Beantwoord

Alleen Coax aansluiting


Hallo,

ik ben woonzaam in een complex die collectief doet aan verschillende aansluitingen, waaronder ook het internet etc.

 

ik ben over gestapt naar tmobile home internet en ik kreeg een modem aangeleverd die geen toegang heeft tot een coax aansluiting. Er is ook niets in m’n studio die iets anders ondersteunt. Geen telefoon uitsluiting en geen andere aansluitingen, alleen de coax. 
 

wat moet ik doen?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 10 March 2023, 13:51

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tchuis 

Het gaat om DSL internet? Als je het wel kan bestellen dan zou er ergens wel een aansluiting moeten zitten. Kan je iets van onderstaande vinden in je woning of misschien buiten je woning?

 

Nee helaas niet, ik ben eerst van alles aan het uitzoeken op jullie forums. Deze foto ben ik meerdere malen tegen gekomen en ik heb die aansluitingen helaas niet in huis

Reputatie 7
Badge +15

@Tchuis 

Ook nergens een telefoonkabel te bekennen of de KPN kabel in een blauwe mantel?

Nee helaas. Dit complex waar ik woon is basically gewoon een groot huis. En elke studio heeft z’n eigen coax. Maar geen eigen internet, telefoon lijn. Vroeger was mijn huurcontract incl telefonie internet en tv. Een aantal jaar geleden hebben ze opgezegd en toen moesten we zelf het contract afsluiten, in dit geval bij ziggo. Nu ben ik overgestapt naar tmobile. En deze modem heeft dus geen coax aansluiting. Ik kan het helaas niet duidelijker maken dan dat

Reputatie 7
Badge +15

@Tchuis

Heeft de woning ergens een meterkast op de begane grond? Misschien zit daar het KPN ISRA punt maar gaat er misschien geen kabel naar jouw kamer.

Reputatie 7
Badge +14

Dan kun je het contract annuleren. Bel hiervoor de klantenservice. Alternatief is een mobiel data abonnement. 

@Waqqas ik zit op de 3e verdieping, ik denk niet dat de modem die tmobile heeft meegestuurd het redt.

 

@eric contract opzeggen? Is er totaal geen andere mogelijkheid? Misschien een modem die wel coax ondersteunt? Of misschien een ander alternatief? Ik heb juist tmobile home gekozen en m’n nieuwe mobiele abonnement bij tmobile afgesloten omdat dit goedkoper uit zou komen. 

Reputatie 7
Badge +14

Als je beneden wel het modem kunt aansluiten kun je van de begane grond naar de 3e verdieping met een coax to ethernet adapter werken.

@eric coax to ether? Daar heb ik over gelezen op internet. Is het dus mogelijk om de coax aansluiting van deze adapter in m’n woonkamer aan te sluiten aan de modem en de modem in woonkamer te laten staan? 
 

want anders zit m’n modem ergens paar verdieping lager zonder dat ik er zicht op heb.

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Nee,  het modem moet zo kort mogelijk bij het KPN ISRA punt, aangesloten via de 2 koperdraden. Vanaf het modem gaat dus een korte ethernet verbinding naar 1 moca, aan de andere zijde komt de andere moco met een ethernet kabel naar je computer of een wifi access point. 

En deze adapter en WiFi accesspoint  moet ik dan zelf aanschaffen?

Reputatie 7
Badge +14

Ja, t-mobile levert alleen het DSL modem/router voor koppelen aan het KPN isra punt. De rest van de inhuis  installatie dien je zelf te organiseren.  Wel krijg je de hulp en tips van dit forum. 

Dus wat adviseer jij mij te doen? Want zoals ik de situatie heb omschreven en hoe jij hierop antwoord krijg ik het idee dat het veel geld en werk ga kosten. Hebben jullie hiermee al eerder ervaring gehad? En hoe is dit opgelost?

Reputatie 6
Badge

Dus wat adviseer jij mij te doen? Want zoals ik de situatie heb omschreven en hoe jij hierop antwoord krijg ik het idee dat het veel geld en werk ga kosten. Hebben jullie hiermee al eerder ervaring gehad? En hoe is dit opgelost?

Heeft je appartement een eigen huisnummer en heb je daarop je abonnement aangevraagd? Als dat het geval is zou dat betekenen dat er volgende de KPN documentatie een telefoon aansluiting in jouw appartement zou moeten zijn. In dat geval kan een moderator mogelijk een monteur voor je aansturen om  de situatie beter in beeld te brengen, en mogelijk de telefoonlijn naar je appartement te brengen. Maar vraag 1 is of je je abonnement op je eigen huisnummer hebt kunnen aanvragen. Of is dat huis nooit formeel opgedeeld in appartementen met eigen huisnummers?

Ja ik heb op m’n eigen huisnummer dit abonnement aangevraagd. Ik heb contact gehad met jullie klanten service. Ik kreeg het idee dat zij mij niet begreep en vervolgens meteen een afspraak heeft gemaakt voor mij. Morgen komt er iemand langs om de situatie te bekijken

Ik heb zojuist contact gehad de verhuurders van het pand waar ik woon. Zij zeiden tegen mij dat er in de woning alleen maar een COAX aansluiting te vinden is. Dit was niet het antwoord waar ik op hoopte. Volgens de verhuurder is het dus alleen maar fysiek mogelijk om internet/tv te krijgen als de modem/media box een coax aansluiting heeft. 
 

