Alles over 'bridge taps'

Alles over 'bridge taps'

Toon eerste reactie

181 reacties

Reputatie 7

Hi @charah Ik zie dat mijn collega vorige week vrijdag al opnieuw een verzoek uit heeft gezet naar de netbeheerder om je aansluiting toch na te kijken. Ik heb de foto aan de opdracht toegevoegd zodat ze deze ook kunnen zien. We gaan voor je aan de slag!

Hoi, ik zitten al weken zonder stabiel Internet. Een monteur heeft laatst bovenstaande vernieuwd maar dat mocht het niet oplossen. Nu heb ik een mail ontvangen over ISRA probleem, alleen is dit de enige aansluiting die in mijn huis te vinden is. Een andere monteur gaf aan dat het probleem waarschijnlijk buiten ligt. What to do? Eerlijk gezegd vind ik het raar dat ik dit zelf moet uitzoeken/oplossen. 

Hi Brian, Dank! Mijn vakantie was goed en dit helpt voor de after feeling. Ik wacht het af. Groet

Reputatie 7

Hi @justwannahavesignal, dank voor de toelichting en bedankt voor je geduld! Hopelijk een goede vakantie gehad? :slight_smile:  Ik ga er voor zorgen dat we alsnog de opdracht doorzetten naar de netbeheerder inclusief jouw foto met het verzoek om de binnenkomende verbinding toch te onderzoeken. Hier gaan wat dagen overheen maar je ontvangt hierover bericht. In de meeste gevallen hoef je niet aanwezig te zijn voor deze afspraak, mocht dit wel het geval zijn dan neemt de netbeheerder van te voren contact op om een afspraak in te plannen. We gaan voor je aan de slag!

Beste Jason, ik heb inderdaad Ziggo als provider gehad (voorafgaand aan jullie, nu zo’n 5 jaar geleden). Daar zit ook de COAX-aansluiting nog (een kastje( in de muur).

Maar die heeft de afgelopen jaren nooit voor problemen gezorgd.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @justwannahavesignal, jammer om te horen dat het kabeltje geen zoden aan de dijk gezet heeft. Als het probleem in de ondergrondse bekabeling zit, wordt het iets lastiger om op te lossen. Wellicht een overbodige vraag, maar ik wil nog één check met je doornemen: heb jij of heeft een vorige bewoner weleens Ziggo als provider op dit adres gehad? Zo nee, is er een losse COAX-aansluiting in het huis aanwezig? 

 

Hoi @justwannahavesignal, zojuist geregeld dat er een jouw kant op komt. Wellicht dat wij de winst kunnen splitsen? :stuck_out_tongue_winking_eye:  Geef het gerust aan als je hierna nog problemen ervaart. De moderators, superusers, en vele anderen op de Community denken graag met je mee om tot een oplossing te komen!

 

Het kabeltje goed ontvangen en direct tussen ISRA en router geplaatst. En daarna binnen een paar dagen op vakantie gegaan.  Helaas heeft het kabeltje het probleem van het wegvallende internet niet opgelost.

Ik vrees dat het probleem toch echt in de ADSL-kabel naar mijn huis zit, omdat daar de afgelopen maanden ook de verandering heeft plaatsgevonden met werkzaamheden in  (en onder) de straat. Wat de doormeting van KPN ook mag zeggen. Zijn er nog stappen die mogelijk zijn?

Dan val jij onder die ene procent, bofkont die je bent.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Bij mij in huis zat hetzelfde aansluitpunt en in de meterkast die laatste "cilinder". Het kan zo zijn dat dit het enige aansluitpunt is en ik had er ook bij gezet als er niks anders is dit punt open maken en kijken hoe het is aangesloten/eventueel een foto maken.

Met dit punt beginnen kan ook ja.

@Waqqas Als er een ander punt zou zitten zit die doos er niet maar degene er boven, dit is een veel voorkomend aansluitpunt in vooral apartementen.

Begin dan eerst maak hem even open en kijk welke kabel er binnenkomt, nu gaat iemand zoeken naar iets wat er 99% zeker niet is.

Reputatie 7
Badge +15

Klopt, maar misschien ziet er ook nog een vaste ISRA waar de KPN kabel binnenkomt bijvoorbeeld en van daar gaat een kabel naar dit punt.

@Waqqas waar zit de DSL stekker nu dan in, nummer 3 op het plaatje de onderste dacht ik zo.

Die dus even losmaken en kijken of er nog een andere kabel doorgelust in zit @mbdg 

Reputatie 7
Badge +15

@mbdg 

^^ is elektra.

