Beantwoord

Aansluiten tv boxen op Zyxel en Deco M9 combinatie

  • 8 January 2022
  • 3 reacties
  • 546 Bekeken

Hallo,

Ik stap binnenkort (waarschijnlijk) over van Ziggo naar T-mobile glasvezel, bellen en TV. Nu kom ik er net achter dat de TV boxen bekabeld werken. Hier had ik niet op gerekend. Ik heb thuis nu de Ziggo modem in bridgemode staan en de Deco M9 als router. Dit werkt uitstekend. Maar nu komt er en Zyxel T50 die niet in bridgemode kan. Ik wil toch mijn Deco M9 blijven gebruiken voor hoofd netwerk. Maar telefoon moet nog steeds via Zyxel.
Kan ik de hier een goed netwerk van maken? Ik zat er aan te denken om 2 Deco M5 erbij te kopen om te plaatsen op plek waar TV box komt te staan (daar heb ik nog geen bekabeld netwerk).

Kan een Deco M9/M5 systeem gebruikt worden om ook tv te kunnen kijken? Ik neem aan dat dat met IPTV werkt? Werkt dit out of the box? Werkt dit als ik de Deco als Access Point instel? Wat is dan de beste configuratie? Zyxel wifi uit, en via vast ip de Deco als router blijven gebruiken en dan in DMZ bij Zyxel?

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 January 2022, 17:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @alwin.mulder 

De Deco M9 kun je samen met de Deco M5 gebruiken.

Je opstelling zou dan zijn mediaconverter > Zyxel-T50 (WiFi uit) > Deco M9. Alles zou out of the box kunnen werken nadat je alle units hebt toegevoegd aan je netwerk, de tv boxen kunnen werken via een Deco unit maar de kwaliteit kan niet worden gegarandeerd. Voor het beste resultaat blijft bekabeld op de modem aansluiten het meest optimale.

De hoofd Deco die bedraad is aangesloten op de Zyxel-T50 kun je dan plaatsen in de DMZ met een statische IP adres.

Bedankt voor het antwoord. Staat de Deco in dit voorstel als router of access point? En werken de tv boxen op standaard internet?

Reputatie 7
Badge +15

@alwin.mulder 

De Deco staat gewoon als router en heeft een ander subnet, in Acces Point Mode zouden de router functies op je Deco uitgeschakeld zijn. Voor IPTV is er volgens mij niks anders nodig dus ze werken over het standaard internet.