Beantwoord

2e port forwarding wil niet door zyxel t50 PLS PLS HELP ME

  • 30 August 2022
  • 9 reacties
  • 163 Bekeken

Hallo allemaal en goedendag maar niet voor mij.

AUB iemand help

als ik de 1e port forwarding doe dan lukt het goed maar de 2e wil niet en ik moet ongeveer 10 soorten poorten opengooien voor game destiny 2

statisch ip aangemaakt.

foutmelding die ik krijg is:    instelling niet succesvol probeer nog een keer.

 

aub iemand help me

GREETZ Richard

icon

Beste antwoord door Pieter_B 30 August 2022, 12:26

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@FunkyDaDDy 

Ref: https://portforward.com/destiny-2/

Als dit naar je PC is, heeft men het hier over maar 2 poorten (3074 & 3097).

Kun je een screenshot maken van als je de regel aanmaakt die de foutmelding geeft, dus bij het invullen van de betreffende velden?

 

Hi,

Dankjewel voor je tijd en hulp.

De foutmelding die ik krijg is een vakje met deze woorden :   

 instelling niet succesvol probeer nog een keer.

 

en ik moet veel meer poorten openzetten dan 2 dit is van de officiele website van Destiny 2 zie screenshot en link.

https://help.bungie.net/hc/en-us/articles/360049496751-Advanced-Troubleshooting-UPnP-Port-Forwarding-and-NAT-Types

 

 

Nogmaals dankjewel voor je tijd en hulp.

 

Greetz Richard.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@FunkyDaDDy 

Poorten 80 en 443 zijn eigenlijk standaard poorten voor webverkeer, maar tevens poorten die toegang geven extern naar je router als je dat hebt aangezet.

Ben geen gamer, maar zoveel poorten openzetten naar een PC is in mijn ogen nogal zorgelijk .. dat uit veiligheidsoogpunt bekeken.

Met welke poorten heb je dan dit conflict, of maakt dat op die ene na niet uit?

Zie dat er een aantal poort ranges zijn, of heb je daar een issue mee?

Geef eens een screenshot hoe je bijv. een poort forwarding opzet, waardoor we ook kunnen zien of je iets verkeerd invult waardoor je die melding krijgt.

 

Ik heb precies de handleiding gevolgd van tmobile en dat is goed anders zou ik de 1e poort niet kunnen aanmaken want de 1e regel of rule maak ik netjes aan maar daarna lukken ze gewoon niet meer en ja het maakt niet uit welke poort ik kan gewoon geen 2e aanmaken en ojaa sommige ranges zijn te lang dan geeft i ook aan dat dat niet kan.

Maar ik vind het echt belachelijk dat tmobile zijn eigen moden niet ondersteund met alles technische dienst kan het wel maar ik weet niet waarom ze niet willen :(

Reputatie 6
Badge

Heb je de game wel geprobeerd zonder de router instellingen te wijzigen? Wat werkt er niet? Is dit op de PC? Heb je op de PC een firewall? Beschrijf eerst eens je probleem zonder direct in de router te gaan rommelen.

UPNP zou alles aan de netwerkinstellingen moeten doen voor je zonder “handmatige” hacks. Staat UPNP aan? Hamburgermenu rechts boven/ Netwerkinstelling/ Thuisnetwerk/ UPNP Staan beide NAT knoppen aan? Daarmee zou alles eigenlijk moeten werken.

Ports that should be  open op de pagina die je aanhaalt: dit geldt voor het geval dat de firewall filtert VOORDAT de forewarding wordt gedaan denk ik (de pagina die je aanhaalt is uiterst onduidelijk) OF voor uitgaand verkeer. Uitgaand verkeer wordt niet gefilterd tenzij je de firewall instellingen hebt zitten rommelen. Gewoon op medium laten staan. Hoe dan ook, als je firewall instellingen goed staan (defaults) hoef je hier niet naar te kijken.

Als UPNP echt niet werkt (lijjkt me niet aannemelijk) dan hoef je alleen de UDP porten 3074 en 3094 te forwarden als je een pc gebruikt. Bij andere platforms zouden dat er meer kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +5

...

Maar ik vind het echt belachelijk dat tmobile zijn eigen moden niet ondersteund met alles technische dienst kan het wel maar ik weet niet waarom ze niet willen :(

 

@FunkyDaDDy

...

Geef eens een screenshot hoe je bijv. een poort forwarding opzet, waardoor we ook kunnen zien of je iets verkeerd invult waardoor je die melding krijgt.

 

Als je hulp wil zal enige medewerking nodig zijn.

 

Het laatste wat je wilt is UPnP gebruiken, malafide software op je smartphone, PC, Laptop ? Voor je het weet staat er een port-forwarding naar een device in je lokale netwerk ingesteld waar je niets vanaf weet. UPnP kent geen authenticatie.

Misschien is het wel een idee het gewoon even te testen, als het werkt direct uitzetten en toch proberen die port-forwarding handmatig in te stellen. Maar permanent UPnP gebruiken is een no-go.

Reputatie 6
Badge

 

Het laatste wat je wilt is UPnP gebruiken, malafide software op je smartphone, PC, Laptop ? Voor je het weet staat er een port-forwarding naar een device in je lokale netwerk ingesteld waar je niets vanaf weet. UPnP kent geen authenticatie.

Misschien is het wel een idee het gewoon even te testen, als het werkt direct uitzetten en toch proberen die port-forwarding handmatig in te stellen. Maar permanent UPnP gebruiken is een no-go.


Ik ben het helemaal met je eens dat UPNP evil is. In mijn netwerk wil ik het echt niet.

Maar het staat standaard aan in de T-mobile router (en ik denk in de meeste routers) juist voor dit soort toepassingen. Mijn T54 lijkt zelfs een overzicht te geven van de geactiveerde port forwardings.  En als je malafide software in je netwerk hebt is een forwarded port het kleinste probleem: malafide software kan zelf wel een verbinding met een C&C server open houden. Eenmaal binnen heb je er hoe dan ook geen controle over.

Voor de gemiddelde gebruiker is het instellen van een port forwarding gewoon te complex. UPNP is dan de minst slechte oplossing.

Iedereen dankjewel voor jullie tijd en hulp ik merk dat het mij niet gaat lukken hier maar alsnog bedankt allemaal voor jullie moeite en inspanning.

Vriendelijke greetz van mij

 

 

Reageer