Hey Google - alles wat je wilt weten over Google Home

  • 15 April 2022
  • 2 reacties
  • 258 Bekeken
Hey Google - alles wat je wilt weten over Google Home
Reputatie 7
Badge +4

‘Hey Google’ klinkt je vast niet onbekend in de oren! Dit heb je ongetwijfeld wel eens voorbij horen komen of misschien heb je zelf wel de Google Home in je eigen huis. Dit handige apparaatje kan je oneindig veel dingen vragen. Het lijkt op een soort speaker en is verkrijgbaar in meerdere kleuren. Benieuwd naar de leukste functies en wat het precies is? Lees dan vooral verder!

 

‘Hey Google’

De Google Home en de Google Home Mini zijn sinds 24 oktober 2018 op de Nederlandse markt te koop. Heb jij er zelf al één in huis? Zo ja, dan weet jij natuurlijk al op en top hoe deze speaker precies werkt. Voor de minder ervaren gebruikers onder ons, leggen we het graag even uit. Deze slimme speaker kun je van alles vragen. Van willen weten tot hoeveel graden het buiten is, tot aan laten zetten van je verlichting. Het enige dat je hoeft te doen is ‘Hey Google’ voor je vraag te plaatsen. 

De vijf leukste vragen, als je het ons vraagt

  1. Hey Google, kun je beatboxen? 
  2. Hey Google, kop of munt?
  3. Hey Google, hoe klinkt een schaap?
  4. Hey Google, hoe zie je eruit? 
  5. Hey Google, hoe slim ben je? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hoe werkt het precies?

Het is eigenlijk heel eenvoudig. Je activeert de Google Home door hem aan te zetten en ‘Hey Google’ te zeggen, gevolgd door een vraag of opdracht. Vervolgens kun jouw Google assistent je bij van alles helpen. Zo kun je jouw favoriete nummer laten afspelen, kun je bepaalde apparaten in jouw huis bedienen puur en alleen via je eigen stem, antwoord krijgen op de meest uiteenlopende vragen, taken uitvoeren zoals het bellen van jouw bestie en je dag plannen. Dat is nogal een lijst voor zo'n klein apparaatje. 

Hoe installeer ik Google Home? 

  1. Zodra je alles uit de verpakking hebt gehaald, gebruik je de meegeleverde stroomkabel om de Google Home of Mini op het stopcontact aan te sluiten. 

  2. Dan pak je je smartphone erbij en download je de Google Home app. Open nu de app en klik op 'get started'. Je kunt nu inloggen met jouw Google account en daarna gaat de app op zoek naar nieuwe apparaten. 

  3. Wanneer de Google Home of Google Home Mini gevonden is, vraagt de app om de installatie te starten. Als je drukt op ‘instellen’, dan wordt de connectie gemaakt tussen je smartphone en de Google Home of Mini. Wanneer je verbonden bent, dan komt er een geluidje uit de speaker ter bevestiging. 

  4. Na het maken van de connectie tussen de speaker en de app, vraagt de app waar het apparaat zich bevindt. Je kunt hier een locatie kiezen voor de speaker. 

  5. Nu kun je verbinding maken met je wifi-netwerk. Let erop dat de wifi ontvangst wel sterk genoeg.

  6. Zo, nu kun je de Google Assistant activeren en al jouw voorkeuren instellen. De app vraagt om stemherkenning in te schakelen. Geef de app daarbij toestemming om je microfoon te gebruiken wanneer dit scherm verschijnt. 

  7. De app vraagt je in deze laatste stap om toestemming voor het gebruiken van je locatie. Hiermee kan de Google Assistant je nuttige reisinformatie of informatie over de dichtstbijzijnde winkels en het weer geven. Et voila, je kunt nu volop genieten!

 

Heb jij zelf een Google Home thuis en heb jij nog leuke tips of vragen? Stel ze dan vooral hieronder! 😊


2 reacties

Spontaan als de mobiel op tafel ligt dan opent de assistent met hallo en wat ik toevallig heb gezegd tegen mijn vriendin tiks die in als zoekopdracht. Eng soms.

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb zelf een iPhone en het eerste wat ik altijd uitschakelt als ik een andere heb is Siri, vind het ontzettend raar en onnozel om tegen een telefoon te gaan praten.

Je praat toch ook niet tegen een lantaarnpaal, ik heb nog nooit iemand horen zeggen “he lantaarnpaal ga eens aan” 

Reageer