wel vergoeding vragen dit is niet normaal meer

Echt wat een zooitje ik moet maar wachten het is druk bij technische dienst en ik maar wachten intussen al bijna 2 maanden aan het lijntje gehouden en nog steeds de zelfde problemen het word alleen maar erger gisteren een keer of 20 uitval bedankt T-MOBILE

En wat denk je sturen ze morgen een monteur om na te kijken wat er mis is nou alles zit nog hetzelfde als  de eerste monteur dus ik ben benieuwt 

Nou monteur geweest heeft meting gedaan en 

Volgens kurtmeter lijnsnel 68mbit en binnen 5 min 73000 fec errors. En dan zeggen ze wij zien hier niets hij heeft nu Op advies SD modem gewisseld. Kijken of nu het probleem opgelost is hij heeft ook het isra van kpn vervangen dus alles nieuw nu 

Reputatie 7
Badge +16

@pinokkio53 Bedankt voor je terugkoppeling, blij te horen dat er in elk geval actie ondernomen is. Fijn ook dat de monteur jouw modem en ISRA vervangen heeft! :smile: Uit de lijnmeting die ik zojuist gedaan heb, kan ik een stabiele verbinding constateren. Laat weten of het nu opgelost is, want anders ga ik je zo snel mogelijk verder helpen. De Community zit altijd voor je klaar!

Ik heb eindelijk het isra-punt gevonden. Maar ik snap nu niet hoe ik verder moet. Wij hebben zelf helemaal niks aangesloten. Alleen de modem plug+play. Wat moet ik nu doen on de bridge tap te verwijderen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Claudia90,

 

Top dat je het ISRA-punt gevonden hebt, dan gaan we er nu samen naar kijken. Mijn collega van de klantenservice heeft dit al uitgezet naar onze techneuten. Zij pakken het verder op met je en zullen, normaal gesproken, binnen 3 tot 6 werkdagen met een antwoord komen! Het lijkt niet op een bridge tap, maar er ligt waarschijnlijk een andere oorzaak ten grondslag aan jouw wegvallende verbinding. Geen zorgen, ik weet zeker dat mijn collega’s er alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen! :smile: Laat je weten of het gelukt is en wat hun oplossing is? Alvast bedankt voor je medewerking.

Reputatie 7
Badge +4

@Claudia90 zou je dat kleine kastje even open kunnen maken en daar een foto van kunnen maken ? het kan nog steeds niet goed aangesloten zijn.

 

Reputatie 7

Hi @Claudia90, dank voor de foto! Ik zie dat mijn collega Niels de foto al doorgestuurd heeft naar onze technische dienst en je ontvangt hopelijk vandaag nog bericht van mijn collega’s! 

Hi. 

Hope English is ok here as well.

I got disconnects for a few seconds every half an hour and T-Mobile forwarded me the link to this topic here. I’m sharing the pics of my connection here - can someone tell if this is how it supposed to be? :)

 

Thanks heaps!

Jonathan

 

Reputatie 7
Badge +16

In the first picture, the connection of the main wire isn’t really clearly visible. What might help is to check the connected wires for damage and re-mark if necessary. Apart from that, not much seems to be wrong. Maybe cut the orange and white wires so that they don't accidentally touch a contact point (the marked part) and roll it up a tad more neatly.

By the way, I’ve checked the connection via analysis: it looks like a factory reset will do trick! The uptime of your modem is 29 days, whilst the uptime of your internet-connection is just over a day. This indicates a disruption somewhere in either the wiring or another type of malfunction/error.

Thanks @Jason - I’ll give it a go.

Beste t-mobile,

Ik kreeg een mail over de aanwezigheid van een bridge tap. En dat deze verwijderd moet worden. In de bijlage zie je een foto van de aansluiting in de meterkast waar we niet aan mogen komen.

De wandcontactdoos is vervangen (2018) voor een nieuwer model door de t-mobile monteur.

Wat moeten we nu doen?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Karel2020 

De kabel die uit de PTT doos komt gaat deze direct naar het modem of via een aansluit doosje?

Zitten er in die gleuf links van die PTT doos ook elektra draden? En kan je misschien ook een foto maken van de aansluiting waar de DSL kabel vanuit de DSL poort zit aangesloten maken?

Hallo @Waqqas,

De kabel uit de ptt doos gaat een kabelgoot in en ik kan niet precies zien waar deze heen gaat. Ook weet ik niet precies of er andere elektradraden door deze kabelgoot heen gaan, deze kan ik niet openen. Het modem is aangesloten via de wandcontactdoos (zie foto).

Verder kon het bovenste kapje van de aansluiting in de meterkast wel los. Hiervan heb ik ook een foto gemaakt.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Karel2020

Klopt het dat het signaal binnenkomt op oranje en wit? Rood en blauw lijken niet aangesloten.

Heb je wel een werkende verbinding of totaal niet? Als je de DSL kabel in de andere aansluiting prikt doet hij niks of geeft de rechter wel een signaal maar met storingen?

Reputatie 7
Badge +15

@Karel2020 

Zo hoort hij normaal aangesloten te zitten.

 

@Karel2020

Klopt het dat het signaal binnenkomt op oranje en wit? Rood en blauw lijken niet aangesloten.

Heb je wel een werkende verbinding of totaal niet? Als je de DSL kabel in de andere aansluiting prikt doet hij niks of geeft de rechter wel een signaal maar met storingen?

@Waqqas 

Er is wel een werkende verbinding, maar deze valt meerdere keren per dag weg. We hebben sinds 2018 internet van t-mobile en sinds een week of 6 is de verbinding instabiel. Hierover hebben we zes weken geleden gelijk contact opgenomen met t-mobile: er is een monteur langs geweest, hij begon over wifi frequenties, dus we hebben het op verschillende kanalen getest, dit hielp ook niet. Na nog een aantal keer contact is het uiteindelijk doorgestuurd naar de technische dienst. Toen kreeg ik de mail over de bridge taps.

We hebben even de DSL kabel in de andere aansluiting geprikt, dit werkt niet. Dan is er geen verbinding.

Reputatie 7
Badge +15

@Karel2020

Het signaal komt dus binnen op de tweede aderpaar oranje en wit.

In dat geval zou ik hierbij alleen kunnen denken dat er iets in de kabelgoot is wat storingen veroorzaakt zoals elektra.

En wat is de lengte ongeveer vanaf de aansluiting in de meterkast naar het aansluitpunt voor de DSL kabel? Dat zou ook een rol kunnen spelen bij een verminderde verbinding.

Dan zou je de modem misschien in de meterkast kunnen plaatsen of in ieder geval de afstand korter maken.

@Waqqas 

Dankjewel voor het meedenken. Er zit denk ik redelijk wat afstand tussen.  Ik woon in een huur appartement, dus ik weet niet precies hoe het loopt. Het klinkt dus niet echt alsof het een bridge tap is? Ik wacht nog even af wat t mobile zegt hierover. 

Reputatie 7
Badge +15

@Karel2020

Geen probleem 👍

Heb je toevallig een losse telefoonkabel met één kant een stekker andere kant oranje en wit aansluiten in de meterkast ipv de oranje en wit die er nu zit. Even als test?

Reageer