Je eigen modem bij Odido

  • 19 November 2018
  • 20 reacties
  • 62480 Bekeken

Reputatie 7

Bij het gebruik van je eigen modem is het niet mogelijk gebruik te maken van vaste telefoon.

 

Bij Glasvezel


Eigen Router bij een Draytek modem (met VLAN ondersteuning)

Eigen Router bij een Huawei modem (met VLAN ondersteuning)

Eigen Router (Zonder VLAN ondersteuning)


How-to Edgerouter IPTV + Internet | T-Mobile Community

 

Bij VDSL


Eigen modem bij VDSL


Dit topic is bedoeld als doorverwijzing. Je kan je reactie plaatsen in het betreffende topic.

 

 


20 reacties

Reputatie 3

Kan hier de Fritzbox 7590 aan toegevoegd worden?

Reputatie 7
Badge +14

De bedoeling van dit forum is juist om ervaringen te delen. Als je een nieuw topic maakt en daar jouw configuratie van de  Fritzbox plaatst kan Hidden een link naar jouw topic hier plaatsen.

Reputatie 3

De bedoeling van dit forum is juist om ervaringen te delen. Als je een nieuw topic maakt en daar jouw configuratie van de  Fritzbox plaatst kan Hidden een link naar jouw topic hier plaatsen.

Er zijn zoveel versplinterde Fritzbox 7590 topics dat ik er niet wijs uit word.

Als ik ze zou weten, had ik direct een handleiding ervan gemaakt, want er word veel naar gevraagd. 

Can someone please add instruction about how to connect Mikrotik router?

Reputatie 7
Badge +15

Hello @lAnubisl 

Will This article help? Scroll down a bit and read unde How to create VLAN in Mikrotik.

Hello @lAnubisl 

Will This article help? Scroll down a bit and read unde How to create VLAN in Mikrotik.

This one worked: 

 

Hoe kan ik een medewerker van de t-mobiel telefonisch spreken? Nederlandse telefoonnummer graag.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @IsabelSemedoAntonio 

Dit is niet het juiste topic voor deze vraag maar de thuis klantenservice kan je bereiken via 0800 0092 en de mobiel klantenservice via 0624001200.

Als het chatten niet lukt dan maar zo. Probeer jullie klantenservices te verbeteren. Dan weet iedereen waar ze naar toe moet om goed geholpen te kunnen worden. .

Bedankt voor de informatoeWaqqas.

Hallo @IsabelSemedoAntonio 

Dit is niet het juiste topic voor deze vraag maar de thuis klantenservice kan je bereiken via 0800 0092 en de mobiel klantenservice via 0624001200.

Sta ik al 10 minuten in de wacht.

 

Reputatie 7
Badge +15

@IsabelSemedoAntonio 

Indien je een vraag hebt over het aansluiten van je eigen router, de klantenservice biedt daar geen ondersteuning in maar we zouden je via dit kanaal wel kunnen helpen.

Ik lees veel over het gebruik van TP-Link routers ter vervanging van de Zyxel T50 maar ik lees nergens waar ik op de WAN poort IPoE instel aangezien die er niet tussen staat.

Bij Routershop heb ik gevraagd of de TP-link modellen daarvoor gebruikt kunnen worden en daar krijg ik als antwoord dat de Draytek routers dit protocol ondersteunen.

Kan iemand mij nu uitleggen hoe ik de TP-link router dien in te stellen voor het T-Mobile glas netwerk?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dwattel 

Je kan de instructies in dit topic volgen, dit geldt ook voor de Zyxel-T50.

Je kan alle poorten op internet zetten aangezien tv op het nieuwe tv platform via internet werkt, indien je nog op het oude tv platform zit dan heb je een IPTV poort nodig voor tv.

Mag er een aanvulling komen voor de Zyxel T-54?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @erwinB 

Wat bedoel je precies? Indien je het WiFi netwerk wilt uitbreiden dan kan je daar een WiFi 6 versterker bij nemen die een mesh netwerk vormt met de router.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/wifi-plus

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @erwinB, indien je doelt op het configureren van een eigen modem in combinatie met de T-Mobile modems (Zyxel T50 en 54), kun je alle antwoorden op jouw vragen vinden in onderstaande kennisartikelen:

Eigen modem: veelgestelde vragen | T-Mobile Community en Eigen modem: wat zijn de vereisten? | T-Mobile Community.

Reputatie 2

Dat met geen ip-telefonie te kunnen gebruiken met een eigen router zal inmiddels wel achterhaalt zijn. Zo kon je met een eigen router (heet met glasvezel géén modem) ook geen ip-televisie nemen.

Met een FRITZ!Box 5530 fiber en FRITZ!Box 5590 fiber is beide mogelijk: ip-telefonie en ip-televisie.

 

Can someone please add instruction about how to connect Mikrotik router?

you can raise a question on Mikrotik forum to get a best solutions for mikrotik routers.

Bij het gebruik van je eigen modem is het niet mogelijk gebruik te maken van vaste telefoon.

 

Bij Glasvezel


Eigen Router bij een Draytek modem (met VLAN ondersteuning)

Eigen Router bij een Huawei modem (met VLAN ondersteuning)

Eigen Router (Zonder VLAN ondersteuning)


How-to Edgerouter IPTV + Internet | T-Mobile Community

 

Bij VDSL


Eigen modem bij VDSL


Dit topic is bedoeld als doorverwijzing. Je kan je reactie plaatsen in het betreffende topic.

 

 

Bij de Edgerouter uitleg kunnen geen reacties worden geplaatst; vandaar hier een vraag.

De Edgerouter uitleg is geweldig en werkt ook. Ik heb mijn PfSense-box nu achter de Edgerouter staan

Het lijkt me dat de regels van de Edgerouter ook direct in de PfSense-box moeten kunnen worden toegepast. Het lukt mij echter niet om ze van de CLI (Edgerouter) naar de GUI (PfSense-box) te vertalen.

Is er iemand die dat kan of al heeft gedaan??

Reputatie 6
Badge +2

@rbode1904 Super om te lezen dat je de uitleg zo goed hebt kunnen gebruiken! 😀 Ik had graag een antwoord gehad op je vraag, maar ik dit gaan mijn kennis iets te boven. @Waqqas Heb jij enig idee? 

Reageer