Eigen modem: veelgestelde vragen

Eigen modem: veelgestelde vragen

Toon eerste reactie

102 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hurricane28 

Welke Fritzbox heb je en welke verbinding heb je, AON, GPON of XGSPON?

Heb je ook de juiste SFP module?

Soms is het mogelijk om bijvoorbeeld het serienummer van de Huawei ONT te klonen in de Fritzbox waardoor hij meteen zal werken zonder tussenkomst van de klantenservice.

Reputatie 4

Het klopt dat de klantenservice geen kennis en kunde van een Fritzbox heeft. Dat mag je niet van ze verwachten.  T-Mobile levert zyxel apparatuur waar je voor ondersteuning voor bij ze terecht kan. Als jij daarna eigen apparatuur wilt installeren mag dat,  maar voor support dien je dan bij die leverancier te zijn of bij anderen, zoals medeklanten op dit forum.

Ben je nou serieus of wat?! 

 

Wat staat er nou wat er moet gebeuren dan..? Miss moet je eerst ff lezen alvorens te antwoorden. Vraag ik om hulp met mijn Fritzbox? Zo ja, waar dan? 

Er is vrije router keuze sinds vorig jaar Februari maar jullie weten niet hoe?! Ik weet het namelijk wel, je moet zoals ik zei, mijn Fritzbox WHITELISTEN zodat ik hem kan gebruiken, wat is daar nou zo moeilijk aan om te begrijpen dan? 

 

 

 

Reputatie 4

Hallo @Hurricane28 

Welke Fritzbox heb je en welke verbinding heb je, AON, GPON of XGSPON?

Heb je ook de juiste SFP module?

Soms is het mogelijk om bijvoorbeeld het serienummer van de Huawei ONT te klonen in de Fritzbox waardoor hij meteen zal werken zonder tussenkomst van de klantenservice.

Ik heb een Fritzbox 5590 Fiber met XGS-PON en mijn aansluiting is dit ook. De Fritzbox kan met alle aansluitingen werken. Daarom kost deze ook 350 euro. 

Heb de SFP module die bij de box zat. Heb ook contact opgenomen met Fritz zelf en die snapt ook niet waarom T-Mobile moeilijk doet. 

Heb hier nog een voorbeeld van hoe simpel het  moet zijn: 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hurricane28 

Hopelijk helpt dit je :

Scrol naar linksonder en kies ‘content’ (Engels), daarna scroll weer naar beneden en kies Support, op die pagina staat onderaan het veld waarin je sn van Huawei kunt overnemen.

Na het instellen van VLAN 300 of het T-Mobile profiel moet hij direct werken.

Reputatie 7
Badge +15

@Hurricane28 

Er zijn meerdere klanten hier op de community die een Fritzbox 5530 of 5590 gebruiken met het glasvezel direct in de Fritzbox en het serienummer van de ONT in de Fritzbox hebben gezet.

Het werkt bij iedereen, is het bij jou ook gelukt?

Reputatie 7
Badge +15

@Hurricane28

Hopelijk helpt dit je :

Scrol naar linksonder en kies ‘content’ (Engels), daarna scroll weer naar beneden en kies Support, op die pagina staat onderaan het veld waarin je sn van Huawei kunt overnemen.

Na het instellen van VLAN 300 of het T-Mobile profiel moet hij direct werken.

Kun je de Fritzbox eens aansluiten op het glasvezel, verbindt een apparaat en ga naar deze pagina, je moet hier het sn nummer van de witte Huawei ONT of zwarte Genexis ONT intypen.

VLAN 300 ook correct ingesteld of het TM profiel gekozen?

Reputatie 4

Nope, niks werkt hoor. 

De glasvezel kabel zit in de Fritz, de LAN1 poort zit met een CAt6 cabel in mijn PC. 

 

Ik log in op de link die jij mij gegeven hebt maar kan geen enkel GPON serienummer in zetten want alles is vals zegt ie. Ik heb alleen een Mediaconverter en een Zyxel T50, weet niet hoe jij telkens bij Huawei komt maar nog nooit gehad. 

Reputatie 4

@Hurricane28

Even voor de opheldering hier.

Met een XGS-PON werkt het klonen van het serienummer niet.

Dat werkt alleen met een GPON verbinding.

Welk glasvezel kastje heeft u.?

 

Ik heb de Zyxel T50 en de Fritzbox 5590 XGS-PON die geschikt moet zijn voor mijn aansluiting wat ik van T-Mobile gehoord heb. Deze Fritz zou op alle aansluitingen moeten werken staat er op de site en werd mij telefonisch verteld. 

@Hurricane28 

Welk glasvezel kastje heb je van T-mobile ontvangen.?