Heb je iets van dit? 2 of 4?

 

Anders kan je eens een foto maken van de binnenkant van die aansluiting die je in je eerste post liet zien 2de foto.

hallo @mbdg 

De eerste foto is nvt omdat deze voor kabel internet dient en dat wordt alleen bij Ziggo of Delta gebruikt.

De 2de foto is een DSL aansluiting, meestal komt de kabel binnen de stopcontact vanaf een hoofdaansluitpunt (ISRA) meestal in de meterkast. Het is altijd het beste om je modem daarop direct aan te sluiten in de meterkast.

Indien je alleen de aansluiting op foto 2 in huis hebt kan je hem dan eens openschroeven en een foto van de binnenkantmaken hoe het zit aangesloten?

Dit is wat ik in de meterkast kan vinden. 

figure widget

Reputatie 7
Badge +15

hallo @mbdg 

De eerste foto is nvt omdat deze voor kabel internet dient en dat wordt alleen bij Ziggo of Delta gebruikt.

De 2de foto is een DSL aansluiting, meestal komt de kabel binnen de stopcontact vanaf een hoofdaansluitpunt (ISRA) meestal in de meterkast. Het is altijd het beste om je modem daarop direct aan te sluiten in de meterkast.

Indien je alleen de aansluiting op foto 2 in huis hebt kan je hem dan eens openschroeven en een foto van de binnenkantmaken hoe het zit aangesloten?

Klopt het dat dit beide de ISRA aansluitingen zijn? Sinds kort ook last van een uitvallend signaal. Kregen vervolgens een mail van T-Mobile dat dit aan de ISRA aansluiting zou liggen. Nu weet ik echter niet of dit de ISRA aansluitingen zijn.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @justwannahavesignal, zojuist geregeld dat er een jouw kant op komt. Wellicht dat wij de winst kunnen splitsen? :stuck_out_tongue_winking_eye:  Geef het gerust aan als je hierna nog problemen ervaart. De moderators, superusers, en vele anderen op de Community denken graag met je mee om tot een oplossing te komen!

Beste Brian, Dan spaar ik die paar euro inderdaad graag uit, dus als je die wilt opsturen: dank! 

En ik weet dat het een long shot is, maar iets anders heb ik niet. 

 

 

Reputatie 7

Hi @justwannahavesignal, dat zou je altijd kunnen proberen maar dit is normaal gesproken niet iets waarvan de netbeheerder aan zou geven dat het om een bridge tap zou gaan. Ik kan je kosteloos een nieuwe RJ11 kabel toesturen als je wil, scheelt je toch weer een paar euro :wink:

Reputatie 7
Badge +15

@justwannahavesignal

De blauwe kabel is de binnenkomende lijn van KPN die naar het ISRA gaat en vervolgens zit de DSL kabel vanaf de modem geklikt in één van de 2 poorten op dit ISRA punt.

Die DSL kabel zou je wel eens kunnen vervangen om uit te sluiten of het aan de kabel ligt of niet.

Je hebt geen speciale DSL kabel nodig, het kan gewoon een standaard DSL kabel zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Zie reactie hieronder.

Beste Brian, 

Het zit op de meest simpele manier:

ISRA > blauwe kabel > modem.

 

Heeft het zin een nieuw kabeltje te kopen om te kijken of het daar aan ligt? En moet ik dan denken aan zoiets als onderstaands of iets geheel anders?

Telefoon aansluitkabeltje van 0.5m
RJ11 stekker (4/6 male) - RJ11 stekker (4/6 male)
Lengte: 50cm (50 centimeter)
 

Reputatie 7

Hi @justwannahavesignal, dank voor de foto’s! Is de blauwe kabel direct aangesloten op de modem aan de andere kant of zit hier bijvoorbeeld nog een wandcontactdoos tussen? Dus ISRA > blauwe kabel > wandcontactdoos > netwerkkabel > modem?

Als dit laatste het geval is dan kan het lonen om de aansluiting op de wandcontactdoos nog even na te lopen en de draden goed schoon te maken. Er wil wel eens corrosie ontstaan waardoor het signal kan gaan storen. Mocht dit niet het geval zijn en is het rechtstreeks aangesloten laat het dan zeker weten, dan ga ik voor je aan de slag!

Dat zijn de uitgaande kabels inderdaad. Boven de ISRA zit de aardedraad. Uit de grond komt alleen de kabel van KPN

 

Reputatie 7
Badge +15

@justwannahavesignal 

Net onder het ISRA komen 2 kabels binnen of staat er iets achter de houten muur?

Reageer