Beantwoord

Apple TV afstandsbediening (nieuw)

  • 7 December 2021
  • 7 reacties
  • 209 Bekeken

Hallo,

 

Sinds kort maak ik gebruik van de tv app voor Apple TV. Nu heb ik een nieuwe afstandsbediening (grijs). 

Nu krijg ik het niet voor elkaar om bij bijvoorbeeld de tv gids de opties rechts bovenin beeld te selecteren. Ook bij terugkijken kan ik niet bij filteren komen. 

In de handleiding op de site staat dat je rechts boven op je tochpad moet klikken maar dat is bij de oude afstandsbediening van Apple TV. 

Weet iemand hier hoe je dit doet?

Verder werkt de app en het tv kijken goed. 

Hoor graag!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 December 2021, 16:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @hwenting, welkom op de Community, super dat je een account aangemaakt hebt!

Als ik het goed begrijp, wil je met de afstandsbediening van Apple TV bepaalde opties aanklikken, maar lukt dit niet helemaal, klopt dat?

Kun je de T-Mobile afstandsbediening niet gebruiken om hierheen te navigeren? Ik ben eventjes in de war met welke afstandsbediening je precies bedoelt. Als het om Apple gaat: dit kun je dan denk ik het beste navragen bij Apple Support, tenzij één van onze toppers het natuurlijk wel weet! 😄

Ik tag heel brutaal alvast een paar van onze deskundige users: @Waqqas, @Cal, @Demi → do you know the answer perhaps? 😊

 

Hallo @hwenting en @Jason, dit is een blijft een storing van de Apple TV App onder tvOS15. Via testflight is net een nieuwe versie van de app beschikbaar gekomen die 2 problemen oplost (kiezen van serie opnames in Cloud opnames en het selecteren van zenders in de lijst van Mijn Zenders) maar het kiezen van opties in de tv-gids is nog steeds niet mogelijk. @Jason kun jij misschien via de technische dienst nagaan of deze laatste klacht wordt meegenomen bij het werk aan de Apple TV app? Ik heb hetzelfde probleem als @hwenting

 

@Hans-Juriën en @Lisa zijn hier ook mee bezig geweest.

 

Het probleem doet zich voor bij alle Apple TV die onder tvOS 15 draaien. Doordat de opties in de tv-gids (rechtsboven) niet aan te klikken zijn, kan je niet filteren in de gids waardoor deze nagenoeg onbruikbaar wordt. 

Hallo @kvh65 en @Jason,

Dank voor jullie reacties.

@Jason Het betreft idd afstandsbediening van de AppleTV zelf. Het probleem is exact zoals @kvh65 omschrijft. Vooral het niet kunnen filteren is onhandig omdat je de gids en het terugkijken-menu niet optimaal kun gebruiken.

Ik hoop dat hier snel een oplossing / update voor komt.

Groet,

Deze dus

 

Reputatie 7

Hi @kvh65 en @hwenting, merci voor de aanvullingen en de foto van de afstandsbediening! Ik heb dit punt al uitstaan bij één van mijn collega's van het TV Team. Graag verwijs ik dan ook naar het onderstaande topic waar ik terug zal komen op alle punten van @kvh65:

Op 14 december verschijnt een nieuwe update van Apple TV waarin onder andere een fix zit voor het crashen wanneer een klant zijn serie recordings opent! Ik heb nagevraagd of in deze update ook de punten naar voren komen die jullie aangeven. Zodra ik meer hoor, dan laat ik het weten. De feedback nemen wij in ieder geval mee! 😊

Hoi @Lisa Dank voor je reactie. Ik blijf het volgen.