Reputatie 4

Weet ik veel een grijs lelijk ding. Kan niks uploaden want ook T-Mobile forum doet vreemd..  Moet alles op mobiel doen en dat werkt niet lekker en ben beetje heel erg klaar met dit alles zo moeilijk. Heb er koppijn van. Heb GEEEN Huawei voor als dat niet duidelijk was. 

Reputatie 4

 

Reputatie 4
Weet niet wat je wilt zien maar is alleen een Stekkertje hoor, meer niet.

 

Reputatie 4

Elke keer als ik van de Zyxel router of de media converter serie nummer in toets krijg ik dit te zien: 

 

 

Reputatie 4

Deze Fritzbox heb ik. Zou op alles moeten werken als goed is.

 

https://fritzshop.nl/fritzbox/1356-fritzbox-5590-fiber-xgs-pon.html

 

Heb T-Mobile gevraagd en hun zeiden dat ik een GPON aansluiting had ipv een AON. 

Reputatie 1

Zijn er al communityleden die een ATA gebruiken achter hun eigen modem?

Ik heb nog vaste telefonie via T-Mobile, maar sinds de UDM-Pro als modem fungeert werkt dat uiteraard niet meer. De Zyxel had een ATA ingebouwd, maar ik zit te denken aan een ATA van Linksys/Cisco om het oude PSTN toestel weer actief te krijgen. De SIP gegevens zijn beschikbaar voor mij als klant, dus ik vermoed dat het moet kunnen werken mits de instelling goed zijn (poorten, codecs etc.)

Ik heb een eigen modem geïnstalleerd (Linksys WRT1900ACS met Openwrt software). Draait als een zonnetje.

Kan ik de T-mobile router (ZyXEL) inleveren?

Reputatie 7
Badge +14

Nee. Die router moet je goed opbergen en pas als het abonnement is beëindigd wordt hij ingeleverd. T-mobile zal, als je een technisch probleem hebt, altijd vragen om de Zyxel te plaatsen. Alleen met die router erop kunnen ze technische service verlenen.

Reputatie 2

waar voor is die media conveter ? ik heb nu nog kpn internet glasvezel maar ga over naar Tmobile 

volgens mij heb ik dat nu niet in de meter kast hangen 

Reputatie 2

Hallo @mike rosauer 

De mediaconverter zet het optische signaal om naar een elektrisch signaal, deze heb je bij KPN ook.

De mediaconverter zit tussen het glasvezelaansluitpunt en router of hij kan ook op het glasvezelaansluitpunt zitten.

Sommige routers kan je zonder mediaconverter op het glasvezelaansluitpunt aansluiten middels een patchkabel en SFP module

 

Ah ok duidelijk  . Die zit er dus idd al .

Reputatie 2

wat ik trouwens bizar vindt dat de NT die hier hangt vervangen gaat worden voor zon zelfde soort kastje van ander merk … goed voor het mileu zeg, eigenlijk  te gek voor worden toch …. het doet niks meer of minder dan wat er nu hangt….

 

vooral omdat wij al glas hebben en T moblie waarschijnlijk gewoon de lijn van kpn netwerk gebruikt !!

Reputatie 4

wat wordt bedoeld met de ipv6?

 

'’ Nog niet alle aansluitingen kunnen IPv6 gebruiken. Je kunt de configuratie wel alvast instellen, maar je modem zal verbinden op IPv4 tot IPv6 beschikbaar is voor jouw aansluiting.  '’

 

hoe of wat en wanneer weet je wanneer er ipv6 beschikbaar is?

Reputatie 2

@mike rosauer

Vaak werken KPN mediaconverters niet met T-Mobile maar geen zorgen, je betaalt er niks voor en de monteur komt het voor je vervangen :)

ik weet dat je niks voor betaald en deze vervangen wordt ik vind het alleen bizar zeker in tijden van duurzaam . zou toch ook anders moeten kunnen meen eens toch ?

Reputatie 7
Badge +15

@juliank 

Test IPv6, hier kun je controleren of je een IPv6 adres hebt.

Ik denk dat T-Mobile er al wel mee bezig is.

Reputatie 2

@mike rosauer

Ik heb een zwarte Genexis die over het glasvezelaansluitpunt zit geschoven met 3 lampjes power, connection en alarm. Is een XGSPON mediaconverter en werkt met alle provider dus het kan wel.

Ik kwam ook van KPN en ik kreeg geen nieuwe mediaconverter want ik moest de huidige gebruiken.

onze is wit maar denk het zelfde hangt nu ongveer 1.5 jaar pas 

dan zien we dat dan wel :)

Reputatie 7
Badge +14

Test gedaan 
 

hires_info.png

Aangezien u een werkende IPv6-verbinding heeft hebben wij een tabblad toegevoegd met informatie over hoe goed u andere IPv6-sites kunt bereiken. [meer info]

hires_ok.png

Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.

Reageer