Asus TUF-AX5400 activeren


Ik heb dit weekend mijn eigen modem aangesloten en alle instellingen er in gezet. Het is een model dat hier wordt aangeraden  Nu geeft de modem aan dat mijn ISP een D.H.C.P. probleem heeft. Als ik op het forum kijk lijkt het er op dat er bij T-Mobile een MAC release moet uitvoeren en D.H.C.P moet worden in geschakeld voor een dynamisch IP adres.

Hoe kan ik dit het beste aanvragen en heeft T-Mobile het nieuwe MAC adres van de modem nodig?

 

Groetjes,

Ruud


This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7

@Ruud040 Dit zou vanzelf gebeuren binnen 24h

Als je de klant gegevens heb ingevuld dan kan een moderator het doen. Kan je niet wachten dan kan je even bellen voor een macrelease

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ruud040 

Nog een kleine aanvulling : de verbindingstype Dynamische DHCP/IP kan je zelf instellen in de router.

Welke router heb je?

Hoi Waqqas,

 

Ik heb de Asus TUF-AX5400.

Reputatie 7
Badge +15

@Ruud040 het gaat om glasvezel? Als alle instellingen goed staan dan kan een herstart van de mediaconverter ook helpen door de stroom er even af te halen.

Hoi Waqqas,

 

Het gaat inderdaad om glasvezel maar het herstarten van de madiaconverter hielp helaas niet. Ik denk dat ik de nieuwe er vannacht in laat zitten en misschien dat er een mac release wordt uitgevoerd.

Reputatie 7

Hi @Ruud040 ,

Goede vraag! Op de technologie waar jij gebruik van maakt, is een MAC-release niet mogelijk. Ik zie ondertussen dat de DHCP-settings helemaal goed verlopen en er constant een vernieuwing is van het IP vanuit de pool. Het lijkt in dit geval alsof de router deze niet kan ophalen. Ben je in de mogelijkheid de settings vanuit de ASUS met ons te delen? Ik ben erg benieuwd of we daaruit kunnen halen waar het probleem zich voordoet.

Reputatie 7
Badge +15

@Ruud040 

Je hoeft eigenlijk alleen bij LAN > IPTV achter internet VLAN id 300 in te vullen, verbindingstype Dynamic IP.

Hoi @Boris, fijn dat je meekijkt. Op dit moment zit de oude weer aangesloten. Ik zal vanavond de settings posten. Geb je het liefst een screenschot of een settings file? Woensdag ben ik overdag thuis, dan zal ik hem aangesloten laten.

Reputatie 7
Badge +16

@Ruud040 Bedankt voor je snelle terugkoppeling! We ontvangen het liefst een screenshot van de settings, dankjewel. We wachten je volgende bericht voor woensdag af.

@Waqqas Het werkt! dat was inderdaad de instelling die ik nog moest doen. Heel erg bedankt hier voor. Alles werkt hier weer als een zonnetje.

 

@Jason Jij ook bedankt voor de moeite.

Reputatie 7

Superfijn om te horen dat het probleem is opgelost met de tips van Waqqas, @Ruud040! Mocht je onverhoopt nog ergens tegenaan lopen, staan we hier uiteraard voor je klaar.

Voor degenen die hier voorbij komen en geïnteresseerd zijn, dit zijn deze de instellingen die ik gebruik voor de Asus tuf AX5400:

 

 

Ik maak gebruik van T-Mobile TV dus heb hier geen verdere instellingen voor gedaan. Voor Interactieve TV dient dit nog wel te gebeuren.