Beantwoord

Binnenkort verhuizen, eigen modem glasvezel?

  • 4 August 2022
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Goeiedag iedereen,

 

Ben al enige tijd klant met glasvezel en ga binnenkort verhuizen waar ook glasvezel mogelijk is.

Ik heb gelezen dat wij als klant nu eigen apparatuur mogen gebruiken, en daar heb ik wat vragen over.

 

Ik heb via mijn werk een Arista 7050T-36 switch kunnen regelen, en deze wil ik gebruiken als hoofdaansluiting van mijn t-mobile netwerk.

Hier komt weer een ubiquiti dream machine pro op aangesloten, en zo voort.

 

Ik lees wat dubbele dingen over de VLANs(trunk) die binnenkomen vanuit T-mobile.

Wij gaan geen telefonie gebruiken, maar wel TV.

Klopt het dat er bij een nieuw abonnement geen apart VLAN meer is voor IPTV?

icon

Beste antwoord door Anonymous 4 August 2022, 10:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Klopt het dat er bij een nieuw abonnement geen apart VLAN meer is voor IPTV?

Welkom op de T-Mobile community.

Heel kort maar krachtig;

Klopt! Je hebt alleen VLAN 300 nodig waar internet, televisie en telefonie over verlopen. Qua opstelling van je eigen modem tot aan switches etc. kan je het verder allemaal naar eigen wens inrichten.

Klopt het dat er bij een nieuw abonnement geen apart VLAN meer is voor IPTV?

Welkom op de T-Mobile community.

Heel kort maar krachtig;

Klopt! Je hebt alleen VLAN 300 nodig waar internet, televisie en telefonie over verlopen.

Zo, lekker rappe reactie tijd! houden we van, bedankt! :D

 

Voor televisie is dan wel een andere box nodig ga ik maar even vanuit? op dit moment hebben wij nog de.. (loopt naar tv kastje)  Entone Amulet 515b.

Zo niet, heb ik waarschijnlijk alsog liever een nieuwe maar dat even terzijde ;)

Zo, lekker rappe reactie tijd! houden we van, bedankt! :D

We streven ernaar om waar het kan snel een reactie te geven, dat geldt voor een vaste groep klanten maar ook T-Mobile Medewerkers (moderators) 😀

 

Entone Amulet 515b.

Die Entone is afgeschreven , deze zal dus worden vervangen.

 

Super bedankt voor de uitleg, ik heb dan nog 1 vraag.

Welke connector kan ik verwachten voor de fiber? Op dit moment zit er een SC connector in de draytek die ik heb hangen.

 

Echter heb ik zelf nog geen SC sfp module, wel LC.

 

Dan weet ik wat er eventueel aangeschaf moet worden.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Str00pwafel ,

Als je gaat verhuizen is de kans groot dat de Draytek vervangen wordt door de Zyxel T50 of de T54.

Je krijgt dan waarschijnlijk een Huawei ONT of een mediaconverter( kijk voor verdere info even in dit topic: Mediaconverter ) van daaruit kun je met een UTP kabel het Zyxel modem of je eigen apparatuur aansluiten.(Het is wel nodig om eerst de Zyxel aan te sluiten voor het juist activeren van de verbinding, daarna kan je de eigen apparatuur aansluiten)
Als je inderdaad een Zyxel modem krijgt, is er wel een afspraak met Guidion nodig. Maar als het goed is krijg je deze info vanzelf via de mail

Hallo @Str00pwafel ,

Als je gaat verhuizen is de kans groot dat de Draytek vervangen wordt door de Zyxel T50 of de T54.

Je krijgt dan waarschijnlijk een Huawei ONT of een mediaconverter( kijk voor verdere info even in dit topic: Mediaconverter ) van daaruit kun je met een UTP kabel het Zyxel modem of je eigen apparatuur aansluiten.
Als je inderdaad een Zyxel modem krijgt, is er wel een afspraak met Guidion nodig. Maar als het goed is krijg je deze info vanzelf via de mail

 

Het idee is de fiber die het huis inkomt direct in m'n Arista te steken.