Beantwoord

2de TV aansluiten zonder extra decoder.

  • 18 February 2023
  • 13 reacties
  • 1171 Bekeken

Reputatie 1

Dombo vraag:

Net een nieuw 1Gb abbonnement besteld met 2de TV decoder.

Eigenlijk wordt de 2de TV (geen smart TV, geen LAN) alleen voor even ochtend nieuws gebruikt.

Is het mogelijk een 2de decoder te vermijden, maar WEL wel een paar zenders zoals NPO en RTL te ontvangen, met bijvoorbeeld een chrome cast of zoiets als een Samsung GX-MB540TL DVB-T2 HD receiver (freenet TV connect, Wi-Fi ondersteuning).voor die tweede TV.


Ik heb een DEVOLO 1200 LAN poort via 220v als netwerk aansluiting Dank - F

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 February 2023, 11:23

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fiddler 

Je kunt de 2de tv box opzeggen via je My T-Mobile account.

Vervolgens is het mogelijk om naast de tv box te kijken via de TV Anywhere app op tablet of telefoon, casten naar de tv kan ook.

https://community.t-mobile.nl/televisie-536/geniet-van-tv-anywhere-325233

Ook kun je kijken via de T-Mobile TV app voor smart tv's mits jouw Samsung tv van bouwjaar 2018 of nieuwer is 

https://community.t-mobile.nl/televisie-536/alles-over-de-t-mobile-tv-app-voor-smart-tv-s-333670

Reputatie 1

Dank.

Is er ook een losse 3rd party TV Anywhere box of ontvanger voor een oudere sony Bravia 40BX420 uit 2011 TV met wel USB (camera etc), SCART, HDMI en AV aansluitingen te koop?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @fiddler Ik gebruik op een TV uit 2010 (Samsung) een Google Chromecast met Google TV - 4K HDR Het maakt van je TV een smart TV met alle opties.

TMT app downloaden en kijken zonder boxen. Ook op mijn smart TV kijk ik zonder box en bevalt erg goed!

 

@fiddler 

Dan kunt U beter voor een Nokia box 8000 of 8010 (nieuwer type) gaan.

Dat is een Android TV box met een normale afstandsbediening.

Ik gebruik deze ook net als de Chromecast google tv. Deze laatste vindt ik de afstandsbediening onhandig.

Kwestie van smaak.

Link.

https://www.nokia.com/phones/nl_nl/nokia-streaming-box-8000/specs

Reputatie 1

is dtt misschien ook wat?

Formuler Z11 Pro Max

Merk Formuler
Connectortype Wi-Fi, Ethernet
Connectortype HDMI
Scannerresolutie 4k
Ondersteunde internetdiensten Netflix
Type controller Afstandsbediening
Vormfactor Tv-box
Kleur Zwart
Gewicht van item 110 Gram
Productafmetingen 10.5L x 10.5W x 2H centimeter

 

Reputatie 7
Badge +15

@fiddler

Deze Formuler draait op Android 11 dus de T-Mobile TV app zou hierop moeten werken.

Android 8 of hoger is vereist voor de T-Mobile TV app indien je een mediaspeler wilt aanschaffen 👍

Reputatie 1

top, heb een z10 versie besteld, stuk goed koper, en de z11 schijnt nog wat buggy te zijn.

Moet je niet het Android TV besturingssysteem hebben voor de T-mobile TV app.

Als ik ook bij Formuler kijk draait dat op gewone Android. (Op de GTV versie na)

https://www.formuler.tv/

Zie ook dit topic.

Reactie van @TMTV 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@fiddler Voor de Z10 geldt hetzelfde als voor de Z11 (zoals @peter-keetfm terecht aangeeft): die werkt op de 'mobiele’ Android en niet op het speciaal voor grote schermen gemaakte Android TV. Je zult de app wel kunnen downloaden en wellicht zelfs de NPO-zenders kunnen kijken (omdat daar geen beveiliging op zit), maar ik verwacht dat de overige zenders het niet doen. Wil je hier laten weten hoe het zit? Dan weten we het zeker en zijn andere klanten er ook mee geholpen.

En er wordt ook over Netflix gesproken door @fiddler in dat andere topic.

Naar mijn weten werkt Netflix helemaal niet op dat merk.

Ik had toen ook belangstelling voor een Formuler toen ik nog bij kpn zat.

Maar uitgezocht dat Netflix niet werkt ben ik naar iets anders gaan kijken.

En uiteindelijk voor de Nvidia shield tv pro gegaan met logitech harmony afstandsbediening met hub.

Uiteindelijk heb ik er nog een Nokia box 8000 bij gekocht.

Deze pakt wel alle apps voor Android TV.

 

Reputatie 1

Dank, ik ga hem terugsturen.

Ik heb ook de Nokia streaming box 8010 en de Harmony, maar ik krijg de knoppen van de Nokia niet werkend op de Harmony afstandsbediening. in de Harmony database vind ik wel de Nokia streaming box 8000 maar krijg de knoppen nog steeds niet werkend op de Harmony. Kan je me uitleggen hoe ik dat moet doen?

@martinenellen

Ik gebruik de Logitech Harmony met een Nvidia Shield tv pro. 

Dit gaat via bluetooth. (Via hub) 

Ik heb net even getest met de box 8000.

Dat werkt alleen gaat het in dit geval via infrarood.

Zorg dat de hub vrij zicht heeft op de box.

Het kan zijn dat de box 8010 geen infrarood ontvanger heeft. (Ik ben niet bekend met de 8010)

Dan werkt het niet.

Maar ik denk dat deze ook infrarood heeft net als de box 8000.

Kwestie van proberen.

 

 

 

Reageer