Beantwoord

Buitenlands IP Adres, Geen Nederlandse streamingdiensten mogelijk

  • 2 January 2023
  • 7 reacties
  • 177 Bekeken

Beste medewerkers,

 

Na twee keer bellen kan onze klantenservice via de telefoon ons niet helpen. Laatste poging om dit via de forum te doen.

Momenteel kunnen wij op verschillende apparaten (PC, Telefoon, Smart TV) niet op Nederlandse Streamingsdiensten zoals: NPO, NLZiet, Videoland. Zij geven het volgende aan:

NLZiet
I got an error when visiting id.nlziet.nl/connect/authorize?redirect_uri=https%3A%2F%2Fwww.nlziet.nl%2Faccount%2FCallbackOidc&client_id=customer-site-identity&response_type=code&state=cARfhkGdnB8GOXegl6kqbLk-tsz_Latam2aW3tkiJaeBi9ydPA8Akvf1zgWqJMimk2jWZHyYVGiHOZyQztheoyyFGVW1UdIvTarGy9m7PO4u11RX8Hr_WDGCG2lrXj_IH-Hq6LJUItzcjFp6OEUOTwoU748&scope=IdentityServerApi%20customersite%20openid&code_challenge=ShsNTeeF_Fi61vcVRufeBvK5ETGKCuM2mwTMd7UbxSc&code_challenge_method=S256.

Error code: 1020

Ray ID: 7832b5cd3efab89a

Country: CA

Data center: ams07

IP: 31.20.239.238

Timestamp: 2023-01-02 10:11:21 UTC

Videoland
Deze video kan niet worden afgespeeld vanaf je locatie

NPO
Vanwege uitzendrechten is het niet mogelijk om deze uitzending buiten Nederland te bekijken.

We verwijzen je graag door naar de livestream van BVN. BVN toont een uitgebreide selectie van de tv-programma's van NPO.

 

We hebben verschillende sites bekeken over onze IP adres en die geven het volgende aan:

We hebben al geprobeerd om via mobiele netwerk te bekijken, dat lukt. We hebben geen VPN, en andere streamingsdiensten buiten Nederland werken wel (netflix).

Wie kan ons hier bij helpen!?

icon

Beste antwoord door eric 2 January 2023, 12:22

Bekijk origineel

7 reacties

 

Reputatie 7
Badge +14

Als Ripe aangeeft dat het T-Mobile NL is, dan heeft T-Mobile jouw IP adres op de juiste manier geregistreerd.  Het bijzndere is dat MaxMind wel T-mobile NL als eigenaar opgeeft maar daarna Canada als locatie. Je kunt hen vragen dit aan te passen via https://www.maxmind.com/en/geoip-data-correction-request

 

@eric Request ingevuld, bedankt voor je reactie. Nu afwachten of dit '’het probleem'’ is!

Update: Dit is het probleem geweest. Bedankt @eric voor je reactie.

Tip aan @TMobile: Probeer dit soort problemen te standaardiseren bij de klantenservice. Ik zie toch nog regelmatig hetzelfde probleem op jullie forums voorbij komen. Twee medewerkers van jullie klantenservice hadden dit nog nooit meegemaakt en konden mij hier niet verder bij helpen. 

Reputatie 7
Badge +14

Goede medewerkers zijn schaars te vinden. Inderdaad is een goede kennisbank de oplossing.  Daar zullen ze vast content managers voor hebben die hopenlijk meelezen hier.

Reputatie 6
Badge

Goede medewerkers zijn schaars te vinden. Inderdaad is een goede kennisbank de oplossing.  Daar zullen ze vast content managers voor hebben die hopenlijk meelezen hier.

Nog beter: laat T-mobile voor ze een nieuwe pool ingebruik nemen ook Maxmind informeren zodra Ripe de wijzigin heeft verwerkt. Dat zou niet nodig moeten zijn, maar voorkomt dit soort ellende. Een een knowledge base voor customer service zou helemaal top zijn.

Goede medewerkers zijn schaars te vinden. Inderdaad is een goede kennisbank de oplossing.  Daar zullen ze vast content managers voor hebben die hopenlijk meelezen hier.

Nog beter: laat T-mobile voor ze een nieuwe pool ingebruik nemen ook Maxmind informeren zodra Ripe de wijzigin heeft verwerkt. Dat zou niet nodig moeten zijn, maar voorkomt dit soort ellende. Een een knowledge base voor customer service zou helemaal top zijn.

 

Nu heb ik toevallig afgelopen weekend een nieuw modem gekregen, en het eerste wat ik gedaan heb toen de internetverbinding tot stand kwam was meteen op maxmind kijken of ik ook een nieuw ip gekregen had. Dit was inderdaad het geval, en niet alleen dat, de locatiedata stond bij maxmind tot op de postcode nauwkeurig meteen goed. Nu neem ik aan dat ze bij maxmind niet elke minuut miljarden IP's tracerouten, dus enig idee hoe dit dan zo snel goed staat bij maxmind? De data komt in elk geval niet bij RIPE vandaan, want ripe heeft geen geoloc. data van t-mobile, alleen een country code. Bovendien is de meest recente data bij ripe van mijn  IP al 2 jaar oud, dus daar komt mijn exacte locatie sowieso niet vandaan;

Uit de RIPE database docs:

https://apps.db.ripe.net/docs/23.RIPE-Database-Acceptable-Use-Policy.html

 

 

Enig idee hoe binnen een minuut na toekenning IP mijn locatiedata al perfect goed staat bij maxmind @louisL , zou er dan toch normaal gesproken al een automatisch seintje naar maxmind gaan? Of heb ik toevallig een IP uit mijn eigen postcodegebied toegewezen gekregen ?

Reageer