Toen ik mijn abonnement van T-Mobile Home afsloot via internet. Ik kan me herinneren dat er vanuit T-Mobile een check werd gedaan of het wel mogelijk was op mijn postcode om internet te krijgen. Dit is dus niet het geval.


Hoe gaan we nu verder? Wat adviseren jullie mij nu te doen? 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Tchuis, dank voor het uitzoeken! Dat is inderdaad niet zo'n fijn nieuws. Je hebt inderdaad een DSL bestelling bij ons kunnen plaatsen omdat wij wel zien dat er een ISRA punt aanwezig is. In sommige gevallen is deze weggewerkt en kun je ontdekken dat oplevering niet mogelijk is. De monteur komt vanmiddag, ik wil dit bezoek toch even afwachten. Het kan zijn dat we KPN NetwerkNL aansturen om te checken of een ISRA punt echt niet te vinden/realiseren is, naar aanleiding van het bezoek van de monteur. Anders zijn we inderdaad genoodzaakt deze bestelling te annuleren, hoe jammer ook! Zou je mij in dit topic ook op de hoogte willen houden?

@Cheyenne 

goedemiddag, 

Er is zojuist een monteur langs gekomen om de situatie te bekijken. Hij kon de juiste aansluitingen ook niet vinden. Ik neem aan dat jullie hier zelf ook nog informatie over krijgen. 
 

Hoe gaat het nu in z’n werk? Ik neem aan dat als jullie iemand langs laten komen na de bevinden van de monteur, dit ook niet vandaag gaat gebeuren? Ik zit nu, tot dit allemaal opgelost is, zonder internet. Het weekend zal er waarschijnlijk ook nog over heen gaan. 
 

en hoe goed jullie mij ook proberen te helpen via dit forum, the community. Er hebben nu meerdere mensen zich gemengd in het gesprek. Ik zou heel graag dit via de telefoon willen bespreken of via de e-mail. 
 

Het liefst wil ik ook iemand spreken die er enigszins verstand van heeft, want toen ik gisteren T-mobile klanten service aan de lijn had, kreeg ik heel erg het idee dat ik met iemand sprak die een script aan het volgen was. Ging niet inhoudelijk in op mijn vragen. En ik snap dat het een onderwerp is waar niet iedereen ervaring mee heeft. Maar het zou fijn zijn als ik met iemand kon communiceren, die mij direct kan helpen of adviseren ipv dat het via een forum/community moet gaan.

Reputatie 7
Badge +5

Ik zie het inderdaad @Tchuis, ik heb de terugkoppeling van de monteur gelezen. Hij geeft aan dat we KPN NetwerkNL kunnen aansturen voor een check, maar hij geeft ook aan dat na contact met KPN zij ook geen direct invoer van DSL zien. Er is een kleine kans dat het ISRA nog gevonden of gerealiseerd gaat worden, al kan het nog in de meterkast zitten die niet open kan.

Je zit gewoon binnen de bedenktijd dus ik kan je abonnement per direct opzeggen zodat je een aanvraag bij Ziggo (COAX) kunt plaatsen. Het is heel jammer, maar ik snap het als je hier liever voor kiest dan dat we nog wachten op het bezoek van KPN. Dit laatste zal inderdaad niet vandaag nog gebeuren, de aansturing moet nog gebeuren. Ik hoor het graag van je! 

Hoe zit het dan met de kortingen die ik heb gekregen omdat ik twee Tmobile abonnementen heb. Home en mobile, ik heb voor deze optie gekozen omdat het goedkoper zou uitkomen voor mij. 
 

Betekent dit nu ook dat ik deze kortingen verlies? Ik heb nu wel het idee dat ik bijna genoodzaakt ben om over te stappen. Terwijl er vanuit Tmobile wel geverifieerd werd dat het mogelijk was om op dit adres internet te krijgen. 
 

Ik ben al meer dan 12 jaar klant bij jullie. Moet zeggen dat ik het vervelend vind dat ik ,aan het einde van rit, waarschijnlijk mijn Tmobile home moet opzeggen. En ook natuurlijk de bijkomende diensten/kortingen/voordelen die jullie mij geven omdat ik twee abonnementen bij jullie heb.

Dus als ik het goed begrijp. Ik heb twee opties: 

  1. Abonnement annuleren (kosteloos neem ik aan?)
  2. Wachten totdat er verschillende diensten en onderzoeken zijn geweest. Met ook nog niet eens de zekerheid dat het allemaal wel lukt binnen aanzienlijke tijd?
Reputatie 5
Badge +4

Hi @Tchuis, ik heb het voor je nagekeken en als het Thuis abonnement wordt stopgezet blijft alleen het mobiele abonnement over. Hierdoor zou het klantvoordeel inderdaad komen te vervallen. 

Wat betreft jouw opties kan je de bestelling inderdaad kosteloos annuleren. De tweede optie is wachten tot iemand van KPN NetwerkNL is langs geweest voor de kleine kans dat er toch een ISRA punt aanwezig is. Zij zullen contact met je opnemen voor het maken van een afspraak hiervoor. Mocht in dit geval blijken dat er geen ISRA punt aanwezig zijn en je zit buiten de bedenktijd, dan hoef je je geen zorgen te maken. Wij zullen er dan voor zorgen dat het abonnement alsnog kosteloos geannuleerd kan worden. 

 

Reageer