Aansluiting op T mobile thuis niet werkend opgeleverd

  • 29 May 2023
  • 8 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 2

Zojuist is de monteur van Gideon langs geweest om het welkomstpakket aan te sluiten.

De glasvezel verbinding is helaas niet werkend opgeleverd in verband met het glasvezelsignaal dat van KPN naar T-mobile moet worden omgezet in de wijkkast. Monteur sprak over “er is niet gepatcht”. Helaas werkt de Technische dienst niet op feestdagen en kan er dus niet veel aan worden gedaan.

Kunnen jullie er zo snel mogelijk voor zorgen dat mijn t-mobile verbinding werkend wordt opgeleverd?

Het zyxel glasvezel punt is aangesloten en het zyxel modem staat op standby. 

 

Groet Patrick.

Tommie van Odido 9 maanden geleden

Hi @flyinghigh75, dat is inderdaad bijzonder. Maar geen zorgen, de monteur heeft een notitie in ons systeem gezet. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Wel bijzonder dat ze op 2e Pinksterdag opleveringen doen. 

Reputatie 2

Wel bijzonder dat ze op 2e Pinksterdag opleveringen doen. 

De monteurs zijn ZZP’ers. Aan de monteur ligt het zeker niet. Die was netjes op tijd. De omzetting van het glas signaal in de wijk kast is gewoon niet tijdig gedaan. 
 

Je kunt je inderdaad afvragen of het zinvol is om op feestdagen aansluitingen op te leveren. De Backoffice is immers niet beschikbaar wanneer er technische problemen zijn. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @flyinghigh75, dat is inderdaad bijzonder. Maar geen zorgen, de monteur heeft een notitie in ons systeem gezet. Dit wordt zo snel mogelijk opgepakt! 

Reputatie 2

Tommie,

 

Inmiddels werkt de verbinding. Vanmorgen werd het wereldbolletje op het modem groen en kwamen de emailtjes binnen. Ik ben dus succesvol aangesloten op het T mobile netwerk.

Dank voor het meedenken alvast.

Op sommige kanalen van de amino TV box word ik iedere keer verzocht de pincode in te voeren. Onder andere voor RTL 4 en nickelodeon. Hoe zet ik dat uit? Mijn profiel geeft aan alle kanalen actief.

 

Ik kan het niet eenvoudig in de settings van de box terugvinden. Heb je misschien ook hiervoor een oplossing?

 

KPN monteurs werken (buiten waakdienst) niet op feestdagen dus ‘als’ ze hadden gepatcht voor een installatie op een feestdag was dat op de vrijdag ervoor al gebeurd. Als ze dat hadden gedaan zat je de hele weekend zonder diensten en was de monteur van Guidion ‘te laat’.
 

Aangezien je verbinding het nu opeens doet, zal de patch ook vanochtend zijn gezet, wat meer volgens de normale werkwijze lijkt te gaan van patchen in de ochtend, installatie door de provider in de middag.

Lijkt er sterk op dat Guidion monteurs voor installaties afwijken van de door T-Mobile bij KPN Netwerk opgegeven wens/plandatum. Verklaart de andere topics op dit forum ook waarbij er zgn niet op tijd is gepatcht door KPN bij een installatie door Guidion.

 

Reputatie 2

Tommie,

Ik ben in ieder geval blij dat het nu werkt. En gelukkig heb ik er niet te snel op hoeven wachten.

Er is denk ik maar 1 sleutelwoord in dit verhaal: communicatie (afstemming) tussen klant, Guidion en T-Mobile.

 

Op sommige kanalen van de amino TV box word ik iedere keer verzocht de pincode in te voeren. Onder andere voor RTL 4 en nickelodeon. Hoe zet ik dat uit? Mijn profiel geeft aan alle kanalen actief.

 

Ik kan het niet eenvoudig in de settings van de box terugvinden. Heb je misschien ook hiervoor een oplossing?

 

Dit komt door de ingestelde leeftijdsrestrictie.

Shameless copy-paste:

“Je kunt bij T-Mobile per kijkprofiel een leeftijdsrestrictie instellen en indien je die niet op "18" hebt staan, moet je bij sommige programma's het kinderslot ontgrendelen met de tv-pincode. Je kunt dit aanpassen met de volgende stappen: Druk op de menu-knop van je afstandsbediening . Ga naar de categorie 'THUIS' en klik dan links in het scherm op 'Wissel Profiel'. Wissel profiel in T-Mobile Thuis Kies het gewenste profiel en navigeer vervolgens naar de leeftijdsgrens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening. Je kunt kiezen uit de leeftijdsgrenzen: AL (Alle Leeftijden), 6, 9, 12, 16 en 18. Dit zijn de leeftijden gegeven door Kijkwijzer. Kies de gewenste leeftijdsgrens en druk daarna op “Bevestigen”. Tip: Krijg je te vaak het Kinderslot in beeld? Wanneer je de leeftijd op 'AL' zet, kun je alleen programma's bekijken die geschikt zijn voor alle leeftijden. Wil je nooit het Kinderslot in beeld? Stel dan '18' in als leeftijd. Neem een kijkje op onze servicepagina voor alle info: Kinderslot instellen | T-Mobile Thuis.”

Reputatie 2

Dank je wel! Deze instructie had ik gevonden online. Het zit hem in de interpretatie van AL alle leeftijden. Ik dacht dan zie je alles. Vanuit mijzelf als volwassen persoon geïnterpreteerd. Maar kijk slot verwijderen is dus kiezen voor 18 jaar en ouder. 

Reageer